maandag 23 juli 2007

Pennenbakje / Pot á crayons




Dit is een van de nieuwe boeken die ik via Amazon France heb gekocht.
 Hierin staat ook de Ark die ik ga maken voor Max.
Maar ik ben begonnen met het maken van het kleinste werkstukje
dat erin staat en dat is een pennenbakje. In dit boek
staan veel borduurontwerpjes van Perette Samouillof
en ik heb al eens eerder geschreven dat ik echt een fan ben van haar werk,
vooral van haar kinderfiguurtjes.




 Dit is het pennenbakje en het was zomaar iets lastiger om het te maken
omdat het Frans een aantal moeilijkere termen bevatte dan in de andere boeken
van Sylvie Castellano en Sophie Delaborde en dus
moest ik heel veel opzoeken en puzzelen.
Maar het is gelukt, ook al omdat de basisprincipes toch steeds dezelfde blijven.
Is het geen schattig meisje met haar springtouwtje, haar roze jurkje
 en springerige haartjes! Ze heeft ook een broertje en dat staat op de achterkant
van het pennenbakje. Hier zijn ze allebei.





  
De mooie houten kist was ooit een kringloopvondst
en er zitten allerlei oude en nieuwe schrijfspulletjes in.
Van Maaike kreeg ik ooit een flesje inkt dat naar viooltjes ruikt,
 het staat  op de bovenste foto rechts van het pennenbakje,
er hangt een heel mooi labeltje aan en heeft een zilverkleurig dopje.
Het ruikt heerlijk als ik ermee aan het schrijven ben en ik vond het toen zo'n lief cadeautje.
Nu ga ik dan weer verder met de Ark van Max.



62 opmerkingen:

  1. Corrie wat mooi, Ik ga het gauw even lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat een heerlijk verhaal, en mooi gemaakt. mooi allemaal neer gezet voor de foto's heel leuk.
    Dat boek prachtig.Fijn dat het pakje aan gekomen is en dat je het leuk vind. Heerlijk voor lavendel.
    Prachtig pennenbakje schattig dat meisje en jongetje er op, heel lief!!!!!!Hier geniet je dan weer van als het zo mooi geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jose, foto's maken is ook deel van de pret. Dankjewel voor je enthousiaste reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi tefereel zo met die doos erbij! Schattig dat pennenbakje. Geniet weer van je mooie log. Door jou leuke tafreeltjes , kom ik ook steeds meer op ideen. Hier zijn we aan het opruimen en kom de leukste dingen weer tegen. Neeee... ik gooi het niet weg hoor! Alleen échte troep gooi ik weg. Veel plezier met je ark.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel mooi pennenbakje.
    Uit een heel mooi boek, zo te zien.
    Wat een super foto trouwens, zo alles bij elkaar.

    De houten doos is ook al zo mooi.
    En wat zie ik nog meer; een punnikklosje.
    Leuk .......

    Nog nooit gehoord van inkt met een geurtje.
    Waar kun je dit kopen?
    Want dat is wel erg leuk als cadeautje voor .......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Voor Fleurtje!!! Ha, ha, ha, Fleur ik heb net gezocht op internet maar kon niets vinden en ik kan niet op de naam van die winkel komen, ik zoek verder en je hoort het van me. Dankjewel :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marijna, ga je straks al die leuke dingen die je gevonden hebt op je webog laten zien? Oh was het maar zover, daar zit ik echt op te wachten. Dankjewel voor je reactie en we inspireren elkaar steeds weer hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Fleur, volgens mij was het in deze winkel, even een telefoontje en je weet het zeker.
    http://www.de9straatjes.nl/cortina/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, Corrie. Dat is wel de bedoeling. Je moet echt nog even geduld hebben hoor! Eerst moet de quilt af zijn. Ik heb op internet zitten studeren hoe en wat je allemaal moet doen om een blog te maken. Is allemaal nog niet zo eenvoudig begrijp ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Marijna, ik zal ongeduldig wachten ;- )) Gewoon lekker doen wanneer je zelf wlt hoor, ik wil je beslist niet opjagen als ik dat schrijf, maar wil daarmee zeggen dat het me echt heel leuk lijkt om jouw logs te lezen en je mooie foto's te zien.
    Nee het is niet eenvoudig in het begin en ik leer nog steeds bij, maar jij hebt gelukkig een heel goede hulp. Dus vrees niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrieeeee, wat KNAP, wat LEUK, wat MOOI !!!!!

    Dit is we écht jouw ding hé, zó netjes gemaakt, lief borduurtje lief stofje en kantje erbij, helemaal AF !!!!

    Het staat zo leuk allemaal bij elkaar. Zie een punnik klos en zulke boekjes heb ik ook, alleen van een andere taal.

    Inkt met een geurtje nooit van gehoord.

    Prachtige aanwinst dus dit boek :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een schatje!

    En er hangt ook zo'n gezellig sfeertje omheen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, dank je.
    Je hoort het nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooowww Corrie....wat doe je me aan? Alweer zo'n prachtig boek! En wat een schattig pennenbakje. Volgens mij ben jij echt een wonder met de borduurnaald en karton! Als ik ooit aan zoiets ga beginnen vraag ik jou eerst om raad.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, Corrie, wat is dit weer prachtig! en weer zo mooi op de foto gezet, het blijft maar ah en oh als ik bij jou kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie wat maak je toch een mooie dingen. En met zoveel smaak en liefde op de foto gezet. Het is weer genieten vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @MArian'ne en Ingrid, dankjewel allebei, ja ik ben dus ook dol op al die ouderwetse schrijfspulletjes. En ik ben er dan helemaal druk mee om er een leuke foto van te maken waar ik dan later zelf ook van kan genieten. En ja, cartonnage blijkt dus echt helemaal mijn ding te zijn. Ik ben er dol op en droom er zelfs van.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Astrid, MaRia en Joke, dankjewel!! Wat leuk dat jullie dit ook zo leuk vinden, het is denk ik het kinderlijke erin en het ouderwetse dat mij zo aantrekt, het speelse. Dit boek is echt het eidne. En echt heel goed borduren kan ik niet hoor,ik heb zelfs nog nooit een grote merklap gemaakt of zo, maar dit soort dingetjes vind ik heerlijk om te doen, ook de kleuren spreken me enorm aan en het leukste eraan vind ik ook dat het gebruiksvoorwerpen zijn, die je steeds in je handen kunt nemen, ja dát ishet vooral denk ik!
    ASTRID je kunt me vanzelfsprekend alles vragen over cartonnage en wat ik weet mag jij ook weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is dat weer mooi geworden zeg, en wat heb je er een perfect stofje bij gevonden!
    De kist is ook erg mooi, ik moet toch vaker naar de kringloop gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heeeeeeeerlijk zo'n prachtige doos. En dan gaat het deksel open, met zo'n leuk schuifje, en dan zie je vakjes. Mmmmmm, een paddestoelpunnikding, en INKTPOTJES (houd ik van), ennnn..., garen, ennnn kijk nou toch, dat pennenbakje!

    Corke, corke: jij bent zelf zo'n pandora's box, weet je dat. Waarom denk ik nou, dat als jij bijv een Sinterklaascadeautje maakt, dat dat weer uit een doosje komt, omsloten door een zakje met een lintje, dat weer uit een vakje komt, van een kastje met grappige deurtjes, en dan daaromheen een theedoek met de ark erop, vastgebonden met een koebellint, en dan klingelt er ergens wat, van die koebel zit daar dan nog aan vast, en en en.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha,ha,ha, Dijn wat zul jij enorm veel werk hebben met het bijlezen van alles. Maar je weet toch dat dat allemaal niet hoeft hè, het is gewoon veel teveel voor je met het schrijven van je eigen mooie logs meegerekend, Als je klaar bent met lezen ben je alweer aan vakantie toe.
    Wel heel erg lief en attent dat je alle logs hebt bijgeschreven. Ik zal Jan ook jouw reactie aan hem laten lezen. Wat Sinterklaas betreft, doe ik mijn best. De laatste jaren vieren we het op een andere manier en eigenlijk alleen met Kerstmis, maar daar gaat verandering in komen nu er weer een kleine man in ons midden is. De pakjes probeer ik wel extra mooi in te pakken met glanzend papier en inderdaad een mooi lint en het labeltje is vaak ook een mooi hangertje voor de kerstboom, een klein cadeautjes erbij eigenlijk. Ik vind dat zo leuk om te doen.
    De Ark zal zeker wel speciaal ingepakt worden. Ik verheug me zo op de komende feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Dankjewel Janet. Het stofje had ik nog liggen en ik pieker me suf waar ik het nog meer voor gebruikt heb. Suf hè! Dat boek is toch zo leuk! Ik verheug me al op het maken van het volgende, maar daarvoor moet ik dus zoeken naar de juiste stofjes en dat is nog het meeste werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oooh corrie wat een leuke pennendoosje.Je maakt het me wel moeilijk hoor, nee ik blijf kijken.Ik ben in blijde afwachting van het boek wat jij me toen aangeraden hebt.Ik laat je het weten als ik het heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Ha Lynda, je zult ook van jouw boek smullen. Toen ik je dat aanraade wist ik nog niet van het bestaan van dit boek.Maar het wordt ook weer een keer Sinterklaas en Kerstmis toch?! :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtig ,aan alles kun je zien dat je met plezier en secuur werkt...en dan die foto,lekker nostalgisch,daar ben ik ook gek op....dat richelieu kleedje eronder mmmmmm...enne bij de bijenkorf hadden ze van Mont Blanc inkt (afgeprijsd nu) met een kaneelgeurtje,van dat antieke "roestbruin" en t ruikt heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie ziet er goed uit!! Wat een heerlijke boeken zijn het!! Daar kun je weer heel wat plezier aan beleven. Wat een mooie spulletjes. Heb er nog nooit van gehoord dat er inkt is met een geurtje. Wel de stiften voor de kinderen maar dat inkt ook met een geurtje te koop is.....weer wat geleerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Hilly,(bloos *Ü*) voor "dat lieve grijze koppie)! En wat doe je me aan, nu moet ik niet alen naar deWitte boekenhal in Alkmaar, maar ook naar Amsterdam om bij de Bijenkorf die roestbruine inkt van Montblanc te kopen, want ik koester het aller-allerlaatste beetje daarvan in het potje dat ik zo'n zeven jaar geleden heb gekocht. Nee hoor je doet me alleen goeds aan, ik vraag Menno of die het voor me haalt. :- ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Wilma, niet kopen hoor! Dan goi je misschien je knopendoos in de hoek om hier aan te beginnen. Hoewel, alleen het kijken ernaar geeft al zopveel plezier, doe toch mar ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie ik heb dat boek besteld waar jij mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bij Amazone besteld bestel jij ze ergens anders, ik moet altijd DH het laten afhandelen.Want begrijp niks van frans en frans begrijpt niks van mij. Verkoopt bol ze ook of moet ik alleen bij franse Amazone zijn????

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Kijk Jose, hieronder staat al de link, dan kan jouw dierbare DH er meteen werk van maken :- ))
    Je zult er erg van genieten, het is zo'n prachtig boek, het mooiste tot nu toe vind ik. Succes met de bestelling

    http://www.amazon.fr/Broderie-cartonnage-pour-enfants-sages/dp/2842705742/ref=sr_1_3/403-6641229-3166862?ie=UTF8&s=books&qid=1185350237&sr=8-3

    BeantwoordenVerwijderen
  32. He ook al weer zo leuk.... Die foto kan zo in een van die Franse boeken, zoals 'cartonnage brodé' of 'petits cadeaux brodées'. Lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Cor,heb je al bij quiltende wilma gekeken,mooie labels ,ook echt wat voor jou,ik ga terug ...verder lezen ,heerlijk ben er al 2 uur zoet mee hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja ik heb hem al besteld heel erg bedankt dat je het er op zet. Maar jij besteld ook bij Amazone in frankrijk. niet ergens in Nederland??? Altijd voor naar Amazone.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ellen andriessen25 juli 2007 om 15:42

    hoi Corrie, gisteren was ik bij maaike en ze liet me jouw weblog zien, wat ontzettend leuk joh. mijn handen jeuken om ook weer eens iets te doen.ik heb je website op mijn favorieten gezet dus blijf je volgen. succes met de ark voor max, groeten, ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Jose, ik bestel al mijn franse boeken rechtstreeks bij Amazon France, dan zijn ze altijd met een week in huis en als je ze bijvoorbeeld bij van Moosdijk besteld duurt het volgens de verhalen die ik op de blogs lees altijd langer mdat zij wachten tot er genoeg bestellingen binnen zijn. Ik denk dat het met de verzendkosten te maken heeft. Maar ik ben wel een juffertje ongeduld als het mooie boeken betreft, dus doe ik het via Amazon Fr. En zelfs met verzendkosten erbij is dat volgens mij niet duurder of misschien heel weinig.
    Let op de brievenbus Jose ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Annemarieke en Hilly, dankjewel! Zo leuk dat getut om een gezellig plaatje te maken met al die spulletjes.
    Hilly wat is dat weer helemaal leuk bij Wilma, ik ga gauw op internet nog meer labels zoeken, ik heb al meteen een map aangmaakt waar ze in kunnen, gewoon voor de heb en later om er iets mee te doen. Goeie tip van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @Ellen, wat ontzettend leuk om jouw naam hier opeens te zien staan. Die web-logs zijn zo enorm inspirerend, jouw handen beginnen ook alweer te jeuken en dat is nou net de bedoeling van alles. Leuk dat ik je hier vaker kan verwachten zeg. Er is een mail naar je onderweg. Ik heb nog een klein opdrachtje tussendoor en dan snel verder met de Ark van Max.
    Groetjes van Corrie ook aan Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  39. corrie ik heb hem yeh!!!Zo mooi...nu nog frans leren, oh poehee hoe doe ik dat nou? Oh ja de kids hebben nog een woordenboek.Mag ik anders aankloppen bij jou? Nu eerst weer even kijken, mmmm zo mooi :]]

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat ziet dit er weer prachtig uit corrie. zo'n lief plaatje en mooie stofjes erbij gezocht, echt een plaatje.
    ik heb mijn boeken, besteld bij van Moosdijk nog steeds niet binnen en begin eigenlijk vind ik het belachelijk dat het zo lang moet duren, de pret gaat er zo wel vanaf, ik wacht al vanaf begin mei!.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @Corrie, ik laat me niet op jutten door je hoor! Maar mijn vingers jeuken om er aan te beginnen. en ik krijg steeds meer ideen om er op te zetten. Trouwens... ok steeds meer ideen om te maken dank zij al die leuke logs die ik tegenwoordig lees. Heerlijk die prikkels. Kijk...maken kun je niet alles. Maar je kiest dan ineens iets uit wat je heel erg aanstaat en maak het dan. We kunnen geen van allen alles maken toch??
    @Dijn ik sluit me helemaal aan op jou reactie op Corrie over dat inpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @Lynda, ons bezoek is net weg en ik zie weer berichtjes, lekker nog even bloggen. Heb je al genoten vandaag van je nieuwe boek? Vast wel! En natuurlijk mag je vragen als je ergens niet uit komt. Ik heb alleen een beetje schoolfrans hoor, maar omdat ik hetzelfde boek heb komen we er samen wel uit als het nodig zou zijn. Veel plezier en ik ben benieuwd waar je mee gaat beginnen als je zover bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @Hallo Noor, wat leuk je weer te zien. Het stofje had ik nog en ik blijf het zelf ook een heel lief motiefje vinden. Maar wat idioot lang duurt het voordat je dat boek hebt zeg, dat is bijna drie maanden! Je hebt, neem ik aan, al meerdere keren gebeld. Kun je het niet afbestellen en dan via een familielid of kennis met een creditcard via Amazon bestellen, dan heb je het volgende week in huis. Ik vind het zo jammer voor je. Als je hier in de buurt woonde kon je mijn boek lenen. Ik hoop dat je nog genoeg leuks hebt om te maken en daar twijfel ik ook niet aan, maar het is net weat je zegt, de pret gaat eraf en dat is akelig. Blijven bellen denk ik dan. Tot ze er zat van worden, want dit is niet nodig en niet klantvriendelijk. Ik hoop dat het er nu mar gauw zal zijn Noor.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Hallo Marijna, nee als ik alles moest maken wat ik aan patronen in huis heb moet ik driehonderd worden en gezond blijven en dat geldt voor ons allemaal. Maar dat we elkaar aansporen en inspireren leidt tot grotere productiviteit, tenminste wat mij betreft. Zo leuk wat je bij anderen ook allemaal ziet. Marijna, als ik jou was zou ik alvast een lijstje aanleggen voor de logs die je wilt schrijven, dat doe ik nu zelf ook, dan hoef je het allemaal niet te onthouden. En de pakjesblogster zegt dank aan jou en Dijn *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gerrie v.W.-v.N.26 juli 2007 om 17:26

    Wat een schattig pennenbakje !
    En met die twee lieve kindertjes erop geborduurd .
    Je bent een echte kei in kartonnagewerk .
    En inkt met een geurtje , wat romantisch !
    En blijft de brief daarna ook nog geuren ?
    Want dan is het pas super romantisch .
    Mijn Zus stuurt ook altijd geurende brieven en pakjes . Maar tegenwoordig elke dag mailen , dus komen er minder vaak brieven .
    Zij is een verzamelaarster van allerlei geur stripjes die je wel eens vindt in tijdschriften .
    Wanneer je nu een brief klaar hebt kun je er geur op aanbrengen door met zo,n stripje wat over het papier te wrijven .
    Vroeger kwam m,n moeder altijd thuis van de kapper met zo,n lekker geur kaartje , zo ter grote van een visite kaartje .
    Dat zie ik bij de kapper nooit meer . Zou ik nou best leuk vinden als dat weer eens terug kwam . Vaak was het zacht karton en in een pasteltint .
    Wat er verder op stond weet ik eigenlijk niet meer .Ik denk de naam en adres van de kapper .Ik kan me niet herinneren dat er een plaatje op stond . Nou weer een geurtje over vroeger .
    De kapsalon met gasjes voor de onduleertang en dan het grote gevaar als je gepermanent werd .
    Allemaal klemmen aan kabeltjes . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo Corrie Heel hartelijk dank voor de slofjes, hoe weet jij nu dat ik dat leuk vind. ENIGGGG. Mijn schildpadpop kan ze aan, ik ga hem vandeweek op zoeken op zolder.Zoniet dan komen ze in de kast te staan met allemaal speciale dingen stof vrij.Ik vind ze prachtig en die kleine knoopjes zo lief. Ik zet ze op mijn web.DIKKE KUS van mij Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Ha, ha, Gerrie, wat moet ik lachen om wat je schrijft over "het gevaar van het onduleren" bij de kapper. Ja dat was nog eens een risico, vreselijk toch dat het zo ging en wat kon het stinken zeg! Ik mochten wel eens mee met mijn oma en toen mijn zusje en ik groter werden deed mijn moeder onze haren met een krultang. Mijn zus heeft hem nog, leuk hè! Die tang werd dan op het gasfornuis in de vlam gelegd en als ie heet was werd ik "afgeknepen" aan een krant. Dát vond ik heerlijk ruiken, maar als ie dan toch nog tge vroeg in je haar gedraaid werd, oh jakkes wat een stank van verbrand haar. Mar wat waren we trots met onze pijpenkrullen. We hadden echt loodrecht, stijl haar, dus dan moet dat krullen en de krullenkopjes baalden er juist van dat ze het niet konden veranderen. Oh ja, die kaartjes waar ze een geurtje op spoten bij de kapper of de drogist, ineens zie ik ze weer voor me. Heerlijk allemaal. Ik kan me nog mijn allerleerste flesje parfum herinneren. Ik kocht het van mijn eerst verdiende geld en het Heette "Fleurs d'Hollande" en was van Boldoot. Ik heb jaren geleden nog eens heel veel gezocht naar informatie daarover, een labeltje of flesje dat nog zou bestaan en daarvan een plaatje op internet, maar er was niets van te vinden. Nu zijn geurtjes volkomen taboe voor me vanwege mijn astma. Zelfs in huis moet ik vragen of bezoekers van tevoren geen (zwaar)parfum willen gebruiken, ik geneer me er vreselijk voor, het lijkt heel overdreven en aanstellerig, maar cara-patiënten weten wel wat het aanricht. Ik blijf dus ook uit de buurt van cosmeticawinkels en ook op Schiphol bijv. loop ik met een grote boog om die winkels heen, de zware geuren walmen je tegemoet. Ik weet eigenlijk niet of die geur-inkten bij de ontvangers ook nog geuren. Als je me mij je adres mailt stuur ik je een kaart met geurinkt in een enveloppe, kun je zelf testen :- )) en die geur is gelukkig niet zo sterk dat ik er last van krijg. Dankjewel voor je lieve compliment voor mijn pennenbakje *Ü*, wat heb je weer een gezellige reactie geschreven, zo leuk vind ik dat en de anderen ook dat weet ik zeker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Ha,ha, Jose, fijn dat het naar je zin is. Leuk toch om elkaar zoiets aardigs toe te sturen. Dat is onder handwerksters niet ongebruikelijk gezien alle bijzondere termen die ik voorbij zie komen als Siggies en Round Robins enz, ik weet nog niet eens of ik het goed schrijf. Ik word nu heel nieuwsgierig naar je schildpadpop, die verdient misschien wel beter dan een hoekje op zolder. Oh ik wpou maar dat ik mijn poppen nog maar had. Niet eentje meer over, alles werd aan nichtjes gegeven als we er niet meer mee speelden en daar stierven ze waarschijnlijk een vreselijke dood in de grote gezinnen waar mijn nichtjes waren geboren. Jammer! Maar ik ben doende mijn allerliefte babypop terug te vinden op internet... *Ü* Veel plezier met de slofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. De slofjes staan op de web en iedereen vind ze leuk.
    En ik ben de gelukkige die ze heeft. is dat niet even fijn.Ik ga de pop zoeken van de week. laat het je nog zien. En een werk Corrie die slofjes dat doe je niet een twee drie hoor. Corrie ben vanmiddag nog bij de slegte geweest. En toch mooie boekjes van kantklossen gezien voor jou. Met patroontjes,maar als mijn SM terug is eind volgende week. Zal ik aan haar vragen om makkelijken patroontjes voor jou, het is er nog niet van gekomen, maar vergeten doe ik het niet. Gr Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @Oh Jose, ik zie nu pas deze reactie van jou dat je de slofjes op je log hebt gezet. Ik was al bij je geweest. Fijn dat ze in goede aarde vallen. En het valt erg mee om ze te maken, is echt niet veel werk hoor, ze zijn maar heel klein en met veel plezier gemaakt :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  51. (volgens mij is mijn vorige berichtje niet aangekomen, maar zal even herhalen;))

    Altijd leuk, zulke pakketjes!! Heel ceel plezier met maken, ik ben benieuwd naar het resultaat!! :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ha Lief Knijn, het blijft een heleboel gedoe met de reacties, er hebben meer mensen last van. Dankjewel en ik zal het resultaat beslist laten zien, als het tenminste niet mislukt, want dat kan ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een schattig pennebakje en zoooo mooi gemaakt. Moet wel een echt geduldwerkje zijn.
    De kist waar alles op staat is ook zo prachtig. Ik houd van zulke oude kisten. Ik ben erg benieuwd naar de ark van Noach. Mijn vader heeft er vroeger één gemaakt voor mijn kinderen. Het was een houten ark met gefiguurzaagde dieren. Hij had zelfs de regenboog aan boord.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. @Annita, wat mooi dat je vader voor jullie een ark heeft gemaakt, maar je schrijft in de verleden tijd dat ie moois "was". Betekent dat dat ie weg is? Dat zou heel jammer zijn. Dankjewel voor je reactie en compliment. Het is inderdaad een geduldwerkje en dat vind ik geen probleem. Daarvan kom ik juist tot rust, zo heb ik ook geduld geleerd en daar ben ik blij mee. Mooi h`, die kist, zo heb ik er nog wel een paar en die worden erg goed gebruikt en verzorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoi Corrie, wat een beeldschoon bakje en een prachtige foto!
    Ik ben al uren bij je aan het bijlezen over 3 logjes (geloof ik..., ben inmiddels de tel en de draad kwijt, help)
    Volgende keer weer verder.
    Groetjes>>>>>>>
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. @Juul dankjewel voor je compliment *Ü* en leuk dat je weer eens komt, altijd gezellig, miste je best wel hoor, maar wilde niet liggen zeuren omdat ik je de tijd graag gunde :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  57. pssst ik lees soms héééééééél laat nog zachtjes een stukje verder...
    sttttt>>>>>
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. @Juul, ik heb er niets van gemerkt, je hebt héél zachtjes gedaan ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @Juul, er liepen eens een olifant en een muis op een brug. Zegt de muis tegen de olifant..."Wat stampen we lekker hè!" Ha,ha,ha ;- )) Nou jij weer, enne jij was dan de muis natuurlijk (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...