woensdag 10 oktober 2007

Er zijn van die dingen...



Er zijn van die dingen die je niet uit je hoofd kunt zetten
en waarmee je dan iets moet doen! Bijna twee jaar geleden kreeg
Maaike van haar moeder Ellen een werkelijk prachtig cadeau
ter gelegenheid van de geboorte van Max.
Ellen borduurde een schitterend mapje, met daarin een prachtig setje
parel-oorbellen, in kleuren die me niet meer loslieten.
Zo af en toe verlangde ik er hevig naar om die bloemen te borduren
en nu ben ik daar dan eindelijk mee begonnen en kan er niet meer mee ophouden.




Ik ben al een aardig eindje, maar er komt nog een héél ingewikkeld stukje
waar ik nog een hele tijd mee bezig zal zijn.
Ellen weet daar alles van, toch Ellen?! :- )


44 opmerkingen:

  1. Corrie, werkelijk prachtige kleuren! Blij te lezen dat jij ook niet kunt ophouden met borduren als iets mooi wordt! Ga jij er ook een mapje van maken of verwerk je het op een andere manier?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie heel erg mooi!!! Wat een mooie kleuren. Het lijkt mij wel iets wat veel tijd gaat kosten. Maar wat is het heerlijk om met iets bezig te zijn waar je slecht mee kunt stoppen. Met je handwerk naar bed en er mee opstaan!!!
    IK ben ook benieuwd wat je er mee gaat doen...... Dat zullen wij zeker nog wel van je horen.....
    Veel borduurplezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh, wat schattig!!!! En wat LIEF om zo'n kraamcadeautje aan je dochter te geven, Ellen!!! Heeeeeel persoonlijk...

    Corke wat borduur je toch mooi! In gedachten zie ik daar vlinders bij, en een speels elfje dat verstoppertje speelt en even bij zo'n bloemetje haar hoofdje omdraait...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!!

    De kleuren, het fijne werk, het lieve idee,...;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, dit ziet er prachtig uit. En wat een mooie zachte kleuren!! Als er nu nog iets moeilijks moet komen, dan moet het wel een heel bijzonder borduurwerk zijn. Ben een beetje flieft op dit werk!! Ben benieuwd naar het eind resultaat. Kan er bijna niet op wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Corrie,
    wat een schitterende bloemen.
    groetjes Eugenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik wens voor jou dat er als jouw mapje af is een setje parel-oorbellen in komt groeien ;)
    beeldschoon borduurtje vind ik het. ( en lief van Ellen dat je het patroon kreeg )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hier ben ik echt gek op corrie ,ik zal ns een keer een foto sturen van mijn laura ashley jasje....
    maar wat is dit mooi ,di kleuren
    hoe vond jij "de binnenzak"uit HZG uit engeland ofzo ,ook zo lieflijk met bloemen ,stond er nu weer in ,vorige keer uitgebreider...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit vind ik mooi!!!
    Wat een mooie kleuren. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mensen wat hebben jullie toch een engelengeduld en wat is het prachtig allemaal !

    Cor, ter afwisseling: zin om volgende week koffie/thee te drinken bij IKEA ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Yessssssssssss, Ikea en koffie Ien, helemaal goed!!! We bellen of mailen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anja v.d.Boogaard11 oktober 2007 om 00:31

    Corrie, mijn ogen gaan stralen en mijn handen gaan jeuken van zo'n mooi en prachtig patroon. Veel plezier met het borduren.Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anja v.d.Boogaard11 oktober 2007 om 00:36

    P.s.: Ik wilde zeggen zo'n mooi patroon met prachtig kleuren. Maar dat heb je intussen wel begrepen!
    groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk is dat toch.
    je hebt iets "in je hoofd zitten", je hebt nu nog geen tijd en dan opeens is die tijd er en begin je,
    en dan wil je wel door blijven gaan.
    Heerlijk is dat.
    En het ziet er zo beautiful uit, die kleuren.
    Ben benieuwd naar het vervolg ....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Hallo allemaal en wat een leuke reacties! Zo enthousiast was ik dus ook toen ik dat mapje zag en ja ik maak er ook een mapje van al weet ik nog niet waarvoor. Dankjewel voor jullie complimentjes en voor de pareltjes mij toegewenst. Die binnenzak heb ik even opgezocht Hilly en ja dat zijn ook van die prachtige kleurige bloemen. De nieuwe HZG moet ik nog kopen, gewoon veel te druk gehad om eraan te denken, morgen kom ik er in de buurt. Leuk!
    Ik moet jullie eerlijk verklappen, dat ikzelf ook vaak mijn fotootjes even laat poppen als ik op mijn log kom, dan lijkt het nog wel leuker om naar te kijken dannaar het echte en dat is ook al zo vrolijkmakend. Groetjes terug allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, dit vind ik *H*E*EL* *E*R*G* *M*O*O*I*!!!

    Wat een schitterende kleuren en figuren.

    Laat je het helemaal zien als het klaar is, want ik ben echt wel benieuwd hoe het er in zijn geheel uitziet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend mooi Corrie! Zo sfeervol die kleurtjes. Succes met het moeilijke stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Iets in je hoofd hebben zitten, ik weet er alles van. Je moet er wat mee doen, anders wordt het niet rustiger.
    De bloemen zijn prachtig. Ik kan me goed voorstellen dat je daar mee bezig bent geweest !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoihoi

    ik ben niet zo 'bloemerig' maar deze bloemen in deze kleuren zijn prachtig.
    veel borduurplezier!
    en: bedankt voor de link in het vorige logje, ik heb het programma gedownload. naast andere programma's is dit ook wel weer leuk stoeien.

    groetjes
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik houd absoluut niet van borduurwerkjes. Maar zodra ik iemand daarmee bezig zie, vind ik het gewoon verbazendwekkend wat daar uit kan komen. En door die achtergrond, kijk je er met andere ogen tegen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig borduurwerk en mooie kleuren. Ik heb er eigenlijk niets meer aan toe te voegen, alles is hier boven al gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik snap helemaal dat je hier voor viel.Wat een lief kadootje om te krijgen.Ik vindt de kleuren erg mooi en lief.Succes met het moeilijke gedeelte.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Alweer allemaal bedankt, de kleuren zijn heel erg aansprekend blijkt wel, zelfs degenen die niet van borduurbloemen houden (zoals ikzelf ook trouwens) vinden deze toch leuk en dat komt waarschijnlijk omdat het fantasiebloemen zijn met hippe kleuren.
    SHEILA, dat geeft de borduurster moed ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig hoor.En zo fijn.De kleuren zijn ook heel mooi.Kruipt ook wel wat tijd in.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie oooo zoooo MOOOOOOOI !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. P*R*A*C*H*T*I*G Corrie! Je vindt vast wel iets dierbaars dat je in dit toekomstige mapje op kunt bergen... Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit wordt prachtig en wat een mooie kleuren .
    Iets wat je graag wilt doen daar begin je gewoon aan en zie je bent al op weg .

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig kado om te krijgen, zo persoonlijk. Erg mooie kleuren hebben de bloemen, waar borduur je op, heel fijn aida??

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Ha,ha, wat een lekkere knipoog Marian'ne
    Hoe meer leestekens ik bij de reacties zie, hoe meer ik erin lees dat jullie het echt mooi vinden. Ik heb er net weer heerlijk aan zitten werken.
    Ik zie een nieuwe Marianne-ster aan het firmament, welkom!
    Betty het is geloof ik een 12-draads Jobelan evenwave in een mooie zacht-gele, bijna lichtzalmkleur. Die had ik nog liggen en de kleuren komen er heel mooi op uit vind ik. Ik wil het mapje nog een mooie voering geven, leuk om daar weer naar op zoek te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie, waar is je kinderfoto gebleven? Ik vond hem net zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie, waar is je kinder foto grbleven?Ik vond hem net zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Hé Marijna, wat goed dat je de foto miste, ik nog niet namelijk, ik heb gisteravond alle logjes die ik vanaf het begin heb geschreven eindelijk in de juiste categorieën ingedeeld en nieuwe categorieën teogevoegd. Daar zal het mis gegaan zijn. Ik ga hem meteen opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo mooi, ik houd van die fijne bloemetjes. En de kleuren zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ziet er mooi uit Corrie. De bloemen zijn zo kleurrijk en de sierlijke takjes maken het beweeglijk. Mooi hoor!
    Het lukt nog niet zo met mijn borduurwerkjes, ik kan nog even de rust niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie, gelukkig hij staat er weer.Heel vreemd, maar ik zag eerst niet waarom jou blog er anders uit zag. Maar het was de foto!!! Nu is je blog weer compleet. Zo gaat dat als je alles weer eens wilt updaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Marijn, maar nu is wel de foto van Menno verdwenen, ik snap er niets van. Maar ik laat het even zo en ga later wel eens op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie wat mooi wat je aan het maken bent geweldig. Ik heb nog geen reacties gelezen dat doe ik thuis wel ga ik alles bijlezen. Gr Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  38. O Corrie, hoe schattig! Ik zou er zò aan willen beginnen! Van wie is het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Annemarieke, ik wist zeker dat jij dit mooi zou vinden. Het is een ouder patroon van DMC en ik weet niet of het nog te koop is, ze wisselen nogal snel met hun collectie. Ik zal zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Annemarieke, ik heb net gemaild met DMC.com en gevraagd of het patroon nog beschikbaar is, het is van 2004. Heb ook gevraagd of ik het jou mag geven als het niet meer bestaat. Je hoort nog van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @Annemarieke *Ü* bloos, dit weekend gaat het op de bus en voor degenen die hebben gelezen waar dit over gaat, ik kreeg een heel leuke e-mail terug van DMC.com waarin ze schreven het prima te vinden als ik dit patroon met anderen deel. Dat voelt goed Juul ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ohhhhhh, ehhhhh: "Juul"????????????????
    *proest*
    nou jaaaaaa...
    ;op

    Zeg... Corrie... deel ajb even nog meer info over het patroon, wie weet heb ik het in m'n voorraad zonder dat ik het nu herken, ik vind 'm nl. beeeeeeeeeeeldschoon!
    "flieft" om met dijn te spreken.
    :o)

    Dus... DMC patroon uit 2004...

    ... en verder?
    :o)

    -uit een (dmc)boekje?
    -uit een tijdschrift?
    -van het internet?
    -zat het ter promotie bij een bepaald soort garen?
    -helppppppppppppppp I want more info, because this is sooooooooo beautyful!
    *P*L*E*A*S*E*???????
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...