donderdag 19 juli 2007

Kringloop



Na 10 dagen nogal inactief te zijn geweest, kon ik dinsdag j.l.
voor het eerst weer eens op pad, voor boodschappen was mijn reden,
maar de onderliggende gedachte was om daarvóór even langs mijn favoriete
kringloopwinkel te gaan. Dat was maar goed ook,
want kijk eens wat ik daar vond. Slechts € 12,50 en ik vind dat de kantjes
en zeker de klosjes het al waard zijn.




Voor dat geld kan ik het gewoon een keertje gaan proberen met het
allereenvoudigste patroontje dat onderin de doos zit.
Ik vond er ook nog twee handen vol strengetjes DMC-garen in allerlei kleuren
voor € 0,50 per strengetje
en een ouderwetse breibol die ik mijn oma nog heb zien gebruiken.




Deze is misschien niet oud, maar zeker bruikbaar.
Er lag nog een kitscherige koeienbel die ik mee nam vanwege het lint
dat eraan zit en het doosje ernaast is eigenlijk mijn liefste vondst van die dag.






 Is het geen plaatje! Ik heb het flink ingesmeerd met bijenwas en kijk er steeds naar.
Het voelt zijdezacht aan en waar ik bij bij deze aankoop al in Oostenrijkse sferen kwam, ben ik het nu helemaal, met deze prachtige uitgestoken Gentianen en Edelweisz.
Als laatste meende ik nog een houten eierdopje mee te nemen,
maar het bleek bij de kassa van "hoorn" te zijn en toen moest het zeker mee.


  Het licht schijnt er prachtig doorheen.  Mijn dag was heel goed,
ook al omdat het heerlijk was er weer even uit te kunnen en ja,
de boodschappen heb ik ook nog gedaan ;- ))


50 opmerkingen:

  1. Dit zijn geen aankopen meer, maar schátten. Je hebt er oog voor, Corrie! Dat je nog je boodschappen hebt kunnen doen! Dat allerliefste doosje is helemaal het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit soort dingen echt helemaal nooit bij de kringloop hoor. En ik neus regelmatig op allerlei markten en tweedehands winkels...Je trekt het gewoon aan of het ligt in de kringloop rustig op jou te wachten en als je binnen stapt dan kruipt het naar voren.

    Die klosjes zijn prachtig en heel leuk om te testen. Ik heb hier nog wel 1 of 2 simpele patroontjes liggen als je ze nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit soort dingen echt helemaal nooit bij de kringloop hoor. En ik neus regelmatig op allerlei markten en tweedehands winkels...Je trekt het gewoon aan of het ligt in de kringloop rustig op jou te wachten en als je binnen stapt dan kruipt het naar voren.

    Die klosjes zijn prachtig en heel leuk om te testen. Ik heb hier nog wel 1 of 2 simpele patroontjes liggen als je ze nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zag net toevallig, dat je een super lange en lieve reactie had gegeven op mijn web-log
    ( kreeg geen memo hiervan op de een of andere manier).
    En vraag je naar aanleiding daarvan dus;
    wat is een koebel?
    En kijk daarna even op jouw log en las toen je verhaal en dus ook over de koebel, nu las ik de klemtoon goed en toen moest ik wel heel erg lachen.
    Heerlijk, dat is goed zo af en toe, en door zoiets, je zou het niet kunnen verzinnen en navertellen kan eigenlijk al helemaal niet.

    Dat doosje is echt heel mooi.
    Ik noem dat ook altijd; de koop van de dag.

    Ik ga je even een pmmetje sturen hoor, wil wel eens weten waar jouw winkel is :-).
    Bieb beschreef dat wel heel leuk; het wacht op jou en kruipt naar voren.

    Ik ga je verhaal en de foto's nu nog eens even heel rustig lezen en bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt weerom leuke spullen gevonden in de kringloop.Ben daar nog nooit heen geweest,maar ik ga wel af en toe een snaar een rommelmarkt.
    Succes met de aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Bianca, denk nou niet dat ik dit altijd tegen zulke dingen aanloop. Het komt misschien omdat ik regelmatig ga. Ik neem dan ook wel heel veel tijd om in ieder hoekje en gaatje te kijken. Ik weet het ook niet hoor. Als ik er aan ga beginnen meld ik me voor voorbeeldjes, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ik heb altijd gedacht dat het vreselijk ingewikkeld is, maar wie weet ga ik het snappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Yokko, nu moet ik ook lachen om de kóebel! Wat grappig :- ) De winkel is in Limmen en in Castricum en uitgeest zitten ook een paar leuke. Er zijn er veel in Noordholland. Ik bof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Katrien, zijn er in jouw omgeving wel kringloopwinkels? Een paar jaar geleden waren we in Zeeland op vakantie en toen ik bij het VVV adressen van kringloopwinkels vroeg wisten ze niet wat dat waren. Nergens een gevonden toen, zo jammer, dat vind ik altijd de leukste uitjes net als nar rommelmarkten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, wat een mooie dingen allemaal. dat eierdopje is werkelijk schitterend. kantklossen lijkt me heel moeilijk, ik denk dat ik er te ongeduldig voor ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie wat een leuke vangst bij de kringloop? Ik heb laatst een kantkloskussen met klosjes aan een kennis mee gegeven. Ik kreeg het van mijn tante, maar ik wil nog zoveel doen en uitproberen, dat ik beloten heb om het kantklossen niet te gaan leren.Je kunt niet alles hé! Maar die kennis was er heel erg blij mee. Toch op een goede plek terecht gekomen. Je doosje is werkelijk een plaatje. En wat een pracht van een eierdop!!! Ook fijn dat je weer naar buiten kon. Wordt een mens snel zat om thuis te blijven. Ik kan een paar dagen wel thuis blijven, maar dan moet ik nodig weer de straat op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooo Corrie wat geweldig jou dag kan niet meer stuk. Mijn SM kan ook zo goed kantklossen. Jaren gedaan nu niet meer, alles weg gedaan.Corrie een koopje. Ik heb vorig jaar uit spanje ook 2 oude kantklosjes mee genomen. Altans dat zij hij dat ze oud waren. Al die dingen zijn toch schitterend voor ons.Dit is weer genieten. Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Marian, dank je! Ik voel me af en toe net een ekster.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bertie, ik zag net pas dat er een naam in gekerfd staat: "Cauteret". Dus ik meteen zoeken op internet, ligt in Frankrijk net tegen de Spaanse grens geloof ik. DAn wil ik het liefst ook de winkel of werkplaats van herkomst op mijn scherm zien verschijnen. Of ik wel genoeg geduld heb moet ik ook nog zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Marijna, snap ik helemaal dat je heet weg gedaan hebt. Voor zo weinig geld als ik dit kocht, kan ik me er nooit aan bekopen en kan ik het misschien weer zo van de hand doen, maar eerst wil ik het proberen, ooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh jee.....klieder de kladder!!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jose, supervondst hè dit allemaal, zoveel mooie dingen tegelijkertijd gebeurt me niet vaak. Ik heb net op internet gekeken en de echt mooie (en dan zijn ze nog niet eens antiek) kosten al tussen de 3,5 en 5 euro per stuk. Maar het ging mij erom dat ik het voor weinig geld een keer kan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Corrie wat heerlijk!!!
    Wat een mooie schatten!!! Het kantklossen spreekt mij op dit moment erg aan. Waarschijnlijk neem ik het over van mijn buurtje. Zij wil ervan af......
    Ik kijk er al naar uit dat zij de zolder opgaat om het bij elkaar te zoeken......maar nu te warm op zolder. Dus je snapt zeker wel dat het nu 1 dag mag gaan vriezen!! LOL!! Ik kan bijna niet wachten. Ben er erg benieuwd naar. Wil het ook gaan proberen maar het lijkt mij zo vreselijk moeilijk. Ben jij er al over uit hoe je moet kantklossen??? Oh ik ben erg benieuwd hoe jij het vindt!!! Leuk...leuk...leuk!! Spannend!! Ach ja ik heb nog niet genoeg te doen......hihihihi....
    Het is wel iets voor ons kantjesliefhebbers!! Straks is je kantjes-doos te klein moet je er nog een maken voor je eigen gemaakte kantjes. Oh help nu kan ik echt niet meer wachten. Ga nu eerst nog even van je foto's genieten en dan toch ook maar eens op bed oppan... Veel plezier met je schatten.........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi!!!
    En nu ga ik echt weer verder......
    Slaap lekker...

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een vondsten! ik heb de kringloop ook helemaal gevonden, ook om er dingen heeb te brengen. Ik heb nu veel minder moeite met iets wegdoen nu ik weet dat een ander er voor weinig geld plezier van heeft en de opbrengsten ook nog eens naar een (hopelijk ;) goed doel gaan. Het eierdopje en het doosje vind ik super. Het kantkloskussen en de klosjes erg nuttig. Ik kan ook al jaren aan de slag, heb ooit eens klosjes gekocht via ariadne en in mijn souvenir komt er zeker een klein eigen kantje. Ooit, 30 jaar geleden vond ik het erg veel werk voor een klein resultaatje dus het is niet mijn hobby geworden. Maar misschien heb ik nu meer geduld. Leuk dat er meer van jullie een poging gaan wagen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Wilma, wat leuk dat jij het ook wilt gaan proberen, morgen wordt het slecht weer zei Jan vandaag, ha,ha, dat wil jij wel ;- ))) Nee, ik weet echt nog helemaal niets, ben wel al op internet aan het zoeken naar de allereerste basis van alles, vind ik ook al leuk. Ha,ha, mijn kantjesdoos, ja die moet over ben ik bang. Slaap lekker hoor ik ga ook gauw, vannacht slecht 4,5 uur, nu hangen mijn oogleden op half elf. Geklieder????

    BeantwoordenVerwijderen
  21. :-)

    Nu ga ik echt weg!!
    Morgen vroeg eruit...oppasdag....zal niet de hele dag zijn maar meer een ochtend denk ik........
    Trusten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie ik zal eens vragen of mijn SM nog makkelijke patroontjes heeft, Als ze weer terug is over een paar weken.Ik vind het een gepriegel niks voor mij.
    Mijn SM zei altijd het geeft rust. Echt ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie ze zien er erg mooi uit, mooi glad door het gebruik. Mooi hoor leuk is dit vind je niet. Ik geniet met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wil een andere neus,..... ik vind nooit van die mooie dingetjes,..... :o(

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gerrie v.W.-v.N.20 juli 2007 om 09:50

    Wat een super mooie aankopen heb je gedaan .
    Oh en wat krijg je nog een vol plannenboek .
    Maar geeft niet alles op z,n tijd .
    Is het kussen goed stevig ?
    Het is wel een bijzonder model .
    Ik zie dat de kantjes er tussen zijn geklemd , misschien is dat bovenstuk eraf te halen en als klein kussentje te gebruiken om smalle kantjes te maken .
    Heb je al de juiste spelden in huis ?
    Ik zou eerst maar eens beginnen met een heel eenvoudig randje .
    Je moet leren de klosjes opwinden en dan is er een speciale slag om de draden enigzins vast te zetten .
    En dan eerst de basis slagen leren . Ik zal wel voor je zingen : Losjes losjes gaan de klosjes . . .
    In de Ariadne ( daar komt ie weer onze ouwe vertrouwde Ariadne , had toch nooit mogen verdwijnen ) heeft ooit een serie lessen gestaan en daar heb ik prettig mee kunnen werken .
    Mijn kussen is al uitgepakt en die lessen zullen ook wel tevoorschijn komen .
    Ik wil ook zo graag de kantklosdraad nog weer eens oppakken t.z.t.
    Als ik aan het uitpakken ben is het net Sinterklaasavond .
    En net als in een log beschreven bij Ingrid heb ik ook de kantklosserie uit Ariadne gesloopt toendertijd .
    Als ik het allemaal kan vinden dan ben ik bereid er copieen van te maken .
    Maar ik weet echt niet of ik alles zo snel zal vinden .
    Wel fijn dat je zo,n mooie serie klosjes erbij hebt en nog wel in zo,n mooi laadje als ik het goed zie .
    De andere aankopen zijn ook heel leuk . Ben je weer blij thuisgekomen ,
    ik denk echt dat je gewoon een magneet in je vingertoppen hebt , dat maakt dat je zo op alles afkomt .
    Zelfs als je gewoon in huis zit dan werkt dag magnetisme .
    Want je maakt plannen om toch maar weer eens naar die winkel te gaan en zie de mooiste dingen staan zo voor je klaar , alleen even afrekenen .
    Als ik de kantkloslesartikelen gevonden heb dan kom ik jubelend je log binnen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Jose en Ingrid, doe nog maar niet zoveel moeite, want ik weet helemaal niet wanneer ik er eventueel mee begin. Op internet staan genoeg beginnersfeitjes en daar ga ik eerst mee aan de slag, ooit, en als het me te pakken zou krijgen maak ik graag gebruik van je lieve aanbod.
    Ingrid, ha,ha, da's een goeie een andere neus. Ik geloof vast dat jij een mooie neus hebt en het is gewoon een tref geweest dat ik dit vond, ik heb in het hele bestaan van het kringloopgebeuren nog nooit eerder iets als dit gezien. Op internet zijn best nog heel wat kantkloskussens te koop 2e hands en ook niet allemaal duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Gerrie, als ik jouw naam zie staan verheug ik me al op een bijzondere geschiedenis. Wat lief dat je wilt zoeken, maar net als tegen alle anderen zeg Ik: "Doe nog geen moeite Gerrie, want ik weet nog niet wanneer ik er ooit aan begin. Maar als je je niet kunt inhouden omdat je het zelf graag weer terug wilt vinden ga ik je niet stoppen. Voor me zingen, oh dat heel graag ! Ik zing zelf heel vaak en ik loop te fluiten en te neurieën, zeker voor kleine Max. Als ik tegen hem zeg: "Max, gaan we zingen, komt ie snel naar me toe gelopen, klimt op mijn schoot met zijn snoetje naar me toe en met verwachtingsvolle ogen en een brede lach?" Wat word ik daar toch blij van. Gerrie ik zal bij het logje hierboven een link toevoegen die ik heb gevonden. Daar staat een en ander over zo'n zelfde soort kussen. Ik wacht op je jubelende intocht!!!! Gaat het trouwens weer helemaal goed met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Het kussen is volgens mij, na enig zoeken op internet, een Gravenmoer's kussen. In die plaats zit ook een kantkloskring "Het Molenwiekje". Link: http://www.hetmolenwiekje.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goeiemorgen Corie,wat een drukte hier ,gezellig!
    Wat heb je weer herlijk lopen struinen...en wat een mooie vondst ,vooral dat eierdopje.In Zwitserland werden wij ooit iedere ochtend gewekt door het gebel van grazende koeien ,heel apart.
    Dat kantklossen vind ik prachtig,mijn schoonmoeder doet dat en heeft 2 prachtige raamhangers (ja natuurlijk!!) voor mij gemaakt en een kanten kraagje.Ik zal eens foto's plaatsen binnenkort.Groeten ,fijne dag Corrie..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Hilly, wat leuk dat je schoonmoeder kantklost. Ik verheug me nu al op de foto's. Fijne dag Hilly!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo jij hebt je slag geslagen !!:-)).

    Zat het kussen er ook bij ?

    Ga je het nu proberen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooooooo Corrie wat heerlijk voor je.Wat een vondsten !!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Hallo Mien :- ))))))))))))))))) Leuk hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Marian'ne, het kussen zat er ook bij met twee laatjes erin verorgen, met daarin die prachtige klosjes die volgens Eva van palmhout lijken te zijn. Ik gahet zeker proberen, maar dan moeten er nog meer attributen bij en die heb ik nog niet, bovendien genoeg andere dingen te doen, dus even rust op de plaats en dan mettertijd eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De adresjes geef ik door aan mijn vriendin.
    Is meer in haar buurt.
    Leuk, dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie ik wil je wat sturen, ik hoor je nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Ooooh Jose, ik ben de hele tijd met mijn web-log bezig geweest om een paar dingen te veranderen. Lukte maar heel moeilijk en ben al uren bezig. Toen mijn mail gecheckt en heb je net een minuut geleden een mailtje gestuurd. :- )))))))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie, ik heb net bij mij geprobeerd zo'n "babbelvisje" te plaatsen, maar het lukt niet :o(

    Ik denk dat er geen ruimte voor is in het standaardontwerp,...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Ingrid, ik kon alleen deze, die op mijn log staat, plaatsen. Als je die wilt leg ik het je wel uit. ZAg geen mailformulier op je web-log. Zal ik het bij jou in de reacties schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zag ik net al mooie klosjes bij Jose en dan mag ik hier nog eens genieten.
    Het is je weer gelukt om prachtige aankopen te doen bij je favoriete winkel! Jij bent op het juiste moment, op de juiste plaats!!! Hartstikke leuk voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @Dankjewel Berthi! Nu nog aan de slag ermee :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Corrie,
    om 23.17 zag ik je email en om 23.15 stond het babbelvisje op mijn web-log.
    Je hebt het geweldig uitgelegd, dankjewel!!
    Welterusten en tot morgen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Corrie, niet álle klosjes zijn van palmhout, als ze van palmhout zijn wat ik wel denk.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Corrie, wat weer mooie vondsten !!! het kantklossen heeft me nog nooit getrokken en zal er ook niet aan beginnen ....... ik heb er wel veel naar gekeken, vooral bij oude ambachtsmarkten en vind het erg kunstig !! ben benieuwd naar je "beginsels"
    en het doosje is idd schitterend ...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Oh Ingrid, wat leuk! Dankjewel! :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @Eva, er zijn zelfs drie houtsoorten volgens mij. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden over palmhout, dat vind ik dan weer zo leuk om dat uit te zoeken. Heb je het gezien van het gezien dat het "kantkussen"? :- ) Je hebt helemaal gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Mary, dat doosje is een kleine schat en nu ik net bij Hilly vandaan kom durf ik helemaal niet aan kantklossen te beginnen ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Jose, het werd me zelfs gemaild :- ))))))))))))))) En of we het ook weer leuk vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hahahaha, Josje! Ik moet lachen...

    Eindelijk kom ik toe aan bijlezen. Heb nog een kwartiertje, en dan in bad en dan komen de Jeugdige Lieden met hun onrustige handjes hier handwerken, en dan vanavond nieuw logje en dan weer tussen de bedrijven door bijlezen. O help, help. Overal zoveel moois. Ik ga God vragen of ik zo'n tijdmachientje mag dragen, zoals dat meisje in Harry Potter, zoveel delen geleden. Kan je tig dingen doen in dezelfde minuut...

    Corke! Wat een vondsten... super!
    Als je wilt kantklossen leren, ehm, heb ik gedaan, tot en met tule toe. Heb ook tig klosjes uit allerlei landen, maar de mooiste die ik heb zijn antieke kindermaat, helemaal krom getrokken zijn ze. Als ik die vasthoudt, en mijn ogen sluit, dan zie ik heel kleine kinderhandjes vlijtig de klosjes van links naar rechts en viceversa gooien. Dat getik is heerlijk, dat geluid dat ze maken. En ik heb er hele mappen van met patronen en dan mijn probeersels ernaast, ook van de basiscursus.
    Mocht je er ooit aan willen beginnen (zet er een goede lamp bij): let op je schouders en nek, niet vermoeien!, en Egyptisch katoen is MOOOOOOI om daarmee te werken. Of zijde, maar dat is misschien iets voor als je iets langer klost. Koop een wippertje voor de naalden er weer uit te halen: je knoopt de draad om lange dunne naalden heen. Als je dat met je nagel moet doen, doet dat op den duur pijn.
    Als je wilt, kan ik je de basiscursus, heel duidelijk beschreven!, zo copieeren en je toesturen. Geen probleem. Geef maar een gil, he.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...