donderdag 5 juli 2007

Hartenleed




Zwaar overdreven natuurlijk, dat woordje "Hartenleed"
maar om de een of andere reden doet dit hartje me niet veel
en ben ik blij dat het af is. Dat komt gewoon omdat ik het al een keer
eerder heb gemaakt en dan wordt het gauw saai.
Maar hier is het dan en ik kan het ook niet weggeven want ik had de letters
van Jan en mij erin gezet.



   

Ik ga maar gewoon mijn best doen om het leuk te vinden en nu ik het
aan het kastje heb gehangen voor de foto vind ik het ook wel goed.
Nou ja, een heleboel geklets over alleen maar een geborduurd hartje.
Hier nog dichterbij de voor- en achterkant en dan ga ik eens
bedenken waar ik nu aan ga beginnen.

46 opmerkingen:

  1. Corrie, dat staat toch heel leuk zo! Je gaat het vast mooi vinden, al is het alleen al omdat jullie letters erin verwerkt zijn. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hééé Corrie, wil je niet zo negatief doen over dat leuke hartje!!! Tuurlijk, als je het al een keer geborduurd hebt is het niet zo verrassend meer. Maar ik vind het een schatje. Ik zelf het patroon uitgeprint, omdat ik het zelf een keer wil gaan maken. Trouwens, hij hangt erg leuk aan dat kastje. Ik ga weer gauw weg . ik moet nu echt naar bed. Tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, nou Corrie toch !! :-)).

    Leg hem een weekje in de kast, even vergeten. Dan tevoorschijn halen en dan is het als nieuw voor je en ga je hem leuk vinden, écht waar !!! doe ik ook altijd, je bent er te intensief mee bezig geweest. En idd de 2e is altijd minder spannend !!

    Ik vind het énig zo met die kraaltjes. En echt Corrie stijl hoor op het wit van het kastje !!!

    (pssst als je hem weg wilt gooien, beetje hard deze kant op gooien :-))).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snel aan een ander werkje beginnen en het even wegleggen, maar niet wegdoen daar krijg je spijt van.
    Ben je al aan een ander projectje bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nah. Cor... Ik wil er zó een paar bij je bestellen, zeg.

    Wat zit je nou ECHT dwars. Kom es op schoot. GOOI het eruit. (nee, niet dat hart. Marian'ne kijkt al hoopvol, ik weet het).

    Jij bent gewoon moe. Ah. En je baalt. Ah. Van dat hart. Oh. Tja. En je wilt wat anders. Uhuh.

    Goed. Dan doen we wat anders.
    Heb je zin om naar een tuincentrum te gaan? Daar knap ikzelf altijd van op: plantjes en bloemetjes en potjes enzo.
    Of in de 8-baan? Daar knap ik niet zo van op, eerlijk gezegd. Vooral niet na banaan met slagroom.

    Verdorie. Ik heb zin in banaan met slagroom.

    Hee Cor, alle gekheid op een stokje: je hart is gaaf. En je eigen hart óók.

    xxx dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trouwens, laat Anne nou hetzelfde nachtkastje hebben! Alleen is het zachtbotergeel geverfd bij haar. En het knopje zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, je had gewoon een dipje...
    (verzin ik even)
    Want het hartje is enig!
    Enuh, die MB óók!
    :o)
    Ik ga 't óók nog borduren (beide).
    Ennuh, ik heb dat kastje ook, nog in de eikenhoutzonderverfstaat.
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie....het hartje is erg leuk hoor. Het is altijd minder spannend als je iets voor de tweede keer maakt. Maar hij is leuk!!! Lekker laten hangen. Hij staat erg leuk op het kastje!!

    En nu iets anders nieuws bedenken!!! Heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha gekke Cor,wat is dat nou? Het is een mooi hartje in mooie kleuren...ik miste je al en Dijn ook...wat doen jullie toch allemaal??Groeten Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie het is hartstikke leuk! Mooie foto ook, kan zo in een of andere Ariadne! 'landelijk wonen met Corrie'. Maar inderdaad, zelf vind ik het ook wat minder om iets twee of meer keren te maken, dus ik snap het wel. Nu ga je gewoon lekker iets anders leuks uitzoeken om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie ik vind hem prachtig geworden. En op dat kasje ben verliefd, ik heb ook zo'n kasje gehad!!!!. had houtworm. had bijna geen pootjes meer,weg gedaan alleen het marmer blad heb ik nog. Spijt spijt als ik dit zie. Staat zo mooi.Met dat geborduurde schilderrijtje,fantasties in de zelfde kleurtjes van het hart. Heel veel romantiek, PRACHTIG. Je gaat het nog moi vinden. En goed dat je jullie namen er op gezet heb, want anders zijn er kapers genoeg. dan zou je het nog eens weggeven. Niet doen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Juul, ben jij nou net zo'n nachtbraker als ik?
    Hillebil: was bezig met stempeltje en later onverwacht bezoek (waarom BELLEN ze nou nooit van te voren)... en dadelijk en morgen en overmorgen ook nog stempelen... en ik wou jou niet storen wat jouw fietsenman is terug... maar ik kóm al >>>>>>
    Cor, ik heb je hart nog es bekeken vanmorgen met wakkere oogjes en ik vind hem nog steeds GOED en LEUK en in harmonie met je bedomgeving en hier op dit log staat een hele rij die allemaal dit hart willen dus 2x borduren is nog niks vergeleken bij de bestelling. Hahahahahaha. Allez, trek die mondhoek es omhoog. Eventjes maar. Hihihihi.
    GOOOOOODmorning dear!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat lief!!!Ben dol op hartjes!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Oh,oh,oh, meisjes, ja ik heb de boodschap begrepen. Ik was gewoon moe denk ik, best erg druk gehad en ik vind het hartje toch al leuker worden als ik op mijn web-log terecht kom. Neeeeee, help, geen bestelling hoor dat trek ik niet. Ja, wat een schattig nachtkastje hè, we hebben er twee, aan Jan zijn kant staat het andere en de bijbehorende linnenkast heb ik ook nog, staat op de foto's bij Corners of my home http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2007/03/corners_of_my_h.html
    Die kasten vervelen nooit, ze waren ook nog bruin net als bij Juul, die wel gelijk heeft met het dipje, te moe dus, ze waren oorspronkelijk van Jan zijn ouders die ze groen geschilerd hadden en toen wij ze kregen heeft hij ze lavendelkleurig geschilderd. Vandaag ben ik aan en klein ander werkje begonnen, echt piepklein, maar gisteren alweer andere foto's gemaakt voor logjes, dus hopelijk de komende week weer wat meer gebabbel van mijn kant. Lief dat jullie allemaal quasi berispende, begripvolle en opbeurende woordjes voor me hebben. Ik ga lekker lezen vanavond op jullie logs.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind 'm zó leuk dat hij op mijn lijstje staat van 'nog te maken'!! Maar dan wil ik eigenlijk ook zo'n kastje...hihi Ik heb een oud grenen kastje naast mijn bed, als ik die nou eens wit verf en ik zet er een leuk knopje aan??? En dan dat hartje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Ha Petra, dóen dat kastje schilderen, ik durfde vroeger haast niets te schilderen, bang dat ik spijt kreeg, maar heb nog nooit spijt gehad van welk schilderwerkje dan ook. Laat je dan ook een foto zien van kastje met hartje?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, ik ben vannacht (jááá dijn, ik spook óók) nog even in de doos gedoken om dat MB pakketje te lokaliseren, en ja ik wéét nog steeds wáár ik 'm heb...
    LOL
    ...m'n handen jeukten om er óók nog aan te beginnen, maar m'n "verstand" zei, leg maar snel weer terug, en maak eerst eens een keer iets af...!
    LOL
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha,ha,ha, Juul nachtbraakster met vele anderen, dit MB werkje heb ik gekregen van mijn vroegere hulp van de thuiszorg Ineke geheten, ze maakt prachtige dingen. Ook die geweldige lap die Dijn heeft, hoe hee die ook alweer Hollandse...en nog wat. En ik kreeg van haar ook nog die schitterende Blomberg lap. "Zo komt Jan Splinter door de winter" zeggen ze hier (door dingen te krijgen dus) ;- ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie alles staat er goed op, het duurde alleen even voor dat alles te voor schijn kwam.Dochter is thuis en heeft alles hersteld.Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. *grijns*
    Ja, de Dutch Beauty, mooi is die, die moet ik ook nog maken...
    Ik ga bijna wéér een kast in, LOL
    *Ü*

    Complimenten voor Ineke dus!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. pssssst, mooi hartje én mooi nachtkastje,.. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou zeg!! Ik vind het een prachtig hart. NIks saai hoor, juist geweldig mooi. En speciaal vanwege die letters. Misschien ben je toe aan een beetje zon ofzo??

    Groetjes Bieb

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Biebs, iedereen had gelijk over het hartje en ik was niet toe aan een beetje zon maar aan een Prednisonkuur, zat vanochtend bij de huisartsenpost omdat ik het zo benauwd had en kreeg een stootkuurtje. Dat verklaart veel van de afgelopen weken, ook dit gevoel over het hartje, gewoon te moe geweest om goed te kijken dus. Ben nu opgelucht (letterlijk en figuurlijk :- ). Maar die zon mag evengoed ook heel graag komen hoor, dat scheelt een heleboel schimmels in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weet precies wat je bedoeld, heb het al weken benauwd en ze zijn nu nieuwe medicijnen op mij aan het proberen. Maar ik weet precies hoe je je voelt en hoe moeilijk het kan zijn, en hoe wanhopig je kan voelen zonder genoed zuurstof. Lekker opknappen hoor meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Doen we allebei dan hè! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie veel sterkte ik heb een mailtje gestuurd.
    Word je vrolijk van. Als je dit ziet gelijk zin om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Jose dankjewel, heb je mailtje al gezien en beantwoordt. Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie heel veel sterkte en hopelijk knapje snel op!!
    Bieb jij ook natuurlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. je hartje is enig !! en staat ook nog steeds op mijn lijstje (die alsmaar langer wordt in plaats van korter) en sterkte met je gezondheid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Wilma en Mary, bedankt allebei en het hartje is natuurlijk gewoon heel leuk en zeker om te maken Mary. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie, doe rustig aan en veel sterkte! Wat gek is het toch dat je soms later pas de link kan leggen tussen hoe je op iets reageert en wat je lijf ondertussen doorstaat. Mijn schoonmoeder roept dan ook altijd "luisteren naar je lichaam!". Een wijze raad die ik nog wel eens vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nou ja zeg, Corrie!! Het is een hartstikke leuk hartje en bovendien heb jij het een perfect plaatsje gegeven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hee Cor, hoe is het nu? Akelig dat je benauwd was. Laat je es lekker verwennen door alle harten om je heen, meis. Bieb ook!
    Heel veel sterkte allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Marian, Berthi, Dijn en Juul. Dank jullie voor alle goede wensen en compliment Berthi. Jij kunt het weten denk ik dan en nu ik me wat beter voel kijk ik er 's orgens en 's avonds met heel veel plezier naar, die leuke kralen erboven maken het nog leuker. Ik vind het nu een lief hartje van Jan en mij samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 2x hetzelfde borduren is ook niet het leukste wat erbij is, maar ik vind het hartje erg mooi geworden en ook de kleur. En daarbij is ie ook nog speciaal omdat ie van jullie samen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit is van Gerrit Achterberg, 1e gedicht in debuutbundel Afvaart:



    Aan het roer dien avond stond het hart
    en scheepte maan en bossen bij zich in
    en zeilend over spiegeling
    van al wat het geleden had
    voer het met wind en schemering
    om boeg en tuig voorbij de laatste stad


    xxx Dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Janet, inmiddels weet ik nu dat ook jij helemaal gelijk hebt en geniet ik van het hartje van ons samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @Dijn, wat prachtig melancholisch en toch hoopgevend dit gedicht!!!!! Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Hilly en Dijn,
    twee namen die graag in één zucht genoemd zijn, smaakte de koffie lekker Hilleke met al die verhalen er omheen. Heb je lekker vrij vandaag.
    En Dijneding ik zing en spring als een kikkerding. Het kuurtje doet zijn werk en ik voel me twintig, een bekend verschijnsel en Johand Cruijf zei het al: "elk voordeel hep se nadeel", en dat is dus ook andersom zo.
    In dezelfde zucht waarin jouw naam met Hilly wordt genoemd is de mijne ook aanwezig.
    Dankjewel lieve meiden. Jullie ook in het mijne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dag Corrie,
    Ik was nog even aan het rond kijken - en dit gastenboek wil ik jou nog een keer bedanken !
    groeten uit de Boerewente,

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @Aukje, insgelijks zei mijn schoonmoeder altijd met een mooi ouderwets woord. Jij ook bedankt voor alles. Vond het een leuke uitwisseling (^-^)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Cor, je schrijft aan iemand met de naam Aukje!!!! Weet je wel dat ik ooit door een jeugdvriend zo genoemd werd, en in mijn eerste werkkring (Parijs)? DAT is lang geleden, die naam! Sindsdien nooit meer gehoord, want ik ben gewoon dijn.

    Ik vind je leuk met kikkerhupsekeesprongen, Cor. Hoe hoog kan je?

    BeantwoordenVerwijderen
  43. That's really lovely! I like the blue and wish now I had chosen a color other than red, but maybe I will stitch it again if it goes quickly. I love the beads--I may have to borrow your idea sometime. And I've enjoyed scrolling down the page and looking through your needlework! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @DANIËLLE, of course you can borrow my beads-idea. Thank you so much for your kind comment about my needlework!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...