dinsdag 23 oktober 2007

De inhoud van de doos



Dit is de inhoud van de doos die ik van de week in het vorige logje liet zien.
Boeken! Gisteren werd het "Filmolux" ook gebracht zodat ik aan de slag kan gaan
om ze van een beschermende laag te voorzien.
Dat is één van de klussen die ik altijd heel graag deed
toen ik nog medewerkster was van de bibliotheek van de kerk waar ik altijd kwam.
Samen met Inge en Ilse mocht ik deze bibliotheek opzetten en ook nu mag ik
dat werk nog steeds graag doen.
Er liggen hier naast het kaften nog vele andere klussen.
Nadat we gisteren een nieuw raam in onze voorgevel kregen en het oude raam v
oorzichtig werd afgevoerd zodat het hergebruikt kan worden






en we een avond met het hele ludieke raambekleding hebben gezeten




kunnen we nu genieten van een nieuw raam met ventilatieroosters
aan de bovenkant zodat de lucht in onze woonkamer beter geventileerd
en dus gezonder is.




Maar ván werk kómt werk, dus er moet nog het een en ander gebeuren.
Bovendien ben ik bezig met de laatste klusjes aan de Ark van Max,
dus het zal hier een tijdje radio-stilte zijn.
Misschien gebruik ik af en toe een verloren uurtje om even bij te lezen
op jullie logs en anders weten jullie waar ik uithang,
lekker thuis!


31 opmerkingen:

  1. lekker is dat, zo bezig zijn met boeken (hier spreekt ook een ex-en-tegenwoordig-weer-actieve-bibliothecaresse).
    Ga lekker aan de slag met je klusjes. Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie, heerlijk om zoveel boeken erbij te hebben. wij zijn hier bezig om een boekenkast leeg te halen voor de huiskamer verbouwing.....wat een werk zeg! Leuk die foto's van jullie nieuwe raam. Ziet er mooi uit weer. Vandaag ga ik nog een keer mijn log schrijven. En maar hopen dat het nu wel lukt. Ik zit een beetje te rommelen hoe ik het ergens kan bewaren en dan weer er op kan zetten. Ik zoek gewoon nog even door naar een goede methode. Hoewel ik het gevoel heb dat het blijft aanmodderen met die weblog providers. Het andere alternatief is om er zelf een te maken. Maar daar heb ik niet genoeg kennis voor in huis. Hou me maar in de gaten vandaag. Het zal toch ééns een keer lukken!Veel borduur plezier zo lekker thuis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bertie, eigenlijk is het ook altijd mijn werk geweest, het was mijn eerste bijbaantje op school en ik kwam er via de conrector aan die een overkoepelende functie had bij de Openbare Bibliotheken. Later werkte ik op de bedrijfsbibliotheek-centrale van Hoogovens en daarna dus in de kerk. Leuk hoor om er weer mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Marijna, wat een klus is dat! Wij hadden slechts één kleine boekenkast leeg te maken, maar zo'n hele kamer is een crime lijkt me. Ik zal je vertellen hoe ik het doe. Ik selecteer het hele log en kopieëer dan met mijn rechtermuisknop, plak dat in een nieuwe mail of kladblok en doe het dan later in omgekeerde volgorde om het weer in web-log te krijgen. Altijd gelukt! Hilly heeft ook nog een tip die ik niet kende! Het schijnt mee te vallen om er zelf één te maken, maar ik heb ook geen idee hoe dat moet. We bijven hier nog maar even plakken ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OO wat een gedoe zo'n raam.
    Maar gelukkig is het al achter de rug en viel het mee. Fijn dat het naar je zin is en ik hoop dat je er veel profijt van zal hebben.

    Dus dat was de doos inhoud !!:-))). Leuk en succes !!

    Niet té ver verstoppen hoor !!?;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. pfff hij staat er, kreeg ook al error. Wat een gedoe hé zo af en toe !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He Corrie fijn een nieuw raam met ventilatie strook.
    Heerlijk de circulatie nu in orde dat is voor jou wel fijn. En gezond. Doe maar rustig aan hoor, ik kom af en toe wel even bij je kijken. Ja en de ark moet ook klaar ik ben zeer benieuwd hoe hij word. leuk hoor.
    Er komt niks uit mijn handen momenteel, op gebied van handwerken. Vandaag met dochter weg geweest moest nog een nieuwe jas dus moeders moest mee.
    Dus was heel gezellig samen. Veel succes met alles wat je moet doen. Ik hoor je wel weer GR Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, zoals je gezien hebt staat hij er. Ik heb nu ook de methode knippen en plakken toegepast. Dat ging goed. en raak je hem kwijt, dan kun je hem weer kopieren vanuit Word. Als je het nieuwe bericht inklad maakt, dan telkens opslaan, dan staat hij bij je nieuwe berichten en nog niet op je blog. Het blijft gewoon uitproberen hoe zo'n blog werkt. Denk je hem op jou manier opgezet te hebben, zitten de foto's verkeerd met een tekst die er niet bij hoort. Nou ja, we leren het nog wel. Hopelijk heb je vannacht nu lekker geslapen. Oja, de kast is leeg en de boeken staan boven. Nu de kast zelf nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Corrie,

    Gelukkig is de klus met je raam voorbij. Fijn hoor met zo'n ventilatiestrook en ook goed voor de gezondheid.
    Heerlijk die schat aan boeken. Ik kom er te weinig aan toe, maar hou erg van lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben wel benieuwd naar de ark....Doe maar lekker rustig aan jij. Ik doe mee, want ik heb griep nu, brrrrr. Dus ik 'hang' ook maar een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh niets lekkerder dan lekker thuis he Corrie?geniet er maar heerlijk van.xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O Cor,

    ik wist niet dat ze in Bergen witte eekhoorns hadden. Wat bijzonder !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Boeken, heerlijk.

    Dit zijn boeken die je kaft voor de bibliotheek?
    Of kaft jij al je boeken zelf ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi corrie! Ik geloof dat mijn vorige bericht niet is binnen gekomen! Maar ik wil nje veel succes wensen en vooral veel plezier met je huis :)! Leuk dat je voor een bibliotheek hebt gewerkt! Lijkt mij ook nog steeds ontzettend leuk!! Fijn weekend alvast! xxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Marian,ne we plakken nog steeds 's avonds de ramen dicht met kranten :- )
    Het rolgordijn past er niet meer tussen en vandaag gaan we eens zien welke aanpassingen we daarvoor moeten maken. Dus verstoppen deden we nog iedere avond maar wel met een krantloos randje aan de bovenkant waar we niet bij konden.
    JOSE, jouw tijd voor handwerken komt beslist snel weer terug en winkelen met een dochter die je graag mee wil hebben is heel belangrijk!
    MARIJNA, als het dan weer een tijdje goed gaat vergeet je het kopieëren weer en gaat het misschien nog eens mis, maar leren doen we zeker. Sterkte met de enorme klus thuis.
    ANNELIES, alleen al het zien bvan zo'n stapel gloednieuwe boeken maakt me blij en lezen die ik voornamelijk in bed, dan is er echt de stilte die ik daarvoor nodig heb. Overdag kom ik er niet aan toe.
    ANNEMARIEKE, wat akelig dat je ziek bent, beterschap hoor en niet te snel weer aan de slag, eerst nog wat bijkomen met een boek of een handwerkje lijkt me en dan pas weer helemaal fit naar het werk (zegt oma ;- ).
    DEES, een vriend van ons zei altijd "Zaols het klokje thuis tikt, tikt het ook in de kroeg!" Dat kostte hem zijn huwelijk en zijn gezondheid, dus ja, ik geniet erg van ons heerlijke thuis.
    HESTER, Dankjewel!
    INEKE, ik denk dat de buren hem bijvoeden, want hij blijft als vastgenageld aan het muurtje kleven. Gaat het een beetje bij jullie?
    FLEUR, ja deze boeken zijn voor de bieb en mijn eigen boeken kaft ik niet, behalve soms een kookboek dat ik erg vaak gebruik, dat heeft het meest te lijden, mar de rest ziet er na één of twee keer lezen nog prima uit en kan zo weer de kast in.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Hé Les, zit je ook achter de pc? Jij ook een fijn weekend, ik kom gauw weer eens bij je kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja oma Corrie, ik zal naar je luisteren....! Het gaat gelukkig al wat beter dan gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. nou Corrie mijn reactie van gisteren staat er ook niet...grrr
    afijn geniet van de frisse lucht )zeker voor jou belangrijk!!' mijn tiktekens zijn in de war = dit is een vraagteken.... °dit was het =teken enz. pfft word er gek van hihi
    veel plezier met de ark....tot ziens......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, ik heb ook dozen vol boeken gekaft in de schoolbieb.
    ;o)

    Ik vind het zo gezellig dat je een vaasje bloemen in de vensterbank hebt gezet...
    ;o)

    Sterkte in de "rommel" en succes met het bouwen vd ark.
    Zwaaaaaiiiiiiiii!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Juul, lieve leukerd, je hebt me helemaal overspoeld met allemaal leuke reacties, wat gezéllig! Het patroon kan ik je mailen of toesturen, mét de officiële toestemming vn DMC dus!!! Wat leuk dat je al die logs alsnog hebt gelezen, maar ik heb al eens eerder gezegd, dat ik het héél goed begrijp als je dat niet doet (maar ik doe het eigenlijk zelf ook altijd ahum ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Hilligje, laat ik in eerste instantie nu denken dat je over littekens aan het schrijven was, ik dacht wat is er in hemelsnaam met Hill gebeurd? Maar ik ben bang dat wij bloggers inderdaad over littekens kunnen gaan schrijven met al dat gedoe van web-log, krassen op onze ziel hebben we van al die verspilde moeite van verdwenen reacties en net geschreven log, vraag maar aan Marijna. De flikkerende reclames doen het trouwens wel altijd grrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi, zo'n nieuw raam, zeker met ventilatieroosters zodat je frisse lucht binnen krijgt. Geniet van de dingen die je doet deze dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi, zo'n nieuw raam, zeker met ventilatieroosters zodat je frisse lucht binnen krijgt. Geniet van de dingen die je doet deze dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Hallo Noor, het boeken kaften is alweer klaar maar ik heb er echt plezier in gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja oma....braaf he. Morgen ga ik weer wat doen hoor, voel me wel weer wat opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zie bij mij geen reclame, dus ik weet niet waar jullie het over hebben. Heel veel succes met de Ark en een heel fijn Weekend, met heel veel rust.
    Dat je maar fijn alles kunt doen wat je zelf wil.
    Heerlijk toch. Niks moet alles mag. Groetjes Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Corrie, ik zag dat je bij me langs was geweest. Wat heb je gezellige berichtjes achter gelaten.
    Ben je inmiddels weer aan het voor-uit borduren? Balen is dat als je moet achter-uit borduren..
    Kom straks nog even bij je teruglezen..

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...