maandag 24 september 2007

Modepaleizen


Nee, dit is Corrie niet, ik ben het Ineke, een vriendin van Corrie.

Misschien kennen jullie me nog. In juni stond ik samen met Cor op de
kunstmarkt met m'n zijden sjaals. Daarover heeft ze
hier een stukje
geschreven. Kortgeleden zijn Corrie , Olga, die ook mee was naar de kunstmarkt en
ik naar de tentoonstelling  "Modepaleizen" in het Amsterdams Historisch
Museum geweest. Schitterend! We keken onze ogen uit. Helaas.. jullie
kunnen er niet meer heen : 26 augustus was de laatste dag...





Onder de indruk van al het moois dat we daar zagen, ben ik in de
bekende schoenendoos gedoken, op zoek naar oude foto's van verwanten.



 
Als je geld had en dat had die boerenfamilie van mij,
dan kon je je mooie japonnen permitteren.
" Een ideetje om ze op je blog te plaatsen?", vroeg ik aan Corrie.
Die was er direct voor in , maar dan alleen als ik er zelf
commentaar bij zou leveren. Vandaar dit stukje.









Wat lopen we er tegenwoordig toch smakeloos bij, als je al dit moois
bekijkt, maar wat zit het lekker!
De mooiste is toch de verlovingsfoto van mijn oom en tante van
omstreeks 1920. Mijn tante was toen ongeveer  20 jaar oud.
Een chique stel. Vooral de jas met al die bandjes vind ik prachtig.
Deze oom Cor en tante Gré, kregen later twee dochters en die heetten: 
Corrie en Ineke !

Ineke


Dit logje dragen Ineke en ik op aan Olga.
Ik had geen tijd meer om het vóór onze vakantie op Terschelling plaatsen.
  Tijdens deze vakantie belde Ineke me op dat die lieve Olga
plotseling was overleden.
We kunnen niet bevatten dat onze afspraak om vaker met z'n drietjes
op stap te gaan, nooit meer zal kunnen plaatsvinden.


33 opmerkingen:

  1. Lieve Corrie en Ineke,
    Wat een mooi log en wat een abrupt verdrietig einde van jullie gezamenlijke uitstapje(s).
    Ik wil jullie alletwee sterkte wensen na haar overlijden. Samen kunnen jullie goede herinneringen ophalen aan haar en je verdriet delen!
    Liefs,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie en Ineke, wat is dat erg. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie en Ineke, wat een verdrietige mededeling. Veel sterkte gewenst aan jullie maar ook aan Olga's familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Corke... ik kan me het zo goed voorstellen dat zoiets niet te bevatten is. Wat geweldig om dit log aan jullie vriendin op te dragen. Houd elkaar maar goed vast, in vriendschap en in warme herinnering.

    Ineke, in jouw gezicht zie ik de trekken van de voorname dame in het eerste rechter kleine fotootje. Prachtig kapsel heeft ze ook. Wat geweldig dat je deze foto's nog hebt! Dat is toch helemaal een voorbij tijdperk, he, die kleren, de gewoontes, een tijd die nog niet zo snel voortraast. En zo deftig geposeerd. Ook jou wil ik alle sterkte toewensen en koesterende herinneringen aan een warme vriendschap met jullie vriendin Olga.

    Zoen, Corke! xxx Dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi verslag maar wat een verdrietig einde.... Heel veel sterkte met dit verlies. IK wens jullie en de familie van Olga alle sterkte toe....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder leuk uitstapje hebben jullie gehad en wat vreselijk voor jullie, Corrie en Ineke, dat Olga niet meer in jullie midden is. Fijn dat jullie samen mooi herinneringen aan haar hebben. Wees zuinig op elkaar! Liefs, Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie gedachte dit hier zo te plaatsen !

    En wat een mode , daar zat coup in . Ik geniet ervan om dit te zien .
    Prachtige volants en halsafwerkingen er is werk van gemaakt .

    En wat altijd opvalt meestal wordt één persoon vaak afgebeeld met een hand op een tafeltje of bij een stoel .
    En foto,s van een paar , de man zit en de vrouw naast of achter de stoel . Let er eens op !
    Vroeger thuis lagen er in ons fotokistje enkele foto,s van jonge mannen , waarvan één in een keurig uniform van de marechausee en wat was dat een knappe man , daar had ik toen al oog voor !
    Ik kende de heren niet , maar het waren vrienden van mijn vader of collega,s geweest en naar elders vertrokken ?
    En ja die foto,s ook altijd genomen de persoon naast een tafeltje en één hand op het tafeltje .
    Zo werd ik als kind ook eens gefotografeerd , samen met moeder op stap naar de fotograaf .
    Een grote strik in het haar , natuurlijk het mooiste jurkje aan . En . . . één hand op een tafeltje . Later noemde ik dat herinneringen aan mijn diensttijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pfftt Corrie,heftig....gecondoleerd met het verlies van je vriendin..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. erg mooi trouwens al die foto's en zo leuk dat Ineke dit dan heeft geschreven....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed dat jullie met veel plezier terugkijken op jullie uitstapje. Dat geeft een hele dierbare herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Dankjewel voor alle lieve en meelevende reacties. Ik vond het zo'n leuk logje en nu overschaduwt dit bericht over Olga het, maar wel fijn dat we dit kunnen doen op deze manier. Ineke kende Olga veel langer en beter dan ik haar kende, maar we waren een prima drietal, heel gezellig en vrolijk. Dat willen we vasthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie en Ineke wat mooi geschreven over jullie vriendin Olga. Wat vreselijk dat ze er niet meer is.
    Maar heel veel sterkte met dit verlies. En geniet nog van jullie mooie herinneringen. Mooi om op terug te kijken van jullie warme vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, Ineke en alle betrokkenen, gecondoleerd. Het doet zoveel pijn een dierbaar iemand te verliezen. Maar weet dat de herinneringen aan de dingen die jullie samen gedaan hebben altijd zullen blijven. Zo blijft zij, ook al is zij niet meer hier, toch altijd bij jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie oude foto's zijn dat. En dan die kleding...geweldig ziet dat er uit. Zo zie je dat niet meer. Jammer dat Olga er niet meer is. Gecondoleerd. Ik begrijp uit jullie verhaal dat zij een vriendin van jullie was!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, als ik die oude foto's bekijk.
    De "sfeer", de mode van toen ....
    En dan .....
    aan het eind ....
    zo'n verdrietig bericht.

    Try to be happy every day;
    ik zeg het vaak en het is zo belangrijk.

    Plots kan "alles" zo anders zijn.

    Véél sterkte wens ik "ieder" toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat verdrietig Corrie. Koester de mooie herinneringen. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik lees hier zo'n mooi verhaal en dan plots komt er een heel verdrietig einde!
    Ik wens jullie heel veel sterkte! Koester de mooie herinneringen aan Olga.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Corrie, verdrietig als er zo onverwacht een einde lijkt te komen aan een mooie vriendschap. Maar door de mooie herinneringen blijft Olga toch bij jullie. Sterkte voor jou en Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat leuk dat jullie samen op uitstap gingen. Maar wat een plotse ommekeer. Wat kan het leven toch grillig zijn. Geniet van de herinneringen samen. Veel sterkte aan allen die Olga kenden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een triest bericht !!! Sterkte met het verlies .

    Ineke, mooi stukje en wat een mooie oude foto's. Daaraan kunnen we zien hoe veel werk er toendertijd werd gemaakt van o.a kleding.
    Mooi dat jullie dit nog mochten delen met Olga.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat ik vooral nog wil zeggen dat ik zo hou van deze sfeer ....en dat ik het zo leuk vind om altijd oude foto's te zien ...ik ga ook eens neuzen bij onze boerenfamilie...leuk idee voor een log....en heb je Berthi's log gezien over den haag?mmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Alweer bedankt voor de lieve reacties, we hebben hier allemaal steeds vaker mee te maken naarmate we ouder worden en zo vinden we ook echt begrip bij elkaar voor zo'n verlies. Ook de reacties op Ineke's schrijven zal ze heel leuk vinden, helaas was ik nu weer iets te snel, want ze is een paar daagjes uit, maar later kan ze alles fijn op haar gemaak doorlezen.

    HILLY Berthi's log was prachtig, heb ik van gesmuld!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog maar net met z'n drietjes naar een tentoonstelling geweest en dan zo kort erna een vreselijk bericht. Heel, heel triest! Ik wens jullie heel veel sterkte en uiteraard ook de familie van Olga.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve allemaal,

    Een beetje late reactie denken jullie misschien, maar ik was een paar dagen op de Veluwe en dat was Corrie vergeten. Er was een mailtje waarop Cor zichzelf een 'sukkel' noemde omdat ze er even niet aan dacht dat ze moest wachten met het plaatsen met dit verhaaltje tot ik terug was..
    Het is je vergeven hoor Cor ! ik ben blij dat elk logje gewoon blijft staan en wat is het mooi geworden!

    Op de de hele oude donkere foto links bovenaan staat mijn oma. Achttien jaar was ze toen. Dat geloof je toch niet?

    Corrie schreef het al. We hadden een fantastische dag. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Olga er niet meer is.
    Hoewel ik al alleen naar deze tentoonstelling was geweest, wilde ik er persé nog een keer met Corrie en Olga naar toe. En waarom? . Een laatste mooie herinnering om nooit meer te vergeten?
    Er is meer tussen hemel en aarde,daar ben ik van overtuigd.

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O daar is Ineke van de mooie sjaals! Wat leuk dat we mee mogen genieten van de plaatjes uit de oude doos. Maar wat vreselijk droevig, om een gezamenlijke vriendin te moeten verliezen waar je nog zoveel mee had willen doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ineke, bedankt voor een prachtig log! En wat geweldig dat je samen met Corke een fijne vriendschap met Olga mocht beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank jullie Annemarieke en Dijn en dankbaarheid zal het verlies, dat vooral voor Ineke groot is omdat ze haar al veel langer en intensiever kende, verzachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhh lieverd, gecondoleerd voor al haar dierbaren.
    Ik leef met je mee en ik heb zelf ook groot verdriet.
    Mijn vader is op 27-09-2007 overleden in Athene waar hij woonde.
    Op 28-09-2007 hebben we hem op Grieks-Orthodoxe manier begraven in Kifissia.
    Dus heel veel sterkte allemaal, dikke knuffel en kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dankjewel lieve Bianca voor je medeleven terwijl je zelf notabene zo'n enorm groot verlies te verwerken hebt. Ik wens je alle sterkte en troost die die denkbaar is. Ik heb je net ook gemaild Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik wens jullie kracht en sterkte voor het nu zo plotseling moeten missen van een lieve vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @ Dankjewel Noor, ze was vooral een heel goede vriendin van Ineke en ik begon haar net wat beter te leren kennen, een schat van een vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bieb meisje, gecondoleerd met het heengaan van je vader. Ik wens jou en je familie kracht toe om dit te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @ Lieve Corrie en Ineke,
    ik had de mooie foto's van dit logje wel "gezien", maar de tekst nog niet gelezen (mijn "modegevoel", privédrukte, enz.) de tijd vliegt maar gelukkig blijven de logjes staan zoals Ineke al zei.
    Het logje lezen, dat deed ik nu pas.
    Alsnog gecondoleerd met het verlies van jullie vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...