donderdag 20 september 2007

Update 2 van kerstborduur




Dit moet hem worden en in augustus begon ik ermee.
Ik heb er tot nu toe met enorm veel plezier aan gewerkt en geef even een kleine update.




Deze boompjes liet ik al eens zien en nu zijn ze verder afgemaakt met kraaltjes.




 De boompjes aan de linkerkant en in het midden vind ik ook zo leuk
en het garen is echt om over naar huis te schrijven,
of om erover op een web-log te schrijven!
Alle garens in dit werk zijn zijde-garens en ik vind het heerlijk werken
en de glans en de kleuren zijn prachtig.




Hier nog een paar boompjes met weer andere steken en wat een
schattige vogeltjes vliegen daar rond...de "Cardinals".




Als laatste nog een stukje van de slee en het hondje.
Jullie snappen het al, het werk is helemaal af, maar ik laat het pas
in zijn geheel zien als de voering erachter zit en hij echt kan hangen.


42 opmerkingen:

  1. Heeeeeeel diepe zucht. Wat MOOI. Al die verschillende steekjes en tinten. Maak je er een wandkleed van dan, ivm de voering?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, Corrie, wat gezellig dat je er weer bent. Je kerstlap schiet op zeg, hij is schitterend met al die aparte steken en kraaltjes. Even een vraagje: veel borduurontwerpen komen natuurlijk uit het buitenland, maar als ik daar geborduurde tekst op zie staan, denk ik vaak: daar zou ik eigenlijk Nederlands van willen maken. Denk jij dat ook weleens?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Mooi wordt het! Je voelt bij de laatste plaatjes bijna de sneeuw op je borduurwerk, echt winter, echt kerstgevoel! Leuk al die verschillende steekjes, en leuk dat je het zo in detail aan ons laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi zeg,ga je het zo ophangen ,niet inlijsten??od doe je er altijd eerst voering achter?

    hoe is het met de ark?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Corrie wat is hj mooi!!!
    De kraaltjes geven een heel bijzonder effekt eraan....
    Heel mooi.....
    Je hebt het ontzettend snel gedaan zeg!!!
    Knap werk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, wat is dit geweldig mooi geworden. Alles, de kleuren, de steken, het is zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, wat is het toch een mooi borduurwerk. Zeker ook , omdat er allerlei verschillende steekjes in zijn verwerkt.
    Het is nu ook echt weer om eraan te werken.
    Heel veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @DIJN en BERTIE, ik ben blij dat jij en jullie het mooi vinden, ik heb erg getwijfeld over de kraaltjes, maar wilde het uiteindelijk toch op de originele manier doen. En ja het wordt een wandkleedje en heb er een leuke hanger voor gekocht bij Janet afgeopen zaterdag :- )
    BERTIE, daarover twijfel ik zelfs nu nog want dat denk ik inderdaad ook altijd, maar dit is zo'n echt Canadees ontwerp dat ik het toch maar zo heb gelaten.
    MIENKE, ik ben zo dol op sneeuw en als het een jaar niet komt mis ik het heel erg. Dus nu toch altijd sneeuw met kerstmis.
    HILLY, ik ga het dus ophangen, zie boven, met de ark gaat het goed, het borduurwerk is af, maar ik heb pas deze week een idee gekregen voor de bekleding, want geen een stofje past goed bij het borduurwerk. Maaike gaat morgen naar Parijs en kijkt nog even naar een stofje en anders doe ik mijn idee.
    WILMA, ik had ook zoveel tijd tijdens de vakantie en eigenlijk altijd wel als gepensioneerd stel ;- )) Leuk dat je de kraaltjes waardeert, was dus mijn twijfel.
    MaRIA en ANNELIES, danjulliewel, ik vind het gewoon jammer dat het af is omdat ook ik zo genoot van al die verschillende steekjes. Helaas af dus, maar toch ook weer leuk want dat is tenslotte het doel en Victoria Sampler heeft nog veel meer moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi,mooi,mooi! Echt geweldig sfeervol...heerlijk, ik hou van Kerstontwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hier een schattig klein kerstbeertje zitten
    en zie jouw mooie kerstborduurwerk
    en ja,
    voordat we het weten is het Kerstmis.
    Time flies .........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. FLEUR, heerlijk al die najaars- en winterfeesten, wij hebben ook heel wat jarigen nog in de laatste maanden van het jaar, zo gezellig! Ik ben echt een wintermens denk ik.
    PETRA, ben je ook zo dol op sneeuwpoppenborduurtjes? Ik wel. In deze lap zit er ook eentje, peipklein.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooooh......ik zit hier een beetje verlekkerd te kijken naar je mooie kersttafereel en vindt het heel erg mooi. De kraaltjes geven volgens mij juist de finishing touch. Erg mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel erg mooi!!

    groetjes Eugenie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAAAAT AAFFFFFFFFFFFFF !!!?????

    Joh, wat snel, wat mooi, wat leuk en wat liefffffffff !!!!!!!

    Die kleine gekleurde boompies, het hondje en het vogeltje zó leuk. Het lijkt of het er echt sneeuwt.
    Wat een plezier moet jij hebben gehad !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, ik heb er met m'n neus bovenop gezeten!

    Wat istie leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh zo MOOI! En inderdaad net of er echte sneeuw op ligt! en die kraaltjes maken het zo "af"
    Normaal gezien is de winter niet zo mijn ding maar dit vind ik echt wel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een winterse sferen !
    Prachtig geborduurd , mooi met al die steken die geven toch een heel speciaal karakter aan deze winter voorstelling !
    De kleuren zijn ook zo mooi .
    Op naar een mooie Kerst , de sfeer heb je al in huis !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt hard gewerkt in de vakantie. Hopelijk hb je een fijne vakantie gehad. Ik geniet al weer van je logs.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, ik vind het heel mooi geworden. Wat een mooie boompjes zo met die steekjes, daar bij het vogeltje. Ben benieuwd naar het vervolg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb em in het echt mogen bewonderen in Enkhuizen en hij is echt, echt heel mooi. De kleuren zijn ook helemaal goed. Straks weer iets moois om aan je collectie met prachtige zelfgemaakte dingen toe te voegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MARGA, EUGENIE, ANNEMARIEKE, dankjewel! Ik ben altijd weg geweest van dit ontwerp, maar dacht dat het heel moeilijk zou zijn. Dat viel erg mee. Maar als je er een hele tijd aan werkt wordt het toch steeds gewoner en jullie reacties laten me weer met die eerste blik kijken.
    MARIAN'NE,INGRID.H.G en WILMA, heerlijk jullie spontane reacties, moest er ook om lachen Marian'ne en ja nu k erover nadenk is het ook wel snel ;- ))
    CLAUDIA, GERRIE, dank en ja ik ben echt wel een wintermens als het tenminste lekker sneeuwt en vreist en zo en dan met een heerlijk winterzonnetje erop, heerlijk! Maar ja niet iedereen houd daarvan.
    HESTER, INGRID.R, het voelde niet als hard werken, ik kon gewoon niet stoppen en hoefde dat ook niet, had heel veel tijd omdat ik toch niet veel kon, was nog net niet helemaal beter, nu wel gelukkig :- )))
    JANET, wat een geweldig compliment en van iemand die zelf zulke prachtige dingen kan ontwerpen vind ik het helemaal een mooi compliment, daarmee niets afdoende aan al die geoefende ogen van alle anderen :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, ik ben er na jouw prachtige werk helemaal klaar voor. De boom kan naar binnen en de kaarsjes aan. In de zomervakantie begin ik altijd al een beetje over Kerst te praten. Wij vieren het Kerstfeest ook met cadeautjes erbij, omdat we allebei in het onderwijs werkend, altijd al helemaal gaar zijn van de Sint en alle hectiek erom heen op school en eigenlijk niet goed toekomen aan het bedenken en maken/ kopen van cadeaus. Dus nadat de kinderen van hun sintgeloof waren afgevallen hebben we het cadeaumoment verplaatst naar de Kerst. Wij genieten dan extra van het feest en van de blije snoeten van onze kinderen omdat we er met z'n allen alle tijd voor kunnen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje Corrie wat mooi.PRACHTIG en snel. Lekker zitten borduren!!!!! ja dat is verslavend, je kan niet stoppen. Mooi met die kraaltjes en verschillende motiefjes. Helemaal geweldig vind ik dit.
    Je zal het wel aan een kant jammer vinden dat hij klaar is. SUPER leuk.Heel veel plezier er mee lekker vroeg voor kerst ophangen!!!!!!!!!! Je bent leuk geslaagd bij Janet voor een hanger heel mooi hoor.
    Laat het voor jou maar kerst worden!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oooooooooooooh schitterend !! wat een mooie kerstlap !!!!!! en wat snel idd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig Corrie, dit is echt genieten zeg! Je pop van Janet is ook al zo mooi geworden. Wat leuk ook dat jullie elkaar ontmoet hebben! Gezellige boel zal dat geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend, Corrie! Het zijn mooie warme tinten die je gebruikt hebt voor dit borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @MARIAN, ik kom tot de otndekking dat onder de web-logvrouwen veel herfst- en zelfs winterliefhebbers zijn en als ik jouw verhaal lees krijg ik nog veel meer zin in de komende maanden, het is veel drukker qua feesten en zo, maar toch geeft het een soort rust van binnen en een heel feestelijk gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @JOSE, MARY, JOKE en BERTHI, echt leuk die enthousiaste reacties van jullie allemaal. Dit weekend kom ik er niet meer aan toe want Menno en Max logeren vier dagen bij ons, maar volgende week zal hij wel helemaal af zijn. Ik zou makkelijk op zolder even aan de slag kunnen, maar ik vind het veel te gezellig om beneden te zijn als zij er zijn.
    JOK, het was zeker een gezellige boel, maar Janet had het enorm druk bij haar stand en we hebben zeker gezellig gepraat, maar ik wilde haar ook niet te lang van haar werk houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig werk.Moet wel een geduldwerkje zijn.En hij zal zeker klaar zijn voor de feestdagen.
    Succes nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wouwwwwwww Corrie, dit is prachtig geworden. Je maakt me wel erg nieuwsgierig hoe het er in z'n geheel uit ziet!Maar ik moet m'n geduld maar even bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @KATRIEN en MARIJNA, Katrien hij is zelfs al klaar, moet alleen nog een voering erachter zetten en iets moois verzinnen voor de onderkant, Marijna geduld moet ik ook hebben, zegtmen ;- ))) Moeilijk hè!
    Dank jullie voor de leuke spontane reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi!!!!! wat een werk Corrie!
    fijn dat je er weer bent!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Alles is hierboven al gezegd, maar ik zeg toch nog er achteraan: hartelijk gefeliciteerd dat je dit mooie borduurwerk afgemaakt hebt!
    *dansje*
    :o)
    Geweldig!
    *neus tegen het beeldscherm*
    Super!
    :o)

    Bomen, leuk om te doen hè..., al die verschillende eh... bomen...ik moet nodig m'n bos eens opzoeken, even aan Nancy vragen hoe het ermee staat >>>>>>>>>daaaaag fijn weekend geniet er van >>>>>>>>>>>
    ;o)
    huppeldehuppel >>>>>>>
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Dees, Jose, ja ook ik vind het heerlijk om weer thuis te zijn en Jose en natuurlijk ook in alle andere bloggers en lezers een heel fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Juul, dankjewel voor je prachtige vreugdedansje, wat een eer dat er voor mijn bomen en vogeltjes gedanst wordt en jouw neusafdrukje past keurig naast die van kleine Max.
    Heerlijk om zo'n vrolijk mens als jij te ontvangen, ik ga vanzelf meehuppelen en Max is ook dol op dansen dus daar gaan we dan, tierlierelet,let,let, dansen in het rond.
    Ja Juul, ik hoor je bomen hier zelfs om aandacht roepen ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ...helaas voor m'n bomen... ik heb de Qa6M aangepakt, die schreeuwde om aandacht en wil binnenkort weer eens op een logje *Ü*, de bomen ritselden veel te beschaafd... het wordt tijd voor een fikse najaarsstorm!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ... bij nader inzien... toch maar liever een zacht briesje!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ooooooooo ook alweer zo'n mooi werk. Op je vorige log dat schattige popje, hier dit prachtige borduurwerk! En je hebt het zo supersnel af. Geweldig. Ik ben echt benieuwd naar het geheel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Yvonne dankjewel voor je complimenten en fijn dat je weer meer tijd hebt nu.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...