maandag 15 oktober 2007

Anja's harten




Vandaag laat ik jullie werk van Anja zien.
Deze prachtige harten maakte zij voor het huwelijk van haar zoon Marc
en schoondochter Femke, die afgelopen zaterdag getrouwd zijn.
Anja schrijft hierover:

In het begin wilde het niet zo vlotten. Had het bruidspaartje in het rood gemaakt,
maar vond het achteraf te fel. Toen opnieuw begonnen en op ander linnen,
waar ik meer tevreden over was. Het samenstellen en uittellen van de
te gebruiken patroontjes vergt nog de meeste tijd.
Als je eenmaal weet wat je wil gaan borduren, dan gaat het wel snel.
Totdat de afwerking om de hoek komt kijken.
Ik vind het altijd een beetje eng ergens de schaar in te zetten!
Maar het gaat altijd goed dus dat "probleem" loste zich als vanzelf op.
Mijn plan was om maar 1 kussentje te maken maar zoals je ziet zijn het er
toch 2 geworden. Is ook leuker voor onze kleinzoon,
die dan ook zijn rol kan vervullen als bruidsjongen.

Ook van de achterkant heeft ze veel werk gemaakt en die laat ik jullie natuurlijk ook zien:






 Hier zie je ze nogmaals maar dan compleet met de ringen erop gestrikt.






 Ik vind ze heel mooi en dit zijn de dingen die latere generaties
met ontroering bekijken en met zorg behandelen.
Een hele tijd voordat ik de foto's van deze harten-kussentjes v
an Anja kreeg, hadden we al mailcontact en stuurde Anja me op verzoek
al foto's toe van andere harten die ze had gemaakt.




Ik vroeg verder en ze vertelde iets over haarzelf en haar handwerken:

Ik heb ook niet zoveel foto's van de dingen die ik heb gemaakt.
Sterker nog: heel veel van wat ik heb gemaakt was niet van mijzelf.
Ik heb n.l. heel veel geborduurd in opdracht van Ariadne, Margriet en Libelle.
Daar staan de dingen natuurlijk wel in gefotografeerd,
soms met mijn naam in de lijst van medewerkers erbij vermeld.
Het jammere hiervan was, dat alles terug moest naar de redactie,
want het was niet mijn ontwerp, maar ik voerde het alleen maar uit.
En in die voorbije jaren heb ik er zelf nooit foto's van genomen
voor een archief of zo! Stom natuurlijk, maar ik was toen niet zo slim.
Wat ik wel heb gedaan, is een paraaf gezet in de Ariadne
bij dat werk wat ik gemaakt heb. Maar daar zou ik ze eerst weer
allemaal voor door moeten kijken om te zien wat het ook weer was.



Voor degenen die nog Ariadne's uit die tijd hebben liggen is het dus
best mogelijkdat je geborduurd werk van Anja bekijkt en zelfs
hebt gemaakt zonder te weten dat zij het was.

Hierbij mijn hartelijke felicitaties
voor Marc en Femke met hun huwelijk en
ook voor hun zoon en alle andere familieleden.

Dankjewel Anja, dat wij mogen meegenieten van je prachtige werk

29 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig!

    Anja, ik heb net twee oude jaargangen Ariadnes gekocht, ik zal er eens op letten, of ik je naam zie staan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anja, wat zijn ze prachtig, allemaal !!!
    Zie ik het afwerknaadje aan de buitenkant !!? Het ziet er stevig uit zo.

    Wat leuk dat je voor de Ariadne hebt gewerkt. Niet dom hoor geen foto's maken, tegenwoordig gaat dat toch allemaal snel en makkelijker.

    Nog de felicitaties voor het bruidspaar en familie !!!

    Corrie, goed van je om ons mee te laten genieten van dit moois !!;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi dat we hier van mee mogen genieten !!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een genieten, van dit mooie borduur werk.En Anja, onbewust hebben we dus al vaker van je werk mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anja geweldig mooi gemaakt, het bruidspaar heb ik ook gemaakt voor het harten project. En inderdaat in het rood.Maar dit is mooier voor trouwen. Gefeliciteerd met het bruidspaar ik hoop dat het een gezellige dag is geweest. Corrie wat leuk om dit te zien op de vakantie plaats.
    Geen tijd om reacties te lezen komt later Gr jose

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi, Anja. Waarschijnlijk hebben wij dus al vaker van je werk mogen genieten!!!
    Mooie harten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie ik loop nog wat logjes achter met lezen, maar zie en zag al eerder prachtige fotos in de logjes hieronder, ik kom nog terug. :o)

    Ik heb een log "deadline" ik loop nu alweer te "spijbelen"... ;o)
    sssttt, niet verder vertellen hoor. :o)

    @ Anja,
    wat heb je dit mooi gemaakt.
    :o)
    ik heb ook veel uit de oude Ariadnes geborduurd en weggegeven, een foto maken daar dacht je toen niet aan. :o(
    We kunnen eventueel met behulp van de oude nrs "ooit" weer iets opnieuw borduren. ;o)
    Ik ga ook opletten als ik een oude Ariadne doorblader. :o)

    Zwaaaaaiiiii!
    >>>>>>>>>>>>>>>>> :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anja, hier wordt ik helemaal stil van!! Wat een prachtige borduurwerken zijn dat. En wat zullen je zoon en schoondochter dit mooi hebben gevonden. Corrie, fijn dat je dit op je log wilde zetten. Kunnne wij ook mee genieten van al dat moois. Trouwens,anja kan zo mee doen met het harten project van Berthi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooooooooohhhhhhhh............wat vreselijk mooi! Ben er ontroerd van!
    Geweldig Anja! Bedankt voor het plaatsen Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, door de foto's op je log te plaatsen, krijg ik van jullie allen zoveel complimenten! Weer een dag met een gouden randje!Voelt als een warm bad.
    Marian'ne, het hartje heb ik afgewerkt met een biesje. Dan kijk je niet tegen een naadje aan.
    Ik ga nu eerst wat UFO'S afmaken, want we blijven doorborduren.Veel succes gewenst met alle mooie dingen waarmee jullie bezig zijn.En Corrie : heel lief van je dat je het in je log hebt geplaatst.
    prettige dag en lieve groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Anja, graag gedaan! Ze zijn zo mooi en dan is het toch heel leuk dat ook anderen dat kunnen zien. Bedankt allemaal ook van mij.
    JOSE, wat lief dat je vanuit "den vreemde" bij ons op bezoek bent!!
    JUUL, rustig aan hoor, ik vind het alweer helemaal leuk om je naam te zien staan. Spijbelen is wel lekker hè (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, Anja, je harten. Ik zou zo weer willen trouwen als iemand dit voor mij zou borduren! Ik zal eens wat tips rondstrooien bij bordurende familieleden dan hebben ze de tijd tot 2011 om het af te maken; voor een 25 jarig huwelijk kan het toch ook, lijkt mij.:0) Wat heeft de Ariadne eigenlijk gedaan met al die prachtige borduurwerken door de jaren heen? Zullen ze een depôt hebben? Een tentoonstelling van al dat prachtigs lijkt me een aantrekkelijk plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg, erg mooi en heel speciaal als het voor de trouwerij van je eigen kind is. Ik heb nog heel veel Ariadne's en ik zal er eens opletten als ik er weer eens in blader.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige harten hier !
    Als ze te koop zouden zijn , dan kon ik niet kiezen en kocht ze allemaal !
    Zooo mooi !
    En wanneer ik weer eens blader in onze oude vertrouwde Ariadnes kijk ik extra uit .
    Letten op de kleine lettertjes dat doe ik graag .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Anja, wat een schitterende harten, ik vind ze heel lief.
    Verleden week is een nichtje van mij getropuwd en ik heb ook een hart voor hun geborduurd, het was het aangepaste hart van Berthi, maar deze van jou is eel mooier.
    Corrie ik wil jou bedanken om dit moois aan ons te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke herinnering zo anja.Erg mooi gemaakt.Zonde dat je geen foto 's hebt gemaakt, maar wie weet zien we je nog voorbij komen in de oude ariadnes.Zie ik daar iets moois gebreid liggen onder die schitterende harten?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig borduurwerk! Oh Anja, ik heb jaaaaarenlang de Ariadne gehad, in de jaren 80-90. Wat een inspirerend handwerkblad was dat toch, ik moet vast en zeker werk van jou gezien hebben, net als vele andere hier op dit log. Wat leuk om je nu hier tegen te komen. Het is niet alleen mooi gemaakt, maar zo'n cadeautje juist op een trouwdag is wel heeeeeeel persoonlijk. Iets om generaties lang te koesteren!
    En ja, als breister zag ook ik iets onder de hartjes liggen...

    Mag ik je nog vele vele vele mooie handwerkjes toewensen? Heb je al een eigen weblog?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh harten,altijd goed bij mij!!!Ik kan er nooit genoeg van krijgen.Deze zijn ook alweer zooooo mooi!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig, Anja ik vind ze eindeloos mooi.
    dankjewel Corrie voor je leuke verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig zijn ze, ik zit echt te genieten, Anja, en zal ook, als echte Ariadne fan eens letten op jouw werk (van jaren terug!)Heerlijk Corrie, nog meer hartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig hoor Anja, echt heel mooi gedaan. Ook leuk van al dat werk voor de ariadne. Wij hebben er inderdaad wel een aantal thuis liggen, ik zal eens gaan zoeken! Een fijne dag gewenst voor jullie allebei! xxxx Les

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lieve harten ,uit de verte dacht ik dat er rozenblaadjes op lagen....jammer dat je inderdaad ggen archief hebt met foto's van je werkstukken....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie hartjes.
    Vooral het hartje met al die kleine hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, wat las ik nou bij Juul...achteruit kartonnage maken??? Is gelukkig weer goed gekomen hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige harten Anja. Wat leuk dat jij bij de Ariadne hebt gewerkt. Kun je er niet voor zorgen dat dat blad weer terugkomt? Je zou er heel veel mensen een plezier mee doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een mooie hartjes Anja, wat een geweldig cadeau.

    14 oktober was mijn trouwdag, blijft toch een speciale datum voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @ Ook ik wil jullie nog eens bedanken voor alle leuke enthousiaste reacties op Anja's werk.
    NOOR, je reactie zegt veel over jou! Ik denk dat je zo'n dag waarop je je aan elkaar verbindt nooit meer zult vergeten, ook, of juist wanneer het later anders loopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...