zaterdag 28 juli 2007

Papier hier!




Laatst werd er over knutselen met papier "gepraat" op een van de web-logs
en dat deed me denken aan mijn eigen geknutsel met papier.



Een tijdje geleden vond ik een site waar je de leukste en mooiste
gratis patroontjes kunt downloaden waarvan ik je
er hier een paar laat zien. Als eerste een theatertje  waarin je achter
meerdere laagjes papieren golven een prachtig schip ziet varen
en ook de buitenkant is heel erg mooi. Zo zijn er ook allerlei doosjes
te vinden waarvan ik je dit insectendoosje laat zien.




Dan zijn er heel mooie mapjes



waarin je wijze spreuken kunt verzamelen, die ook op die site zijn te vinden
en ik vind zo'n spreukenmapje heel leuk om cadeau te geven bij een bos bloemen.

 Er zijn allerlei  spreuken te vinden die je kunt uitzoeken en waarvan
je de meest toepasselijke in het mapje kunt steken.





 
 Als laatste laat ik nog een prieeltje zien waar je een mooi steentje
of kristalletje kunt hangen, maar dat had ik niet voorhanden,
dus heb ik er een poppetje in gezet.






  Het is heel erg leuk om met kinderen te doen in deze vakantie
waarin het niet altijd strandweer is. Hier is de link
naar een van mijn meest favoriete sites:
http://www.thetoymaker.com/
en het is echt de moeite waard om er een kijkje te gaan nemen.
In het midden van de titel bovenaan de site zie je de "Free Toys" staan.
Veel plezier ermee!!


43 opmerkingen:

  1. oh Corrie hier ben ik blij mee! zulke leuke ideeën voor cadeautjes e.d.
    dank je wel voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bertie, mooie dingen zijn daar te vinden hè! Leuk dat je hier blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooohhhhh geweldig ,ik ga eens kijken !Wat een heerlijke tip weer..
    enne had ik al een compliment gegeven voor al je werk aan je log ,met die mooie foto van Menno zijn werk o.a? En die vertaalvis,veel tijd gaat er in dat uitzoeken en installeren zitten he,moet ik ook nog eens doen....groeten hil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie dat fuchsia doosje...wat een snoepie!!
    Ik als ongeduldig type zag die labels nog niet..ik word altijd gek als ik zoveel moois zie en ongeduldig.....erg he

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank, dank voor deze prachtige link!! Ik ben helemaal weg van het spreukenmapje. Ik heb de link genoteerd in mijn opschrijfschriftje! Ja, ja, ik heb net als Dijn zo'n schriftje om al die prachtige dingen, die ik tegen kom op alle blogs, in op te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gerrie v.W.-v.N.28 juli 2007 om 20:24

    Corrie , Corieeeeeee !!!!!!!!!
    Wat mooi , wat leuk !!!!1
    Kom gauw bij je terug .
    Ben helemaal gek op inpakdingen .
    Tot later . . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LEUK !!!!

    Al heb ik altijd ruzie met papier en lijm, er wordt/werd hier altijd veel geknutseld.

    Echt leuke ideeén !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh, ahhhh, wouwwww, dit is nog eens een leuke site. Ik kan ze verkleinen in poppenhuizen maat. Dan hebben mijn poppenhuizen bewoners ook iets leuks!!! ziet er bij jou erg goed uit Corrie!! Dank voor je url.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrrie wat leuk ze zijn even weg bij mij, dus even tijd om wat te bekijken. Niet veel tijd vandaag, moet het morgen inhalen.Maar wat een leuke site snel bekeken. Kom morgen weer kijken alles goed met Menno gaat het weer een beetje. Gr tot later.
    Wat een leuke dingen heb je in elkaar geplakt.
    Schattig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Aan Allemaal, nou wat een geweldig enthousiaste reacties, dat vind ik geweldig zeg!! Het is zo leuk als anderen je plezier kunnen meebeleven, want gedeeld plezier is dubbel plezier.
    HILLY, ik had precies dezelfde reactie als jij, wist niet waar ik kijken moest. En nog heel veel dank voor je zicht op mijn enigszins aangepaste site, leuk dat je het zag. Dankjewel voor je compliment.
    BERTHI, goed dat ik dat weet :- ) lacht ze geheimzinnig.
    GERRIE, jij kunt hard gillen zeg, herlijk jouw enthousiastme ook.
    MARIAN,NE, ik had onder andere jouw kreet over papier en lijm onthouden ;- )))
    MARIJNA, wat een super idee om deze papieren schatten op die manier te gebruiken. Ik word helemaal blij van jullie reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Aan Allemaal, nou wat een geweldig enthousiaste reacties, dat vind ik geweldig zeg!! Het is zo leuk als anderen je plezier kunnen meebeleven, want gedeeld pleieris dubbel plezier.
    HILLY, ik had precies dezelfde reactie als jij, wist niet waar ik kijken moest. En nog heel veel dank voor je zicht op mijn enigszins aangepaste site, leuk dat je het zag. Dankjewel voor je compliment.
    BERTHI, goed dat ik dat weet :- ) lacht ze geheimzinnig.
    GERRIE, jij kunt hard gillen zeg, herlijk jouw enthousiastme ook.
    MARIAN,NE, ik had onder andere jouw kreet over papier en lijm onthouden ;- )))
    MARIJNA, wat een super idee om deze papieren schatten op die manier te gebruiken. Ik word helemaal blij van jullie reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier kom ik aangesloft, schoppend tegen steentjes want ik voel me DOM met meten enzo. Heeeeeeel de avond bezig en kan opnieuw beginnen.

    En dan kom ik hier, en dan denk ik: kijk, er bestaan ook LEUKE dingen op de wereld. En dan gaat mijn rug recht, en mijn mond gaat weer omhoog en dan zie ik doosjens met een krulzee en een geweldig schip en een superlink... Cor, wat maak je dit toch allemaal weer geweldig. Jij kan méten. Dat zie je zo!!!
    (Ik niet, en dat zie je óók zo).

    Prachtig log, Corke!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ondanks dat het al laat is kom ik even langs!! Werd een beetje nieuwschierig wat jij met papier in elkaar hebt gevogeld!! ERg mooi en de links zijn erg leuk!!
    Dankjewel.....een leuk idee om bij een cadeautje te doen.....

    En voor nu sluip ik weer verder want iedereen slaapt al.....
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Ach Dijntje, hierbij hoefde ik niets te meten, alles is al helemaal op maat gemaakt en ik hoefde het alleen maar uit te knippen en vast te plakken. Natuurlijk kun jij ook meten, anders had je nooit die andere prachtige merklappen kunnen maken, dus hoofd omhoog, jezelf een heleboel schouderklopjes geven voor al die mooie dingen die al gemaakt zijn en opnieuw beginnen. Was ik maar in de buurt konden we gezellig samen tijdens de koffie en thee het uitpuzzelen. Dat zou echt gezellig zijn hè! Kan Peet je niet even helpen? Mijn buurman Ton helpt zijn vrouw Ellen ook altijd me het opsporen van foutjes in haar borduurwerken en hij ziet het altijd met één oogopslag. Ik zie vast wel heel snel je eerste beginnetje verschijnen. Het komt helemaal goed, weet ik zeker en jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Hallo Wilma, wat laat ben je nog hier. Leuk hè dat geknutsel met papier, je bracht me echt weer op het idee om deze link te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gerrie v.W.-v.N.29 juli 2007 om 13:39

    Gisteren al even een mandje geprint en uitgeknipt . Eigenlijk niet het goede papier , maar ja dat ligt nog ergens . . .
    Ik had me voorgenomen om me niet meer zo druk te maken met papier . Ik vond het altijd leuk en maakte veel kaarten en doosjes . Japans vouwen is zo leuk ( Origami )
    Niet dat ik er zo,n geweldige kei in ben , maar ik deed het graag ,
    lekker rustgevend .
    En je kunt al snel een aardig resultaat bereiken .
    Ik wilde dus alleen nog met lapjes verder gaan en borduur werkjes .
    Kaarten alleen ook met mini patchwork .
    Ik heb nog een aardige verzameling papier ik kan dus nog zo aan de slag . Ja en nu kom jij me weer verleiden met dit moois hier . Ik heb nog enkele boeken met allemaal doosje in velerlei vormen . Die kun je er zo uitlichten en moeten dan nog in elkaar gezet worden .Heel leuk ook . Ik weet de naam niet zo , moet ook nog boven water komen . Veel hobby spullen en boeken zijn nog in dozen . T.z.t zal ik er wel meer over vertellen .

    Lang geleden zouden we op een Zondagmiddag naar een verjaars partijtje gaan .
    Een nichtje had ons uitgenodigd en ik had voor haar een prachtige grote mooi versierde kaars gekocht op een hobbymarkt .
    Dat wilde ik nu eens "EVEN" heel mooi inpakken .
    Een heel aardig boekje met origami patronen speciaal voor verpakkingen .
    Ik had iets gevonden zo zou ik het proberen en papier opgezocht . Altijd fijn als je veel van allerlei voorraden in huis hebt . Het idee was eigenlijk bedoeld voor het inpakken van een fles , nou dan kon ik het toch ook proberen om die kaars zo te verpakken .
    Gelukkig hoefde ik mij die dag geen zorgen te maken over onze maaltijd , want er werd op het verjaarsfeest een heerlijke rijsttafel klaargemaakt . Dus had ik wel wat tijd om aan mijn inpakgeknutsel te werken .
    Het was echt een klus en moeilijker dan ik eerst dacht . Maar ik gaf niet op !
    Het is klaar gekomen en toen snel de auto in en richting Utrecht .
    Wat had ik een succes met mijn pakje ! Heel voorzichtig werd het uitgepakt . Kijk en als het gewaardeerd wordt dan is het leuk om er wat tijd aan te besteden .
    Zo dit was mijn inpakverhaal van deze dag .

    Heb je al bij Berthi het mysterieuze kistje gezien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Gerrie, wat leuk om te lezen hoe jij ook zo graag met papier werkt. Zoals jij beschrijft hoe je de kaars dan mooi wilt inpakken en er uren mee bezig bent. Zo gaat het hier ook. Mijn schoondochter Maaike zat hier net aan de koffie (ze logeert hier met onze zoon Menno en hun Maxje) en toen hadden we het weer over de mobile die ik voor haar had gemaakt, eigenlijk voor Max toen hij net was geboren voor boven zijn wieg. Die had ik ook helemaal gemaakt van origami figuren en ik ga hem ook nog een keer voor mezelf maken. Iedereen vind hem nog steeds heel mooi. Wat brengen we elkaar weer op ideeën zeg. Gerrie jij bent ook een handwerk-duizendpootje, je houdt ook van allerlei materialen en technieken. Wat kun je je dan rijk voelen, als je weet dat je maar een lade of kast hoeft open te trekken en aan de slag kunt gaan. Weet je wat...ik ga nu meteen met origam aan de slag voor mijn eigen mobile. DAn kunnen jullie die over een tijdje ook eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zit ik te zeuren over lijm vergeet ik te zeggen dat je hele mooie dingen/doosjes gemaakt hebt.

    Het spreuken mapje zo'n leuk (cadeau) idee .
    En dat poppetje (met kant) in het lantaarn/prieeltje vind ik een super vondst. Dat koppie dat door het raampje kijkt, liefff :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat kan ik hier nog aan toevoegen? Mooi Corrie, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ha,ha Marian'ne, ik moest even terug lezen want ik had niet in de gaten dat je zat te zeuren. Ik heb het gelezen en betitel dat NIET als zeuren. Maar dankjewel dat je de moeite hebt genomen om terug te komen voor dit nieuwe berichtje :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hihi ik had zelfs maar gauw handwerk op mijn log gezet ,ik was bang er anders afgeknikkerd te worden...(bij de handwerkweblogs hihi...)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Hilly, gekkie, ik weet heel erg zeker dat niemand jou eraf knikkert, je hebt zoveel moois en leuks te melden en wie zegt dat het alleen over handwerken mag gaan? Je hoort er zo héél erg bij met die heel speciale Hilly-logs met zoveel culturele en literaire, natuur- en andere toevoegingen. Ik liet net je foto's van Grace Robbertson aan Menno en Maaike zien en ze waren er weg van. Gerustgesteld of zal ik hier nog een rijtje aan toevoegen? Dat wil ik best maar dan maak ik je erg aan het blozen waar iedereen bij staat, dus zeg het maar, nou ja vooruit, laat ik dan als begin van het nieuwe rijtje even zeggen dat een lieve schat bent :- )))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. *v* *U*.....ik bloos niet hetzelfde als jij zie je dat?Ik heb een andere "U" ik krijg die oogjes er niet boven *ü*,zie je? ,maar ik kan zo de vuurtoren vervangen hahahaha....nee joh ,het werkt uitstekend jullie gefrobel ,ik zit nu braaf aan een werkje ipv achter de computer....totdat die kikker kwaakte natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mooie spreuken .......
    om over na te denken .....
    zo mooi gezegd vaak ......

    ik borduur ze,
    gebruik ze in quilts en allerlei borduurseltjes,
    bij de beren,
    nu ook in mijn log,
    en overal,
    en "schrijf" ook mooie teksten op planken en plankjes en hang en zet die her en der buiten neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Kikker Hilly?? Snappum niet :- (
    Maar straks kwaak jij ook nog en dan van genoegen, want het ijs komt er bijna aan. Heb net een foto gemaakt en even een stukje geproefd..nou ja, ik vind dit het lekkerste ijs dat bestaat geloof ik. Dus kom straks nog even kijken en als er geen storing komt kun je het norgen maken en eten .

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Fleur ben jij ook zo dol op spreuken dus?! Ik heb er boeken vol van en heb zelf ook kleine boekjes met spreuken vol geschreven. Heb je de spreuken in mijn hartenproject al gelezen, ook geborduurd. Staan er drie in mijn picturetrail-album. Er komen er nog twee bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, jou doosjes hebben heel wat los gemaakt bij velen van ons. Gerrie kwam met een origsmi verhaal! Ook ik ben een origamist. Heerlijk werk is dat. Welke mobiel heb jij gemaakt? De 1000 kraanvogels? Die is zo mooi hé!
    @Gerrie, ik heb ook ooit iets mooi ingepakt. Tijden mee bezig geweest en .....ruk, trek, rang papier er af!!!! Ik ben erg selectief geworden met mooie verpakkingen geven. Maar de meesten weten het te waarderen.
    Wat zijn we toch veelzijdig allemaal.
    @Dijn, jammer dat je het uit moest halen. Ben je weer opnieuw begonnen? Net als Wim Kan, uithuilen en opnieuw beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Marijna, heerlijk he Origami. Vanmiddag meteen weer zitten oefenen en Maaike begon er ook meteen mee, zo leuk dat ik samen met Maaike ook zoveel gemeenschappelijke interesses deel. Wat vreselijk dat mensen niet de waarde van zoiets moois kunnen zien en zo'n prachtig ingepakt cadeautjes uiteen rukken. En nee, ik ken de 1000 kraanvogels niet, wel de afzonderlijke kraanvogels. Ik ga eens kijken of ik daar een plaatje van kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corke, ik kreeg net wat met spreuken van vriendje uit het Belgische. En ik d8: Ohhhh, die moet ik even naar Corke sturen. Misschien ken je ze al, met jouw verzameling. W8, stuur het even per mail.

    Marijn: zo lief jij, maar ik heb niks uitgehaald. Vond het zónde, want er was niks fout geborduurd. Nu maak ik er 'gewoon' een andere Marker lap van, in kleiner formaat. Hutsel de randen door elkaar, en maak wat uit een ander Marker boekje dat ik heb er bij. Wordt het toch nog een éigen lap.... En ik moet ook bekennen dat ik in die bui géén zin had in eerst weer een uur omranden van een andere lap. Erg he, ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Picturetrail album ???
    Wat is dat nu weer??
    Ik ga op zoek, zal vast wel ergens in je log staan.

    Spreuken, mooie woorden, ik ben er DOL op.
    Heb er ook veel boekjes en boeken van en
    schrijf zelf ook notitieboekjes VOL met mooie woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is leuk.
    Maar niet goed, dat je me dit vertelde .........
    Even gekeken, dat hartje met de birds,
    zag toen het " scharen etuitje",
    en toen direct weg "gelopen".
    Te mooi, te leuk, wil ik ook gaan maken, bla bla bla bla.

    En dat hartenproject vind ik ook al zo leuk .......

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Oh Fleur, kun je er echt niet tegen? Laat alles langs je heen glijden en beloof jezelf dat je gewoon een keer terug kunt komen als je echt helemaal niets weet en dan pik je er gewoon wat uit. Ha, ha, wat schrijf je dat plastisch, weggelopen! Ha, ha,ha, daar moet ik zomaar erg om lachen. Ik snap het, heb precies hetzelfde bij tijd en wijle, maar heb ermee leren omgaan, hoop ik dan ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Cor, ik heb een vraagje. Had jij niet eens een link met spreuken of gedichten op eender welk onderwerp? Ik zoek me ellendig en kan het niet meer terugvinden. Ik weet zeker dat het bij jou was. Tenminste, ik vond die link ECHT iets voor jou. Weet je wat ik bedoel?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nee, ik moest weglopen, ben er dus nog steeds :-), want er is meer te doen, en anders blijf ik maar zo kijken.
    Want volgens mij heb je daar toch veel staan.

    Nu ga ik echt, alhoewel, heb nu ook zo'n zin in bietjes, hoe zou dat toch komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. nee geen kikker,ik heb een incredi mailtje dat kwaakt als er mail is,dus dan spring ik nieuwsgierig op...alleen gisterenavond niet ,zat geboeid te kijken naar zomergasten...ik krijg jouw gestuurde link nog niet open...gaat lekker he?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @Dijn en Hilly, links zijn onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Fleur, als ik een vriendenmaaltijd kook, denk ik niet aan bietjes maar met jullie als gezelschap ineens wel, hoe dat dan weer kan, maar het waren wel heerlijke biologische, gisteren uit de tuin gegraven, mooie, lekkere, jonge bietjes. Dát zal het zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Jaaaaaaa, ontvangen! En dat WAS 'm inderdaad! Zie je, ik WIST dat ik bij jou moest zijn!
    Mijn dank is GROOT en

    D
    I
    E
    P
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Dijn, weet je hoe ik hem heb gevonden, ha,ha,ha, nu ga je lachen... in mijn rechterbalk, net onder "laatste berichten" staat een zoekfunctie. Daar typte ik "spreuken"in en floep, daar was de link! ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ja, fijne site! Ik heb hem ook wel eens geplaast, geloof ik. Leuk he, dat degene die dit ontwerpt ook zoveel moois gratis aanbiedt.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...