maandag 20 augustus 2007

"De volmaakte expressie van illusie en werkelijkheid"




24 Jaar geleden zag ik deze beker staan in de winkel van het
bezoekerscentrum in het Gooi. Ik was op slag verliefd! 
Het was een dure beker en ik liep door met pijn in mijn hart.
's Avonds stond Jan ineens met een glimlach van oor tot oor voor me
en in zijn handen die hij op zijn rug hield, had hij deze beker als verrassing voor mij.

Toen ik enkele jaren daarna in Alkmaar een cadeautje zocht voor Maaike
liep ik bij "Amphora" binnen waar men ook prachtige serviezen verkocht
(de zaak bestaat helaas niet meer) en ook daar zag ik weer hetzelfde serviesgoed staan.
De eigenaar van de zaak vertelde me dat er een wedstrijd was uitgeschreven
door Royal Doulton NL en met het maken van een slagzin waren er mooie prijzen te winnen.



De titel bovenaan dit log was de slagzin die ik verzond en vergat de hele boel, "want ik won toch nooit wat", totdat ik op een zaterdagochtend met het zonnetje in mijn rug voor het raam zat te lezen en de telefoon me uit mijn boek haalde. Ik had de tweede prijs gewonnen en mocht voor f 500,00 (guldens dus) servies komen uitzoeken bij "Amphora". De eerste prijs was een bezoek aan de Royal Doulton fabrieken, maar ik was dolblij met deze tweede prijs en had niet willen ruilen. Dit serviesje heb ik toen uitgezocht.




  Het werd de volgende dag door de eigenaar van de zaak bezorgd,
verpakt in prachtige dozen met linten erom heen.
Toen was het hek van de dam en ging ik sparen voor nog meer delen
en kocht na een hele tijd "de vier jaargetijden bordjes"







  
Ik heb ooit toen onze jongste kleindochter Sharon hier logeerde,
ze was toen een jaar of zeven, voor haar de ontbijttafel
met dit servies gedekt, een klein feestje! 
Er kwamen ook boekjes op de markt en ook die wilde ik natuurlijk.



Dit zijn er een paar  en ze zijn stuk voor stuk enig om te lezen en voor te lezen.
Jill Barklem is degene die de illustraties voor het servies en de boekjes over
"Brambly Hedge" maakte
en ik heb ook ooit op de BBC animatiefilms gezien van de
muisjes die op het servies en de boekjes voorkomen
en ze slapen onder schattige quiltjes 

Die filmpjes kun je nu op Youtube zien:

Brambly Hedge Poppy's Babies


Brambly Hedge Sea Story


Brambly Hedge The Secret Staircase


Brambly Hedge The High Hills


Brambly Hedge Spring Story


Brambly Hedge Summer Story


Brambly Hedge Autumn Story


Brambly Hedge Winter Story

Als ik die film zie of de boekjes lees ben ik helemaal weg en verdwaald
in die wereld van muisjes en hun feesten en avonturen in hun wereld
tussen de boomwortels en braamstruiken.
Tijdens het zoeken naar informatie over dit servies en Jill Barklem
ben ik van alles tegen gekomen en er bestaan zelfs borduurpatronen van.
De serviesdelen zijn inmiddels collectors items geworden,
maar ze blijven mooi staan in de schattenkast en af en toe gebruik ik ze ook.




 Zelfs onder de kopjes en bordjes staan prachtige motieven en oergezellige
en kneuterige teksten en hier zien jullie de muisjes aan "den disch",
zijn het geen schatjes ?!



 Zin in een kopje thee?

59 opmerkingen:

  1. Zag ik de eerste foto, het kopje, dacht ik wat een lelijk ding! Maar wel lief dat ze zo is verrast!
    Verder lezend zag ik het hele servies......heel anders...wat een pracht!

    Ik had te snel geoordeeld. Sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om je log weer te lezen Corrie!! En wat een lief servies! Ik snap dat je daar als een blok voor bent gevallen. Wij hebben voor de kinderen het servies van Bunnykins, ook van Royal Doultan. Ik weet niet of je het kent maar ik denk dat je het ook heel leuk zult vinden. Als je het niet kent wil ik wel een foto sturen. Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit mij bij Bieb aan.....
    Deeerste foto dacht ik ook......oh ja...... smaken verschillen. Maar wat een leif en mooi srevies zeg!!! De prijs is dus bij de goede terecht gekomen. Zelf heb ik een wedgwood servies die ik alle dgen gebruik. En wat een rijk gevoel als je weer wat hebt aangeschaft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk drink ik een kopje mee,.. :o)

    Ik heb zitten te genieten van je verhaal en mooie foto's, wat gaaf zo'n tweede prijs!
    Ik ga voor het winterbord, ik schuif m'n handwerkstoel aan, en ge lekker hartjes quilten,....

    Jij ook nog een beetje thee, Corrie?
    Ja, ik weet het, je moet wel vaak rennen naar de w.c. van thee,....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, ik zit hier te kwijlen van jou serviesje!!! Wat snoezig en knus ziet dat er uit. Ik vind jou tweede prijs eigenlijk veel leuker dan de eerste prijs. En die 4 jaargetijden bordjes... ook al zo leuk. Die boekjes ken ik wel. Ooit gezien in de bieb dacht ik. Heerlijk logje weer. Wat zal je kleindochter blij geweest zijn dat zij van jou serviesje mocht ontbijten!! Ze voelde zich vast een prinsesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Bieb, Petra, Wilma, ik schreef al dat de foto's geen recht doen, maar gelukkig hebben jullie verder gelezen en gekeken en nogmaals...in het echt is het veel mooier. WILMA welk servies van Wedgewood heb jij?
    PETRA, welkom thuis en nee ik kende Bunnykins niet, maar moest natuurlijk meteen even googelen en het is ook een heel schattig serviesje, heel fijntjes en eten ze daar gewoon iedere dag van Petra?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Ingrid en Marijna, INGRID wat zet je dat weer gezellig neer, ja, ik lust zeker wel thee en dan ga ik zitten borduren en gaan we heel veel vertellen aan elkaar.
    MARIJNA, de verhaaltjes zijn echt zo leuk ook voor kinderen, ik moest ze steeds opnieuw voorlezen en dat was geen straf. Sharon wist eerst niet wat ze zag en later voelde ze zich inderdaad heel bijzonder, zoals een prinsesje. Zo leuk die herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk en informatieg log weer Corrie! Erg leuk om hierover te lezen!
    Leuk dat je de tweede prijs had gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie,
    Wat een mooi servies! Ik heb enkele boekjes uit de serie die jij ook hebt en die zijn zo schattig! Wat leuk om op deze manier het servies te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, hier ben ik helemaal wég van! Dat is een droomservies, kun je toch hele verhalen bij bedenken, je komt zo snel niet van de tafel weg, lijkt me!
    Inderdaad, ik had ook liever deze 2e prijs gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Corrie, Nu voelen ze zich te groot voor dit servies en staat het te pronken in de servieskast. Maar vanaf hun eerste hapje hebben ze dit servies gebruikt. Er is maar 1 keer een schaaltje gebroken dus dat valt heel erg mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOOOOOOOOOOOOOO wat leuk!!!! Toen ik de eerste foto zag zat ik te turen met de gedachte: dat ken ik toch???? Snel verder gekeken en ja hoor, DE BRAMENBUURT!!!! Ik wist niet dat er een servies van was, maar vroeger speurden de meiden en ik altijd in de bieb naar die boekjes, we waren er helemaal weg van! Al die details in de tekeningen, de sfeer, de kleuren geweldig. Ik kan me voorstellen dat je helemaal voor het servies 'gevallen' bent. Ik moet eens kijken of de boekjes nog ergens te krijgen zijn EN ik ga Ellen direct mailen om te zeggen dat ze héél snel op je log moet kijken :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OOOOOOO Corrie en mogen we dan zelf kiezen uit welk kopje ??????

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooooooooooo Corrie, wat een prachtige prijs!!! Ik heb ook die boekjes staan, ik vind de plaatjes prachtig!!! (mijn mama zei het hierboven al :o)) Ik kom graag een kopje thee meedrinken hoor, uit zo'n mooi kopje! (heel voorzichtig, want ik wil niks breken :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie ik kom aan gerend naar jou . ik hou hier zo van. Ik heb het koffie servies van mijn broer wat hij ooit aan mijn Moeder gaf. Dat is wit met een goud randje van Royal Albert Val D'or. Ben ik heel zuinig op. Van mij zelf de Lavender Rose met grote eet borden er bij, vroeger gebruikte ik het veel. Maar tegenwoordig niet meer.Kan niet in de afwasmachine, gaat de goud randje eraf. Ik heb ook
    Wedgwood Edme en Conway En Windsor van Albert Hein. Vroeger met verjaardagen kreeg ik altijd iets van een servies. Ben gek op mooi Servies goed aan verslaafd geweest. Ik hou er zo van. Ik ken dat gevoel bij jou, heerlijk van genieten. Wat een prachtige prijs!!!!! En op een goed adres te recht gekomen.
    Met liefde ontvangen heerlijk toch. Daar kan ik ook van genieten bij jou. Wat is er toch prachtig serviesgoed gemaakt. Geniet er maar fijn van.
    Bij mij staan hele stalpels met schoteltjes,
    Ik brak nogal eens wat, de laatste jaren gaat het beter. Word rustiger. Corrie dit servies vind ik veel op Royal Albert lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw wat mooi!!!
    En met een mooie slagzin gewonnen.

    Ik ken dit en de boekjes biet.
    Maar moet met de verhaaltjes aan aan Beatrix Potter denken.

    Toch ook de typisch Engelse sfeer hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, wat leuk om dit serviesje hier tegen te komen. Ik heb jarenlang in een Engelse kadowinkel gewerkt waar we dit onder andere ook verkochten, dat het kostbaar is wist ik nog want het moest altijd in een vitrine staan. Het brengt me goede herinneringen aan een heel leuke tijd, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Door dit logje dacht ik weer terug aan "Keeping up Appearances", googlede ernaar, kwam daardoor weer op de site van Royal Doulton, heb genoten van alle moois en leuks en heb nu een oorworm: de herkenningmelodie van de serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk serviesje. Was ik maar oma........ dan wist ik het wel! Mijn oudste dochter (1976) kreeg van mijn ouders na een reisje naar Engeland een 'dejeunertje' (mok, papbordje en ontbijtbordje) van Beatrix Potter. Dat was van Wedgwood, meen ik. Later heb ik er voor mijn jongste dochter een in NL kunnen komen. Er stonden ook citaten uit de boekjes op. Het nederlandse serviesgoed had nederlandse teksten, was dus speciaal voor de NL markt aangepast. Toen mijn meiden het huis uitgingen, heb ik het porcelein meegegeven. Ik wordt nog warm, als ik er aan denk. Ze vonden het leuk, als ik de engelse tekst voorlas en probeerden die na te zeggen: hun eerste engelse les, zou je kunnen zeggen. Ik ken de teksten nog uit mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @MaRia: Wat een leuke uitdrukking "ik heb een oorworm". Nog nooit van gehoord, maar snapte hem meteen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha...... Kwam nog even kijken en bijlezen. Wat een typfouten heb ik gemaakt zeg!!! Het lijkt wel Chinees.......

    Nu proberen zonder typfouten.
    Ik spaar al jaren van Wedgwood edme plain. Een creme kleurig servies. Ik heb ook als aanvulling iets met een klein klimoptakje. Nu ik in de roosjes ben weet je het zeker al?? Die heeft deze lijn ook. Heb al een tijdje niets meer gekocht omdat ik zoveel door de reuma laat vallen dat ik een goedkoop servies wou gaan aanschaffen. Lang nagedacht en toch besloten om hier maar mee door te gaan. Heb het altijd een heerlijk servies gevonden en nog steeds. Je kunt het gewoon allerdaags gebruiken en met zilver en kristal staat het super sjeik!!! hahaha...... Ben altijd wel een mens van mooie serviesen en mooi glaswerk geweest. Het geeft zo'n rijk gevoel. Heerlijk.
    Moet ik het nog nalezen??? geen typfouten???
    :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die muisjes zo lief en die staartjes, Moet er steeds naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schattig servies. Helaas hoef ik daar in mijn mannenhuishouden niet mee aan te komen.
    Wij hebben Wedgewood Carlton, Botanica van Villeroy en Boch en nog een servies van Arzberg. Dan ook nog allerlei schalen uit de Provence. Teveel dus, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een schattig servies, kan me voorstellen dat het dierbaar is. En voor kinderen is het helemaal feestelijk natuurlijk om van zo'n bordje te mogen eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Wat een leuke reacties weer allemaal!
    Ja de tweede prijs was toch veel leuker vond ik, maar het kan ook zijn dat de 1e prijswinnaar én het reisje én het servies kreeg, maar dat weet ik gelukkig niet ;- )
    Als Yvonne, Mienke en Ellen hier ooit op de thee komen mogen zelf hun kopje kiezen, natuurlijk wel, maar ik denk dat het vier dezelfde zijn, da's mooi, krijgen we ook geen slaande ruzie waarbij het servies door de kamer vliegt ;- )
    JOSE, ik heb eens op internet naar jouw serviezen gekeken en de eerste twee die je noemt lijken er inderdaad op, eigenlijk hebben al deze romantische serviezen wel een beetje dezelfde sierlijke vorm en dan mooi gedecoreerd is het een prachtig bezit en inderdaad echt Engels zoals MARIAN'NE zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een superlief serviesje. Ben ik te laat? Is de thee al op of zet je nog een vers potje? Gezellig handwerken en kletsen, dat zou fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Willeke, MaRia, Neeltje, dat porcelein zulke warme herinneringen op kan roepen is toch wel heel bijzonder hè! Wat leuk WILLEKE dat jij ermee gewerkt hebt, was dat misschien in Den Haag, daar heb ik ooit een prachtige Engelse cadeauwinkel bezocht en daar stond inderdaad ook dit servies.
    MARIA ik was al bang dat mevrouw "Emmer" ter sprake zou komen, wat heb ik daar altijd om gelachen, een geweldige actrice. Door al het leuks dat aan je voorbij trok op Google heb je nu een OORWORM??? Ha,ha,ha, nog nooit van gehoord, maar wat een treffende woord voor een penetrante melodie die je voorlopig niet meer kwijt raakt.
    NEELJE, wat een mooie geschenken aan je meiden en voor jou nu ineens weer een mooie flashback, is dat het Peter Rabbit servies, dat spaart mijn schoondochter ook.
    WILMA, geweldige teksten zet je hier weer neer, ik ken dat als je snel iets wilt typen, dan lijken je woorden ineens van een andere planeet en dat verbeteren heb ik zo'n hekel aan, meestal woden het nog meer typefouten ( nu had ik er ook meerdere) En foutjes mogen hoor, ken de de spreuk: "Zelfs typemachines vertikken het soms!" Nou wij ook! Wat erg dat je reuma hebt, die chronische ziektes zijn een plaag! En jij bent nog veel jonger ook, echt heel akelig! Maar je kunt nog lachen en dat is iets dat niemand je afpakt, een warme smile van mij voor jou :- ))))
    JOSE, kom rustig kijken! Al is het honderd keer.
    ANNELIES, ik heb ook alleen maar mannen om me heen gehad, mijn DH en drie zoons en gelukkig hadden ze niets in te brengen want ik had het gewonnen, maar ik zou me er evengoed niet aan gestoord hebben hoor, ik heb het wél heel goed opgeborgen altijd en de schoondochters krijg je er later bij en die waarderen het net zo als de man en de zoons dat deden, ze hebben het altijd ook mooi gevonden. Dat het teveel zou zijn bij alle mooie serviezen die je hebt is wél een goede reden om het niet in huis te halen en het is niet meer te koop behalve op marktplaats en e-bay dus je hoeft er niet van wakker te liggen ;-).
    MARCELLA, kinderen zijn er weg van en verzinnen er hele verhalen bij en ik ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Nog even: kennen jullie als porceleinliefhebbers de roman "De Porseleinboom" van Olaf de Landell? Een heerlijk boek voor freaks als wij. Ik heb net op Marktplaats maar een bod gedaan op de trilogie want ik wil het graag weer eens lezen. Niet erover heen bieden hoor, jullie mogen het onder het genot van een kopje thee uit DIE kopjes allemaal komen lezen :- ) Ik zag net dus ook dat porselein met een "s" wordt geschreven, tsssssssssss!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Janet, leuk is het hè?! Maar die kleine schat neemt inmiddels wel een hele plank in bezit. In de schattenkast :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Corrie! Wat een ontzettende leuke post! Het hele verhaal er achter ook van de prijsvraag! Wat geweldig zeg! Ik dacht toen ik verder scrollde ineens 'hee die afbeeldingen ken ik!' En toen bleek inderdaad dat mijn moeder dit mij altijd voorlas! Zo schattig! Ik zou zeker wel een kopje thee willen komen drinken, al ben ik zo onhandig, dan zou ik bang zijn om het te laten vallen! Eigenlijk is het te mooi om te gebruiken!!! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Hallo Les, ik stuur je net een mailtje! Wat leuk dat je hier was. En het verbaast me helemaal niets dat juist jullie deze verhaaltjes kennen, past helemaal bij alles wat ik van jullie zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Hallo Les, ik stuur je net een mailtje! Wat leuk dat je hier was. En het verbaast me helemaal niets dat juist jullie deze verhaaltjes kennen, past helemaal bij alles wat ik van jullie zie.
    En je zou toch zo'n kopje van me krijgen omdat je het zo waardeert en daarbij moet je dan bedenken de "mooiste dingen in het leven géén dingen zijn!" Lief dat je er even was.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat leuk dit servies! En super dat je die prijs gewonnen hebt. Jahh, serviezen, ik ben er ook dol op. Ooit, in een ariadne vroeger ze de lezers welk van de 3 gefotografeerde serviezen je het mooiste vond. Het was lastig kiezen maar er was een blauw servies uit scandinavie bij en dat vond ik het mooiste (je kon het winnen als daar de meeste voorkeur voor was), Verder hoorde ik niets tot er 2 maanden later een pakje met een blauw ontbijtbordje erin werd bezorgd en zo'n schattige brief: mijn keuze had niet gewonnen maar als stimulans (waarschijnlijk om het volledig te kopen) kreeg ik dit bordje! Ik was er heel blij mee. Het servies heb ik nooit aangeschaft (veel te duur!)maar als ik het zie staan in een winkel vind ik het nog steeds mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een geweldig servies, ik ga voor Beatrix Potter, maar ja als je achternaam ook Potter is ....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Ha Betty :- ) wat een leuk verhaal over jouw bordje zeg, daarbij kon je niet verliezen dus, want ook één mooi bordje kan je plezier geven. De verrassing als je niets verwacht is zo heerlijk vind je niet! Echt fijn dat je er weer bent Betty!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik sluit mij aan bij de bovenstaande schrijfster! Niet door mijn achternaam overigens! Ik vind de afbeeldingen op je servies allerliefst, maar ik val wat minder op de vorm,denk ik. Het doet inderdaad aan Beatrix Potter denken. Daarvan heb ik voor alle drie mijn kinderen een setje; nu zitten hun serviesjes in hun schattendoos, maar toen ze klein waren gebruikten we het dagelijks. Ik heb ook al de kleine boekjes van Beatrix Potter en nog een schitterend boek over haar. Eén van mijn wensen is om ooit het Lake district te bezoeken en dan ook naar haar huis te gaan. Toen de kinderen klein waren had je op zondagochtend bij de VPRO Villa Achterwerk altijd de verhaaltjes van B. Potter in tekenfilmvorm. Allerliefst uitgevoerd. Ikzelf was altijd weg van de begintune en het beginstukje. Dat was gespeeld en niet een tekenfilm. Daarin zag je Beatrix dan in haar tuin en aan haar tafel zittend, met Pieter Konijn snuffelend aan haar tekenpapier. Dat maakte het vroege tijdstip op de zondagmorgen tenminste een beetje goed! Het boek van Olaf de Landell heb ik jaren geleden achter elkaar uitgelezen. Ik had heel wat titels van hem staan, waarbij ik Ave Eva als een van mijn lievelingsboeken herinner. Maar ik heb ze allemaal in een opruimbui weggegeven. Wie weet zwerven ze nu ook wel op marktplaats rond!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nou, Corrie, ik bedoelde natuurlijk het log van Femmy, maar terwijl ik zat te typen kwam jouw reactie er ook tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat is nog eens een leuke verrassing! Ik heb wel zin in een kopje thee, maar ik durf zo'n kostbaar kopje niet vast te houden. Je zult zien dat ik het laat vallen! Normaal laat ik praktisch niets vallen, maar juist als iets niet stuk mag...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. de boekjes zijn inderdaad ook mooi. ik heb vorige week bij de kringloopwinkel 3 videobanden gekocht met verschillende verhaaltjes.Zo mooi.echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Corrie, wat leuk die 2e prijs.
    En wat mooi is het serviesje.
    Ik wil graag een kopje thee, maar ehhhh mag het in een gewone beker nu.
    Ik zie namelijk opeens die buurvrouw van Hyacinth met dat mooie kopje in de hand en het gaat altijd fout.
    Stel dat dat nu net ook bij mij gaat gebeuren.
    Nee, graag thee, maar in een gewone beker. :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie wat een gezellige bezoekers, het hoeft niet altijd over handwerken te gaan. Wat dit weer los maakt geweldig.Hoeveel boekjes bestaan er van de Bramen Buurt?heel leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Nostalgie en heerlijke mijmeringen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @Joke, FEmmy, Marian,
    JOKE, als er in huize Wittebrood geen thee meer is, is er iets heel erg mis. Ik koop altijd 3 dozen Rooibos van Annique tegelijk en ik geloof dat er 80 zakjes in een doos zitten. Dus thee genoeg hier als je komt ;- ))
    FEMMY, natuurlijk ga je dan voor Beatrix Potter en welke videobanden bedoel je nu, van Beatrix Potter neem ik aan? Die moeten echt heel erg mooi zijn, ik houd ik van haar boekjes en tekeningen, ik heb kort gelede nog twee héél oude boekjes gekocht op een rommelmarkt: "The tale of two bad mice" en "Cecily Parsley's Nursey Rhymes", schattige verhaaltjes en tekeningen.
    MARIAN, wat fijn dat jij ook weer terug bent, binnenkort weer vakantieverhalen lezen hier en daar. Wat leuk dat je alles hebt bewaard voor je kinderen en de filmpjes waar jij over schrijft heb ik nooit gezien, jammer genoeg. Maar heb jij wel de film over het leven van Beatrix Potter gezien? Hij is van vorig jaar en in maart heb ik hem gezien in het vliegtuig op de terugweg van Spanje, helaas een piepklein schermpje, dus die wil ik graag nog eens op DVD zien. Wat jammer van je boeken maar ik denk dat we allemaal zulke dingen doen. Ik denk er maar niet teveel over na want dan word ik er akelig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Berthi en Fleur, ik moest ook aan de buurvrouw van Mevrouw Emmer denken, die arme ziel, alles rammelde in haar handen. Maar vrees niet, porselein is heel sterk en kapot is kapot, ergens hierboven schreef ik al: "De belangrijkste dingen in het leven zijn géén dingen!" Dus ga rustig zitten en maak je niet druk. Maar een beker mag ook, wij drinken altijd thee uit glazen soepkommen, lijkt het toch nog wat ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Jose en Marianne, JOSE heel precies weet ik het niet, maar ik heb acht boekjes e ik denk dat ze dat allemaal zijn en MARIANNE wat een heerlijk gebabbel hier zeg, iedereen denkt aan kinderserviesjes, films en boekjes en zit te genieten van elkaars verhalen, dat vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Marian, link naar film: http://film.aol.nl/miss-potter_ID63341

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik heb net de trailer van de film bekeken op bol.com, hij lijkt me prachtig. Even nadenken, maar ik denk erover hem te bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Corrie, wat een beeldschoon servies. En zo'n leuk verhaal erbij! Have a (m)ice cup of tea!
    gr. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zit je ook lekker te borduren, ik zal je niet meer zolang storen hoor. Want je wil natuurlijk op tijd klaar zijn daar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. ha Corke. Ben er weer, en ik zie dat je thee schenkt... hmmmmmm. O, o, o, die tekeningen op je servies. Een perfecte combi dit: thee met een plaatje om bij weg te dromen...

    Je hebt een mijmerservies!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ruisende rokken,zonne parasolletjes.Een butler die thee inschenkt petit-fourtjes erbij en chocolaatjes.mmmmm en dan jou kopjes erbij.Mooi grasveldje een fontein met waterlelie's en dan komt hyacint binnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @MaRia, Anja, Jose, Dijn en Lynda, MARIA, ik ben heel benieuwd hoe je hem vindt en ik ga hem zelf ook beslist nog een keer huren en op mijn gemak op een groter scherm dan in het vliegtuig bekijken.
    ANJA, jouw naam en letters doen belletjes bij me rinkelen, ik stuur je een mailtje :- )
    JOSE, ik vond het helemaal geen storen en als het niet uitkomt zeg ik het eerlijk, voel je je dan gerust?
    DIJN, wat leuk dat ik je naam weer zie staan. En mijmer jij vooral nog rustig verder alstjeblieft, da's heel goed voor je en voor mij ook trouwens :- ) Tjoem tjeplok! ;- )))
    LYNDA, de hele setting is geweldig, maar ik hoop dat Hyacinth op vakantie is in een ver land, hoewel...we zouden krom liggen van het lachen met die vrouw, wat een actrice is dat. Laat haar er toch maar bij dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik voel mij gerust Corrie. Vandaag de gele pannenlap af gemaakt voor degene die ik een al gegeven heb.
    Dus ik schiet op de bloementjes er nog op,en dan nog twee en dan even niet , maar het gaat snel. morgen mooi weer, s'middags dan maar lekker naar buiten borduren in de zon. Is gezond hoorde ik vanavond in het nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hai Corrie, wat een prachtig servies is dit! En wat een heerlijk verhaal erbij. Ik ben een paar keer in Engeland geweest en heb daar de fabrieken van Emma Bridgewater en Wedgewood bezocht. Je raadt het al....Royal Doulton staat ook nog op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dank je Corrie, voor je filmtip. Ik heb hem laatst gezellig samen met mijn zus zitten kijken. Een aansprekende film die ik zeker nog eens wil zien. Ik ben natuurlijk even in mijn boekenkast gaan neuzen en kwam weer aardig wat boeken tegen over en van Beatrix. Ik ga mijn weblog ook weer oppakken, (ik had- geloof ik -een weblogblock als dat al bestaat) en dan zal ik geïnspireerd door jouw log Beatrix de revue laten passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. @Jose, Astrid, Marian,
    Ha JOSE, was nu vooral de combinatie borduren en in de zon zitten gezond of alleen in de zon zitten? Ik heb geen nieuws gehoord. Maar dat het prettig is geloof ik meteen :- )
    Tjee ASTRID, wat leuk om al die fabrieken te bezoeken en Emma Bridgewater is ook al zo'n prachtig merk, in Middenbeemster zit een prachtige woonwinkel die veel van haar serviezen verkoopt en nog veel meer moois. Dat is voor mij een uitje o daar rond te lopen.
    MARIAN, dat had ik dus wel goed dat je die film leuk zou vinden, logisch als je zo van Peter Rabbit en het levensverhaal van de schrijfster zo mooi vindt, ik wil hem beslist nog een keer zien. Ben benieuwd wat je ons van je boeken laat zien over Beatrix. Een web-logblock...ik snap het, met deze mooie dagen en lekker buiten zijn en dus veel aanloop krijgen kom ik er bijna niet aan toe en ik heb eigenlijk best zin om een logje te schrijven, maar tijd ontbreekt. Misschien straks nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Jaren en jaren gelden heb ik in Leiden, in de etalage van een piepklein winkeltje een Winnie de Pooh servies gezien. Op elk serviesdeeltje stond een plaatje met een tekst en tesamen maakte het een heel verhaal. Die wilde ik toen dolgraag maar ik kon zelfs een kopje niet betalen.

    Ik heb het servies ook nooit meer gezien en eigenlijk hoef ik het ook niet meer te hebben. Die herinnering vind ik mooi genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. @Bianca, wat goed dat je niet met een verlangend hart ben blijven rondlopen, want het zal waarschijnlijk niet meer te koop zijn en je hebt misschien genoeg andere mooie dingen waar je blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...