vrijdag 3 augustus 2007

Claudia's werk





Enige tijd geleden kreeg ik via de web-logs contact met Claudia.
Na enig mailcontact stuurde ze me op mijn verzoek wat foto's
van haar werk en ik vroeg haar of ik het een keer op mijn web-log mocht laten zien.
 Hierbij dus de foto's die Claudia me stuurde en voorzien van haar eigen
commentaar dat ze me toezond op mijn vraag hoe ze een en ander had gemaakt.




"Die merklap komt uit een héél oude Ariadne (zeker 23 jaar geleden!);
ik ben het boek zelfs kwijt en had alleen nog het raderblad.
Ik herinner me dat het één van die speciale uitgaven was
(zo'n driemaandelijkse) en dat het met pasteltinten was op de foto.
Maar aangezien mijn woonkamer  deels in terracotta- kleur is
heb ik mijn kleurtjes DMC -garen zelf gekozen"



 
De foto met de keramieken roosjes... gekocht in een tuinzaak... 
 Ik kon ze gewoonweg niet laten liggen. Misschien
verwerk ik ze nog wel in een beeld of zo... en
ook dat doekje is zelfgemaakte hardanger.



   
Dit is het lieve serviesje van mijn oma.
Als je goed kijkt zie je zelfs dat binnenin de koffiekopjes ook nog roosjes staan.
Bij mijn oma kregen we vroeger altijd die kopjes tijdens de week.
Het was dus niet eens haar "beste" serviesje.
Ik herinner me dat we altijd warme melk kregen met een
klein geutje koffie erbij...en ze zei dan dat we "flink" waren
als ze terug de roosjes kon zien (omdat het kopje leeg was!) haha.
En het doekje waarop ze staan is hardanger.





 
"De drie mannen" zijn op een ijzerdraadconstructie gemaakt
en dan met gipsverband erover (gipsverband van in het ziekenhuis).
De boel laten drogen, verven met bruine acrylverf en dry-brushen
met bronslaagje vernis en af!
In die techniek heb ik ook onze kerststal gemaakt.





                                                                                                                                      
De drie meisjes, daar heb ik er al véél van gemaakt.
Slechts eentje heb ik nog. Ik gaf ze telkens weg als  geschenk .
Dat is gewoon ook met textielverharder gemaakt.
Prachtige dingen kan je daarmee maken.
Voor de meisjes gebruikte ik kleurloze Pretex (is een merk) en daar
mengde ik bruine acrylverf bij. Daarin dompel je dan je stof.
Deze wordt na het drogen helemaal hard.
Daarna dry-brushen met de kleur die je wil (koper, brons, wit)
en  dan het geheel van een laagje vernis voorzien.




Dat engeltje: dat is gewoon een gipsfiguurtje dat ik op een
houten plankje gekleefd heb; daarna instrijken met paverpol brons en dan
stone-art poeder erop. Héél simpel, het was in een kwartiertje gemaakt!!  

Claudia, ik vind het heel leuk dat ik jouw werk hier mag laten zien
en ik geniet ook van je mooie taalgebruik.
Ik hoop weer regelmatig je reacties te lezen op de diverse web-logs,
je hoort er helemaal bij met alle mooie dingen die je ons hebt getoond.
Ik ben net als jij heel benieuwd naar de reacties op je werk.


20 opmerkingen:

  1. Wat zie ik weer veel moois.
    Het engeltje en de merklap "springen" er uit, voor mij dan.

    YokkoBears vanuit "dromenland".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst die mooie lettermerklap ,supermooi gedaan zeg....dan het 1e hardangerkleedje ,mooi ouderwets doet t aan ,bijna een pompdoek,maar als je t dan vergrrot ,zie je dat t fijner werk is...mooie roosjes ook.Het theeserviesje is schattig en leuk dat je zoiets als aandenken hebt....dan die meisjes:vrolijk en niet te geloven dat dat van verband is gemaakt en lief dat engeltje.Leuk dat ik zo via Corrie met jouw werk kon kennismaken Claudia,bedankt en veel plezier ermee verder!!Groeten Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAUW wat mooi en leuk, Wat geweldig om dit te kunnen maken. Knap hoor!!!! Weer heel wat anders
    dan quilten. Ik vind dit schitterend. Dit wil ik ook leren. Jose een beetje rustig je kan niet alles. Corrie wat leuk dat je werk van Claudia hier laat zien.
    Claudia ik vind dit geweldig!!!! dat je deze mooie dingen maakt super. Fijn weekend.Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi, Claudia! De drie meisjes springen er voor mij uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Claudia, wat een prachtige dingen maak je. Ohhh, die merklap is echt heel mooi. Lief serviesje van je oma! Leuke anekdote over je melk drinken. En die rozen op het Hardanger kleedje zij nook al zo mooi. Leuk dat je dit alles via Corrie hebt laten zien. En Corrie, leuk dat je Claudia ruimte gaf! Ben benieuwd of jou Jan weet hoe die lichtjes avond tot stand is gekomen. Zoals jij al suggereerd, zal het vast wel iets met toerisme te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Claudia: MOOI>
    Corrie dank je dat je dit ons laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Claudia heel erg mooi!!! Je maakt erg mooie dingen.
    Corrie dankjwel dat je dit aan ons laat zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak je een mooie dingen Claudia. Corrie bedankt dat je ons laat mee genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je Claudia's werk laat zien.

    Mooi de merklap, het patroon na zo'n tijd nog gebruikt. Dat verouderd nooit.

    Wat een verschillende dingen in verschillende technieken.

    Claudia knap gedaan, en heel kunszinnig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie wat een prachtig boek
    BRODERIE & CARTONNAGE vandaag binnen gekomen. Heeft even geduurd maar het is er en mooi!!!!!!!!!!!!!!!. Ben er heel blij mee dank zij jou op het idee gekomen. Dank je wel. Fijn Weekend.
    Groetjes Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zit hier te blozen...ben heel blij met alle positieve reacties. Dankjewel ook aan Corrie met je voorstel om mijn "knutsels" eens op je weblogje te plaatsen.Ik ben aangenaam verrast. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Graag gedaan Claudia en leuk dat iedereen zo enthousiast reageert, is dit misschien een aanzetje tot het maken van een web-logje Claudia ;- )? Volgens mij heb je nog veel meer te laten zien en te vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Jose, wat is he fantastisch hè, dat boek. Kan ik jou ook meteen vragen of jij enig idee hebt waar ik het stofje met die golfjes en de ark zou kunnen kopen. Ik kan het echt nergens vinden. Ik heb een alternatief, maar dat is veel minder leuk, zo jammer. Veel plezier met je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja Corrie,het kriebelt wel om een weblogje te maken... maar enerzijds ben ik er wel een beetje bang voor. Weet begot niet hoe ik er moet aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie daar kan je alle stofjes voor gebruiken.Er bestaat ook stof in steentjes motief. Deze ken ik niet maar tussen MUMM stofjes zijn ook leuke motiefjes te vinden. Ik vind je Ark geweldig mooi. En leuk dat je die gaat maken voor je klein kind.Dit is volgens mij een frans stofje. Nooit van gehoord.Veel succes er mee. Ik zal de stofjes op zoeken die ik bedoel. Foto maken en op sturen via mail .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat lief van je Corrie dat je deze (handwerk)spulletjes en het serviesje laat zien van Claudia.
    De merklap vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, ik heb wel eens stof gezien met "de ark" in een quiltwinkel. Maar in welke winkel?
    Via Internet natuurlijk wel op te sporen en daar ben jij, volgens mij, goed in.
    Maar de Debbie Mumm stofjes zijn ook enig.
    Maar dan voor een volgend project, want bij "de ark" hoort "de Ark", toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi werk van claudia, lief dat je dit aan ons laat zien corrie.Volgens mij had debbie mumm inderdaad de ark van noah in haar collectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie merklap, wat leuk toch dat die oude ariadne patronen nu nog steeds met zoveel plezier gemaakt worden. ik vind je kleuren ook zo mooi gekozen, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Claudia: heerlijk om je werk te mogen zien op Corke haar log! Ik bewonder je creativiteit! Die meisjes, dat engeltje... Ik hoop dat je nog veel meer gaat maken!

    Corke: dank aan jou dat we zo (alweer) mogen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...