zondag 5 augustus 2007

Nescio en beestenspul



Wat een dag om buiten in de schaduw te handwerken.
Er stond een dienblad vol spullen naast me op het tafeltje.
Koffie erbij en genieten maar. Wat heb ik allemaal gedaan ...
eerst het beestenspul compleet gemaakt.
Nu hoef ik alleen nog maar de letters "De Ark van Noach" erboven te borduren.




Maar daarvoor moet ik ze eerst even uittekenen op ruitjespapier.
Voor de aardigheid heb ik er de kleine stenen ark bij gezet die ik ooit
van Maaike kreeg na een van haar reizen  naar Brazilië, meen ik.



 
Als je kijkt naar de geborduurde beestjes eronder kun je zien
hoe klein de poppetjes op deze mini-ark zijn, het is een enig ding!
Maar toen ik vanochtend in alle vroegte en stilte naar buiten ging
met mijn dienblad was borduren niet het eerste dat ik deed.
Gisteren kreeg ik nl. van Menno een boekje mee van Nescio,
"Dichtertje" geheten, waar hij zó enthousiast over was dat hij het me
mee gaf om te lezen. Bij mijn eerste Senseo pakte ik het op en was,
toen ik begon te lezen, meteen al blij met de leuke tekeningen van Joost Swarte.
Het is naar mijn smaak een juweel van een boekje, dat ik in één adem uitlas.





                                                                   
Nu ga ik beslist meer lezen van Nescio en er is ook op internet
heel veel over hem te lezen.
Er lag nog een boek op het dienblad, waarvan ik niet dacht het nog te
pakken te kunnen krijgen, want het is volgens mij al minstens een maand geleden,
toen ik het op diverse weblogs zag staan.
Helaas had ik eerder geen gelegenheid om het te gaan kopen,
maar er lagen er vorige week toch nog heel rustig twee op me te wachten.




Het is een enig boek, afgprijsd naar slechts € 5,00 en ik heb er weer
een tijdje heerlijk in zitten bladeren. Een heel inspirerend boek
met zelfmaak ideeën voor interieur en cadeautjes.
Deze dag had ineens zóveel uren leek het, dat ik ook nog even
de bakken met wol en katoen tevoorschijn haalde om die eens flink
op te ruimen en te zien of ik er iets in kon vinden om te gaan breien.
Het boekje van Lucinda Guy zette me daartoe aan en ik begon ook
meteen met het maken van een klein speelgoedbeest dat erin staat,
maar dat werkt totaal niet in een zonnestoel,
dus alles weer uitgehaald en gauw weer opgeborgen.



 
Maar ik ga beslist weer eens breien. Ik heb het vroeger ook gedaan
en ook al heeft het niet mijn hele hart, ik wil het toch graag
weer eens proberen met één van de leuke patroontjes uit dit boek.
Wat een heerlijke rustdag! 
Het is nu nog steeds warm buiten dus ik ga er weer vandoor
en nog een paar uurtjes genieten van dit heerlijke zomerse weer.


54 opmerkingen:

  1. Corrie wat heerlijk zo'n dag vind je niet.
    De ark van Noach is leuk geworden. Ik heb nog tussen mijn stofjes gekeken geen golfjes stof. Misschien op een franse stoffen site kijken. Maar deze heb ik nooit gezien. Anders een alternatief, maar wat deze is zo leuk dan word het moeilijk.
    Corrie veel succes met zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Claudia en degenen die op haar log reageerden...bedankt voor alle reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Iedereen die heeft meegedacht over het stofje voor de Ark, ik heb inmiddels een stofje gekocht, waar ik natuurlijk niet 100% content mee ben, maar ik ga het zelf opleuken waarschijnlijk anders wordt het een saai gebeuren. Ik heb gezocht tussen alle Debbie Mumm stofjes, maar daar staat geen ark-stofje meer tussen. Wie weet loop ik het nog wel eens tegen het lijf. ER zijn heel veel sotfjes met een ark en beesten erop, maar die passen niet bij de rest.Soit, zo zij het

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan Corrie en alle anderen...bedankt voor de reacties! Het was een leuke ervaring.
    En wat blijk jij veel gedaan te hebben vandaag Corrie. Het borrelt weer van de ideeën. Je "Ark" vind ik een toffe beestenboel net als dat miniatuur arkje in steen; Hoe maken ze het? Prachtig hoor!
    Geniet nog van het avondzonnetje, morgen komt hier regen zeggen ze :-(
    dada

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een inspiratie heb je weer opgedaan. Heerlijk he! Ben benieuwd wat je in de toekomst voor nieuwe projecten gaat doen. De ark wordt ook heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, dat boekje van Nescio. Ik heb het op de middelbare school in de jaren '70 voor mijn lijst gelezen en was zeer onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. CORRIE ik heb het gevonden voor je.
    www.ufo-s.nl
    Bij de stofjes er is een mail onderweg, met de staaltjes. HEEL LEUK de 15van deze maand ga ik daar na toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen alternatief nodig het is gevonden.HIEP HIEP
    Corrie ik ben zo blij voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij weer veel gedaan op deze zomerse dag. De Ark vind ik enig. Dat komt mede doordat er hier in de kast ook nog een Ark staat, vast vol met stof!:-)

    Enig boekje heb je gevonden voor een prikkie!! Weer genoed ideetjes.

    Leuk om kennis te maken met Nescio.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, jou dag kan niet meer stuk volgens mij. Mooi borduurwerk die ark. Van Nescio had ik dus nooit gehoord. Zal je link eens lezen om een idee te krijgen wat voor een schrijver het is. Die stenen arkjes zijn erg leuk. IK heb eeb paar kerstsalletjes die qua maaksel op jou ark lijken. Komen ook uit zuid amerika. Ik koop er elk jaar één bij de wereldwinkel. Dan wel de allerkleinste, want ze zijn voor in mijn kerst mini winkel.
    Leuk dat je dat boek nog kon kopen. Dat breiboekje heb ik ook en heb er een leuk truitje voor de jongste kleindochter uit gebreid. Erg leuk boek vind i het. Wij waren vandaag in Enkhuizen. Sprookjeswonderland!!! Erg leuk en gezellig gehad. Alle kinderen, kleinkinderen en het gezin van mijn broer waren mee.Net een familie reunie!! En mooi weer erbij hé! We hebben enorm geboft met het weer. Hoorde vanavond op het nieuws dat het deze week weer minder gaat worden. Maar dit pakken ze ons niet af toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wwas het een heerlijk weer he? Prima dag om lekker buiten iets te doen in de schaduw zacht windje en heerlijkk borduren of lezen.Hopenlijk morgen weer z'on dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat klinkt als een heerlijke dag !!!

    Fijn met mooie spullen en ideetjes dan komen wij de dag wel door :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat je met Nescio iets heel moois hebt ontdekt Corrie! Wat een heerlijke dag beschrijf je hier. Zelf had ik ook een heel fijne dag, onze middelste werd 21 en vierde dat hier, ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Yvonne, Annelies, YVONNE er staat nog heel wat op stapel, vooral cartonnage werkjes waaronder een speelgoed-keukentje voor mezelf. ANNELIES, ik kan me niet meer herinneren of wij Nescio op onze lijst hadden staan, ik geloof het nooit want dan zou ik het toch nog wel geweten hebben. Was ik toen maar meer gïntersseerd geweest, heb zoveel laten liggen, maar nu kan het gelukkig ook allemaal nog gelzen worden en misschien dieper beleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @JOSE, ook hier wil ik je graag laten weten hoe blij ik ben met je vondst. Vandaag bestellen en dan kan ik aan de slag, dankzij jou! Heel erg bedankt lieve Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O Corrie dat mini-arkje: een snoepie.........

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie met heel veel plezier gedaan hoor.
    Ik vond het zelf ook leuk dat ik dit gevonden had voor jou.Ik denk als ik bij haar kom dat ik ook stof mee neem en bewaar, vind het zo'n leuk patroon.
    Ik heb bij mij ook gereageerd hier op .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk dagje zo, Corrie! Lekker alles bij de hand; een stukje hier aan werken, een stukje daar...Lekker afwisselend en zo doe je ongemerkt toch een hele hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi,wat leuk dat je zoon hier zo weg van was en jou meteen uitleende.....die uitgave is wel erg mooi he met tekeningen van Joost Swarte...zelf koos ik voor de 3 in 1 bundel van "de uitvreter",titaantjes,dichtertje en meine tekel"ook allemaal erg mooie,nostalgisch en irinoisch,wat een mooie zinnen schreef hij...maar Corrie dan heb je ook "kees de jongen -T.Thijssen" wel gelezen?Iets minder qua taalgenot,maar zo'n heerlijk verhaal.Heerlijk he eindelijk zo'n zomerse dag en als je dan niet de hele tijd achter de computer zit ,wat doe je dan veel he?hahah ik heb t zelfde ervaren en genoten!Mooi word je arkborduurwerk,leuk die bloemetjes/sterretjes ertussen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Berthi, Marijna, BERTHI, krijgen we de ark nog een keer te zien? Lijkt me enig. MARIJNA, jullie hebben het ook leuk gehad lees ik al, het is een enig sprookjespark in Enkhuizen, we zijn er geweest toen onze kleindochters nog kleuters waren en ik verheug me erop om met Max te gaan als hij ietsje ouder is. Heerlijke dagen zo met al jullie familie, heel kostbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Marian'ne, Bertie, de zomer is toch wel heel fijn met zomaar naar buiten kunnen lopen. BERTIE, ik had geen idee dat Nescio zoveel moois te bieden had, het boekje zit nog helemaal in mijn denken en gevoel en dat zegt wel veel! Van harte gefeliciteerd met je middelste kind, wat klinkt dat raar hè, maar niet minder van harte Bertie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Mien, Lynda, Annemarieke, vandaag is het meer bewolkt, maar de temperatuur nog prima, ga straks weer snel naar mijn plek waar het blad alweer helemaal gevuld op me staat te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Hilly, die bundel heeft menno ook gekocht, dus omruilen als we weer bij he zijn.
    Kees de Jongen is één van mij favorieten. Ik heb enkele jaren geleden de mooie blauwe box met al het werk van Thijssen gekocht, nog niet alles gelezen, er ligt hier minstens 'zo'n stapel als bij jullie ben ik bang. Ben je al eens in het Thijssen-museumpje geweest in de Jordaan Hilly? Echt zo leuk, heel erg de moeite waard. Mijn vriendin Ineke is met haar man ook naar de speciale "zwembadpas-dag" geweest, zij zijn ook enorme fans van Thijssen. Wat is er toch veel moois om van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nee helaas dat is maar op bep.dagen open,dus nog niet gelukt helas...wij zijn er t komende seizoen telkens op dinsdag,dus dat gaat weer niet lukken.....het kattenmuseum was ook zo leuk...kattenkabinet heet t geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh ja Corrie: van 19 okt.- 16 nov krijg je als je een boek leent in de bieb,het boek "de gelukkige klas" van Theo Thijssen,maar die zit ook in die cassette he? Afijn in het kader van "nederland leest" in navolging van het boek van Arion vorig jaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk van het ene boekje en wat leuk dat het andere boekje nog op je lag te wachten.

    En wat ben je al weer ver met je borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sjeee, wat wordt die Ark leuk, Cor! Heerlijk he, zo'n zonnige zomerse dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. o wat ben je weer goed bezig corrie, wat een prachtig borduurwerkje.Mooi is de ark, dit bijbelverhaal blijft me boeien.
    Ik ben tijdens mijn vakantie voorgelezen:-)) uit een bundeltje van Toon Tellegen over eekhoorn en de mier, tijdens de vakantie, ook zo'n heerlijk boekje met prachtige verhalen, zeer de moeite waard om zelf eens aan te schaffen om voor te lezen in de klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Hilly, ja dat werkje zit ook in de cassette en ik ben geen lid van de bibliotheek, schandelijk eigenlijk voor een lezer, maar ik heb altijd zoveel boeken om nog te lezen en bij Menno en Maaike ook kasten vol, bovendien zijn er inmiddels heel veel boeken on-line te lezen, dus ik heb geen abonnement nodig. Maar krijg je dat boekje dan cadeau? Dat is wel een heel mooi geschenkje zeg. Heb jij het al gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Nóóóóóóóór, ben je er weer! Wat leuk! Ik ben blij je weer te "zien". Straks bij je kijken of je al foto's en/of een logje hebt. Ik hop dat je het heerlijk hebt gehad met de boys. Tot zo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Yokko en Dijn, het regent en ineens is het weer druk op nternet, lééééuk! Maar het waren twee heerlijke warme dagen. Ik heb de letters er nu ook boven staan, nu dus stofje bestellen en aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corrie, pssstt... Ik ga leren borduren.Ik heb het even laten bezinken zoals dat zo wijs heet. Maar ik ga ervoor!!Heb net bij Dijn tips gevraagd!
    Kan niet wachten.. Als ik mijn moeder zeg dat ik ga borduren lacht ze me uit!! Ik was ooit begonnen aan een borduurtje tijdens een weekendje weg met de fam. Mijn moeder borduurt, mijn zus ook. Dus ik ook aan de borduur. Een klein beertje paddington. Na enige pogingen heb ik het opgegeven en gezegd dat ik nooooit meer zou borduren.Maar nu ben ik 9 jaar ouder en hoop dat ik nu meer doorzettingsvermogen heb!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Oh Ingrid!! dit is niet te geloven! Ik stuur je nog geen twee minuten geleden een mail met inhoud, ga maar eens gauw kijken en laat weten wat je wilt. Ik vind het zóóó leuk! Ik ben op dezelfde manier als jij begonnen en ook afgehaakt, jaren later, ook zo'n tien jaar later ineens toch weer geprobeerd en Pang!! midden in de roos. Kijk maar gauw naar je mail en ik hoor je nog wel denk ik ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  34. nee ik heb t boekje nooit gelezen...ik wacht wel tot oktober en leen dan boeken...
    Noor:leuk he Toon Tellegen ,de enige schrijver waar ik hardop om lach(en Kees van Kooten ook trouwens)en ontroerend ,maar vooral zoooo lief en grappig...ook leuke kleine geschenkboekjes over verschillende onderwerpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hé, leuk. Ik heb je een mail teruggestuurd.
    Ingrid gaat borduren!Dat komt door alle mooie borduurwerkjes die ik zie op verschillende weblogs. Vanochtend had ik grootse schhonmaakplannen... Maar ben overal geweest op internet.Bordurtje hier, link daar , kwijlen... 1.5 uur later..
    Toen de pc maar uitgezet en aan de slag gegaan in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oeps, niet nagelezen. Zitten nog typfouten in. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Hilly, Noor en Ingrid, Toon Tellegen staat ook bij M&M in de boekenkast, volgende keer eens kijken. Kees van Kooten vind ik ook geweldig!
    Dat virus kennen we allemaal Ingrid, vastgeplakt zitten en het werk wacht wel. Af en toe is dat niet erg, maar we moeten inderdaad wel de stkker eruit kunnen trekken. Dus daar gaat ie dan ook. Dag alemaal!!! Misschien aan het eind van de avond nog even en anders morgen. Dag, dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. hihi ingrid zoooooo herkenbaar....nu ook has hangt schilderij op naast me,ik kom er gezellig bij zitten en voor ik t weet ,klik ik corrie even aan ..hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  39. corrie ik heb nog een verhaal geschreven bij mij.
    Ik ben begonnen met borduren met de doos voor de bandjes vond ik ook leuk.RUBANS van blz 34- 35 -
    Gr Jose Tot woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oooh...Corrie...wat is je Ark prachtig geworden. Een pronkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie, ben ik net 2 dagen niet op internet (mijn grote kleindochter van 16 kwam logeren, heerlijk!) en zie ik bij jou weer zo'n heerlijk gevarieerd log!
    Wat geweldig dat José het juiste stofje heeft gevonden. En: kartonnage-keukentje-voor jezelf?
    Corrie, ik hou je in de gaten! LOL. Leuk lijkt me dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. erg leuk dat speelgoed boek. Die twee merklapjes erin vind ik zo schattig en het konijn ..... een superkoopje voor €5. Nescio stond op mijn boekenlijst ooit, volgens mij de uitvreter. Misschien moet ik het nog eens teruglezen om het echt te waarderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ja, ik kan een netjes rijtje borduren!!!! Ook een rijtje omhoog!! Heb als inspiratie aïdaband gekocht en een mooi kleurverloop dmc.Ga(proberen)een hartje te borduren.Ga nu weer oefenen op een reststukje uit de mand van mijn moeder,Als dat lukt... Wordt vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ingrid, BETER kun je niet beginnen. Met een hart! Meld je meteen even aan bij B-ness! (http://www.berthi.web-log.nl). We doen allemaal mee met het hartenproject...

    O, ons meisje borDUUURT. Ik is helemaal ontroerd. Snif. En wij hebben HELEMAAL niet gedwongen. Snuf. (Even het martelapparaat uitzetten).

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Astrid, nu nog in elkaar gaan zetten, maar daarvoor moet het nog wel iets koeler worden, want het is niet te harden op de zolderkamer. En de stof moet natuurlijk ook eerst nog binnen komen,maar dat zal snel genoeg in orde zijn denk ik.
    MARIA, heb jij ook al zulke grote kleindochters, wat gezellig hè als ze bij je zijn. Lekker samen babbelen of iets maken of een film kijken, heerlijk. Ja dat keukentje moet je in de gaten houden, het wordt denk ik heel erg leuk.
    MARCELLA, zou ik zeker doen en dichterjte is een pracht werkje.
    Dat boek van V&D is echt zo'n goede koop, hoe is het mogelijk voor dat geld. prachtig die merklapjes, zulke prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ingrid, hiep,hiep,hiep, hoera!!! We geloen in je en je hebt de hele familie ook nog eens achter je staan. Begin je er zelf ook al in te geloven? Doorzetten hoor en als
    Dijn je weer komt martelen, heb jij naalden genoeg en een venijnig schaartje erbij, oeps!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Corrie ik ben terug was heel gezellig Wat borduur zijden bij gehaald en stof om op te borduren. Zigzag biesje Past mooi er bij. En haak katoen voor pannenlappen een oud motief wat ik vroeger op school gedaan heb. De katoen voor de plaid 1bolletje daar gelaten kan ze het ook proberen.
    Wij komen tijd tekort. Ze gaat zoeken voor een patroon voor kantklossen voor je. Als het nu duur is met versturen. Kom je gezellig langs dan neem ik de stof voor je mee.Hi hi Hi Is dat geen leuk idee.
    Volgende week woensdag kom ik daar.
    Morgen zet ik er weer wat op. Even gezellig zijn voor DH en dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Jose, wat klinkt dat allemaal goed en gezellig. Ga maar fijn bij
    DH en dochter zitten, die hebben ook genoeg te vertellen denk ik. Je hoort nog hoe het is afgelopen met het stofje, ja, leuk idee Jose! Is een goed idee voor als het veel geld zou kosten. Morgen kom ik kijken watje allemaal hebt gekocht. Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat zijn die geborduurde beesten leuk geworden!! Ik ben erg benieuwd hoe dit uiteindelijk wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. De Uitvreter moest ik ook lezen voor mijn eindlijst ;-)
    Je bent al een een flink eind met borduren!

    Ik blijf nog af en toe nostalgisch bezig hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Excusez .j'ai le slappe lach,avez vous geprobeerd le babel visje aan te tikkuen en te lezen???hihihi...dan is dat japans beter gelukt..(denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Bedankt lieve corrie dat je ons lekker hebt laten meegenieten van alles!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Annita, Marianne, Hillt, Dees, ANNITA, daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, want het wordt altijd anders dan et plaatje omdat ik niet dezelfde stof heb kunnen vinden.
    MARIANNE, dan zou je dichterjte ook eens moeten proberen. Nostalgie zit in je ziel denk ik en dan blijft daar omdat het zo heerlijk is.
    HILLY, ik baal van Babel Fish, het werkt gewoon niet, maaarrrrr!!!!!!!!!! als je de tekst die je wilt vertalen selecteert en dan op het bovenste blauwe deel van babel fish klikt en de tekst in het verschijnende veld kopieert, dan wordt het een veel b eter verhaal. Probeer maar eens.
    DEES, (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. en nu zie ik hier zowaar nescio staan - heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...