donderdag 23 augustus 2007

Vakantie- en andere cadeautjes!



Vorige week kwam onze kleindochter Sharon bij ons en bracht voor ons een vakantie-cadeautje mee van Terschelling, een eiland waar wijzelf ook graag komen. Ik zag de bekende, maar nog niet geproefde, cranberry-producten voor me staan en ik kreeg nog meer dan de toch al zo heerlijke eilandproducten, nl. de vergezichten over wad en eiland die in mijn geheugen opgeslagen waren. Dankjewel lieve Sharon!




Hetzelfde gebeurde bij het cadeautje dat we kregen van onze tweede kleindochter Kirsten en haar vriend Frank, die een heerlijke vakantie in Italië hadden doorgebracht en voor Jan en mij deze twee schattige porseleinen bordjes meebrachten en daarbij zag ik onze huwelijksreis van bijna 40 jaar geleden aan me voorbij trekken waarbij we via België, Duitsland en Italië uiteindelijk na een 32-urige treinreis alsnog onze vakantiebestemming in Menton aan de Franse Rivièra bereikten. De gewone reis door Frankrijk naar het zuiden van dat land kon niet doorgaan vanwege de alles omvattende staking in het gehele land, zo hebben we dus ook Italië nog aangedaan en later zijn we vrijwillig nog een dagje het Italiaanse stadje Ventimiglia net over de grens nog gaan bezoeken. Dat zag ik ineens allemaal weer voor me en we hebben ook onze daarbij behorende verhalen verteld aan onze kleinkinderen. Ook jullie heel hartelijk bedankt lieve Kirsten en Frank.


.
 Gisterochtend waren we op bezoek bij Marijke en die bezoeken brengen altijd verrassingen met zich mee. Zowel Marijke als ik zijn dol op kringloopwinkels en vinden er altijd van alles waarmee we elkaar kunnen verblijden. Zo vond ze enige tijd geleden deze blikken die ze op Marktplaats had willen verkopen, maar toen ik er een plaatje van zag en uitriep: "Oh Marijke die zoek ik al zo lang, mag ik ze kopen?" zei ze meteen dat ik ze voor niets bij haar kon ophalen. Of jullie die blikken kennen weet ik niet, maar ze zijn voor mij ook alweer een herinnering aan een huwelijkscadeau dat ik van mijn jeugdvriendin Ina kreeg samen met nog een set blikken die ook in elkaar passen en die ik allemaal in een opruimbui tijdens een verhuizing had weg gedaan. Ik heb er altijd spijt van gehad en ben dus dolblij dat ik deze set tenminste heb terug gevonden. Berthi was benieuwd wat het voor een cadeautje was dat ik in dit log noemde en later nog van Marijke zou krijgen, dus Berthi nu weet je het dan :- ) Maar daarmee was het nog niet



 want ik kreeg een paar tijdschriften waar ik er al eens eerder een van haar kreeg en dat voor mij en prettige verrassing was toen ik het las, voorheen heette het "De Vrekkenkrant" en het is echt de moeite waard om er eens een exemplaar van door te lezen. Ten laatste kwam ze met nog een verrassing op de proppen en dat was een prachtig borduurpatroon





 maar dat kwam niet uit de kringloopwinkel en hier zie je een foto van de originele merklap uit het jaar 1750 en gemaakt door Aaltje Douwes, aldus mevr. Netty Kobus-Heddendorp wiens naam op het patroon vermeld staat.



 
 Ik ben er weg van en de kleuren zijn schitterend vind ik. Op de originele merklap is met zijde geborduurd en dat is nu precies waar ik kort geleden mee begonnen ben en waarover ik erg enthousiast ben. Maar er ligt voorlopig nog genoeg te  borduren voor me zoals de kerstborduurlap waarvan ik hier even een update laat zien.




  Het is een heerlijk borduurwerk om te maken en ik geniet vooral van de vele nieuwe borduursteken die ik hierdoor leer, zoals bijvoorbeeld in deze boompjes waarvan je hier een detail ziet met rechts het boompje waarbij de verlengde kruissteek met een rechtopstaand kruissteekje in een andere kleur is afgemaakt.


4


  Ik ga weer fijn aan de slag zo en jullie begrijpen
dat ik me weer zéér verwend en geliefd weet :- )))

51 opmerkingen:

  1. Je bent al weer ver met je mooie kerstborduurwerk.

    En wat mooi, dat patroon van de merklap.

    Die blauwe blikken herken ik wel, fijn en leuk dat je ze weer hebt.

    En ja joh, door een plaatje, een geur en nu een bordje en er gaat "boven" een deurtje open en er komen weer vele herinneringen.
    Leuk is dat altijd.
    Zomaar opeens zijn die gedachten aan die tijd, aan bepaalde gebeurtenissen er weer.

    En Terschelling ja .......
    Kom Corrie, dan gaan we nog even langs het strand lopen, lekker vestje aan en met blote voeten in het water.
    Straks dan warme sokken aan en hete chocolademelk.
    Met slagroom dit keer, want het was zo gezellig, dat vieren we even extra ......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie, wat een verwennerij! Er wordt fijn aan jullie gedacht door de kleinkinderen.Heerlijk die Terschellinger producten en dan die mooi bordjes met klaprozen erop. Beeldig!! Die blikken ken ik niet. Maar zien er wel mooi uit. En dan je borduur patroon...je kunt weer aan de slag. Het kerstborduurwerk ziet er al erg leuk uit. Leuk al die verschillende steken.
    Mag ik met jullie mee lopen op het strand? Met dit weer is dat wel lekker. Koele voeten in het water en na afloop ik graag een ijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Fleur en Marijna dat zou wel heerlijk zijn zeg, vestjes genoeg en echte wollen sokken ook. Ik ben bang dat ik allebei wil, eerst een ijsje met meloensmaak en dan choco-met-slaroom. gezellig praten of lezen onder een van die mooie quilts die ik zelf niet maak. Wie gaat er nog meer mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig logje weer. Fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt die je zo verwennen. Volgens mij kun je daar ook niet omheen als je jou kent.
    Wat een mooi borduurpatroon heb je gekregen, prachtige kleuren zeg. Je kerstborduurwerk ziet er ook schitterend uit!
    Wanneer gaan jullie naar het strand? Als je nog even wacht kunnen we met een bus vol denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me aan in de rij voor het strand, maar dan wel het Terschellinger strand! Ik ben heel wat jaartjes met de kinderen daar op vakantie geweest en nam voor de plantjeswatergevende buurvrouw en mijn moeder en schoonmoeder altijd iets met cranberry's mee. Gekocht bij "de Bijenkorf" die leuke supertoeristische winkel in West Terschelling. Ik kon telkens weer mensen perplex laten kijken als we zeiden dat we bij de Bijenkorf hadden gewinkeld op een waddeneiland. En dat die boot er relatief zo lang over doet dat wilden ook veel mensen niet geloven. Een vriendje van mijn zoon ging op de basisschool altijd naar zeer exotische oorden, en ook nog in elke schoolvakantie . De Galapagoseilanden waren daar onder andere bij, maar uiteindelijk heeft hij zijn ouders zover gekregen dat ze met hem naar Terschelling gingen, dankzij de enthousiaste verhalen van mijn Tristan! Je blikken komen bekend voor, volgens mij had mijn oudere zus zo'n soort blik. Het doet een beetje aan Wedgwood denken, dat blauw met wit gecombineerd. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie terschellinger sap staat bij mij in de koelkast.
    Is heel gezond voor nieren en blaas.
    Koop ik bij de reform zaak. Niet zo lekker van smaak maar met water verdunnen goed te drinken.
    Leuk dat ze dat mee brachten, ik ben er nooit geweest. staat nog eens op de verlanglijst.
    En die bordjes wat lief. Die blikjes van je vriendin, prachtig. Ik ken deze niet.Dat patroon wat je gekregen hebt Geweldig lief allemaal.
    Je kerstborduurlap prachtig geworden je bent al een heel eind hoor.Dat blad ken ik niet, en ik ken toch veel bladen, dacht ik.Weer een heerlijke log.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, kijk voor de aardigheid even op www.wedgwood.com, het eerste plaatje doet me denken aan je blikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, volgens mij ben jij een waar kunstenares in het verwennen van hen om je heen,... misschien leren ze het van jou?
    fijne dag,...>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk voor je Corrie om zo verwend te worden en wij kunnen fijn meegenieten van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Joke, Marian,Jose, dankjewel JOKE en die bus zouden we inerdaad zo vol hebben en het is te hopen dat de chauffeur dan een vrouw is, want een man zou vluchten bij het oorverdovend gekwek over borduren en quilten enz.
    MARIAN, wat een overtuigingskracht moet jouw zoon hebben gehad op zijn vriendje dat die zelfs zijn ouders mee kreeg. Hoe hebben ze het gevonden op Terschelling? De blikken zijn indertijd ontworpen naar het idee van Wedgwood, heb ik ergens gelezen bij een blikkenverzamelaar en ik heb de voorstellingen inderdaad daar gezien wat prachtig zeg, nog even rondgekeken op de site, wat een prachtige dingen allemaal.
    JOSE, dat sap ken ik niet, daar ga ik eens naar op zoek, er is wel veel te koop en er is zelfs wijn va Terschelling, dat zal ook wel van cranberries zijn gemaakt. Het tijdschrift GENOEG is een tijdschrift om mensen meer bewus te maken van de manier waarop ze consumeren en proberen dat gedrag door allerlei artikelen en tips te verbeteren. Er staan heel leuke tips in, soms wat vergezocht, maar altijd leuk om te lezen vind ik. Wel een betere titel dan "De Vrekkenkrant", dat vond ik te heftig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Ingrid en Mien, INGRID is er weer een nieuwe wereldburger geboren? Je was zo vroeg hier. Fijne dag gewenst en MIEN jij ook, leuk dat je er weer was.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een heelijke verwennerij!! Leuk als er aan je wordt gedacht!! De blikjes zijn mij wel bekend. Leuk dat je ze weer hebt. Soms doen wij toch te snel wat weg.

    Wat ge je snel met je borduurwerk zeg.....Die is straks voor de kerst allang klaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag 'geliefde' Corrie !!!

    Wat heerlijk veel en veel liefffff :-)).

    Ik ga voor de klaproosjes, zie je vaak bij Jugendstil. Dat zo iets moois zomaar in het 'wild' groeit !

    Oo je borduurwerk wordt prachtig, fijn dat je er zo'n plezier in hebt.

    GENIET !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Wilma en MM,
    WILMA, ik heb echt veel weg gedaan waar ik spijt van heb en soms kon het ook niet anders door ruimtegebrek.
    Als mijn borduur klaar is voor de kerst mag ik niet mopperen want er staan nog een aantal dingen op stapel waarmee ik op tijd klaar moet zijn, maar als het klaar is voor de kerst zal ik juichen want dan weet ik weer genoeg leuke dingen die ik nog wil maken, daar is geen einde aan.
    MM (MARIAN'NE toch?) Ja, wat kan zoveel liefs je toch goed doen hè! Soms is er zo'n week waarin iedereen tegelijk je wil laten weten dat ze van je houden en komen op bezoek of sturen mailtjes met lief erin en dit was zo'n week en het duurt nog steeds. Vanochtend weer heel lief bezoek en vanavond ook alweer met een schitterende bos grote witte rozen, soms denk ik wel eens dat IEMAND weet dat ik een extra knuffel goed kan gebruiken en dan zorgt Hij daarvoor.
    Wat leuk dat je mijn borduurwerk mooi vindt MM en genieten doe ik zeker. Jij toch ook hoop ik en Wilma ook?! Hierbij voor jullie beiden ook een witte roos :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, wat een verwennerij en wat een leuke cadeautjes. Je bent een ontzettende bofferd met zoveel mensen die aan je denken.
    Je borduurwerk wordt schitterend. Ik hoop er vaak wat van te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corke, lieverd. Ik kom je alleen eventjes welterusten wensen en je voor alles bedanken. Ben net thuis uit het Brusselse en duik meteen mijn bedje in. Morgen vroeg eruit en hele dag daar vertalen. Ik lees je log later, goed? Mijn ogen vallen beetje dicht nu. Dag dag. Kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat je ons alles laat zien !
    Overal kunnen we meegenieten .
    Je bent lekker verwend . Fijn toch dat je niet vergeten wordt .
    Een mens heeft dat echt nodig zo af en toe .
    En vooral zo fijn als je merkt , dat er niet zomaar even wat gekocht is om cadeau te doen , er is over nagedacht .
    Jullie maal zal zeker heerlijk smaken , opgediend op twee van die prachtige borden .
    En de leuke combinatie cadeautjes uit Terschelling , heel origineel .
    Geniet van al je mooie spullen en niet te diep in de kast opbergen , wel in het zicht zetten .
    Dan blijf je er van genieten .
    Je mooie Kerst borduur wordt ook prachtig . Ik ben er van overtuigd dat het af komt .

    De mooie Merklap , wat een juweel !

    Ik laat je weer rustig verder borduren aan je Kerststeken !

    Een heel fijn weekend gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat ben je weer verschrikkelijk verwend ;) het replica merklapje vind ik heel schattig, zulke mooie kleuren en zo fijntjes, ik hoop dat je het gaat borduren en ook een beetje dat je het dan hier laat zien :) Maar eerst je kerstmerklap af. Lijkt me een spannende en afwisselende klus, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dag corrie, op mijn beurt neusde ik bij jou, en amuseerde me.
    er valt me op dat veel borduursters dezelfde interesses hebben.
    dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Annelies,Dijn, Gerrie, Marcella en Meizoen, ik besef heel erg dat ik een rijk mens ben met al die lieverds om me heen. Mijn kertsborduur vordert gestaag en het wordt steeds leuker, omdat ik nu geen drempelvrees meer heb, tot nu toe zijn alle steken na enig zoeken en nadenken helemaal gelukt en dat geeft een kick. Dit weekend zal het een beetje stagneren want we hebben een logé, onze lieve kleinzoon Max is er voor een nachtje en dan wordt het morgen ook een gezellig dag als hij weer opgehaald zal worden, lekker weer met een heel stel aan tafel en alweer blij zijn met elkaar.
    Ja dat replica-merklapje is een plaatje, maar de merklap die Berthi ons heeft geschonken vind ik ook erg de moeite waard om aan te beginnen, dus ik zit niet zonder werk ;- )) Dankjewel allemaal voor jullie reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Corrie

    Zit niet achter de PC. Mijn DH Heeft gisteren 3uur aan de monitor gelegen. Hart sloeg op hol pijn in de borst. Mij niet verteld ging naar de huisarts. Kwam terug naar huis toen vertelde hij het mij pas, ging naar het ziekenhuis. Maar hij moet zich 3 dagen rustig aan doen. betablokker 2x 1 halve per dag nemen. Mag alles doen en eten. Veel visite gehad vandaag. Maandag terug oefeningen doen. Ik ben vreselijk geschrokken. Vandaar dat hij het mij niet verteld had. Hij is heel moe, Ben benieuwd wat er uit de testen komen. Vandaar niet achter de PC. Gr JOse.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heb ik een heel verhaal zittene typen weg verhaal okee opnieuw.Wat een verwennerij en lief die kadootjes.Ik ga graag mee strand wind mmmen handwerken en veel kletsen met elkaar.Lijkt me leuk.Mooie merklap heb je daar,zuinig op zijn.Je winterborduur wordt erg mooi,die contrasten schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke verwennerij!! Heel mooi die klaproosbordjes, ik hou van klaprozen. En die leuke blikjes en andere kadootjes, dat doet een mens zeker goed! Ik vind jouw kerstborduurwerk geweldig mooi. Heel fijn en mooie motiefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Lieve Jose, ik heb je gemaild en wens jullie heel veel sterkte toe. Ben er ook van geschrokken en aan Jan voorgelezen. Hou je goed meisje.
    Liefs van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Lynda, het momenteel hopeloos irritant met het plaatsen van reacties, het beste is alle reacties die je schrijft even te kopieëren en als het dan mis gaat plaats je het zo weer opnieuw. Ik vergeet het ook nog wel eens en dan is alles weg. Dankjewel voor je tweede poging.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @HA Petra, ik heb net weer een hele tijd zitten werken aan de kerstborduur en het wordt steeds leuker, veel bijzondere steken en dat maakt het heel interessant en spannend en het is ook prachtig materiaal, dat scheelt ook, werkt heel prettig. Ik zal regelmatig een update laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een verwennerij!! De klaproosbordjes zijn super. Ik ben helemaal weg van klaprozen en sta altijd te kijken bij plaatjes van deze bloem.
    De blauwe blikjes plaatsen mij in het huis van mijn moeder. Zij had blauwe wedgewood aardewerken schaaltjes, waar van die witte figuurtjes (van porcelein??) opgelegd waren. Toen ik de foto zag dacht ik ook eerst dat dit aardewerken potten waren. De schaaltjes van mijn moeder kwamen uit Engeland. Hebben deze blikken daar iets mee te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Annita, leuk dat je er weer bent en dat je het zo heerlijk lang hebt uitgehouden, dat is een goed teken. De blikken zijn bekender dan ik dacht, een aantal hebben ze herkend. Ik weet er niet het fijne van, maar ik heb ooit gelezen dat ze inderdaad naar het patroon van het blauwe Wedgwood
    zijn gemaakt. Ik kreeg ze van mijn vriendin toen we trouwden in 1968 en haar vader werkte indertijd bij de Verblifa fabrieken. Ik meen dat het een jubileumjaar was waarvoor ze een aantal speciale blikken hebben gefabriceerd. Ik kreeg deze set en nog een andere waarnaar ik nog steeds op zoek ben. Ik heb goede hoop dat ik die ook nog eens zal vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige blikken....maar moet je onderhand niet verhuizen naar een grotere woning met al die heerlijke spullentjes??? (grapje!!)

    Ergens op je blog zag ik een....hoe heet zo'n ding iets met een t ofzo...dinges staan. Van aardewrek en je kan er in koken/stomen.
    Nu zag ik er zoeen bij de wereldwinkel staan en wilde die natuurlijk kopen want iets voor in de keuken is altijd goed...

    Maar geen idee wat ik er dan in ga maken, want ze leveren geen recepten mee...en aangezien mijn keuken al een grote uitdragerij is hem met spijt in mijn hart toch maar niet gekocht...... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige blikken....maar moet je onderhand niet verhuizen naar een grotere woning met al die heerlijke spullentjes??? (grapje!!)

    Ergens op je blog zag ik een....hoe heet zo'n ding iets met een t ofzo...dinges staan. Van aardewrek en je kan er in koken/stomen.
    Nu zag ik er zoeen bij de wereldwinkel staan en wilde die natuurlijk kopen want iets voor in de keuken is altijd goed...

    Maar geen idee wat ik er dan in ga maken, want ze leveren geen recepten mee...en aangezien mijn keuken al een grote uitdragerij is hem met spijt in mijn hart toch maar niet gekocht...... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Bianca, dat is een Tajin en je kunt er heerlijke stopotten in maken. Ik weet niet hoe duur die van jou was in de wereldwinkel, maar hij staat bij mij in een hoek van de keuken als sierpot en als fruitbak totdat ik hem weer eens gebruik voor een stoofschoteltje. Zo dient hij merdere doelen en staat hij niet in de weg, maar maakt de keuken extra mooi. Als je er ooit een koopt, kan ik je een aantal heerlijke recepten voor geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een lieve verwennerijen Corrie. Het is altijd de sport om in vakantietijd iets leuks voor familie of een kattenopvangende buurvrouw te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ben je verwend, maar je hebt het verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeetje wat ben jij weer verwend zeg, maar ik denk dat je het ook dubbel en dwars verdient hebt. En vooral de dingen van Terschelling raken bij mij ook altijd een gevoelige snaar. Alle vakanties in mijn jeugd, doorgebracht op dat mooie eiland en later ook nog vaak weer even een weekje of weekendje terug gegaan. Het heeft een speciale plaats in mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Noor, Hester, Janet, dankjewel voor jullie aardige reacties, er zijn soms van die weken dat alles bij elkaar komt.
    Gisteren kreeg ik ook nog eens een prachtige bos witte rozen met van die hele dikke knoppen van mijn zus. Het is al met al wel een heel drukke week geweest, maar heel erg fijn met al onze lieve famlieleden weer om ons heen. Gisteren kwam Max nog bij ons voor een nachtje en we hebben weer zo intens genoten van dat mannetje. Vanmiddag kwamen zijn ouders hem halen en aten gezellig mee, Topweek geweest. Morgen bergjes was en daar heb ik ook weer zin in, hoe is het mogelijk ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Corrie,

    Wat heerlijk om zo verwend te worden door je geliefden. Met zorg uitgekozen kadootjes, om lekker van te genieten. Natuurlijk maakt het niet uit wat er uit het pakje komt. Het feit dat ze tijdens de vakantie voor jou op stap geweest zijn en aan je gedacht hebben is heel fijn!
    Het merklapje is mooi, heel eenvoudig, maar daar zit 't em nu net in!
    Heb je inmiddels de trilogie van de porceleinboom van Olaf de Landell gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie, fijn om te lezen dat je zo'n heerlijke week hebt gehad. En ja, dan kun je inderdaad weer zin hebben in de gewone dingen, dan is je tankje weer vol en kan een mens er weer tegenaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Fijn gevoel als je weet dat iedereen zo aan je denkt! De antieke merklap is werkelijk schitterend en je eigen winterborduursel wordt prachtig. Wat een werk. Complimenten hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Mienke en MaRia,
    het is beslist alleen al het feit dat ze aan je denken als ze ver weg zijn en in heel andere omstandigheden en dan aan je denken dat je echt ontroerd kunt zijn. We hebben een echt hechte band en ik ben daar zéér dankbaar voor.
    Ja MIENKE het boek is gekocht en betaald en nu afwachten wanneer het binnen komt.
    MARIA mijn tankje is tot de rand gevuld en vandaag weer met frisse moed aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Corrie! Zo zeg wat een cadeaus allemaal! Wat leuk zeg! Ook erg mooi borduurwerk, ik vind merklappen altijd erg mooi. Mijn moeder maakte ze vroeger ook en heeft er ook eentje voor mijn geboorte gemaakt met Dikkie dik! Ook het wintertafereel vind ik erg mooi! Je bent al helemaal kerstklaar! Groetjes Les

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Enig cadeautje van Marijke! Ik herken de blikken. Jaren geleden kwam ik ze in verschillende gezinnen tegen, daarna zijn ze uit mijn gezichtsveld verdwenen en nu kom ik ze op jouw blog weer tegen. Prachtig.

    Grappig om de vrekkenkrant te zien. Hebben ze daar wel geld voor? Ze zijn toch super zuinig? Of hebben ze een sponsor voor hun blad?:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijke verwennerijtjes! Die blikken zijn inderdaad naar het Jasperspul van Wedgwood. Ik ben net terug van vakantie, dus ga nu even snel bij iedereen langs, kan nu even niet alles lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @Les, Berthi en Annemarieke, het bleef maar binnen komen deze week, maar wat ik vooral heerlijk vond aan de vorige week was om iedereen weer bij me te hebben en gezellig bij te praten.
    LESlEY wat leuk dat jou moeder ook zoveel borduurde, dat wist ik helemaal niet, zo zie je maar waar je soms uitkomt als je met iets begint. Je hebt die van Dikkie Dik toch wel bewaard neem ik aan, ja vast, ik kan me niet voorstellen dat jouw moeder zoiets zou wegdoen.
    BERTHI, ze zijn soms nog te vinden via marktplaats of zo. Tja, ik heb me hetzelfde afgevraagd over de vrekkenkrant, je merkt dat ook ideële groeperingen meegaan in de commercie en misschien met dat wel om mensen nog te kunnen bereiken, ik vroeg me ook af of ik niet meer zou uitsparen als ik geen abonnement zou nemen of juist wel ;- )
    ANNEMARIEKE, wat gezellig dat je er weer bent, ik kwam wel steeds even om een hoekje kijken, maar dacht eigenlijk dat je na je quaker even helemaal geen zin meer had in bloggen. Leuk, dan zie ik weer nieuwe dingen verschijnen bij jou neem ik aan. Hoop dat je het fijn gehad hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. oh wat leuk die cadeautjes! Wat lief van ze om dat mee te brengen voor jou. Die borden met die klaprozen vind ik supermooi; dat is mijn lievelingsbloem.Ben momenteel de "blooming poppy" aan het borduren van op de DMC-site. Het is bijna af.
    En die eilandproducten ken ik niet, nooit van gehoord. Zijn ze lekker?? Misschien moeten wij daar eens op vakantie?? Ik drink hier elke dag Cranberry sap...maar het is eens iets anders die producten van jou. en nog gezond ook!
    Niet veel online geweest : zoon heeft zware longontsteking en is serieus ziek. Zal nu even gaan bijslapen... ogen vallen toe!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Claudia,wat erg van je zoon, daarkun je heel erg ziek van zijn, wens hem beterschap toe van mij en voor jullie allemaal sterkte.
    Ja Terschelling is een heel bijzonder eiland, het is het enige Nederlandse eiland waar ik me heel erg prettig voelde en de produkten vandaar zijn heerlijk en gezond. Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Claudia, Sterkt en beterschap met je zoon!!! Erg hoor. Daar kun je zo ziek van zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @ Corrie, help .....
    Ik wil een vestje breien, maar zeg eens tegen me, dat dat niet mag!
    Gewoon omdat we al genoeg vestjes hebben.

    Ik kreeg een patroontje van Dijn, en dat is zoooo leuk, en bedacht me toen direct; hier wil ik een vestje van.
    Kreeg toen ook direct een heel leuk idee.
    Aangezien ik toch nog vestjes genoeg heb, en jij toch ook zal zeggen; je hebt er genoeg; zet ik dit idee wel op mijn wishlist.
    Ja toch???? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Fleur, het mag niet en ook can Jan mag het niet, ha,ha,ha! Zo dit was het efficiele antwoord en nu even onder ons...hoe ziet dat patroon eruit en welke wol ga je kopen en kan er misschien ook nog een vestje voor een beer uit? Heerlijk weer een nieuw vestje, gewoon doen, ja aan mij heb je weinig steun Fleur als het over vestjes gaat ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @ Corrie;
    het patroon heet Lelietjes van Dalen.
    Nou, dat is natuurlijk al een schattig bloemetje, en het patroon is net zo lief.
    Want ..... toen ik het patroon kreeg was ik nog met kabeltjes breien bezig, maar wilde natuurlijk ook weten hoe dit patroontje eruit zag.
    Dus breien, breien en breien
    :-o :-)).
    Ja, en al breiende aan dit patroon, toen kwam het vestjes idee.
    In eerste instantie denk ik aan grijze of zwarte wol.
    Wat precies weet ik nog niet en ik GA VOORLOPIG GEEN BREIWINKEL BINNEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @Fleur, Lelietjes van Dalen...de naam alleen al brengt mij de geur van die bloemen. Dat moet een heel mooi patroon zijn. Wat goed dat je het eerst hebt uitgeprobeerd en ja natuurlijk denk je dan aan een vestje ;- ))
    Komt het lelietjes-motief wel goed uit op zwart? Ik ben gek op zwart en draag het ook veel, maar ik zou bang zijn dat het 't motief niet goed laat uitkomen, of is het een open breiwerk? Dan is het juist weer prachtig met een witte ondergrond. Waarom ga je geen breiwinkel binnen, last van allergische reacties op wol of zo, ha,ha,ha. Fleur ik hou je er maar niet aan ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Corrie, ik ben vanwege ziekte aan het zappen op internet en kwam toevallig jou web-loge tegen.
    Hardstikke leuk. Ik vind de merklap waanzinnig leuk, zou het mogelijk zijn dat je mij een copie kan sturen? Ik ben helemaal gek van merklappen en heb er alle een paar geborduurd. Tegen vergoeding natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...