woensdag 26 september 2007

Maaike' s werk



Dit is onze schoondochter Maaike en vandaag wil ik eens
een aantal dingen laten zien die zij heeft gemaakt.
Ze draagt op deze foto een schort dat ze heeft gemaakt voor de zaak
waarin ze werkt en de cijfers staan erop ter gelegenheid van het
650-jarig bestaan van Edam dit jaar.





  
Ze verkoopt daar ook deze slabbetjes die ze zelf heeft gemaakt.
Het is een enige winkel genaamd "De Leuke Keuken"
Maaike valt daar tijdelijk in voor de eigenaresse.




Als we bij haar en Menno en Max thuis op bezoek gaan
of komen oppassen, hangt er soms ineens weer een nieuwe creatie
op de paspop, ze ontwerpt en tekent zelf de patronen en in haar drukke leven
zoekt ze soms echt naar tijd om dan heerlijk achter de naaimachine
te kruipen en een en ander af te maken.






  Maar ze borduurde ook al toen ik er nog niet over droomde
dat ik dat ooit ook zo leuk zou gaan vinden, zelfs als jong meisje al
en dan ligt er op hun tafel soms ineens zo'n mooi handwerkmapje
en ergens anders weer een grappig gehaakt etuitje.
Ze heeft ook fruitrammelaars gehaakt voor Max toen hij klein was.




Deze prachtige tas heeft ze alweer een tijdje geleden gemaakt
en ik vind hem enig met die mooie vilten bloemen




en ook de binnenkant is heel mooi afgewerkt
met een leuke voering en extra binnenzakjes.




Tijdens de vakantie heeft ze ook weer leuke dingen gemaakt,
maar die foto's heb ik nog niet, die komen ook nog wel weer eens.
Zo vind ik niet alleen op de weblogs inspiratie, maar ook gewoon tijdens
een kop koffie bij deze lieve drie thuis.
Een huis waarin creativiteit bij hen allemaal de boventoon voert.
Ik voel me er als een vis in het water en geniet van alle indrukken
die ik daar opdoe en bovenal van henzelf.


34 opmerkingen:

  1. Wouw Corrie, wat een creatieve schoondochter heb jij!!! Prachtig al die creaties! Om ja;oers op te worden. En dan die tas....GEWELDIG!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke schoondochter! Leuke winkel! Leuke jurk op paspop! Leuke boekenkast,...! Leuke tas!

    Eigenlijk, superleuk,... allemaal!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat leuk om te zien!!!!Echt superleuke dingen maakt ze!En een mooie meid ook.Zou je mijn complimenten door willen geven??Ik krijg nooit een schoondochter,maar had graag zo iemand als Maaike in de familie gekregen als ik een zoon had.Leuk!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Complimenten aan je schoondochter. Wat maakt ze ontzettend leuke dingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maaike, wat mooi allemaal. En leuk dat jeook werkt met deze leuke dingen. Fijn om creatief bezig te kunnen zijn.

    Corrie, zo leuk dat je dit met Maaike kunt delen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk als mensen zich zo creatief weten uit te leven! Geweldig leuke en mooie dingen maakt je schoondochter. Complimenten. En dat je van dit alles èn van hen geniet kan ik me goed voorstellen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, bofferd met zo'n schoondochter! Maaike, je maakt mooie dingen, ik ben absoluut weg van je tas, wat is die mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maaike wat sta je LEUK op de foto! Je gezicht heeft iets vastberadens, en binnen in je borrelt het van pret en ideeen...
    Corke schrijft regelmatig over je, en tussen de regels door las je haar enorme liefde voor jullie gezin. En met dit log is dit meer dan duidelijk naar buiten gebracht. Wat een zegen, zo met elkaar om te mogen gaan!

    Ehhh, die tas. Gooi je die even in de verkoop op dit log? Moet je Corke vragen hem tig keer even te maken, want WE WANT IT, WE WANT IT!!!! In precies díe kleuren...

    Corke, wat ben je toch een heerlijk mens om Maaike zo in het zonnetje te zetten. Hulde aan uwes. En aan die tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dingen maakt Maaike, heerlijk zo'n schoondochter. Samen de zelfde hobby, lekker creatief bezig zij. Dit is toch genieten. Jullie hebben altijd wel wat om te kletsen. Dat schort die tas Allemaal PRACHTIG flieft zou Dijntje zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zég ik. Flieft.

    Heee, ik ga een Tshirt b'dure
    met FLIEFT erop! En dan aan de achterkant: Dat zeg ik.

    En dan die tas bengelend aan mijn schouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk wat Maaike maakt, te gek, Corrie zo'n schoondochter, zo lekker overal mee bezig! Ga zo door Maaike, het ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk om je creativiteit te kunnen delen, Corrie! Het ziet er allemaal zo zonnig uit wat je schoondochter maakt. Je hebt het eecht getroffen met haar als ik dit zo lees en zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Maaike heb je dit goed gelezen allemaal en je laatste mail gecheckt? Ik heb gelijk hè! Niks teveel eer, je hebt gewoon schitterende dingen gemaakt en ik heb nog maar heel weinig laten zien. Meestal vergeet je zelf wat je hebt gedaan, maar ik dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Allemaal leuke reacties, dankjewel allemaal en ik heb zeker geboft met mijn schoondochter en mijn zoon ook en iedereen met elkaar zullen we maar zeggen, we hebben het goed.
    Ha,ha, Dijn, wat zal ze lachen als ze je leest en je t-hirt moet je maar aandoen op de hartendag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een lief en gezellig log ,leuk hoor Corrie en jouw liefde straalt er weer vanaf en jajaja het zijn ook mooie kunstwerkjes!!groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij hebt echt een zeer creatieve familie, Corrie!! Enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veel moois laat je weer zien .
    Leuk om je etalage beschikbaar te stellen .
    En dan van je eigen schoondochter ! Jullie zullen ook nooit verlegen zijn om een onderwerp van gesprek .
    Want wat is er mooier dan over al je creatieve activiteiten te praten .
    Maaike je hebt zoveel leuke dingen gemaakt en dan nog een wisselende show op die prachtige paspop . Het sjieke couture tasje , daar ben ik weg van en dat kleine gehaakte etuitje ook zo,n schatje . De zwierige tas , kortom alles is zo leuk .
    Pluim op je hoed !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je schoondochter ook zo creatief is, en wat maakt ze een prachtige dingen, vooral de jurk en zwarte tas vind ik prachtig!
    Bedankt dat we even mochten meekijken :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat creatief allemaal! en die tas is zo uniek en "af". En dat roze schortje en die slabbetjes...héél leuk. Zou ik zo allemaal kopen!!
    Kan me heel goed inbeelden dat jullie nooit om een gespreksonderwerp verlegen zitten.
    Van mij mag je nog meer van de werkjes van Maaike tonen! Een mooie grote pluim voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat heerlijk om zo'n creatieve (schoon-)dochter te hebben. En ze maakt geweldige dingen. beeldschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, wat een mooie tas heeft je schoondochter gemaakt. Die tas zou ik ook wel willen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat ziet het er allemaal mooi uit Maaike, wat heerlijk creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Corrie! Sorry, ik was een tijdje afwezig maar ik ben er weer! En ik kijk mn ogen uit op je weblog! Wat geweldig zeg! Die jurk is echt prachtig! En ook die slabbertjes. Wat zullen jullie het leuk ook samen hebben met het delen van jullie creativiteit!! Super! Een hel fijn weekend gewenst, groetjes les

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Zoveel leuke reacties, dat zal Maaike leuk vinden en ik beslist ook. Dank daarvoor. Wie weet maakt Maaike ooit een echte hoed met jullie pluimen erop. Ik zal mettertijd zeker meer van haar laten zien.
    Les, maak je alstjeblieft niet druk over je afwezigheid, daar hebben we natuurlijk volledige vrijheid in en niemand die daar iets van denkt of vindt. Alleen maar leuk dat je er weer bent :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk om je schoondochter zo op zo'n leuke creatieve manier voor te stellen Corrie met al dat moois wat ze maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jheee, wat een leuke dingen maakt je schoondochter, het ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Volop creativiteit in de familie lees ik, wat leuk om zo'n schoondochter te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi corrie daar ben ik weer, wat heb jij een creatieve schoondochter.Ze maakt erg mooie dingen, haar viltentas vindt ik fantastisch.Knap dat ze hier tijd voor vind.Ik snap dat als je daar bent begint te borrelen van binnen.Ik heb lekker kunnen bijlezen bij je, je borduurwerk schiet al aardig op.En wat is Bessie leuk geworden en wat een lieve vogel.Heb je die ook gemaakt?Ik kan me voorstellen dat je je slag geslagen hebt bij janet, ze heeft zulke lieve dingen om te maken.Ik zie je weer groetjes lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een vrolijke dingen maakt je schoondochter. Wat zullen jullie het gezellig hebben als jullie bij elkaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Corrie,

    Zomaar op jouw blog beland en meteen gevallen voor de tas die jouw schoondochter heeft gemaakt, erg leuk.
    Ook zag ik dat jij ook een link hebt naar Will's Wools, grappig. Fijne winkel heeft hij he?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wauwwwwwwwwwwwwwwwwww, en ja die tas!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. In een woord....!!WOW!!....en wat heerlijk dat Maaike ook zo'n creatieve geest is en dat ze zulke waanzinnige dingen maakt...

    Grote complimenten Maaike en ik zou graag meer zien van je werk. :))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...