woensdag 8 augustus 2007

Ellen's Werk



Vandaag laat ik jullie een aantal borduurstukken van Ellen zien.
Ik heb haar en haar man Ton al eerder genoemd op mijn weblog.
We begonnen een jaar of twee geleden tegelijkertijd te borduren
en toen Ellen al heel snel met dit patroon aan kwam, viel mijn mond open.
Dat vond ik nog eens moedig! Het is echt een prachtstuk geworden.
Een feest om naar te kijken.



 
Ik had de eerste foto van opzij gemaakt omdat er anders weerspiegeling
van het raam in zou komen, maar laat jullie toch ook deze foto nog even zien.




Ellen heeft in hun huis een rozen-slaapkamer gemaakt en daarvoor
heeft ze voor een dekbedovertrek deze prachtige rozenrand geborduurd.
Soms als ik hun huis binnen kom is er ineens weer iets toegevoegd
aan de borduurwerkjes, zoals dit leuke stukje dat ze zelf heeft samengesteld
uit een boekje waarin allerlei borduursteken werden uitgelegd.
Ton heeft het voor haar ingelijst. 





 
Over Ton en zijn handigheid heb ik ook al eens geschreven in het log
  "Corners of my Home" (klik) waarin ik een foto (2e van boven) liet zien
van een schelpenschilderij dat ze samen hebben gemaakt en waarvan Ton
de vitrinelijst  zelf heeft gemaakt. Als we in de zomer buiten zitten,
zie ik Ton vaak heen en weer lopen naar zijn hobbyruimte
en dan wordt daar weer van alles gemaakt.
Ellen zit dan soms net als ik in de tuin te borduren.




Breien kan Ellen ook en hier zie je een schattig beertje waarvoor ze
een kledingsetje heeft gebreid. Dat mutsje vind ik helemaal te gek.
Ook die prachtige dozen heeft ze zelf versierd.



 
Als laatste laat ik jullie dit prachtige hartje zien, dat bij haar aan een deur hangt,
maar ze heeft het voor de foto even op een mooi kastje neergelegd.
Ellen zou zo mee kunnen doen met Berthi's hartenproject
en dat heb ik ook wel geopperd, maar of dat ook gaat gebeuren weet ik niet...
In ieder geval hebben jullie nu ook de kans om mee te genieten
van de mooie dingen die Ellen geborduurd heeft.


49 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ons deze foto's laat zien. Ellen je werk is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige dozen en borduurwerken. Leuk om bij Ellen binnen te mogen kijken...
    Ik ben helemaal verliefd op de zo mooi aangeklede beer.
    Ik kreeg van een collega een tas met berenpatronen en prachtige pluches om mooie beertjes van te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ellen leuk dat we je werk hier bij Corrie mogen zien. Heel mooi! Vooral dat eerste werk is erg bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ellen, wat mooi allemaal. Het borduurwerk met de heraldische patronen, prachtig. De roosjes zo fris. Bij het gebreide pakje krijg ik gelijk zin om de brei pennen op te pakken.

    Leuk Corrie zulke creatieve buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhh, ik ben speechless :) mooi borduurwerk, de kleur blauw helemaal prachtig, wat een werk, zucht. Super, Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heee, patroon van Longdog,'Bagatelle', die blauwe bovenaan!!! Ohhh wow, deze donkere kleur blauw is veeeele malen mooier dan die lichtere die op hun site staan. Kijk op http://kunstenvliegwerk.nl

    Prachtig prachtig allemachtig krachtig! Ook dat hart, die kralen eraan... , en eigenlijk alles in dit mooie log van Cor.

    Wow!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het grote borduurwerk, het hartje, wat mooi.
    De roosjes zijn lief.
    Alles is "weer" zo mooi in je log,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh wat lief die roosjes!Wat een leuk idee om ze op lakens te borduren.
    En die kader is helemaal het van het! Echt sjiek!
    Wat een leuke en creatieve buren heb jij Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooooohhhooooo wat mooi ,wat supermooi ,die donkere kleur ervoor gebruikt...bijna indigo batik achtig....pfftttt wat een werk leveren jullie toch allemaal en die roosjes :lief!!!!!!!!!!
    Die mooie stekenlap lijkt op het boekje 250 borduursteken van de amrie claires .Wat een leuk idee zo ,wat staat dat lief...mmmmm...och och en dat hart...mooi zeg voor aan de deur ,zijn dat kralen onderaan?Prachtig gewoon,wat een inspirerende vriendinnen heb je Corrie,dankje voor t delen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het allemaal helemaal geweldig!!!!!! Het zou stuk voor stuk bij me neer gezet mogen worden ;o)
    Maar zo gek zijn je buren vast niet,...........

    én het reageren, duurt bij mijn web-log ook heeeeel lang :o(

    en ik heb geen reclame ;o(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ellen : CHAPEAU !!!!!!!!!!
    Corrie: wat fijn dat je ons laat meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren en Ellen zal dit heel leuk vinden, al die web-logs van ons zijn nog helemaal nieuw voor haar, dus ik bedank alvast even op eigen titel, maar ik weet zeker dat ze het heel erg leuk vindt.
    ANNELIES, wat leuk dat jij als quiltster toch weer komt kijken, maar ik zag bij jou toch ook een borduurcategorie staan. Welkom!
    NOOR wat een leuke gift van je collega, ga je nu ook beertjes maken? Ja die dozen van Ellen zijn ook prachtig! Ik heb van haar ook nog eens een prachtige berendoos gekregen, zal ik eens laten zien.
    ANNEMARIEKE, dankjewel :- )
    MARIAN'NE wij web-loggers inspireren elkaar en als buren heb ik dat ook nog eens, bofferd hè! :- )
    MARCELLA ook bedankt :- )
    DIJNTJE, dat had ik er natuurlijk bij moeten zetten van Longdog, totaal vergeten, dankjewel voor de toevoeging.
    FLEUR, dankjewel :- )
    CLAUDIA, ze zijn zeker heel creatief die buurtjes van ons
    HILLY, wat ben je toch een leuk mens, ik hoor je bijna juichen :- ))
    INGRID, onze buren zijn heel goed maar zeker niet gek, dus ik denk dat alles wel bij hen blijft staan waar het staat en hangen waar het hangt ;- )))
    MIEN, mooi hè en graag gedaan dat meegenieten, gedeelde vreugd is dubbele vreugd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een mooi borduurwerk!!
    En dat voor iemand die nog niet zolang borduurt. Nou dat geeft de burger moed.Mij althans.
    Ik was bij Ingrid HG en zag de link naar Juul en de link naar het patroon... Het was een hele poos later maar ik ben het patroon rijker!!!! Snap ook wel dat dit nog veel te hoog gegrepen is, maar wie weet !!
    O, ik ben vanavond half weblogborduurland langs geweest. Heb nog weer een beginnerspatroontje bij iemand gevonden. Dus ga morgen goed kijken/tellen waar ik moet gaan beginnen om het patroontje in het midden te krijgen.Tralala...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Ingrid, het ziet er echt naar ui dat je de smaak te pakken hebt en je bouwt al veel zelfvertrouwen op door het kijken naar wat anderen in een paar jaar hebben bereikt, dat is prima. Zo ging het bij mij ook en nog steeds trouwens. Als je er maar plezier in houdt kun je straks doen wat je wilt, dat is toch heerlijk! Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet niet wat ik moet zeggen echt erg mooi wat je maakt ellen en wat lief van je man dat hij je zo helpt met je hobby leuk hoor.Corrie je bent een schat dat je dit zo aan ons laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ellen, wat kun jij mooi borduren! De witte figuren zijn dan niet geborduurd hé? Heeft een speciale naam, maar ben het even kwijt. En dan die rozen borduurrand. Dit zijn hele mooi roosjes!
    Corrie, jij hebt een speciale buurvrouw hoor!
    Maar ook jij zelf kan er wat van! Dit was dus even genieten op jou log.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Lynda en Marijna, dankjulliewel en Ton helpt Ellen ook om foutjes in een borduurwerk op te sporen als het werk niet meer klopt, bijzonder hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat borduurwerk... Geweldig!!! Ontzettend mooi vind ik dat! Het andere is ook geweldig, maar het blauwe borduurwerk springt er voor mij helemaal uit! Complimenten voor Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie het gaat niet goed met internet bij mij.
    Ik heb als no 6 gereageert bij jou. Ik heb met een vriendin bij mij het terras gedaan vandaag zij kan niet stil zitten en gezellig koffie drinken moet altijd wat doen, niet handwerken en dan zegt ze wat ben je nu aan het doen.Ik zei haken maar daar heb ik het morgen over als het allemaal goed gaat.
    Daarna bij jou gereageert. met de weblog bezig geweest toen geen internet nu met de laptop een berichtje sturen. Ik weet niet hoe het komt.Morgen zet ik wat op de web.Ik heb weer wat geks. maar vertel het morgen.
    Ik had een heel verhaal voor jullie geschreven.
    Voor Ellen en jou Corrie, ik vind het zo'n geweldige borduurwerken mooi van kleur en motief En die roosjes Prachtig!!!!!!!!!!!!
    Ik kwam binnen en keek bij jou ik weet niet wat ik zag zo mooi allemaal.En die geweldige foto's,
    Moet een keer bij je op les zo leuk geetaleerd
    voor de foto's. Geweldig ik ga slapen tot morgen.
    Ik heb alles gemist vandaag. Doei doei

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ellen, wat mooi, iedeen is op het moment in de borduur mood.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hee, mijn reactie is gisteren niet overgekomen geloof ik. Alsnog: Corrie bedankt voor de mooie foto's en Ellen, ik vind het prachtig wat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Práchtig! Ik ben helemaal weg van het hart en stil van bewondering voor het grote werk, wat mooi!
    Mooie doos, parmantig berenmeisje!
    Hartelijke bedankt dat we mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allemaal ontzettend bedankt voor de lieve reacties en Corneeltje natuurlijk bedankt dat ze mijn brouwsels in haar weblog heeft gezet ! Deze opbeurende woorden doen me goed nu ik me een beetje moedeloos begin te voelen in de eindeloze wolken stof en gruis die manlief goedbedoeld veroorzaakt nu hij zijn lusten bot staat te vieren op de tegels van de keuken die vernieuwd gaat worden.
    By the way: het grote borduurwerk is volgens de assisi-methode geborduurd, dus alleen het blauwe gedeelte is geborduurd met kleur 930 van DMC. Ik heb deze kleur zelf uigezocht omdat ik de aangegeven kleur niet zo mooi vond. Er zijn 65 strengetjes borduurzijde ingegaan en ik heb er 1,5 jaar over gedaan (en heel wat meters achteruit geborduurd !)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig borduurwerk maak je Ellen. En dat achteruitborduren dat wil ik graag geloven, één steekje verkeerd en alles loopt mis. Het vervelende is vaak dat je het niet ineens ziet. Maar al met al schitterend.
    Corrie leuk dat je ons via jouw log laat meegenieten :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ellen hij is SUPER! Bij mij staat hij al heel lang op het verLANGlijstje (kijk het woord geeft het al weer), wilde hem maken in oud bordeau of in oud oker... Vandaar dat ik meteen het patroon wist.
    Hoeveeldraads heb jij hem gemaakt? En wat zijn de afmetingen?
    Ik moet er steeds naar kijken, hij is vele malen mooier in jouw kleur, dan dat lichtere op hun site. Echt klasse. Top. Prachtig.
    Klapklapklapklap doen mijn handjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. >>>>>>>> co hor >>>>>>>hijg, puf,>>>>>>>>> kom es >>>> naar B-ness. Die zit heel alleen op haar hotelkamertje met een stuk chocola. Uit Tsjechie. Misschien krijgen wij ook een likje. Maar waar ik voor kom (ademen, huuuuuu, puf hijg), ze heeft een mooie link gezet over Ton Schulten die ik niet ken. Die schildert. En ik dacht, nou, ja, misschien vind jij die link ook zo mooi. Met schilderijtjes. En zeefdrukken enzo. Kom es, ik vind zijn landschappen leuk. >>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha dijn, nu kom ik je hier tegen!!

    Ik heb nog genoeg chocolade voor jullie bewaard. Neem gerust een groot stuk!! Het is pure (50%) chocolade!

    Maar ik kwam hier om naar het prachtige werk van Ellen te kijken.
    Wat een klus om zo'n groot borduurwerk te maken. Het is echt heel mooi geworden in een prachtige kleur blauw. Het hart is ook al zo mooi en ja, natuurlijk is het voor Ellen iets om mee te doen met het Harten-project!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kom op Ellen, je hoort het. Je HOORT erbij met dat hart. Hee B-ness, Rurrrrrr (andere Ingrid, de niet-Goof, zij heet Ingrid R dus nu heet ze Rurrrrrr) gaat ook aan een hart. Ik heb haar al warm gemaakt voor jouw project.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig!!! echt heel mooi gedaan! leuk dat Ellen en Ton allebei creatief zijn!
    en die roosjes... *kwijl*......

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @ Yvonne,andere Ellen, Hartelijk bedankt voor jullie reactiesen ik vond het zelf ook heel leuk om dit te laten zien. ELLEN, ik kom ook naar jouw log kijken zo :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dijn en Berthi,
    DIJN je hebt helemaal gelijk, ik vind Ton Schulten's werk heel erg mooi en ik heb ook eens een heel indrukwekkend interview met hem gezien. Je kent me goed Dijntje ;- ))
    BERTHI, Ellen denkt er echt over na om mee te doen met het hartenproject, maar als ze het doet, dan pas na de renovatie in haar huis, dus we hopen met z'n allen dat het opschiet met de keuken en alles wat daaraan vastzit. En nu een lekker brok chocolade achter mijn wang, ik ben de hele dag weg geweest en moe, dus kan wel wat donkerbruine energie gebruiken :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corrie ik vind dit heel knap. ZO'n groot project om te maken. Ellen geweldig die kleur prachtig. Ben nu bij gelezen bij jou. Dit is toch heel vervelend. Als je gewend bent om achter de computer alles bij te lezen. En dan opeens kan het niet meer. Storing!!!!!!
    Verslaving!!!!!! is dit. Is je stof al binnen had ze genoeg invoorraad? Ben benieuwd of het gelukt is. Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corke: lekker recept vandaag bij Hester!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ha Dijntje, ik heb het al opgeslagen, ziet er zalig uit, moet alleen de cashewnoten nog halen en ook dat heb je weer helemaal goed geschoten!! ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Jose, het is gelukt!!! Ik heb zelfs drie soorten besteld, ik zag nog een andere hele leuke stof en nu kan ik kiezen welke er het beste bij het borduursel past, dat is nog moeilijk te zien van een kleine plaatje en de kleuren kunnen soms ook anders zijn dan op het scherm. Ook de betaling is makkelijk geregeld. Ze suurt mij een mail met het bedrag en dat maak ik over en dan komt de stof naar met toe. Via internet is dat betalen zo gebeurd en dan hoop ik het volgende week in huis te hebben. Leuk hè!! Dankzij jou

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd fijn dat ze het nog had, Ik wacht af hoe het word leuk hoor ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Dijn, sorry dat het even duurde voor ik een reactie kon geven.Druk druk druk met breken en puinruimen.
    De longdog is 60 x 80 cm. en ik heb hem gemaakt op 14 draads (dacht ik) Aida.
    Als je hem ooit wilt maken, wil ik je het patroon graag uitlenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ellen! You're my heart's desire!!! Ik vergoed je de kosten hoor. Iets waar ik jou plezier mee kan doen? Ik heb een Spaans kruissteek-tijdschrift, al wat jaartjes oud hoor, en daar staan beauties van ROZEN, ROZEN, ROZEN, ROZEN en ook nog ROZEN in. Mocht je doornroosje willen spelen in je slaapkamer of badkamer of de zolder, dan geef je maar een gil, dan copieer ik alles voor je. En dan komt Juul even langs met het snoeimes om al dat groen weg te knippen en een baan vrij te maken voor de prins van Annemarieke om je wakker te zoenen en dan kan je meteen borduren.


    Houd goede moed en een blije glimlach bij al dat puin. Denk aan hoe het gaat worden en hoe je nog meer zult stralen als je daar op je gemakje in ronddrentelt en denkt: wat nou, dat beetje stof toen?

    Ellen, dank je wel!!!! You make me happy! Zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Complimenten voor Ellen hoor! Prachtig werk. Vooral die roosjes zijn om te kwijlen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Cor,
    Even heel iets anders, nieuws over je idool:

    Vanmorgen las ik het volgende in de Volkskrant;

    'De Amerikaanse artiest Bob Dylan zal tekeningen en schetsen exposeren in een museum in de Duitse stad Chemnitz. Dylan maakte de tekeningen tussen 1989 en 1992. De curator van het museum kreeg de tekeningen onder ogen en benaderde vervolgens de zanger met het voorstel voor een tentoonstelling. De expositie, ' The drawn blank series' , is vanaf 28 oktober te zien'

    Wie had dat ooit gedacht Cor ! Kan ie ook nog mooi tekenen.

    Over dagje uit gesproken...Hoe is het nu? Denk je dat je binnenkort al weer in staat bent om mee te gaan naar de Amsterdamse tentoonstelling,... wat we al zo lang van plan waren?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Cor,
    Even heel iets anders, nieuws over je idool:

    Vanmorgen las ik het volgende in de Volkskrant;

    'De Amerikaanse artiest Bob Dylan zal tekeningen en schetsen exposeren in een museum in de Duitse stad Chemnitz. Dylan maakte de tekeningen tussen 1989 en 1992. De curator van het museum kreeg de tekeningen onder ogen en benaderde vervolgens de zanger met het voorstel voor een tentoonstelling. De expositie, ' The drawn blank series' , is vanaf 28 oktober te zien'

    Wie had dat ooit gedacht Cor ! Kan ie ook nog mooi tekenen.

    Over dagje uit gesproken...Hoe is het nu? Denk je dat je binnenkort al weer in staat bent om mee te gaan naar de Amsterdamse tentoonstelling,... wat we al zo lang van plan waren?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dit is voor alle mensen die hier komen: ik wil even kwijt dat Corrie een der liefsten der aarde is! Een geweldige vrouw die ontzettend veel voor me betekent.
    Leuke site Corrie. Knuffel! Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @Astrid en Ineke, ASTRID dankjewel! INEKE, nu ben ik bang dat er weer iets mis is gegaan met de mail. Ik had je een mail gestuurd om de 14e of de 15e naar A'dam te gaan en ik zat juist te wachten tot je een datum gekozen had. Hoe kan dat nou weer? Ik mail je wel uitgebreider.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Michael, Bloos, bloos, bloos !!! Mike, je bent één van de weinige mannen die zich hier vertoont en wat vind ik dat leuk. Hier hang ik dus de hele tijd rond op deze web-logs en we hebben een heel gezellige groep samen. Wat ontzettend lief wat je hebt geschreven, tjee...we kennen elkaar ook al zó lang hè Mike en zijn met elkaar door vn alles heen gegaan, dat schept een band. Knuffel terug voor jou en Gen en de kids, ook van Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Fijn Weekend Corrie ben aan het Haken lekker buiten gaat snel. Gr Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik heb er al veel gehaakt ga als een trein, tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Jose, vandaag in de auto ben ik er ook aan begonnen en op de terugweg ook zitten haken. Beetje rare kleur, maar gewoon als oefening is het al heel leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...