zondag 22 juli 2007

Plaatpizza!!!



 Jan schilderde ons schuurtje wit en Sharon genoot van de zon.




Na gedane arbeid was het ook voor Jan goed rusten.
Sharon vertrok voor een weekje vakantie en Kirsten kwam gisteren ook nog even
langs met haar vriend en zo maakte ik samen met Kirsten voor ons
de favoriete familie-plaatpizza waarvan ik straks het recept zal geven.




Het recept komt uit een heel oud receptenboekje dat ik ooit bij de Brio-margarine kreeg.
Het is nog steeds een van mijn favorieten kook- en bakboekjes.
Dat is ook wel te zien aan de veel gerbuikte pagina!
Je kunt het recept heel goed aanpassen voor vegetariërs,
gewoon de hamreepjes weglaten en eventueel een extra kaassoort toevoegen.
Zo ziet het eruit als het op mijn bord ligt en dat is net even iets anders
want op de bakplaat beleg ik de pizza voor mijzelf in een speciaal hoekje
graag met Bettine Blanc,  Pizza due stagioni!








 En zo zat Jan 's avonds in het avondlicht nog even bij te komen en te genieten
van onze kleine, maar gezellige tuintje.

47 opmerkingen:

  1. Ik heb het recept meteen opgeslagen. Binnenkort ga ik een corrie-maaltijd maken, eerst pizza, dan lemon squares, mmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, heerlijk. Opdracht uitgevoerd ;o)

    Corrie wat zitten jullie daar zomers. En wat komen jullie mooi uit tegen Jan's witte muurtje. Terwijl ik dit zit te typen plenst het hier enorm. Een echte zomerse onweersbui,....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. uhm, die calorieën streep ik door, daar doe ik niet meer aan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Bertie, er komt deze week nog een verrukkelijk 10-minuten-sinaasappel-limoen-roomijsrecept aan en dat is als toetje ook heerlijk na de pizza :- )))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Oh Ingrid, klonk het als een opdracht *Ü* (bloos). Er komt van de week ook nog een sinaasappel-limoen-roomijs recept aan en dat kan jij ook maken nu je niet meer op de calorieën let. Dat die nog onder het recept staan bewijst ook alweer hoe oud dat boekje is, ha,ha,ha ;- )))))))))))
    Hier is het heel erg wisselend wat het weer betreft, we zijn net het weermannetje en -vrouwtje. Maar iedere minuut buiten pakken we mee. Alle handwerkspullen op een dienblad en dan kan de boel zo weer mee naar binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow...Corrie! wat ziet het er allemaal gezellig uit en wat staat die witte muur leuk zeg! En die plaatpizza ga ik snel maken, ik kan wel wat inspiratie gebruiken..hihi. Leuk dat je dit in je log beschrijft!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat staat fris dat witte muurtje, en een heerlijk zithoek heb je zo !!!
    Met lieve mensen die er gebruik van maken.

    Heerlijke pizza, zoonlief (14) heeft pas op school een panpizza leren maken dus nu krijg ik er regelmarig één van hem. En zo gaat hij er weer één maken, MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

    Ik doe stoelendans met de zon en de buien, nu heeft onweer gewonnen ;-))). Dus zit ik even binnen. Maar breiwerk en stoelkussen liggen startklaar om zo weer naar buiten te hollen wanneer ZON wint !!!!

    Fijne ZON-dag !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vraagje !!???

    Wat zijn calorieën :-))).>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Ha Petra, weer terug! Hoop dat je beter weer hebt gehad dan wij hier, of was je in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er mooi uit, zo'n witte muur.
    En dat "raampje", "adorable".

    En pizza is smullen mmmmm goooood.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eeeeeet smakelijk!! :)
    Hier stonden ook p's op het menu: patat en pannenkoeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, zo'n make over van je schuur en meteen een gezellig kiekje van een familie etentje in een zuidelijk aandoende tuin! En ook nog een lekker recept. Het wachten is nu nog op het roomijs limoenrecept, bij het idee begin ik al te watertanden...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou Corrie dat ziet er weer gezellig uit. Jan heeft eer van ze werk mooi hoor mijn complimenten. Heerlijk zo buiten jij boft maar. Hier heeft het flink geregend.
    Nu schijnt de zon maar zit niet meer buiten.
    Let morgen op de post.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vergeet nog wat dat recept ga ik een keer proberen.
    Kom er nog een keer op terug als ik het gemaakt heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Marian'ne, wat die calorieën betreft...ik schreef al dat het een hééééél oud boekje is ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Fleur, we zijn gewoon kinderlijk blij met dat vrolijke witte muurtje. Eigenlijk eet ik nooit pizza, behalve deze zelf gemaakte, de rest lust ik niet zo graag (shame on me!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De pizza ziet er heerlijk uit, ik heb het recept al geprint en ga het binnenkort zeker uitproberen.
    Tja, wat betreft de caloriën... ik heb ooit eens ergens gelezen: de eerste calorie die ik niet lust, moet ik nog tegenkomen. Vrees dat dit zeker wel van toepassing is voor mij :o)) <-- dit is een extra brede lach, geen onderkin LOL!!!
    De tuin ziet er prachtig uit. Hopelijk kun je er nog veel fijne uurtjes in doorbrengen deze zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Knijn, Mienke en Jose, het was erg lekker en vandaag heb ik het Sinaasappel-limoen-roomijs genaakt, maar nog niet gegeten. Misschien haal ik het morgen uit de vriezer, leuk het op met schijfje sinaasappel en maak een foto voor bij het recept.
    Jose, de zondag duurt lang, ik wacht al dagn op de maandag vanwege de post, zo lief van je :- ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Ha,ha, Yvonne, da's eve hartelijk lachen. Zomet al die reacties over calorieën moet ik ineens weer aan die supervrolijke foto's van Hilly denken, dat zijn wij gewoon met z'n allen ;- ))

    http://hastaas.web-log.nl/hastaas/2007/07/de_slappe_lach.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat was je laatste pizza he Cor ???

    Mooi muurtje trouwens. Witter dan de witste geit zou m'n moeder zeggen. Maar...hoe hóu je het zo wit ?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Eéécht niet Ineke, zit maar een superdun bodempje onder en veel kaas en tomaten, wat is daar mis mee???? Die muur blijft wit omdat Jan die ieder jaar gaat schilderen, ha,ha,ha! Hij zei het zelf hoor, ik zou niet durven ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja Corrie dat zijn wij met z'n alle met z'n alle.
    Dat zou wat zijn wij bij elkaar een gekakel van jewelste. Schitterend ik zie het al voor mij.
    Ik ben zo gaar als boter. Ik krijg dat maar niet voor elkaar, dat breien van die plaid van dijntje.Ik wilde een proef lap voor mijn SM maken. Maar ik kan het niet ik brei zo lelijk. ziet er niet uit. Dagen bezig geweest. ik schreef naar Wilma ik doe het niet meer. het hele huis lacht mij uit.
    Maar kon het niet uit staan dat ik dat niet netjes kon.Dus toch vandaag weer begonnen kwam een heel eind.
    En toch ging het mis nu doe ik het echt niet meer.
    Ik laat het nu aan mijn SM over.
    Maar zoiets kan ikniet hebben, vandaar zo gaar als boter, heel melig ben ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Aaaach, dat vind ik akelig voor je, je doet zo je best en laat niemand je uitlachen, ook het huis niet want dan kom ik eens even boos worden. Is het echt wel zo lelijk als jij denkt? Ben je misschien te streng voor jezelf? Maar vraag maar lekker je SM, dan kun jij fijn aan iets leuks beginnen, zet het maar gauw uit je hoofd lief Joseeke en word weer helemaal vrolijk. Heb je niet een lekker stukje chocolade in huis, dat helpt voor de vrolijkheid, dan dansen we samen door de straten met onze rok in de lucht en dán kunnen ze nog eens om ons lachen en wie het laatst lacht,lacht dan het hardst en dat zijn WIJ!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi corrie dat ziet er heerlijk uit ik ga hem ook eens proberen, ze zijn er hier gek op.Wij hadden vandaag hier stoelendans met het weer, naar binnen dan weer naar buiten.Geniet van je mooie muur ziet er erg mooi uit zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hé Lynda, wat leuk, je bent er ook weer, dit weekend zijn er ineens veel bloggertjes thuis gekomen, gezellig, ik kom meteen even bij je kijken >>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Chocola dat heb ik inderdaat gegeten, Heerlijk van die CELEBRATIONS heerlijk uit zoeken welke je weer zal nemen. Ik ga fijn mijn borduurtje afmaken voor mijn doos. Wil ik vandeweek laten zien. Ik zit te schateren achter mijn PC en DH vraagt wat er is. Ik zeg om het gezellige verhaal van Corrie, ik zie het helemaal voor mij. Daarom moet ik lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hee dat is een heel ander gezicht, het schuurtje van 'gewoon' naar wit. Beetje mediterraan, leuk hoor. Matcht ook mooi met de blauwe tuinmeubelkussens. Oh die pizza, I luuuuuve pizza. Hier hebben wij ook wel eens zo'n plaatpizza gemaakt, echt superlekker is dat. Mooie kantklosvondst trouwens, in je vorige log.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Annemarieke, die kussens bevatten wel drie lagen hoezen en deze blauwe zijn van Ikeastof gemaakt en ook alweer een jaar of vijf oud, als het niet meer is. Maar tot nu toe vind ik dit blauw nog het leukst en het rustigst. Past ook wel een beetje bij de kust waar we dichtbij wonen. Die pizza is echt het proberen waard. Je nodigt een stel vrienden uit, van tevoren kun je het snijwerk en deeg doen en het is zo klaar. Flesje wijn erbij en smullen. Let op!! Er komt binnenkort een supersnel en lekker ijsrecept bij :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Goed zo Jose, je lacht weer, schateren zelfs. Mijn
    DH, zit af en toe ook met enorme vraagtekens boven zijn hoofd als ik weer eens zit te lachen of iets roep van ah of oh! Ach als we maar zoet zijn hè! Celebrations, oh wat lekker! Die vind ik zalig omdat je die inderdaad steeds opnieuw kunt uitzoeken. Ik had niks lekkers meer in huis, wel een stukje bittere chocolade maar dat vind ik niet echt lekker. Nou ja, straks mijn avond-appeltje en daar geniet ik ook van met een paar kleine stukjes geitenkaas en dan steeds de een na de ander, dat vind ik toch lekker. Maar nu ga ik aan mijn tweede deeltje beginnen van: "Ja wist je het maar";- ))))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig de foto's op die link van Hilly!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat is dat mooi geworden, Corrie!! Wat een goed idee om het muurtje wit te maken..... Ziet er heerkijk zomers uit. Pizza...... Ben niet zo'n pizza mens maar dit klinkt wel erg lekker hoor. Voor op de BBQ hebben wij een steen gekocht die hetzelfde effekt heeft als een pizza uit de houtoven...... Heerlijk!!! Zal deze er eens voor op maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Yvonne, wat zijn ze geweldig hè die foto's, ik heb op internet naar meer gezocht, maar er is inderdaad niet veel van die fotografe te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Wilma, ik heb nog nooit gehoord van een steen voor op de barbecue, wat een goed idee zeg. Ik ga er meteen eens naar zoeken. Het voordeel daarvan is dat het in de keuken niet ook nog eens bloedheet wordt in de zomer. Ik hou net als jij dus ook echt niet van pizza, maar deze vind ik echt heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lijkt mij lekker appel en geitenkaas, warm uit de oven op salade vind ik het ook zo lekker. heerlijk smullen, ik ben toch zo'n lekkerbek vind alles lekker zoet en hartig allebei.Zoet is niet goed ik weet het.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Jose, wat heet niet goed?! Ik denk stiekem wel eens dat alle stress over voedsel en de lijn nog beroerder is. Hoe het ook zij, ik heb in ieder geval genoten van mijn appeltje en geitenkaas en ergens in het boek Spreuken staat: "een vrolijk hart bevordert de genezing!" :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie pakje al binnen wilma wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Ja Jose, heb je net gemaild, we waren op visite, net thuis en daar lag het!! Zo lief, heel erg bedankt! NU ij ng even wachten ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @Inge, zo is het maar net...lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mmmmm, lekker ziet dat er uit zeg! De foto's in de tuin zien er gezellig uit. Ieder is voor zichzelf lekker bezig. Mooi wit muurtje heeft Jan geverft. Ziet er dan zo zomers uit hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een gezellige foto's Corrie! Het receptje lijkt me ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh Jan, wat heb jij dat schuurtje mooi gemaakt! Dat zal ook veel licht en zon terugketsen denk ik! Complimenten!!!!

    Mmmmmmmmm, pizzaaaaaaa en to hell met die calorieen. Dan maar paar keer extra de trap op en af, toch?

    Sjeeeeee, wat sneu Josje, met die plaid. Woonde je maar in de buurt, dan zou ik je zo helpen. Kan jouw lieve schoonmoeder je niet helpen, dan? Begin dan gewoon met een pannenlap. Van de andere kant: HUP, in de hoek ermee, knoop een servet om je hals en lekker smullen met vette vingers van Corke's heerlijke pizza. Jij kunt prachtig quilten en dat kan Dijntje weer niet. Ik vind jou zo'n lieverd, Josje, gewoon doorgaan met lachen en dingen die je LEUK vindt.
    Kom, Corke kietelt je onder je linkeroksel, Wilma onder je rechter en dan streel ik je voeten met een zacht veertje zodat je weer kunt lachen, en dan krijg je daarna een lekkere bonbon, met kersenlikeur erin.
    Nou?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dank voor je complimenten Audrey. Ik ben er zelf ook heel blij mee. Onze schuur heeft door het "wit" een heel andere uitstraling gekregen en met wat nieuwe planten die we gekocht hebben is het allemaal veel "zonniger" en completer geworden. Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  43. he gezellig ,eindelijk weer bijteuten ...fijne vakantie gehad lynda?Ik kom zo....Dijntje ook...maar eerst Corrie ,wat een gezellig stekkie en heerlijk dat je kinderen en kleinkinderen weer kwamen aanwaaien,mm heerlijk die pizza en prachtig dat muurtje...van zo'n metamorfose kun je zo genieten he en achteraf was t nooit zoveel werk (toch Jan hihi,dat vind ik altijd ,sorry hoor....)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. en leuk dat jullie ook zo van die foto genoten .Hier onder elkaar voelt het ook zo ,lekker eten ,lekker genieten en giebelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  45. enne...wat zie je er toch lief uit met dat mooie grijze koppie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat heeft Jan zijn best gedaan. Het schuurtje is er mooi van opgeknapt!

    Mmmmmmmmm... pizza. Hier zijn wij allemaal liefhebbers van Italiaans eten. En als je buiten kunt eten is het nog veel lekkerder!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...