zaterdag 22 september 2007

Marijna's werk.



Dit schattige vestje heeft Marijna gemaakt voor haar
kleindochter Lizette en ik ben weg van de kleuren.
Het is gemaakt naar een patroon van Lucinda Guy en hieronder
zie je nog twee detailfoto's van het bloemetje en het kippetje.





  
Maar Marijna is ook dol poppenhuizen en ook op het werk
van Carl en Karin Larsson waarover ik in april 2007 dit logje  schreef.
 Het huis waar Carl en Karin hun kunstenaars- en gezinsleven doorbrachten
 bestaat nog steeds in Zweden en is nu als museum ingericht voor en met hun werk.
 Links bovenaan de site kun je aanklikken welke vertrekken van het huis je wilt zien.
 Zo ontwierp Karin prachtige handwerken en meubels waarvan Marijna
een aantal heeft nagemaakt voor haar poppenhuis.




Hier zie je een foto waarop meerdere meubeltjes zijn afgebeeld.






De rode meubeltjes en het witte stoeltje heeft ze besteld via de
museumshop op de bovengenoemde site van de Larssons
en het klaptafeltje en het plantenrekje heeft ze van voorbeelden nagemaakt.
Zo'n klaptafeltje lijkt me nu net het allermoeilijkste
om zelf te maken, superknap gedaan.
Marijna heeft net als ik grote bewondering voor Karin Larsson
omdat zij het met haar depressief aangelegde man niet makkelijk gehad zal hebben.
Haar geborduurde tafelkleden en gordijnen waarvan je in de museumshop
ook enkele patronen kunt bestellen vinden wij allebei schitterend.

Wat ontzettend jammer dat Marijna geen eigen web-log heeft,
ze heeft volgens mij nog veel meer moois te laten zien.


23 opmerkingen:

  1. Al wandelend door logjesland zo hier en daar soms alweer wat teveel gepraat , nou ja moet kunnen het is weekend .
    Ik nam me voor hier even een groetje achter te laten , het Kerstborduursel had ik al bewonderd en dan zie ik warempel weer zoveel moois .
    Fijn Corrie dat jij je etalage openstelt voor Marijna .
    Wat schattig allemaal . Die kleertjes mooie kleurtjes en lieve patroontjes . Op gemaasd of gedeeltelijk ingebreid ?
    Oh ja er zijn meer liehebbers van de Larssons . De zeer mini interieurtjes !
    Het is allemaal heel mooi om te bewonderen !
    Ik kom nog weer langs voor alles en de links niet te vergeten .
    Overal is borduur en handwerksnoepgoed !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie!!!!
    Wat lief dat je dit laat zien.
    Het vestje is schattig, ik vind de dingen van Lucinda Guy ook zo leuk. Maar dit is helemaal een log naar mijn hart. Door jou kon ik kennismaken met Carl en Karin Larsson en een van mijn hobbies is poppenhuizen en miniaturen. Dus voor mij is dit smullen. Marijna, wat mooi gemaakt! Ik zou wel veel meer van jou willen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, Marijna, en wat leuk dat je dit hier laat zien Corrie. Die meubeltjes zijn echt Zweeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat lief, als ik een kleindochter had zou ik dit maken prachtig die kleurtjes. Vroeger veel truien gemaakt voor de kinderen. Marijna geweldig dat je dit laat zien bij Corrie. En die poppenhuis kamertjes prachtig. Geweldig om te zien.Weer een leuke web-log Corrie. Fijn weekend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijna wat leuk geworden. Jij hebt frissere kleuren gebruikt, dat spreekt mij meer aan !!!
    Mooi de miniaturen en knap zelf gemaakt.

    Ga nog even langer kijken met mijn neus op het scherm ;-).

    Gelukkig heb je web-log plannen, dus zien we vast nog meer van jou !!!

    Coorie, leuk dat je het ons laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marijn!!! Wat KNAP van jou... Super breiwerk en dan die meubeltjes voor het poppenhuis. Ohh, wat kan jij veel verschillende dingen.
    Corke, dank je wel dat wij via jou dit allemaal mogen zien en ervan mee kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk allemaal. Het vestje is werkelijk snoepig. Ik heb eindeloos naar de poppenhuisfoto's zitten kijken. Dat blijf ik toch zo leuk vinden. Ooit ga ik nog eens een poppenhuis voor mezelf maken, precies zoals ik het mooi vind, ooit, als alle andere dingen klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh wat leuk een log bij jou te zien met mijn spulletjes! Je zei het al dat er een log aan kwam, maar ik zal je vertellen dat ik even dacht....met welke dingen!! Nahhhh, hoe kan een mens zo vergeetachtig zijn. En de reacties zijn erg fijn. Ja Dijn ik gebruik veel technieken in mijn hobby's.
    MaRia, wat leuk dat jij ook de mioni hobby hebt. Staat er ook iets van op je blog?
    Even voor de geruststelling...er komt heus een blog van mij. Moet even tijd er voor hebben. Dus binnenkort kan ik meer laten zien.
    Corrie bedankt voor je plekje op je log en iedereen bedankt voor de complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marijna, wat is dit weer ontzettend mooi! Het vestje is heel schattig en ik ben helemaal weg van de kleuren.

    Ja, dat jij zo goed bent in kijkkastjes, zoals jij ze noemt, en poppenhuizen maken en inrichten dat wist ik natuurlijk al. Ook dit is weer heel mooi gedaan! Complimenten, Marijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi vestje.Mooie kleuren. Schattige inbreimotiefjes. Die kip. Geweldig!!
    Het poppenhuis vind ik zeer knap. Ga nog even goed kijken, want wat is het inieminie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Alemaal bedankt voor de reacties en ik vind het erg leuk om af en toe werk van anderen te laten zien. Het is één van de dingen die ik zo leuk vind aan bloggen, het enthousiastme waarmee naar het werk van anderen gekeken wordt en erop gereageerd wordt. Dat is zo bemoedigend.
    Graag gedaan dus dit logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig dit vestje, die kleurtjes.

    En dan die poppenhuizen.
    Het ziet er zo mooi uit en je kunt hier zoveel voor maken, enig.

    Marijna, leuk joh
    en Corrie; dank je voor de show.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Marijna,
    wat leuk om weer wat meer van je werk te zien!
    Mooi joh! LIEF!
    :o)
    Jij kan breien... ik heb slechts het mooie boek voor ooit. *Ü*
    ;o)
    @ Corrie,
    bedankt voor de gastvrijheid.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marijna wat mooi!!!
    Ik geloof ook dat jij erg veel moois hebt om te laten zien....
    Wordt het toch tijd voor een web-log.....
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. even een all in reactie; wat laat je weer een prachtige dingen zien Corrie. De handwerkjes van Nenne design. We kwamen haar tegen op de handwerkbeurs in Zwolle en we waren verkocht; echt vreselijk leuke patroontjes en ze had alles zo apart en mooi ingelijst, dat alleen al was ademloos alles bekijken. Ik houd haar zeker in de gaten!. En dan je kerstborduurtje, supermooi wordt dat en daarna het handwerk van Marijna. Er komt vast een dag dat iedereen een eigen weblog heeft maar tot die tijd kunnen we via gastblogjes toch genieten. Mooi, marijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. erg lief en leuke kleuren,alleen dacht ik dat t een truitje was??

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Corrie,

    Wat leuk dat je deze dingen van Marijna laat zien. Wat een prachtig gebreid vestje met schitterende kleuren. Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een schitterend vestje Marijna !! ooooh,wat knap om van die ienieminiespulletjes te maken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lief truitje, prachtig! Ik vind het heel knap die kleine priegelpoppenhuisspulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Aan allemaal, bedant voor alle leuke reacties op Marijna's werk en MARCELLA bedankt ook nog voor je complimenten op mijn werkjes van daarvoor. Fijn dat je er weer bent! En nu allemaal genieten van Marijna's eigen web-log. We zijn op onze wenken bediend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Correctie!! Hilly en nog enkele anderen hebben mijn dikke fout ontdekt, ik noemde Marijna's mooie truitje een vestje, suf hè! Maar mooi is het en daar gaat het om.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor deze heerlijke link!
    Ik ben een echte Carl Larsson fan!

    Leuk vestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ach daar gaat t niet om toch,ik vond het mooi en dan bekijk ik het nauwkeurig en ik zag geen knoopjes....ik dacht "hoe zijn die dan weggewerkt?"

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...