dinsdag 18 september 2007

Bessie



Dit is Bessie en zo heet ze sinds vandaag, toen ik haar fotografeerde
in ons piepkleine hulstboompje dat wonderbaarlijk mooie bessen draagt dit jaar.
  "Bessie" is een ontwerpje van Janet en ik kocht het enige tijd geleden
via haar online-shop. Vlak voor onze vakantie had ik haar af.
Dit is een detailfoto van het borduurtje op haar jurkje





  Ik heb haar gefotografeerd tussen de bessen,
maar ze woont bij haar grote liefde "de Mollige Vogel"




  Zaterdag heb ik Janet ontmoet op het "Quilt- en Borduurfestival"
in de Westerkerk te Enkhuizen waarover ze zelf ook heeft geschreven in dit logje .
Ik vond het heel leuk om haar te spreken en ik was zeer verrast
om haar ontwerpen allemaal in het echt te bekijken en te zien
hoeveel mooier ze nog zijn dan op de foto.
Ik werd er meteen zeer hebberig van en heb mijn slag geslagen:




Sint en Piet in mooie kleuren.




  
Twee schattige ontwerpjes voor geboorte-cadeautjes en in de stand
stonden ze in een kleurstelling waarop in meteen verliefd was,
limegroen en ecru, dus zo ga ik ze ook borduren.
Nu nog ergens een kindje in de maak zien te vinden ;- )).
Tijdens een mailcontact had ik het met Janet nog over haar Snoezepoezen
en of ze die ook mee zou nemen naar Enkhuizen.
Daar had ze me mee te pakken zeg, ze schreef me dat ze giechelden
dus ik dacht dat ze in die dingen een soort geluidje had verstopt
zoals in een koeienspeeltje of in een beer of zo.
Dat bleek een grapje te zijn en ik stonk er helemaal in,
dat moest ik zaterdag natuurlijk nog eventjes horen
en we hebben er smakelijk om gelachen.



Dit is Obelia die ik uit de vele snoezepoezen heb uitgekozen
vanwege de vrolijke kleurtjes en ze mag voortaan altijd mee
als ik met mijn rugtas op pad ga.




  Ik heb er ook nog een heel mooie hanger gekocht voor mijn kerstborduur,
maar daarover later.....


29 opmerkingen:

  1. Wat gezellig Corrie om weer bij je te buurten en lief het popje wat je hebt gemaakt..ga 'ns kijken bij janet of ze in de brabanthallen ook komt.
    wat een lief plekje zo bij die vogel,mooi gedaan van jou weer..mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Janet heeft prachtige ontwerpen. Een van de twee schilderijtjes voor de baby heb ik voor een collega geborduurd afgelopen maart. Ze krijgt daar nog regelmatig complimenten voor, leuk om te horen.
    Leuk is het popje, het borduurtje op haar jurkje maakt het helemaal af en wat een mooi plekje heeft ze gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat allemaal gezellig !!!!! leuk je Bessie en al die mooie borduurtjes .............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie dingen heb je gekocht/gemaakt. Bessie is enig, ik wordt zelf een beetje hebberig van zoveel moois...

    Ga straks snel op Janets blog kijken, ben benieuwd. Maar ik heb het probleem dat ik zoooveel errug leuk vind...grinnik..

    Vandaag was ik mijn oude keukentje aan het poetsen en wat ik tegen kwam deed mij meteen aan jou denken Corrie. Gek want ik ken je niet en toch denk ik aan je.

    Ik kwam nl de drie oude schaaltjes tegen en de soepterrine die mijn oma met haar trouwen zou hebben gekregen, ik heb er nooit soep in gezien maar wel poffertjes, dan bleven ze lekker warm.
    Daar ga ik nog eens een logje van maken...

    LIefs
    Bieb

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg Corrie, zijn de fouten al uit dit Sint en Piet patroon gehaald? Want dit vond ik op Janets site onder OEPS.
    http://www.nennedesign.nl/content/view/119/74/

    Kijk maar even voor de zekerheid.

    Ze heeft een te heerlijke site, snel weggeklikt....pfffffff net op tijd :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie gezellig dat je er weer bent. Wat is ze leuk geworden, en snel klaar.Ze past perfect bij de mollige vogel, wat lief zo saampje. En wat is ze mooi geworden.Corrie ben vanavond met dochter naar HAIRSPRAY geweest wat een leuke film. Echt een aanrader gezellig dansen en gezellige muziek heel vrolijk. Wat een prachtige rugtas van Jump, leuke kleur.
    Daar heb ik ook dames make-up tas en reistas van al jaren. Zijn heel sterk gaan lang mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bessie is echt helemaal leuk geworden en je kunt zien dat ze het erg naar haar zin heeft bij de mollige vogel, en geef haar eens ongelijk. Obelia heeft ook een gelukkig glimlachje dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. En het gegiechel zit tussen de oren :)
    De fouten zijn al uit de sint en piet patronen, dit waren alleen de oudere patronen, dus je kunt zonder zorgen beginnen!
    Bedankt voor je mooie blog en ik ben blij je te hebben leren kennen.
    Lieve groeten Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie gezellig dat je er weer bent. Wat is ze leuk geworden, en snel klaar.Ze past perfect bij de mollige vogel, wat lief zo saampje. En wat is ze mooi geworden.Corrie ben vanavond met dochter naar HAIRSPRAY geweest wat een leuke film. Echt een aanrader gezellig dansen en gezellige muziek heel vrolijk. Wat een prachtige rugtas van Jump, leuke kleur.
    Daar heb ik ook dames make-up tas en reistas van al jaren. Zijn heel sterk gaan lang mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een schattig popje is ze geworden!!!
    Staat erg mooi bij de vogel. Moet toch maar eens gaan kijken weer wat voor een moois ze allemaal heeft.
    Of is het misschien beter om het niet te doen????
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh, die pop!!! En zo lief bij die vogel... Helemaal op haar plekje zo!

    Corke, wat ben ik blij dat je je weer goed voelt, en dat we weer kunnen teuten!

    Groetjes aan je lieve buurtje. Ik stuur van de week die rozentoestanden op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, wat leuk dat jij het sint en piet pakketje hebt gekocht! Ik vond hem op Janet haar site zo leuk!!! en dan Bessie.... ook al zo leuk geworden. Wat een grap je tas hanger!!! Giechel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig(!) staat het popje bij de vogel!
    :o)
    Beautyful!
    :o)
    pssst
    ik heb sint en piet óók...
    ;o)
    ... en de paashaas...
    :o)
    ..en... de schaapjes...
    LOL
    errug hè... *Ü*
    tzt kunnen we SAL-en... (maak je me even gek?) ;o)
    Ik moet maar "niet" bij Janet kijken... ahum.
    >>>>>>>>>>>>>>> LOL >>>>>>>>>>
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je gaat je alvast niet vervelen met al die nieuwe werkjes :o)

    Wat is Bessie leuk zeg, echt een schatje, en leuk zo bij die dikke vogel :o)

    Misschien moet ik ook even op de link klikken??? :o) >>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oké, ik was het al lang van plan, regelmatig kom ik eventjes bij Janet kijken,......

    Maeve Binchy vindt het ook leuk om naar het verliefde stel te kijken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Corrie,

    Bessie is heel erg leuk. Wat een prachtig borduurtje heeft ze voorop.
    Leuk dat je naar Enkhuizen bent geweest. Ik kon helaas niet. Kijk wel regelmatig op de site van Nennes design.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Corrie.... smile !!!!!

    Van dit poppetje ga ik ook smilen hoor, wat een lieffie. Mooie stofjes en kleurtjes.

    En wat een leuke aankopen, lekker gevoel hé zo'n voorraadje in huis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is Bessie leuk geworden. Ik had al eens geneusd op haar website. LEUK!! Mooie borduurwerkjes heb je gekocht. Ik vind de snoezepoes ook prachtig.
    Wat een gewelgige naam Obelia. Ze staat prima op je mooie rugtas.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhhh Corrie ,zooooo leuk ,ik heb op mijn werk een mooie site ,precies iets voor jou gevonden ,zo mooi...
    uit het nieuwe tijdschrift "herenhuis" (of meervoud ervan?)de volgende site over kartonnage:
    http://www.deblauwemarkies.nl ga maar ns loeren....
    enne wat heb je trouwens razendsnel dat leuke poppetje af!!

    groeten ,ik ga mijn vrije dag voor 200 % consumeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige ontwerpen kom ik hier weer tegen en Bessie straalt helemaal nu ze bij haar grote liefde mag blijven!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een echt en lief NENNETJE !
    Zo leuk met dat boduurtje op haar buik .
    En wat heb je het vlug gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Corrie, wat een leuke werkjes van Nenne heb je. Ik heb op de handwerkbeurs in Zwolle een half jaar geleden "koffie" en "thee" gekocht. Het leek me zo'n mooi werkje voor in de caravan op vakantie, maar ik ben er niet aan toegekomen (en dat ondaks de regen). Ik hoop echt dat Janet deze keer ook weer in Den Bosch erbij is, want ik heb weer iets op het oog (dat is altijd zo vervelend........wij handwerksters vinden toch meestal zoveel mooi :))
    Fijn dat je weer terug bent van vakantie, dan kan ik weer genieten van je weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje Corrie bericht twee keer vreemd hoor hoe kan dat nou weer. Internet kuren groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O wat leuk zeg, het popje staat ook zo leuk naast de vogel. En dat poezenhangertje is ook snoezig.
    Leuk dat je weer terug bent Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @HILLY,NOOR,MARY, Janet is ook niet duur met haar mooie spullen en nogmaals...in het echt zijn ze nog mooier dan je nu a denkt.
    BIEBS, wat leuk dat je aan me dacht en het klopt wel want serviesjes liggen me na aan het hart en zeker oude. De correcties zijn al in mijn patroon verwerkt, dankjewel voor het meedenken.
    JOSE, wat leuk dat jij het merk Jump kent, voor mij ishet nieuw en fijn dat je zo'n goede ervaringen hebt ermee.
    JANET, Obelia giechelt me tegemoet als ik de gang inloop ;- ))
    WILMA, zeker gaan kijken bij Nenne.
    DIJN, ik zal Ellen groeten van je, vind ze vast heel leuk.
    MARIJNA,JUUL,ELLEN, wat ben ik erin gestonken hè :- )) en JUUl al die mooie dingen heb ik gezien en kiezen was erg moeilijk. Ga maar heel gauw kijken!
    ELLEN, INGRID, klikken is echt leuk hoor ;- ) Ingrid wat goed dat je Maeve herkende.
    Ingrid R en HILLY, ik ben benieuwd of iemand iets van Obelia vindt als ik met haar over straat loop, Hil, topsite, waarom weer zo ver :- ( En ben je 200 % tevreden nu?
    BERTHI en GERRIE, het ging zomaar snel met Bessie, ze was zo af nog voor de vakantie.
    MARGA, we zijn blij dat je er weer bent en die Brabanthallen oefenen ineens een grote aantrekkingskracht op me uit en koffie en thee heb ik ook life kunen bewonderen.
    JOSE, welk bericht twee keer? Ik heb ook af en toe ruzie met web-log, soms is alles ineens weg, eerst saven voor ik dit bericht ga plaatsen, pfoeh!
    ANNEMARIEKE, lief die snoezepoes hè, ik word helemaal vrolijk van dat ding met haar eigenwijze juweel op d'r koppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ja ik was zekr 200% tevreden ,was het geen super herfstdag,heerlijk en op mijn gemak van alles gedaan ,zodat het weer een gezellig opgeruimd huisje is...mmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  26. snik...ik heb nenne design al gemaild ,ze is niet in Den Bosch...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Helemaal leuk, deze Nenneontwerpen. Ik ga die Sint en Piet bestellen...super!!!! En Bessie vind ik echt een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Heerlijk HIL, zo moet een vrije dag besteedt worden, als het weer dan ook nog meewerkt is het een dag met een gouden randje. Echt heel erg jammer dat Janet niet in Den Bosch is Ik heb nog gekeken gisteren of er ergens een deelnemerslijst is, maar ik heb niets kunnen vinden, weet jij wie er zijn?
    PETRA, wat leuk dat je een bestelling gaat doen, ik heb ze helemaal afgemaakt gezien en ze zijn echt top! Nergens anders ooit een borduurSint en Piet gezien, echt Hollandse ontwerpen van Janet.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Even inhalen, ik heb het een hele poos zo druk gehad. Maar nu heb ik tijd om je logjes even te lezen.

    Wat een schattig poppetje!!! En ik heb het borduurwerk eens even van dichtbij bekeken (neus bijna op het beeldscherm :o) ), maar wat fijn en mooi. En de poezenhanger is ook hartstikke leuk. Fijn als je zulke leuke dingen kunt kopen en maken, daar wordt je helemaal vrolijk van. En zag ik daar niet Maeve Binchy in je kast staan??? Ik heb pas 'het huis aan Tara Road' van haar gelezen. Een aanrader.

    Zo nu snel >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> naar je volgende log :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...