zaterdag 7 juli 2007

Schoolbank-vriendin(nen)

 


Dit is een foto uit de oude doos, met v.l.n.r.: een logé van mijn ouders,
mijn vriendin Marijke, mijn zus Ria en ikzelf.
Marijke en ik kwamen vak bij elkaar thuis en toch verloren we elkaar
na de M.M.S.-opleiding uit het oog. Enkele jaren geleden
vond ik haar via Schoolbank weer terug en nu zien we elkaar enkele malen per jaar.
 Afgelopen woensdag kwam ze weer op bezoek en toen ik bij de bus stond
om haar af te halen voelde ik weer dezelfde vrolijkheid als vroeger
toen we tieners waren. Marijke is net als ik een kringloop-fan en
 had me al gemaild over een paar vondsten  die ze voor mij mee zou nemen.
Uit haar volle tas haalde ze: borduurpatronen van 




  Eva Rosenstand met de restanten garens die erbij horen.
Ik vind ze prachtig en het lijkt me geweldig om ze te kunnen maken.
Maar daarvoor heb ik misschien wat hulp nodig en hierbij meteen mijn vraag
over de volgende foto, ik kreeg van Marijke ook kaarten vol met heel mooi garen,
maar ik weet niet welk merk dat is. Als een van jullie me verder kan helpen graag.
Hier een foto van alle kaarten en een detailfoto van het merkje.





 

  Ik geloof vast dat iemand van jullie dit weet, dus ik wacht rustig een antwoord af.
Maar dat was nog niet alles, ze had ook nog een cadeautje gekocht
voor dit bezoek, alsof  al die mooie borduurspullen nog niet genoeg cadeau waren ;- ),
er kwam dus ook nog een setje leuke kaarsjes tevoorschijn dat ze had gekocht
bij een speciale kadowinkel Pand 12 geheten.
De moeite waard om er via de link iets over te lezen.




Boven de kaarsjes zie je een boekje liggen waarover we die dag
hebben gesproken en Marijke vond het een bijzonder werkje
waarvan ze dacht dat wij het heel mooi zouden vinden.
 Ik ben 's avonds op internet gaan zoeken en vond het bij deze boekhandel.
Meteen besteld omdat ik Marijke's advies graag ter harte neem.
Twee dagen daarna lag het keurig in de brievenbus.


Zoals altijd hebben we het tijdens onze ontmoetingen over haar vele bezoeken
aan musea e.d. en zo kwamen we op de expositie van Jan Mankes
in dit museum waar ik binnenkort  meer van zijn werk hoop te kunnen bewonderen.
De prachtige kaart met de geitenkop die je op de foto ziet, stuurde Marijke
ons later toe als bedankje voor de fijne gezellige dag.
Het is een afbeelding van een van de werken van Jan Mankes
en Betty zal die zeker herkennen, op haar log zag ik n.l. voor het eerst een afbeelding
van het werk van Mankes en was er meteen weg van.
Alsof dit allemaal nog niet genoeg was kwamen we tijdens Marijke's bezoek 
ook nog even op MP terecht waar zij o.a fifties-spullen verkoopt
en alsof het zo moest zijn, volgens Marijke, klikte ik op een van haar te
verkopen artikelen en riep uit: "oh Marijke daar zoek ik al zó lang naar,
die wil ik heel graag van je kopen.
Helaas kan ik geen foto laten zien want die heeft ze meteen verwijderd
van haar advertenties op marktplaats omdat ze die artikelen beslist
aan mij cadea wilde doen. Daar zit nog een verhaaltje aan vast over nog weer
een andere vriendin  die ik inmiddels al bijna 50 jaar ken,
maar daarover meer als dit cadeau over een tijdje bij mij thuis zal zijn.
Wat ben ik toch een bevoorrecht mens met zoveel aardige,
leuke en interessante mensen om me heen.


73 opmerkingen:

  1. O Corrie wat ben jij heerlijk verwend !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je deze vriendin hebt teruggevonden. En wat een vondsten allemaal! Wat het garen betreft, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Jan Mankes, daar zijn wij kortgeleden geweest toen er een grote tentoonstelling in Assen was. Mooie dingen gezien! Fijne verhalen heb jij toch altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie wat een gezellig verhaal weer. Leuk dat je haar terug gevonden heb.Eva Rosenstand wel van gehoord vraag het mijn schoonmoeder die weet dat wel maar heeft vandaag visite. Je hoord nog van mij hier over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ina al beentjes7 juli 2007 om 19:44

    lieve corry ik doe zo weinig naar jou toe maar wat geniet ik toch van jouw site .Geweldig Ria is weer terug dus hoop gauw bij je te komen .Succes en tot ziens .Liefs INA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ina al beentjes7 juli 2007 om 19:48

    lieve corry ik doe zo weinig naar jou toe maar wat geniet ik toch van jouw site .Geweldig Ria is weer terug dus hoop gauw bij je te komen .Succes en tot ziens .Liefs INA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Lieve Ina, heb je net een mail gestuurd met als hoofdthema, dat jij al meer dan genoeg doet
    :- ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Mien, Berthi, MIEN ik ben zeker verwend en weet dat ook en dat gaat maar door ook de laatste jaren, zó leuk!
    BERTHI, wat jammer dat ji het garen niet kent, Juul misschien of iemand anders, ik kom er vast wel uit. Wat leuk dat je bij Jan Mankes "bent geweest" , ik ben heel benieuwd naar zijn werk. En ja, schoolbank heeft me veel goeds gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Jose, ben benieuwd of je schoonmoeder het merk van het garen kent. Evan Rosenstand ken ik wel maar het gaat me meer om het garen, daar heb ik nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, het garen ken ik niet, maar wat een kleurtjes, prachtig!
    En wat gezellig, zo'n dag met een oude vriendin. Het lijkt me dat zo'n dag omvliegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat een heerlijk log weer bij jou om te lezen. Volgems mij moet je gaan schrijven! Je bent een goeie verhalen verteller. Net al Dijn. die moet ook gaan schrijven vind ik. En wat een leuke presenten had je vriendin mee genomen! Eva Rosenstand is toch Deens? Is het misschien een pakket die in Denemarken gekocht is? Dan zit er waarschijnlijk ook Deens garen bij. Ik zal eens googele. Het komt me niet onbekend voor. Maar wie weet is er iemand die het je kan vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat hebben jullie een heerlijke dag gehad! Leuk om kontakt te houden met elkaar. Het winkeltje Pand 12 ken ik niet maar ik onthoud het wel, bedankt voor de link! Onze kleine man heeft het syndroom van Down dus sinds zijn geboorte betekenen deze winkels/organisaties nog meer voor mij. Ik zeg altijd: hij heeft een mooie tijd uitgekozen om geboren te worden! Er is zoveel mogelijk voor mensen met een beperking vergeleken met vroeger...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @MaRia, we hadden zoals altijd tijd te kort, zoveel gemeenschappelijke interesses waaronder rkingloop, dus bezochten we 's middags nog een grote kringloopwinkel waar Marijke zich heerlijk kon uitleven en met drie tassen vol spulen naar huis kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Marijna, ook ik ben aan het googelen geweest, maar kon niets vinden. Hopelijk zoek jij beter. Wat een erg lief compliment geef je me. Het is wel vaker gezegd dat ik zou moeten schrijven, maar dat durf ikbeslist niet, schrijven op mijn web-log vind ik wel heel erg leuk en is vrijblijvend, dat heb ik ook met koken, je moet een restaurant beginnen zeggen ze wel eens, maar dan krijg ik allemaal klachten als iets niet helemaal goed is en daar heb ik geen zin in. Ik zou me wild schrikken ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Petra, wat een geweldig positieve instelling heb je over je zoontje en dat is hij dubbel en dwars waard. In Alkmaar is ook een restaurant waar gehandicapten werken en omdat het een rookvrije lunchroom is kwam ik daar een keer kijken. Nu kom ik er bijna altijd koffie drinken of lunchen met vriendinnen met wie ik in de stad afspreek of ook heerlijk alleen. Ze verkopen heerlijke spullen en er is een heel leuke sfeer vooral omdat de gehandicapten zelf bedienen en er meestal heel veel plezier in hebben. Er wordt lekker gelachen en als ze eens een boze bui hebben merk je dat ook wel eens en dat vind ik nu juist zo mooi, die oprechte emoties. Hier ook een link naar dat restaurant dat onder de Raphaelstichting valt. Ikzelf ben niet Antroposofisch, maar heb erg veel waardering en respect voor de manier waarop zij omgaan en werken met gehandicapten. http://www.raphaelstichting.nl/fermento/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat jullie elkaar weer gevonden hebben en dat de draad zo weer opgepakt kon worden.

    Wat een heerlijke verwennerijen van Marijke! Je maakt me wel nieuwsgierig naar het cadeau dat onderweg is!! (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, ik ben druk geweest op het net, maar kon niets vinden over dat garen. Ik heb zelfs Deens proberren te lezen, maar ook dat hielp niet. En toch komen die letters me erg bekent voor. Op al die sites hebben ze het over DMC/Ancker/het al erg oud is. Maar wie weet wat we nog vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaa...ik ben daar 1 keer geweest. Mijn vriendin woont in Heiloo en als ik bij haar ben gaan we lekker even naar Alkmaar (zó leuk!). En dan is dit voortaan ons koffiestekje! Mijn zoontje is pas 6 maar toch ben ik al aan het kijken wat voor mogelijkheden er voor hem later zijn. Gelukkig keuze genoeg! En inderdaad, ook hij is heel puur en oprecht. Ik leer zoveel van hem, je gaat heel anders naar het leven kijken. Zijn schooltje is ook antroposofisch. Ik vind de omgang met de kinderen heel mooi, het spreekt mij heel erg aan. Hij heeft nog 3 grotere zussen dus wij noemen hem: onze Prins!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat veel linkjes in je log!
    Ik verdwaal!
    :o)
    pssst Corrie... "de eerste Bertie, was niet Berthi, de tweede wel"...

    Puzzeltijd ok, leuk…ik dwaal graag rond en zie onderweg vaak de leukste Dingen, dus maak je niet druk.
    :o)

    Afijn, om een lange tocht met zijwegen kort te omschrijven, ER gebruikte vroeger ander garen(duh), en bij hun importeur voor de VS is een omzet lijst te koop(!!!, zucht, als dat dezelfde is als de gratis online lijsten, is dit niet zo handig...)

    http://www.nordicneedle.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ER001-CL&Category_Code=I07-00-00&Product_Count=1

    ER had eerder Anchor, dat werd na de overname door Permin DMC. (maar dat is waarschijnlijk veel te recent).
    Dat is wat ik weet, maar ik heb zelf slechts 3 ER’s, en weet er niet zoveel vanaf, echter zoals ik al zei, on-line staan - tig gratis conversie tabellen van ER’s oude (Anchor?) nrs en DMC, maar die oude nrs waren veel lager dan de nrs op jouw foto’s, daar heb je dus niet veel aan.
    (mocht ze toch willen vinden: Google of vraag me nog maar even)
    :o)

    Ik ken een paar mensen (in NL en OZ) die stapeldol (ahum) zijn van ER pakketten, dus in uiterste nood kan ik die ook nog mailen, mocht je er niet uitkomen.
    Je roept maar als ik nog iets doen moet, maar zoals gezegd dan moet ik *anderen* dus aan hun jasje trekken, mail dus eerst ajb even met ER of Permin of bovenstaande importeur over zijn conversie lijst, mocht verder niemand het hier weten.

    http://www.evarosenstand.com/

    Ik ben benieuwd, hoe het afloopt.
    En nee je houd me niet uit m’n slaap!
    LOL
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Juul: In juli hoeft niemand naar ER te mailen want dan zijn ze op vakantie las ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Ha Eva, ik had het net over je mail die je me stuurde!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Petra, wie weet hebben we elkaar gezien zonder het te weten. Je hebt vier kinderen, wat gezellig zal dat zijn en dan ook nog een Prins onder jullie. Heel lang geleden heb ik een paar boekjes gelezen van J.W. van der Hoeven: "Scheel Engeltje" het was een kleine serie boekjes geloof ik. Ze beschreven daarin hun weg met hun Down kindje, "Down" is gelukkig een naam want als bijv.naamwoord past het totaal niet bij deze kindjes :- ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gezellig logje,met mooie links..fijn dat je t niet meer benauwd hebt...daar krijg ik t altijd benauwd van ,dat lijkt me zo erg.Ken je dat spotje van tv nog?Iemand had astma ,nou dan zat ik mee te hyperventileren...Heb je niet zo'n "pufje" of helpt dat niet?groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha, Hilly, het is druk bij me, kan bijna niet wegkomen ;- ) Ik heb voorheen nooit geweten wat benauwdheid was, kreeg pas echt (allergisch) astma op mijn 50ste maar ik ging altijd door de grond als ik een kindje zag met benauwdheid, te vreselijk voor woorden, je kunt niets uitleggen. Van de week zat hier een knul van 24 en die heeft pas kort geleden aan zijn vriendin durven vertellen dat hij astma heeft al vanaf zijn jonge jaren. Toen hij 10 jaar was en niet kon slapen van de benauwdheid was hij in zijn pyamaatje buiten gaan zitten en toen zijn moeder dat zag en bij hem kwam had hij gezegd: "Mam, ik kan het niet meer!" Daar krijg ik nu nog tranen van in mijn ogen. Ik heb hem aangeraden om toch maar weer eens een goede check te laten doen, want het goed onderhouden van deze ziekte is heel erg belangrijk. Zijn grootvader is eraan overleden. Slordigheid is fnuikend. Dat heb ik dus ook weer gemerkt. Ik neem wel altijd trouw mijn beide inhalers in 's morgens en 's avonds en ook een neuspray tegen een chronische ontsteking. Het zijn in die zeven jaren steeds zwaardere medicijnen geworden en de laatste vijf jaar ongeveer eenmaal per jaar zo'n Prednisonstootje als ik nu heb. Ik ben lid van het astmafonds en heb een cursus gedaan via de thuiszorg over hoe om te gaan met de ziekte en met jezelf vooral maar ja, ik wil toch ook af en toe een kopje koffie of een etentje buitenshuis hebben en helaas is er nog geen algemeen rookverbod in Nederland terwijl 70 % van de bevolking niet rookt en heeft aangegeven dat graag te willen. Ik ben absoluut geen rokershater, heb zelf gerookt vroeger (heel erg helaas) maar vind wel dat er rekening gehouden moet worden met niet-rokers en zeker met kleine kinderen die meeroken door deze regelgeving. Oh jee, ik kom op mijn stokpaardje. Ik heb indertijd mijn hele huis gesaneerd, alle vloerbedekking weg voorzover die er nog was, alle gordijnen de deur uit, speciale hoezen voor matrassen en kussens gekocht, alle boeken achter deuren enz. een enorme ingreep ook financieel, bijna niets vergoed gekregen aleen de hoezen. Maar dat kon ik bekostigen door...ja hoe afgrijselijk kan het lopen, het geld dat mijn vader me naliet na zijn ovelijden aan longemfyseem in datzelfde jaar.
    Gisteren was echt een vreselijke dag, kon bijna helemaal niets dan af en toe achter de pc en ong. 30 steekjes borduren. Jan heeft alles gedaan, stoffen, zuigen (doet hij altijd want dat mag ik niet vanwege huisstofmijtallergie), boodschappen doen, de was, koken hoefde niet ik had nog wat gelukkig. Die Prednison deed niets leek het wel, maar toen ik vanochtend opstond en kon douchen zonder meteen doodmoe te zijn voelde ik al dat het beter ging en nu voel ik me weer helemaal goed. Vanochtend blies ik weer het volle pond, of beter gezegd de volle liters in mijn Peak Flow Meter. Blij dat ik was en ben, Hoera!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. OOO Corrie, gelukkig maar.

    Wat een vervelende tijd achter de rug, lees ik net !!

    Helaas gaat een chronische ziekte vaak gepaard met dagen van "wachten" tot het weer beter gaat. En soms duurt dat té lang, dat je denkt dat het niet meer goed zal komen.

    Maar gelukkig vandaag weer blij !!!

    Fijne dag hoor meisje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gelukkig, Corrie, dat het vandaag weer beter gaat. Het is best vervelend om altijd "verstandig" te moeten zijn en dat een keertje minder verstandig meteen zo'n consequenties heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Corrie,

    ik herken je weblog! Ik had 'm al eens eerder bekeken! Erg leuk :) Bedankt voor je complimenten, en je verhaal van die knuffel ontroerde mij erg, ontzetetnd leuk! Natuurlijk mag je me linken, vind ik leuk! :) ik zal je terug linken. Tot blogs!!

    knijn

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie wat ben ik blij dat het weer wat beter gaat. Ik weet wat het is, mijn DH heeft er jaren last van gehad. Maar ben blij dat het beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Gevonden!!! Het garen is an Julius Schürer en hier vond ik er iets over, moet nog wel verder zoeken http://www.bwa.findbuch.net/php/rechter_be_e.php?ar_id=3254&id=99

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Nog meer leuks over J.S. met plaatjes en patroontjes, er staan prachtige andere borduurwerken op. Voor J.S. even naar onder het midden scrollen, echt leuk.

    http://craftcorner.canalblog.com/archives/2006/08/index.html

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Ha, Knijn, leuk, ga je toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Jose, wat hebben veel mensen last van deze ziekte, fijn dat het beter gaat met DH, geeft deze burger ook weer moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @MaRia, Marian'ne, dankjewel, ik geniet volop deze ochtend, lekker surfen op het net, alles smaakt me heerlijk, zit in het zonnetje n ga nu weer lekker naar buiten met nog een kopje koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. WHOOPIE!
    :o)
    Wat een gave log-vondst!
    :o)

    Mez & Schürer.
    Ja d'r gaat nu wel ergens een belletje rinkelen...
    PRIMA SPEURTOCHTJE!
    :o)

    Op e-bay, MP, ed wordt dit garen ook volop aangeboden, zag ik via Google.
    En ik kwam diverse speurneusoproepen om kleuren(omzet)kaarten tegen, zelfs bij>>>>>>>>>> TADADADADADADA!!!
    De bovenste reactie, gelijk bij opening van deze link:

    http://quiltendewilma.web-log.nl/mijn_hobbyblog/2007/03/speldenkussen_m.html#comment-18364260

    LOL, misschien heeft deze mevrouw inmiddels succes gehad?

    Als je hier klikt op Handarbeid, en dan kijkt bij handwerkzijde Schurer en DMC
    http://www.angenent-speciaalzaak.nl/

    (???) LOL
    Dat is een oude voorraad!
    Misschien hebben ze nog wel een oude kleurenkaart?
    :o)
    Zoekerdezoek!
    :o)

    Veel succes!
    :o)

    _____________________________

    Bedankt voor het woord "saneren" ik kon dáár niet opkomen, ken je dat, ligt het woord op het puntje van je tong...
    We gaan nl. volgende maand de vloerbedeking in de slaapkamer aanpakken.
    Ik wil laminaat, linoleum of parket, DH wil vloerbedekking! :oP
    Zijn "sterkste argument"???
    grrr! Hij wordt anders wakker van *mijn gestamp*. :oP
    Hij wordt al wakker als ik m'n haar ga borstelen in de badkamer. :oP
    Ik stamp niet, *rolt met de ogen*, ik huppel!
    :o)

    Veel sterkte met je luchtwegen, lijkt me enorm naar om daar last van te hebben.
    Ik heb heel erg hekel aan sigaretten, maar ben wel dol op lekkere luchtjes, ook moeilijk voor je natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Duh,
    die mevrouw (bij Wilma) heeft inmiddels succes gehad...
    LOL
    Staat er gelijk onder!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind net in m'n la een oude ER catalogus uit 1984, achterin staat een kleurenkaart met "Clara Weaver garen", leuk.
    :o)

    Ik ben zelf nl. ook op zoek naar de juiste gegevens over een ER pakket/patroon, van een kat met een zak sinaasappelen.
    Stond hier niet in...
    Nog even verder speuren.
    Ik verdwaal weer!
    ...daaaaag!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Juul, zo even tussen de games van Wimbledon door kijk ik af en toe in mijn reactie-box en zie daar allemaal leuke dingen voorbij komen. Ik heb al een mail gestuurd naar "boerenwente" en hoop dat zij me verder kan helpen, wat een supertip van je. Dat geheugen van jou is zo goed.
    Wat het saneren betreft: als het maar glad is die nieuwe vloerbedekking en als je het ook maar af en toe mag dweilen. Vocht is trouwens ook niet echt goed, dus doen wij het vaak na met van die geïmpregneerde doekjes om zo'n stok. Voor het "lawaai" doe je toch gewoon slofjes aan. Of DH koopt oordopjes, heb ik ook nog eens gedaan, is niet echt fijn maar bijv. horeca-mensen zoals mijn zoon moeten die ook wel gebruiken als ze late dienst hebben en het werkt, van die gele zachte dingen zijn er nu, die irriteren niet. Maar met jouw gehuppel is het waarschijnlijk niet het lawaai, maar de luchtverplaatsing die hem wekt, zachtjes schuifelen op je slofjes dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @P.S., ha,ha, nee niet een nieuwe zoektocht naar garen maar Post Scriptum: ja, parfum is deze keer de trigger geweest, teveel van ingeademt de laatste week, maar het zou er toch wel van gekomen zijn. Deze aanval is ontstaan toen Jan voor 14 dagen naar Roemenië was en ik zelf weer aan de gang ging met stoffen en zuigen enz. teveel mijtjes ingeademd en steeds kwam er iets bij en dan is er één druppel parfum nodig om over de streep geholpen te worden en eigenlijk is dat misschien ook maar goed, want anders sleept het te lang door en put je je lijf meer uit dan moet en mag. Dus nu voel ik me weer zo heerlijk nieuw. Maar even rustig aan nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. psst... te koop een kleurenkaart:

    http://www.antikbuch24.de/suchergebnisse.php?formType=1&author=Sch%FCrer%2C%20Julius%20A.-G.%20%28Hrsg.%29.%20&title=&keyword=&isbn=&seller_id=&section=&sortType=1&price_from=&price_to=&firstEdition=&signed=&cover=&maxAge=-1

    :o)

    Parfum, tjonge joh!
    :o(
    Ik zit hier al te lang...
    Ik ga (proberen) de pc uit te zetten...
    LOL, véél plezier met je tennis!
    Ik ga TourdeFrancen de komende weken!
    Dat borduurd nl ook zo lekker!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ook nog even een "ps"...
    MEZ hoort bij Anchor, en JP Coats, het zat nog in een soort van "rijtje" in m'n hoofd...
    (knots, maar ik vergat 't nog te zeggen)
    >>>>>>> toedeloe!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dag Juultje, heerlijk genieten van de Tour! hoop ze nog tegen te komen in la France. Met dat garen is wel een gedoe: uit een nalatenschap heb ik ook veel garen gekregen, ben enthousiast gaan borduren met een prachtig rood! Anchor, maar er zat geen nummetje meer bij: overal wezen zoeken, maar niet gevonden! Met al jullie tips ga ik ook maar aan de slag, je weet nooit. Corrie, wat is astma toch erg, je moet met zoveel dingen rekening houden. Ik zit nu even bijtekomen van een wel heel druk weekend, kan zo genieten van je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie ik had weer een hoop te lezen vandaag bij jou gezellig. Al die gezellige verhalen over borduurgaren schitternd. Juul is daar ook zo goed in, vind alles zo snel. Ik ben vanmiddag 30 klm wezen fietsen, nu heb ik klots knieen. Maar was wel lekker met het hele gezin.En mooi weer was warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Over vroeger gesproken...

    Had ik het hier niet al eens eerder over gehad?

    http://www.ahm.nl/tentoonstelling.php?id=63

    Wanneer gaan we erheen? Het lijkt me énig !

    Ineke K.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. astmatische bronchitis...ik heb het al vanaf mijn vijfde. Als kind heb ik er echt heel veel last van gehad, veel thuis moeten blijven. Later is het wat minder heftig geworden, maar een jaar of 10 geleden kreeg ik er andere ontstekingen bij aan de longen en heb ik na een rits van 10 antibioticakuren een onderhoudsdosering gekregen waar ik het nu heel goed op doe. nadeel is wel dat je je levenlang medicijnen gebruikt.

    Wat een leuke borduurwerken en prachtige links zijn er weer op jouw log verschenen, echt genieten. Ik zou zo graag een keer de techniek van dat open borduurwerk met dat vogeltje, is het richelieu,leren. In verschillende oude Anna's staan ook dit soort patroontjes, wie weet komt het er nog eens van.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heerlijke cadeautjes heb je gekregen. Wat fijn om zo'n goede vriendin te hebben!
    Wel vervelend over je klachten, maar gelukkig naarmate ik verder las in je berichten gaat het ook weer beter!

    Ik rook zelf niet, nooit gedaan. Heb altijd wel last gehad als anderen rookten en nog steeds. Ik ben tenminste blij dat ik eindelijk werk in een rookvrije ruimte, dat was vroeger niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Ineke, we bellen even voor een afspraak, heb me dus een tijd niet goed gevoeld en heb dan ook geen puf om aan een afspraak te denken. Nu gaat het weer prima dus laen we elkaar even bellen. Ik schrijf het op mijn schoolbord dan vergeet ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Marianne, daar kun je blij mee zijn, ,maar het is eigenlijk zot dat in deze tijd je er nog steeds op aan gekeken wordt als je daar blij mee bent. Er stond van de week in het blad van het astmafonds een artikel met keiharde cijfers en dan lees je daarnaast een interview van een vrouw die het onzin vind dat de horeca rookvrij wordt, terwijl de omzet in het buitenland onder die regel verhoogd is dat geloven ze dan niet maar dat hoeft ook niet, ze moeten eens leren lezen dan valt er niks meer te geloven. Tjeu, wat een felle kikker ben ik ineens hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat leuk om een vriendin na zoveel jaar weer te vinden! En ook nog een vriendin die heel goed weet wat leuke spulletjes zijn, en dat ook deelt met onze lieve Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Noor, wat zijn er ontzettend veel mensen onder de bloggers die daar last van hebben, zou dat komen doordat ze vanwege een soms tijdelijk mindere conditie zich toch goed willen vermaken met handwerken en met bloggen natuurlijk. Voor mij geldt dat zeker.
    Wat erg voor je dat je al zo jong die vreselijke ziekte hebt. GElukkig zij er nu goede onderhoudsmedicijnen voor, want anders gaan je longen echt veel eerder kapot dan nodig is. Wees er maar blij mee levenslang is toch beter dan het alternatief.
    Wat een prachtige dingen hè op die Franse site, dat Richelieu is zo mooi, maar het lijkt me een enorme klus. Marcella maakt ook zulke mooie dingen, maar ik weet niet of dat ook Richelieu is. Dat is zo leuk met handwerken je gaat je steeds meer willen bekwamen in andere technieken en dat kan dan ook allemaal met die mooie patroontjes overal. Genieten! Sterkte maar Noor wel fijn om elkaar te begrijpen in die dingen dat sterkt mij tenmisnte wel en verder weer gezellig aan het bloggen, we laten ons er niet door pesten hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @Nou Annemarieke, wat lief van je :- ))))))) Deze dag lijkt wel steeds beter nog te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh Corrie. Ik ben verdwaald bij je link over de schoolbanken!!! Wat leuk om daar te neuzen...... Heb zelfs een oude scholvriend van Marc van heel veel jaaaren terug weer gevonden..... Leuk!!! Ik heb hem natuurlijk gelijk een mailtje gestuurd!! Erg leuk....

    Bij de reacties kom ik ineens van alles en nog wat tegen..... Wilde ook reageren maar denk nu eigenlijk alleen maar aan de schoolbanken.......
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. @Wilma, ga jij maar lekker schoolbanken dat is zó leuk en je ziet bij mij wat ervan kan komen. Leuk voor Marc en ook voor jou. Zo heb ik ook nog een andere vriendin terug gevonden die komt binnekort met haar zus op bezoek. Haar zus heb ik 0ngeveer 50 jaar geleden voor het laatst gezien. Dat is toch wat hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat leuk Corrie!! Het is erg leuk om hier eens tussen te kijken!!! Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. OOOOOHHHHH ,die vlindertjes op die site,prachtig!!Wat een gezellig lezen hier allemaal,ik ga er een bakkie bij zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Cor, wat geweldig zo'n vriendin, zulke vondsten, zulke heerlijke reacties, en dat het weer wat beter met je mag gaan. O lieverd toch, hoe gaat het met jou in het hooikoortsseizoen? Heb je daar ook veel last van? Daan haalde soms piepend adem dan, die is hooikoortsgevoelig.
    xxx dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Jeetje wat een gezellige post weer!!!Je moet niet vergeten Corrie dat wij allemaal heel bevoorrecht zijn met jou hoor!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  56. @Dees toch... dankjewel! En zo denk ik ook over jullie, ik verbaas me er steeds weer over hoe bijzonder de contacten zijn die we met elkaar hebben, zo gezellig, vrolijk en zeer inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Corrie gisterenavond vond ik al bladerend in een oud boek van me,een omnummerlijst achterin dat boek tegen en daar stond ook Schürer bij. Het omnummeren is naar Anchor/Mez en DMC. Heb je dat inmiddels al of zal ik het voor je scannen en opsturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Marianne wat geweldig! Ik heb inmiddels wel een omnummerlijst gekregen van Schürer naar DMC, maar niet naar Anchor/Mez. Daar zou ik echt blij mee zijn. Nu ga ik ook nog profiteren van de miskoop ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @ Corrie...
    Ik was hier gisteren óók al stilletjes (kwijlend over je knopen), maar wáár staat *die link waar je op doelde*???

    @Marianne,
    svp titel enz vh boek???
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. @Juul, ik ben eve de draad kwijt geraakt, welke link uit welk log kun je niet vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  61. In deze reactie,

    http://speldenkussentje.web-log.nl/speldenkussentje/2007/07/dear_jane_m_9_f.html#comment-19885870

    ...sinsdien ben ik zoekende...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ooohhh, ehm... laat maar...
    *Ü*
    Ik ben *indewarofzo*...
    ;o)
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. @Juul, kweetet al het is de link naar
    http://craftcorner.canalblog.com/archives/2006/08/index.html een site waar ze de prachtigste dingen op hebben staan, maar ook heel erg leuk een heel oud plaatje van de Schürer fabriek in Augsburg en daaronder zelfs een patroontje van Schürer. Even naar net onder het midden scrollen. Prachtige site vind ik verder ook nog.
    Ach lieve Juul je bent helemaal niet in de war, het is hier erg druk geweest en het is nogal een klus om een en ander terug te vinden. Je bloost er helemaal van, niet nodig. Ja, Juul helemaal waar, geen kitsch maar Liefde en dat is ook wat ik erin zag, in ieder steekje en plaatje en tekstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. :o)

    Die had ik gezien... LOL daarom zij ik:

    Ooohhh, ehm... laat maar...
    *Ü*
    Ik ben *indewarofzo*...
    ;o)
    -----------------------------
    ROTFLOL... errug hè...?
    :o)
    Máár ik vind 't heel lief van je dat je 't nog een keer gaf.
    :o)
    huppeldehuppel!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Corrie, wat is het leuk om je web log te lezen. Ben weer helemaal bij over lampjes, knopen, benen kringloop eierdopjes en de rest.

    Hartelijke groet Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  66. @Ha Marijke, wat leuk dat je even bij kwam lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hallo,
    Bij toeval stuit ik op jullie gesprek over het omzetten van Schürer naar DMC garen. Ik ben al jaren op zoek om mijn Beatrix Potter patroon te borduren. Zouden jullie mij kunnen helpen aan een kleurnummertabel van Schürer naar DMC?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hallo Jeanette, het enige dat ik weet is dat er al eerder iemand naar zocht en het volgens mij ook gevonden heeft, hier is haar homepage: http://boerewente.come2me.nl/index.php?id=235694
    Ik hoop dat zij je verder kan helpen, veel succes gewenst en groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. het komt naar je toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. OOO Corrie, ik was tijden op zoek naar Boerewente zelf.
    Kon niet meer op haar naam komen. Wist nog dat het zo mooi ouderwets klonk.

    Snel bij mijn favorieten zetten.

    (had een leuke link gezet bij je 2 e hands zakdoekjes.
    En bij mij 'hangen' de belletjes om nekjes van .....)

    BeantwoordenVerwijderen
  71. ooh lieve lieve lieve corrie,
    Je kent mij niet, maar ik ben me echt helemaal suf aan het zoeken naar een schürer omnummertabel naar dmc. Ik heb denk ik het hele internet al gezien en nu las ik hier dat jij er een hebt,of mensen kent die dit hebben. ik heb zelf al gedeeltelijk uit een oude ariadne een soort van tabel gemaakt, maar mijn geluk zou kompleet zijn als ik een echte omnummertabel had... als je hem hebt en je leest dit bericht zou je 'm dan heel alsjeblieft naar me willen mailen???
    vast ontzettend bedankt
    vriendelijke groeten van petra

    BeantwoordenVerwijderen
  72. HALLO PETRA, wat een geweldig leuke reactie en ik ga morgen voor je op zoek naar de omnummertabel, wil je mij dan eerst even een mail sturen? Je vindt mijn e-mailadres links bovenaan deze site in de linkerkolom dus. Dan kan ik je toesturen wat ik heb. Als ik hem zelf niet kan vinden weet ik nog een oplossing. Het komt vast goed!
    Hartelijke groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...