zondag 1 juli 2007

Lampjes



Enkele maanden geleden kochten we twee simpele lampenkapjes bij Ikea.
 Toen ik de  voor Max klaar had bladerde ik verder
in de Ariadne van 1984 waarvan ik kort daarvoor 3 jaargangen
bij de kringloop had bemachtigd en zag deze rozetten in Iers haakwerk staan.



 

Ik maakte er een en hield hem zomaar even voor de lamp in het licht 
 en vond het zo leuk staan dat ik meteen een tweede haakte en ze
vanochtend aan de lampenkapjes bevestigde.
Ik laat ze erop zitten want ik vind ze erg grappig staan, ook als het licht brandt.




Dus ik ga nu een manier bedenken om ze mooi te bevestigen want
 nu zitten ze met ettelijke stukjes Pritt Poster Buddies vast geplakt.


63 opmerkingen:

  1. He wat MOOI !!! Wat een leuke oplossing. Zo grappig wanneer de lamp aan is. Ja, hoe maak je dat nu vast.

    Ik heb hem een tijdje geleden ook gehaakt maar nog geen bestemming voor gevonden
    Heerlijk die oude Ariadnes, er staat nog meer haakwerk in dit nr, dus !? ;-)).

    (psst 'kikker' staat er straks op!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yehh, ben weer (even) thuis, moet nog alles bijlezen en veel schrijven, maar jouw intuitie had gelijk! Goed zo.. De laatste 10 dagen waren Nanna, Siebe en Donna bij ons, heerlijk ik heb zo genoten, ondanks dat het weer niet altijd goed was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gerrie v.W.-v.N.1 juli 2007 om 19:59

    Wat geeft het een leuk effect als de lamp aan is !
    Er is een tijd geweest dat het erg in was om lampenkappen te borduren .
    Perzisch Ajour en ook wel bloemmotieven .
    Ik ben er nooit aan toe gekomen , wel heb ik kappen opnieuw bekleed . En wat fijn dat wij ons nooit hoeven te vervelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gerrie v.W.-v.N.1 juli 2007 om 20:01

    De rozet vastmaken , hoe kun je dat het beste doen .
    Zal er ook over nadenken .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met secondenlijm, lieverd? Klein druppeltje maar zo hier en daar op de rand, als de kap van plastic is?

    Hee, staat leuk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat dacht je van gewoon met een naald en een draadje? van buiten naar binnen steken en weer terug en afknopen op het haakwerk, dat zie je toch niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!!!! Een vriendin van mij heeft dezelfde lampjes 'opgepimpt' met een kralensnoertje. Ook zo leuk. Maar dit vind ik ook een heel leuk idee, maakt zo'n lampje ineens heel trendy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooi idee Corrie! ik zou ook voor naald en draad kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit geeft echt een mooi effect! Vooral omdat het lampje zelf redelijk strak is. Ik zou het gewoon met een klein wit draadje vastzetten. Deze vaas (rechts) van Ikea past er wel bij: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15573&catalogId=10103&storeId=9&productId=69994&langId=-22&categoryId=15697&chosenPartNumber=30085253

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie prachtig wat een leuk idee. Staat schitterend.
    Ik heb een hoop bij te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, wat een leuk idee! Staat werkelijk erg leuk. Soms kan het zo simpel zijn met een groot effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Marian'ne, ben net bij je geweest en kikker is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marian'ne, ben net bij je geweest en kikker is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat en leuk idee!! Je lampen kunnen zo in de 'Eigen huis en interieur" !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een creatieve oplossing Corrie! Heel erg schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Nou wat een leuke reacties an jullie allemaal, is fijn want ik was er niet helemaal zeker over. Soms heb ik dat en ben ik bang dat het tuttig is, terwijl ik het zelf ook leuk vind. Dankjewel allemaal. Ik denk dat ik er inderdaad een draadje door haal, de kapjes waren zo goedkoop, ik geloof maar 4,95 of zo, dat ik er niet veel mee kan verprutsen. Die vaas van Annemarieke zie ik er wel bij staan, misschien morgen even naar Ikea Haarlem, altijd leuk. Gerrie heeft gelijk, we hoeven ons nooit te vervelen en als ik dat besef en overdenk word ik altijd erg blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Corrie wat mooi!!!
    Wat een idee om hem op de simpele lamp te bevestigen. Mooi haakwerk. Als ik dit zie wil ik altijd meteen weer gaan haken. Ben met een tas bezig maar blijk ik te weinig katoen te hebben.....
    :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Wilma dat is balen, want je moet ook altijd nog hetzelfde verfbad zien te krijgen toch?! Leuk dat jij de lampjes leuk vindt. Ik merk dat haken met ook erg aantrekt en ontspant, ik heb nu een heel leuk patroon voor een grodijn vor de achterdeur gevonden, wie weet begin ik daaraan als werkje dat er gewoon kan liggen en dat je oppakt wanneer je zin hebt. Ik heb gelukkig niet echt veel WIP's.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gerrie v.W.-v.N.2 juli 2007 om 14:27

    Corrie doen dat gordijn bij je achterdeur .
    Want ik zit er op te wachten dat Nederland weer een landje wordt met gehaakte gordijntjes !
    Want op het platteland , de boerderijen met eigen haaksels voor de ramen , zo mooi !
    Lang geleden toen je de gordijntjes overal tegen kwam , heb ik echt genoten van al het haaksel , toen we eens een tochtje door Groningen maakten .
    Dus misschien komt er bij jou een nieuw begin . . . !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kijk dat is nou eens een duidelijke aanmoediging Gerrie. Ik ga eens kijken of ik genoeg Lidl garen heb en dan kan ik een beginnetje gaan maken straks. Leuk. Ik ga nu meteen in ieder geval het patroon printen. Dag Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat heb jij nu originele en mooie lampjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig Corrie,
    Misschien voorzichtig vastzeten met textiellijm? Ik gebruik het sinds kort om iets op mijn beklede fotoboekjes te plakken en het werkt geweldig. Misschien eerst even uitproberen op een lapje stof met een stukje draad om te zien of de lijm niet door je haakwerk heenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Mary en Marian, dankjewel en ik ga eens proberen met textiellijm, lijkt me wel heel gemakkelijk.
    Bedankt voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een idee, en wat een leuk effect.En dat gordijntje: doen gezellig. :]]

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel leuk gevonden. Ik vind dat het iets "romantisch" heeft nu dat lampje. Ik zou ook zeggen "textiellijm"... maar zou dat na een tijdje niet loskomen door de warmte van de lamp? Heb er geen idee van.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. even een berichtje nav je reactie bij Ingrid H.G..
    Waarom maak je niet een mooi hartje, misschien heb je ook nog wel een oud stofje / kledingstuk wat je hiervoor kunt gebruiken.
    En deze 3 knoopjes naai je dan op dit hartje en dit hartje hang je op een plaats "in het zicht".
    Je kunt op het hartje nog schrijven waar de knoopjes van waren.

    Met vriendelijke groet uit Yokko's Berenbos

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Dank jullie Lynda en Elise, ja die warmte van de lamp is wel iets om even aan te denken, eerst uitproberen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haaaaa Corke. Ik denk, misschien zie ik al een stukje hart... maar je houdt ons nog even heel erg in spanning. Borduur ze lekker vandaag, meis! Hier: een lekkere bonbon met een grote walnoot erop. Nee, je hoeft hem niet vast te pakken (zonde als hij vlekjes maakt), open je mond maar, net als een vogeltje, en dan mik ik hem er zó in. PLOEP. En nou heeeeeeeel langzaam zuigen.

    Zegt Dijn met haar kaal broodje.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Ach arme Dijn, echt helemaal kaal dat broodje? Er mag toch wel komkommer met een dun plakje kaas of zo? Knap van je hoor. Van deze bonbons kom ik trouwens ook niet aan, gaat goed zo zeg ;- ) Ik was net het hart aan het afwerken toen je met die bonbon langs kwam.
    het is voor een kwart dicht en ik hoop het vanavond adf te krijgen. Helaas heb ik er nog geen mooi lint voor kunnen vinden. Even iets bedenken, want het moet dicht. Ik heb nog wel heel wat kralen in ongeveer dezelfde kleur, denk dat ik dat maar doe, is nog een leuk werkje ook. Je ziet het zo snel mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. OOoo Corrie ik ben ook benieuwd naar het hart wat je aan het maken bent.
    Vandaag een vriendin op de koffie gehad. Lekker bij gekletst, heel de middag zalig vind ik dat met haar.
    Het was wel vriendinnen dag vandaag, er belde een voor koffie,ook een heletijd mee gekeufeld. toen de ander aan de lijn ook weer kletsen, en toen kwam nog iemand koffie drinken.Heerlijk zo'n dag allemaal vriendinnen van meer dan 20 jaar. Dat is toch supper zo'n vriendschappen die zijn kostbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha Jose, leuke dag zeg, ik kan daar ook heel erg van genieten en het lijkt wel of ze soms allemaal tegelijk met je willen afspreken.
    Morgen komt een schoolvriendin van mij op bezoek, we zien elkaar ongeveer 3 keer per jaar en ik heb haar ongeveer vijf jaar geleden weer terug gevonden via Schoolbank. Zeer kostbaar die vriendschappen die we hebben. Het hart was vijf minuten geleden klaar en ik vind het niet zo heel erg super, misschien wel omdat ik er tijdens het werken steeds tegeaan zat te kijken. Maar nu gelukkig af en dan in de kast hangen of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Verrassend hoe je soms op de leukste ideetjes komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie, wat leuk dat jij ook je schoolvriendin bij schoolbank hebt terug gevonden. Bij mij is dat ook zo gegaan. We mailen nu ongeveer dreikwart jaar en eind vsn de maand gaan we elkaar weer ontmoeten. Een jaar of 15 geleden hadden we een reunie van de zesde klas. Toen hebben we elkaar wel gesproken, maar daarna zijn we elkaar weer kwijt geraakt. Maar gelukkig nu weer gevonden. Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ideetje !!

    http://bobbin.web-log.nl/bobbin/2007/06/cadeautjesdag.html#comments

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Corrie gezellige dag geweest met je vriendin.
    Ik hoop van wel lekker bij kunnen kletsen.Gezellig zijn die dagen, ik ga volgende week woensdag.
    Ook weer bij een langs .25 jaar vriendinnen heerlijk zij is oma van 3 kleintjes. En op woensdag past zij altijd op een. Fototoestel onder de arm mee. Ik ga dan naar haar toe, verheug ik mij al op.Met het breiwerk in de tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik ben zoooooooooo benieuwd naar het hart :o)...........

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat prachtig weer corrie!! Jij gaat ook maar dooooor he! Nou dikke kus, maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @Hé allemaal, wat leuk dat jullie nog steeds komen kijken terwijl er de laatste dagen weinig actie is van mijn kant, tenminste waar het handwerken en loggen betreft. Het hart is niks bijzonders vind ik, maar ik heb wel een vraag (morgen hoop ik). Dan verel ik weer mijn dagelijkse dingen.
    BERTHI, je hebt weer heel wat bijgelezen zeg, ik zag je naam overal opduiken, leuk dat je er was.
    MARIAN'NE wat een mooie link naar die nog mooiere tas, dat lijkt me een enorme klus, maar superleuk om te maken. Ben nu met een gordijntje bezig maar dat wordt niks, haal ik uit.
    JOSE, het was een enige dag en ik maak ook een logje over deze dag met dé vraag erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Marijna, schoolbank heeft mij heel wat goeds gebracht en vandaag weer genoten van een erg leuke ontmoeting. Volgend maand hopelijk met nog iemand die ik via schoolbank terug vond. We krijgen het er ook steeds drukker mee met al die gezellige ontmoetingen daarom maar een paar keer per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Hé lieve Maaike, wat leuk om je naam hier weer te zien! Vind je ze leuk die lampjes? Zo op het tafeltje was het niet veel, gewoon mooi gehaakt en ineens kreeg ik dit idee, ben er zelf ook blij mee. Ik ga ermee de matsmarkt op ;- ) (geintje). Wat was dat gezellig hè. Ik heb je schilderije nog hier, komt naar je toe. Wil die lieve zoon van me niet eens iets schrijven, een man ertussen zou wel eens leuk zijn, ha,ha,ha, nou Noot kom op doe je best eens voor je mamsie. Laten we er een familie-blog van maken. Ik ga mijn bedje in, is laat en ik ben moe van deze leuke dag. Sharon moet ook nodig de koffer in.
    Truste allemaal!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corke, even fluisterend: welterusten....

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo allemaal ben overal even aan het lezen, Zodadelijk moet ik strijken heel hard nodig, altijd bij mij het stiefkindje. Gr jose. Tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Corrie dat ziet er erg leuk uit op je Ikea-lamp! Ik zou niet weten welke methode het beste is. Het moet in ieder geval niet gaan uitzakken dat is het eerste wat in me opkwam. Misschien eerst in wat stijfsel wassen? Plakken of met kleine steekjes naaien is al geopperd.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gerrie v.W.-v.N.5 juli 2007 om 17:26

    Als Ikea nu eens met een klanten-ideeen blaadje komt , heb jij alvast een superidee .
    Zullen we dat eens voorstellen ?
    Sommige mensen balen van Ikea omdat het pad je door heel de zaak voert en je nooit vlug even hier of daar iets kunt uitzoeken .
    maar ze hebben zoveel mooie opbergspullen .Kijk en dat is nu net iets wat wij allemaal zo goed kunnen gebruiken met onze voorraden van boeken tot lapjes en wat er bij hoort .

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Dijn,Jose, ik heb heerlijk geslapen dankzij jouw gefluister waarschijnlijk ;- )))
    Jose, het is een vreselijk klusje maar zo heerlijk als het weg is. Daarna mag ik dan weer even lekker surfen op het net of handwerken of zoiets, ik vind dan echt dat ik een beloning heb verdiend en jij ook dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Marianne, ik had nog niet gedacht aan stijfsel, maar dat is een heel goed idee. Dat moet ik inderdaad eerst doen. Dankjewel voor het meedenken. Ik denk dat ik voor het gemaak ga en textiellijm doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Gerrie je brengt me op een idee, ik stuur gewoon een foto, want ze hebben wel eens van die binnenkijk series in hun extra blaadje, dan kunnen anderen hetzelfde doen. En als je bij ons IKEA roept in huis, wrod je omver geblazen door alle anwoorden, zoveel IKEA-spul hebben we en ik vind het een heerlijke winkel ondanks die routes die ik ook niet fijn vind, maar er zijn tussenpaden voor de snelle route dus die doe ik soms, maar meestal vind ik het juist heerlijk om zo lekker langs alles te lopen, dat ontspant me om heerlijk naar allerlei ideetjes te kijken. Hun opbergsystemen zijn geweldig. Ik ben vooral enorm blij met de boekenkasten die we vorig jaar kochten, met glazen deuren (gewoon de Billy-serie) waardoor ik ineens al mijn heerlijke boeken weer beneden kon plaatsen zonder bang te hoeven zijn voor voor het stof waar ik last van zou hebben. Ik geniet er nog ieder moment van als ik ernaar kijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wij wilden eergisteren de weg ook afsnijden bij Ikea, maar we draaiden alleen maar een extra rondje.

    We hebben 2 nieuwe witte Billy-boekenkasten gekocht omdat er twee oude boekenkasten (niet van Ikea) bijna in elkaar aan storten zijn, uit de voegen en superscheef. Ook waren we op zoek naar een brede stoel voor mijn dochter (waar ze nu altijd zit, zit niet prettig en veel te hard), wat uiteindelijk een witte chaise-lounge is geworden met zwarte bloemen omdat andere kleuren weer niet pasten bij de andere bordeauxrode bank. Hoes is te wassen wat heel praktisch is met dieren. Zo'n hoes is tzt ook heel goed na te maken.
    Gisteren is het allemaal bezorgd, maar ik mag het nog niet uitpakken ;-) Doen we morgenavond samen als ze terug is van haar vriendje.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een ontzettend leuk idee. Vooral met het lampje aan staat het sprookjesachtig. Ik dacht dat ik dat al op je log had gezet, maar dat is kennelijk niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Corrie, al die oude vrienden en vriendinnen die we weer tegen komen zoergen er voor dat we ons niet vervelen. zo blijven we lekker dactief en gaan we niet achter die geraniums zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. @Hé Marianne, wat leuk die nieuwe spullen en moeten jullie ze allemaal nog in elkaar gaan zetten? Je noemt zo speciaal een brede stoel, is dat om met alle huisdieren tegelijk opgekruld in die stoel te kunnen of moet het vriendje er ook bij kunnen. Ideaal die hoezen die gewassen kunnen worden en zo kun je inderdaad ook nog eens zelf een andere hoes maken. Maaike en Menno hebben een loveseat van IKEA, maar helaas was daarvan de hoes ineens niet meer te koop, dus heeft Maaike er zelf een nieuwe voor gemaakt. Zwart-wit bij bordeauxrood klinkt heel mooi, ga je er foto's van maken en ons laten zien? Dat zal wel leuk worden samen uitpakken, ook al weet je wat het is, je verheugt je op het nieuwe en ik weet of jij dat ook hebt, maar als er iets nieuws in huis is, gaat er meestal nog veel meer veranderen en wordt er van alles versleept en verplaatst. Veel plezier samen met het inrichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Annita, dan had je een déja-vue (schrijf ik dat goed zo?) Heb ik ook af en toe. Maar nu kan ik dan denken dat je het twee keer leuk hebt gevonden :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  53. @Marijna, je hebt helemaal gelijk en als het interessante vriendinnen zijn hoor je weer allerlei nieuwe dingen en tips voor exposities of wat dan ook. Ik geniet daar enorm van.Van de week vertel ik er nog iets over.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. @Ha,ha,ha, kijk mij nou!! Noem ik mezelf steeds Kirsten. Dat komt omdat mijn kleindochter Kirsten hier logeert en vanavond een reactie had gezet over max en de kikker. Ze vulde hier haar naam en mailadres in en dat had ik nu pas in de gaten, maar het was gewoon steeds Corrie hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. @Kiekje, lieverd, wat leuk dat jij nu ook je naam bij de reacties hebt gezet, zo grappig, we zijn de hele dag bij elkaar en dan vind ik dat toch weer heel speciaal. Dank schat en dat mag je vaker doen. Vind ik erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Daar waren we eigenlijk naar op zoek naar een loveseat :-) Zo'n lekkere luie hangstoel waar je je benen in op kunt trekken, maar inderdaad waar ook het beestenspul bij kan kruipen en ook het vriendje ;-) Dit is echter nog veel beter een chaise-pounge, daar heb je meer ruimte.
    Je hebt gelijk, als we eenmaal bezig zijn, gebeurt er dadelijk veel meer met kleine verhuisinkjes in huis :-) Ik ben bv ook al heel lang van plan nieuwe vitrage (puur voor de inkijk want zonder vind ik eigenlijk veel mooier)en overgordijnen te maken, nu zal ik wel moeten met een nieuwe bank ervoor.

    Is de hoes goed gelukt van Menno en Maaike? Daar keek ik ook meteen naar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Hai Cor !

    Hoe vind je deze lamp ?

    http://www.sevensheaven.nl/images/producten/character-design-ontwerp_seamour-lamp.jpg

    Leuk he !

    groet van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  58. @Welke Ineke ben jij, ik moest even zoeken op de site, want met de link lukte het niet meteen, maar die is helemaal geweldig! Die zou ik zo willen hebben, wat een enig schaap! Ik prober hier even een link te zetten die meteen op het schaap terecht komt... http://www.sevensheaven.nl/imagedetails/ontwerp/produkten/seamourusblamp/
    Maar welke Ineke gaf me nu deze link, ik ken er twee, nee drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @Marianne, de hoes bij Menno en Maaike is echt heel mooi geworden. Wel heel licht zoals de oorspronkelijke, dus er ligt voor alle escapades van Max wel een plaid over, ook zelf gemaakt trouwens. Maar heb je geen zin om i.p.v. gordijnen dan bijv. melkglasfolie te gebruiken gedeeltelijk misschien zodat je geen inkijk hebt. Helpt echt heel goed is mijn ervaring. Maar ja, je moet er van houden in de huiskamer. ER zijn heel mooie en hippe versies van. Kijk bijv. eens hier: http://www.ifoha.nl/cgi-bin/shop/front/shop_main.cgi?func=rubrik&wkid=24162815483873416&rub1=glasdecoraties

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Dat arme schaap was tante (M)ina uit Wijk aan Zee...

    BeantwoordenVerwijderen
  61. @Ha,ha,ha, tante (M)ina, ik dacht het al maar was toch niet zeker. Ga je dat schaap kopen voor de logeerkamer van Fabio?

    BeantwoordenVerwijderen
  62. microstructure noiseabsence of noise,frequency in
    constrained tradingsample as often asvariance as if themajor argument in
    [url=http://constrainedtrading.com/50-randomly-spaced-sampling-intervals]sampling intervals[/url]presence of thecontinuous timethe truequestion we pose in

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...