dinsdag 14 augustus 2007

"Jingle Bells"



Wat het weer betreft kan het makkelijk...
om met Kerstmis bezig te zijn bedoel ik ;- )
In dit log vertelde ik over mijn bestelling bij de Firma Schouten te Hoorn.
Omdat ik daar niet meteen alles kon kopen, bestelden zij een en ander bij,
 maar er moest ook nog een internetbestelling aan te pas komen bij de
Handwerkboetiek om enkele dagen geleden met borduren te kunnen beginnen.
Hier zie je een lijst van ale materialen die ik nodig heb




 Eergisteren was het zover en ik vond het helemaal een beetje spannend vanwege dit:




  Tjonge jonge, dat is een studie op zich, maar ik houd wel van een uitdaging,
de drempelvrees werd overwonnen en vanaf het eerste moment geniet ik
van het werken met deze prachtige materialen, van de kleuren en
van het vooruitzicht op het geheel. Af en toe pak ik de foto van het totaal erbij
en dan weet ik dat ik dit heel graag wil maken en al een hele tijd lang wil ik dat al.
Er worden allerlei steken in gebruikt die voor mij nieuw zijn en ook
dat vind ik heel erg leuk, hier zie je de uitleg van enkele van de gebruikte steken
en sommige ervan heb ik al gemaakt.  




 Als laatste een foto van het stukje dat ik heb geborduurd en ik zag zelf
op de foto al iets dat ik ga veranderen, waar een "macro-functie"
op een camera al niet goed voor is!



 
Zie je dat pietepeuterige vogeltje op de tak zitten?
Kijk, van zulke details kan ik heel erg genieten :- ))


60 opmerkingen:

  1. Dat stukje dat je al geborduurd hebt ziet er leuk uit, met het kleine rendier en het vogeltje. Maar pfoe, Kerstmis, ik moet er nog niet aan denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOoooo Corrie ik kwam even langs, wat mooi patroon. En dat vogeltje ik weet wat je bedoeld zo de steekjes half midden in het kruisje. Leuk is dit, schattig om te maken. Je bent mooi op tijd begonnen. Veel succes er mee, als je zoek bent weten wij waar we je kunnen vinden. Heeeeeeel veeeeeeel plezieeeeeeeeer er mee,dit is genieten ik geniet met je mee. Ga ook maar weer aan de borduur. Dat ligt te wachten wanneer ik verder ga.
    Dit is heel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er had nog niemand geschreven ik dacht ik ben de eerste maar neeeee. Gr Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ZO daar komt wat bij kijken. Maar een ENIG patroon.

    Borduren is net tekenen er groeien opeens leuke tafereeltjes uit je naald .

    Kan mij voorstellen dat wanneer je zo de sneeuwvlokjes borduurd dat je daar 'warm' van wordt ;-)).

    Maakt niets uit wanneer je er aan begint als je maar schik hebt, en dat heb je !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Bertie, dat snap ik, maar als ik het af wil hebben, moet ik er wel aan denken en ik hoop toch op nog mooi weer al is het maar in het najaar, jakkes wel een karige zomer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Bertie, dat snap ik, maar als ik het af wil hebben, moet ik er wel aan denken en ik hoop toch op nog mooi weer al is het maar in het najaar, jakkes wel een karige zomer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, ik was zo benieuwd, want je vertelde al eerder iets over een kerstborduurwerk, en ik ga ook snel weer verder, dit is zo leuk.
    Wil niet te goed kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Jose en Marian'ne, ja mooi is het hè! Het ziet er in het echt nog mooier uit dan het stukje dat ik liet zien en waar ben jij mee bezig Jose? Je zult me zeker ook hier nog zien hoor, veel te leuk het bloggen. Ik wissel steeds af, beetje haken, beetje borduren, beetje bloggen en oh ja, af entoe de was enz. en koken ook nog wel. Vanavond een meevaller. Jan is een avondje uit met een paar kennissen en ik heb een diepvries groentenmaaltijd in de magnetron gemikt en geookte zalm erbij gegeten, doe ik altijd als Jan er een avondje niet is.
    Marian'ne, zo voelt het inderdaad, alsof er iets uit een tekenpen vloeit, dat vond ik vroeger ook zo leuk, met Oostindische inkt, dit voelt ook zo. En schik heb ik er zeker in. Het is ook heel erg afwisselend qua kleur en steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Corrie, daar ben ik toch nog maar even hoor.
    Voordat je me roept; F A ,
    oh help, wat heb ik weer "gezegd" ...... :-)

    Ik wil al tijden een Kerst merklap en meer maken en ben in ieder geval al wel wat aan het bedenken.
    Heb nog heel mooi "oud" borduurgaren, rood.
    Maar wil ook meerdere kleuren gebruiken.
    Zal er zeker dit jaar niet aan beginnen, maar erover nadenken en dingen bedenken is ook al leuk en ondertussen kan ik nu gezellig bij jou kijken, naar jouw vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat heb je nu? Prachtig!
    En zo'n mooie kleuren op die stof. Ik wens je heel veel plezier bij het maken, maar dat komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Fleurt, was het even te veel om aan nog meer werkjes te denken die je wilt maken? Dat snap ik best, soms wil ik er ook voor weglopen, ik ben nu eigenlijk ook met teveel tegelijk bezig en heb net een besluit genomen om een aantal dingen op de lange baan te schuiven, het belangrijkste eerst en dan bedoel ik wat het eerste af moet zijn en waar ik veel tijd voor nodig heb. kijk maar lekker mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @MaRia, het is een hele klus, maar omdat het materiaal zo mooi en prettig is om mee te werken hoop ik en denk ik wel dat het zal lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, geen zorgen om mij.
    Ik heb een heel goed "systeem".

    Zeg, wat is dat nu :-), krijg ik nog een naam erbij of is dat een slip of your finger? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Ha,ha,ha als je het snel uitspreekt kun je je nog beledigd voelen ook, alsof je een flirt zou zijn, inderdaad een slip of my finger!"

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahahahaha.......oh sorry. Ik ben een beetje afgeleid door jullie. Heel erg leuk borduurwerk. En inderdaad als je het met kerst wil hebben hangen moet je eigenlijk wel. Erg mooi en inderdaad het vogeltje. Ik blijf je volgen Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi en lekkere ingewikkelde beschrijving erbij...hellup!!Bijt je vast Corrie...
    Hihi veel plezier ermee,tijd zat toch?
    Ik kon net geen log maken,kreeg geen foto geplaatst?!nog 1 keer proberen en anders morgen maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Wilma en Hilly, lekker lachen Wilma, ik ben vanavond heel erg melig, geen idee hoe dat kan maar ik geniet ervan. Hilly er gebeurt van alles op web-log foto's weg, reacties weg, halve sites na het laatsen van een reactie die dn weer wél geplaatst wordt. ik kom zo nog even kijken of het gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, wat mooi Corrie. Ik kan me voorstellen dat dit heel erg leuk is om te doen. Lekker veel afwisseling. Prachtige kleuren ook. Dit wordt een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie gezellig ik ben even gestopt met haken even bij kletsen. Het word koffie drinken bij mij, je stekje doet het in het water nu ga ik hem van de week in aarde zetten. kijken of dat dan ook goed gaat. Je hoort het nog van mij. Leuk vind ik je borduurwerk hoor en het is goed dat je al bent begonnen. Ben je optijd klaar.En wat ik aan het borduren ben is uit dat boek van de knopendoos.De doos voor de bandjes op blz 32 tot 35. Gr Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Trusten ga nog heel even haken. Dan is hij klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ahhh, ik hoor weer wat over dat mooie boek.
    Daar ga ik dan nu van dromen.
    Welterusten allemaal ....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Na de wintermaanden komt weer de lente, dat is juist zo fijn van de winter :-)
    Leuk om nieuwe steken erbij te leren, dat is een uitdaging op zich :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, wat een leuk borduurwerk is dit! Het fijne van zo'n beschrijving vind ik het gepuzzel hoe je te werk moet gaan. Geeft een voldaan gevoel al shet dan voorelkaar gekomen is. Ja...dat vogeltje! Wat lief hé!Op naar de Kerst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ... en hoe de kerstbomen dan weer gemaakt worden, met die steek. Heel apart. Dat rendier is GEWELDIG!!! En ja, dat vogeltje. Hup hup hup Corke, wij willen MEER zien!

    Fleurt: Dás een leuke naam! Au, niet stompen, Florence Agatha, hahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. goeiemorgen dames,hier spreekt miss ongeduld.....puzzelen fijn voordat je kunt beginnen???/Ik heb echt geen aansluiting vandaag...ik wil meteen aan de slag en zie dat gepuzzel als een noodzakelijk kwaad..hihi mezelf toch eens anders programmeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Joke, Jose en Yokko,zo'n opmerking geeft de burger moed JOKE, dank je! JOSE dat is leuk zeg die bandjesdoos, dat is een heel mooi borduurwerkje en die bandjesdoos is heel erg handig, ik gebruik hem vaak en er kan heel veel in. Heb je de mijn al gezien?
    http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=9446468&uid=4449121
    Yokko, als ik jou was ging ik dat boek aanschaffen en er iets uit maken, dat is nog eens een droom :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Marianne en Marijna, een paar jaar geleden had ik zoiets nooit kunnen zeggen, dat ik dat gepuzzel een uitdaging zou vinden en al die nieuwe steken maken, maar op de een of andere manier is dit het helemaal voor mij, gewoon jammer dat ik zo laat begonnen ben met borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dijn en Hilly, ha,ha,ha, Dijn wat een verschrijving van mij hè met dat Fleurt, oh wat een geplaag voor Yokko, zou ze er tegen kunnen denk je, het is wel een teken dat ze er helemaal bij hoort, dus ze zal he wel leuk vinden als ze wakker wordt uit haar boekendroom ;- ))
    Hilly, rustig maar, het komt allemaal goed, je moet gewoon nog een iets respectabeler leeftijd krijgen en als je dan intussen heel veel "meteen-aan-de-slag-borduursels" hebt gemaakt heb je ook geduld verworven, zo simpel is dat ;- )))) en wel de stekker erin blijven houden hè, dat helpt ook heel veel, ha,ha,ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. zo Corrie, dsat ziet er prachtig uit zeg...leuk met al die verschillende steekjes een hele uitdaging,maar dat gaat jou vast lukken.
    Ik kreeg gisteren eindelijk mijn boeken binnen van de knoopjes en de bandjes, niet dat ik er gelijk iets uit ga maken, ik heb namelijk gisteren ook het eerste patroontje van the red thread snapper van bent Creek binnen gekregen...maar eens kijken waar ik mee ga beginnen, maar eerst wil/moet ik nog verschillende kleine dingetjes afmaken. Kan alleen de zin nog neit zo vinden...komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie ik heb hem inderdaat gezien bij jou, maar geen erg meer in gehad. Dat hij het zelfde was, Ik heb er twee uit geprobeerd. Donker linnen het zelfde als de knopen doos maar lichter komt beter uit. En heb jij alles met twee draadjes gedaan, of half half.En dat ruitje er om heen veel mooier als die van het boek vind ik!!!!!! ZElf gesneden karton want dit model is niet te koop volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goh Corrie, ik kom even niet op je log en zie al meer dan dertig reacties. Wil je toch even zeggen dat ook ik het borduurwerk erg leuk vind. Dat stukje dat je al hebt gemaakt ziet er heel schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Noor, Jose en Annelies, NOOR dat heeft wel heel lang geduurd met je boeken zeg, maar kun je er nu wel weer van genieten, dat zal toch wel hoop ik. Die red thread snapper is dat dezelfde als ik bij Joke heb gezien? Die is wel heel erg leuk zeg, ook al Kerstmis, daar zijn al heel veel van ons mee bezig. Raar is dat hè, dat je af en toe een beetje de zin kwijt bent, maar je bent ook in zo'n anere wereld geweest met je vakantie, dat komt vast wel weer terug.
    JOSE, dankjewel voor je compliment. Ik was ook wel heel blij met dat stofje, heb er heel lang naar gezocht. En ik heb alles met twee draadjes geborduurd, het zit zo, dat je altijd met twee draadjes borduurt, maar waar 1 fil achter staat, bedoelen ze dat je 1 draadje van de ene kleur samenvoegt met 1 draadje van een andere kleur, dus samen weer 2 draadjes om mee te borduren, geeft een heel mooi effect. Ik vind zelf die licht kleuren op licht linnen ook het mooiste denk ik, maar ik heb die andere combinatie niet gezien. Ja Jose, nu moet je toch echt aan de slag met karton, woonde ik maar in de buurt, konden we samen aan de slag.
    ANNELIES, ik heb je gauw toegevoegd, want net was ik bij je en had alweer van alles gemist, jij bent echt een enorme duizendpoot zeg! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie ja dat zou gezellig zijn, ga zodadelijk naar dat zaakje waar je de stofjes hebt besteld voor de ark, je hoort mij nog later daar ga ik het karton kopen. Tot later en van die twee draadjes wist ik wel
    maar ook een proefje gemaakt met een draadje vond ik ook mooi. Mijn SM zij dat ik dat ook kon doen.
    Samen als er twee kleurtjes stonden twee, anders een. Maar ik doe het toch ook maar dubbel, lijkt mij toch mooier. Tot straks ik ga nu met dochter gaat gezellig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ook al bezig voor de kerst,of kun je het een wintertafereeltje noemen,dan heb je er meer aan .LOL.Maar ziet er heel leuk uit en fijn ook.Veel plezier met de volgende stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik ben heel benieuwd hoe of dit word.Vooral omdat er ook onbekende steken in voorkomen.Maar wat ik nu zie is wel heel leuk.Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Jose en Katrien, JOSE je hebt het leuk gehad, dat weet ik al, goed van dat karton daar. Onthoud ik Jose, heb je net een mail met een pannenlap-foto gestuurd.Groetjes Corrie
    KATRIEN, dat is wel een hele goeie zeg, geen kersttafereel mar een wintertafereel. Oh maar er staat wel Oh Christmas tree op, maar het gaat over een kerstbomenboerderij, dus dat kan makkelijk langer hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik ben vandaag al heel vaak bij je wezen kijken, want ik vind 'm zo leuk :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuke foto die komt er ook nog een keer op te staan. Ik heb je nog een mailtje terug gestuurd.
    Mijn doos de maat is 22x17x8cm eigenlijk een theedoos met zes vakjes voor thee. Maar de binnen maat doe ik anders. Groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie, het is nooit te laat om aan borduren (of iets anders) te beginnen. Als je er maar plezier aan beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lynda, Ingrid, Jose en Marijna, LYNDA, zelf ben ik ook benieuwd hoe het gaat worden en of ik het allemaal zal snappen, maar er is gelukkig hulp genoeg voorhanden hier :- ) INGRID, nou wat leuk zeg dat je het zo'n mooi werkje vindt, dat had ik ook toen ik het voor het eerst zag en het ging niet meer over. JOSE, je hoeft die foto niet perse te plaatsan hoor, ze hebben misschien al genoeg van pannenlappen. Goed idee voor die knopendoos e zelfs de vakjes zijn misschien wel handig, maar een ruimere binnenkant is toch wel prettig, kun je lekker graaien. MARIJNA, je hebt helemaal gelijk, maar ik hoop altijd maar dat ik nog tijd genoeg zal hebben om te leren wat er te leren valt en te doen wat ik allemaal nog wil doen, vooral omdát het me zoveel plezier geeft. Er zijn zoveel mooie technieken, ik kan nog wel twintig jaar vooruit. Ik ben altijd bang dat mijn ogen niet meer kunnen als ik ouder wordt, maar dan vindt ik misschien wel weer wat anders. Nu geniet ik gewon van wat ik doe en zo is het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie er is nog altijd iets van een vergrootglas gebruik ik nu ook, voor kom ik hoofdpijn. Ben ook weer met borduren bezig. Heerlijk toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. hihi..jaja geduld en wijsheid komt met de jaren.....welke jaren?haha....als ik vroeger een driftbui kreeg ,duwden ze me met mijn kop onder de koude kraan...heerlijk was dat ....dan voelde ik de hitte wegebben....en de rust terugkomen...mmmmm vreemd kind toch eigenlijk...dat is nu niet meer nodig ...alhoewel in een warm land en dan op een fietstocht de weg kwijt zijn...arme has...hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik moet nog niet aan kerstmis denken. De tijd gaat al veel te snel, laat kerstmis nog maar een poos wachten!

    Maar ik moet zeggen, wat je geborduurd hebt ziet er erg leuk en winters uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Jose, zo'n vergrootglas en daglichtlamp heb ik ook en het vergrootglas gebruik ik als ik op fijner dan 11 à 12-draads linnen borduur, vind het niet echt prettig werken, maar soms is het nodig. Borduren is natuurlijk heerlijk en het finste vind ik het als ik in de zomertijd met mooi weer met écht daglicht kan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Hilly, tsssss, zo klonk dat dan, maar ik bedoel eigenlijk dat ik altijd heb gedacht dat zoiets als kinderen met hun hoofd onder de koude kraan houden zéér traumatiserend was, niet dus! Je was zeker een heel bijzonder kind als ik dit lees en nog steeds! Houden zo meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Berthi, het is niet Kerstmis dat ik moeilijk vind, maar die lange aanlooptijd ernaar toe en de nog langere tijd erna voordat het weer lente is. Ik heb zo'n zin in nog watzon voordat dit allemaal gaat komen, wie niet trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Corrie helemaal mee eens vandaag een bril 2.5 gekocht bij het kruitvat. voor te borduren bij moeilijke kleuren ik heb zelf een paar maanden 1,75
    die is niet te koop in goedkope zaken. Dus altijd veel geld kwijt.Ik vind het zonnetje ook altijd fijn borduren. Maar met de daglicht lamp met vergrootglas zit ik altijd met de naald als ik niet oppas tegen aan. Wanner krijgen wij weer zon. niet veel gehad dit jaar, ja in het voorjaar. Maar nu niet zoveel, de wereld ziet er toch anders uit met zon.
    Ik heb vandaag een leuk kadootje voor geboorte gekocht, Bestek van mr Rabbit van keltum en de naam er op laten graveren. Daar kan ik dan zo van genieten. Zo leuk geslaagt. Paar uur later was het klaar. heerlijk werd ik ook maar oma denk ik dan, maar dat zou nog niet goed zijn hoor!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Corrie, daar denk ik ook wel eens aan. Stel dat m'n ogen slecht worden... wat dan? Zit ik met al m'n hobbyspullen!! Maar muziek luisteren en luisterboeken aanhoren is dan nog wel een optie. We wachten maar rustig af wat de oude dag ons zal geven. en alles wat we mee hebben gemaakt is dan een mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @Oh Jose, wat een enig cadeautje voor een geboorte, Mr.Rabbit is altijd zo leuk, mijn schoondochter verzamelt dat servies al jaren en zo'n bestekje is echt voor jáááren een mooi cadeau en zeker met de naam erin. Ik heb dat van Lucas nog steeds en die is nu 28. Ja Jose, oma zijn is heel erg leuk, maar de papa's en mama's moeten er zelf wel helemaal achter staan en eraan toe zijn, hoewel dat bij ons niet iets was om over na te denken, in mijn tijd trouwden we en kregen we kinderen, punt! Voor mij altijd een vreugde geweest maar nu is dat allemaal zo veranderd, daar kun je niet meer op dezelfde manier over denken. Jij wordt vast een enige oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @Marijna, wat een piekeraartjes zijn we soms, geen zorgen voor de dag van morgen want morgen heeft genoeg aan zijn eigen zorgen. Maar het komt omdat mijn vader op later leeftijd blind werd, dat vergeet je dan niet. Hij maakte er alles van wat ie kon, maar ik vind het een schrikbeeld, ook de afhankelijkheid. Maar we genieten maar volop van wat we kunnen en zien wel hoe het loopt. En herinneringen kunnen ook vervullen zoals je zegt, dankjewel Marijna voor je bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Corrie ik heb het lepeltje van mij zelf,en van de kinderen ook nog bestekjes. Zij hebben er allebei twee, ooit gekregen.Met een afwasmachine tegen woordig altijd handig. En de zoon van het stel waar de kinderen een bestekje van gekregen hadden. Is dit voor.Doe ik het ook,
    dat is toch leuk dacht ik. Ja ik was er helemaal weg van had er zo nog een willen kopen.
    Want het papbakje en een beker ooit gekocht in een zaak die weg ging heel goedkoop. heb ik al in huis vandaar dat ik dacht. dat bestekje past er goed bij.Blijft nu in mijn hoofd zitten. Maar was de laatste. Als ik het nog ergens tegen kom, ben ik best in staat om er nog een te kopen en te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hè wat een gezellige borduurlap. Warme chocolademelk erbij (niet knoeien!!), kaarsje aan en gordijnen dicht.
    Oh nee, het is pas augustus!
    Ik vond dat je al zo'n prachtige rood geborduurde kerstversiering had gemaakt. Die heb je eens in een log laten zien met een heel gezellig gedekte tafel.
    Deze is nog kneuteriger door de sneeuw?!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Tjee Jose, dat is wel heel bijzonder om je eigen lepeltje nog te hebben en van je kinderen ook alles nog. Ik kan me voorstellen dat je het papschaaltje en bekertje nog eens hoopt te vinden, heb je al eens op marktplaatst gekeken? Daar vind je veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ha Míenke, wat leuk om je hier te zien! Gisteravond gingen de gordijnen hierinderdaad heel vfroeg dicht, het spoelde van de regen en het was daardoor zó snel donker buiten, dat we het niet meer wilden zien. Choclademelk hadden we niet, maar het was toch wel gezellig, ik was alleen te moe om ervn te genieten, was uitgeteld na een heerlijke dag Amsterdam. Heb samen met twee anderen de expositie Modehuien gezien, echt prachtig en heel erg de moeite waard. Gezellig borduurtje hè! En ik vind het ongelofelijk goed dat je die andere kerstborduur nog herinnert. Die had ik niet in een log volgens mij, want ik blog nog maar vanaf maart, maar waarschijnlijk heb je die in mijn Picturetrail-album gezien. Dat is een borduurwerk uit het boek van Anne van DAmme "Dentelles et Rubans".

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Corrie dat papschaaltje en beker heb ik 2 jaar geleden in de uitverkoop gekocht.Dus dat heb ik nog mooi in doos dicht. Maar nu zag ik dat bestekje, het was de laatste. Zal het in de gaten houden, kom het best nog wel eens tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Héél erg mooi Corrie, dit wordt een juweeltje aan je muur als hij af is!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @Yvonne, dankjewel voor je compliment voor de walnootjes en het kertborduurwerk, ik hoop dat het echt zo mooi wordt als op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Aaaaaaaaahhh...Corrie...ik ben helemaal weg van je borduurwerk! Super! Heel verstandig van je om er nu aan te beginnen. Dan is het waarschijnlijk klaar voor kerst! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hi Corrie;
    jij schreef; ( zie ook boven)

    het is wel een teken dat ze er helemaal bij hoort, dus ze zal he wel leuk vinden als ze wakker wordt uit haar boekendroom ;- ))
    ----------------------

    Ik ben nog maar kort op dit web-log "gebeuren", maar ik voel me er wel bijhoren, "opgenomen" in de groep,
    en dat vind ik heel "warm".
    Dank je hiervoor,
    en allemaal bedankt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. @Fleur, zo is het ook echt gemeend! ;- )

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...