dinsdag 31 juli 2007

De Ark van Max II

Het afgelopen weekend heeft Max kunnen oefenen met de Ark.
Het verbaasde me hoe snel de tijd gaat en had niet gedacht
dat ik zo snel al de Playmobil ark tevoorschijn zou kunnen halen voor Max,
maar we hebben wel drie kwartier heerlijk met z'n allen rondom de tafel genoten
van het spelen met de dieren. Het is prachtig speelgoed. 
Inmiddels zijn er aan de Ark die ik voor hem aan het
maken ben wel een paar dieren toegevoegd




Echt snel gaat het allemaal niet, maar het vordert gestaag.
De aap vind ik heel erg leuk en de olifanten hebben me heel wat
achteruit borduren bezorgd, de lichte is driemaal geborduurd
en de donkere anderhalf keer. Borduren is echt een oefening van geduld
en gelukkig nog steeds niet van berouw, ik blijf het heerlijk vinden om te doen.
De roze blaadjes op de foto zijn van de rozen die naast me staan
 te geuren en die langzamerhand aan het uitvallen zijn.
Ik verzamel de blaadjes in een schaal en heb die in de vitrinekast gezet.
Als ik de schuiframen open doe komt de rozenlucht me tegemoet.
En terwijl ik dit aan het schrijven ben vallen er weer acht op de tafel,
dus ik ga die ook in de schaal leggen.

40 opmerkingen:

  1. bedankt voor alweer een recept (in je vorige log)!
    je bent een hele ark vol dieren aan het borduren? van elk dier een paartje, zoals het in het verhaal staat? leuk om dat met je kleinkind straks te bekijken en te benoemen. ik heb op dit moment helemaal geen tijd voor wat voor steekjes dan ook... groeten en geniet van je rozen en de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, O, wat is die Ark toch leuk, staat nog steeds op mijn verlanglijstje !! Mijn schoondochter heeft hem ook al.

    En ja, hij speelt er al leuk mee, wat gaat dat toch snel !!

    OOOO en je borduurtje gaat ook al snel (ondanks het achteruit), leuk al die beesten !!!

    Borduren is nu eenmaal één van de langzaamste handwerk technieken denk ik. En opletten én tellen etc ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bertie, dankjewel en genieten doe ik zeker. Die ark wordt een cartonnageproject met dit borduursel er bovenop, een patroon uit het nieuwste boek van Castellano en Delaborde, zulke prachtige dingen staan daarin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Marian'ne, heerlijk speelgoed is die ark van Playmobil. Ben er zelf zo dol op, heerlijk dat Max al zo groot is dat ik hem tevoorschijn kan halen ook voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo Corrie wat een heerlijk verhaal, en wat leuk dat Max er zo leuk mee kan spelen. Wat goed van je dat je dit heb bewaard. Mijn man moppert wel eens dat ik niks kan weg gooien. Maar hij kan overal afstand van doen en weg doen ik niet,ik bewaar alles
    voor slechte tijden Hihihi. Veel kinderspeelgoed bewaard. Mijn moeder ruimde alles op geen plaats voor. Maar ik heb altijd gezegd als ze het zelf weg willen doen prima maar ik niet.Er is natuurlijk veel spullen weg gedaan. Maar Lego -Playmobil -al die soort dingen heb ik bewaard. Want dat is zo leuk als er kleinkinderen komen om mee te spelen. Ik heb de auto om op te zitten ook nog van mij van vroeger dat is toch leuk.
    Dat word niet meer gemaakt. Je borduurwerk
    vind ik schitterend. En achteruit borduren je wild niet weten wat ik uitgehaald heb. Ga vanavond ook weer verder maar dit is een mooi patroon.
    Veel succes er mee.En die rozen blaadjes heerlijk in de kast. Geniet er maar van zijn de bloementjes van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lief manneke.Hij heeft het met jou/jullie ook super getroffen!
    xoxo Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jose, wat goed dat jij ook alles hebt bewaard, onze zolder staat vol met speelgoed net als bij jou, ik heb zelfs nog die zachte plastic bambino blokjes nog die mijn moeder vroeger spaarde bij het wasmiddel.En jij hebt zelfs ook nog je eigen auto, dat is echt heel bijzonder, is goud waard voor de volgende generaties, nooit wegdoen en je hebt gelijk, als ze het willen opruimen doen ze het zelf maar. Toch is dat zelfs akelig want er kleven vaak voor ons allerlei entimenten aan die voor hen niet gelden. Mijn moeder ruimde ook veel op, daarom heb ik weinig of geen speelgoed meer van mezelf en we hadden juist zulk prachtig speelgoed. Jammer. Daarom juist bewaren jij en ik waarschijnlijk alles! Gewoon doen, het eet geen brood zei mijn oma altijd die wél alles bewaarde ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Ingrid en Dees, dank jullie wel, we zijn zo dol op het mannetje en hij is ook zo graag hier. Oh ik verlang hevig naar de 14 dagen samen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan ook zo genieten van de kleine van mijn zus, hij is net twee smullen.Ik heb ook nog van alles op zolder en ben daar zo blij mee.Want in onze vriendenkring zijn ook nog veel kleine kinderen dus bij lynda is het altijd feest.Iedereen is dan ook verbaasd wat ik weer tevoorschijn tover.Je borduurwerk wordt ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alles leuk, Corke: Jouw lieve Max, die schítterende boot, je borduurtje, achteruit en vooruit hoort bij een boot... en dan hoe je die rozenblaadjes erom heen gedrapeerd hebt. Ik ZIE het je gewoon doen, en dan glimt bij mij vanzelf een lach tevoorschijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Lynda, Heerlijk dat er huizen zijn waar kinderen nog zoveel vinden om mee te spelen. Zo was en is het hier ook, kindjes vinden hier altijd iets om mee te spelen en met onze eigen kinderen was het ook zo toen ze klein waren. Als ze ziek waren door waterpokken of zo en nog niet met andere kinderen in aanraking mochten komen sleepte ik de plastic zandbak het huis in, plantte in het zand een afwasteiltje met water, plank erover heen en dan hadden ze een landschap van zand en wate met een brug erover en dan maar met hun autootjes in de weer en poppetjes, hele voorsellingen maakten ze ervan. Wat vond ik dat een heerlijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Dijn, wat weer goed gevonden mijn borduurwekje dat als een boot achter- en vooruit gaat. Ja, ik ben een lekkere tutteltut, met rozenblaadjes in de weer, ik kon ze echt niet in de groenbak gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. .. rozenblaadjes bewaren, drogen,
    in een leuk mandje doen
    en op deze manier zoveel langer plezier hebben van soms maar enkele rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De ark valt duidelijk in de smaak bij de kleine man!
    Haha, Corrie, leuk is het als je "voor de kleinkinderen" het speelgoed weer uit de kast kunt halen. Wat gebruik je mooie kleuren voor de Ark-lap! Het (verhaal)is al jaren een geliefd thema voor mij en heb in amerikaanse boekjes vaak mijn ogen uitgekeken op mooie Arken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk verhaal.Veel succes met het (vooruit)borduren. Dat is iets waar ik me niet aan ga wagen.
    Hoewel als ik het hier en daar op weblogs zie denk ik wel eens : dat wil ik ook! Maar mijn verstand heeft het nog steeds gewonnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goof: Gooi dat verstand nou es met een hoge zwaai het luchtruim in en geef je verlangend hart de
    r u i m t e


    En vooruit/achteruit/opnieuw is heeeeel leuk hoor.
    Doet me denken aan die keer dat ik pas mijn rijbewijs had. Ik moest fileparkeren voor mijn deur, woonde in Tilburg in een heel smal straatje. Tegenover mijn oud wevershuisje was een ander oud huisje en voor het raam zat een KAT, in het zonnetje. Ze rekte zich uit en spotte ineens mijn wit kevertje achteruit rijdend, langzaam. Ik zag dat, want ik was heel ingespannen schuin achteruit aan het kijken. NATUURLIJK kwam ik verkeerd uit, dus opnieuw vooruit. Stuurstuurstuur. Opnieuw achteruit. Langzaam. Weer ingespannen achteruit kijken en weer de KAT zien. Ze was er echt voor gaan zitten en volgde mijn in/uit/in/uitrijden met grote interesse. Ze bewoog haar kopje mee alsof ze naar een tennisgame keek. Ik kreeg het er warm van. En parkeren ging dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh. Ingrid, ben jij de andere Ingrid? Dan bedoel ik dus niet Goof. Sjemig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dijn toch!!! Dat zou ik toch NOOIT schrijven,..... :o(

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik dacht al..., jouw hart gaat helemaal UIT naar vooruit/achteruit. HAHAHAHAHA.

    Net als het mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Yokko, Hoe droog ik rozenblaadjes? Gewoon laten liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nee, ik was het. de Ingrid die haar achternaam heeft weggelaten... Nou Dijn heeft me bijna om. Wie weet koop ik een borduurtje. Zo eentje wat voorbedrukt is en met dik garen. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Fleur, MaRia, Ingrid en Dijn. FLEUR, noemde ik je zomaar ineens weer Yokko, blijf ik leuk vinden en Fleur ook, ik ga ze allebei maar gebruiken denk ik, jij herkent jezelf wel :- ))
    MARIA, de Ark is bij vele handwerksters een topper heb ik al begrepen en er zijn inderdaad prachtige ontwerpen in handwerkland. De kleuren stonden bij het patroon en heb ik maar gewoon overgenomen omdat ik ze ook mooi vind.
    DIJN en INGRID van de groetjes, wat een verwarring met die twee Ingrid's, maar voortaan houden we het in de gaten of je groeten erbij staan. Ik dacht al, zou ze echt niet willen borduren??? Ha, ha, kan toch zeker niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, wat leuk te zien hoe ingespannen Max aan het spelen is! Hier is ook nog een hoeveelheid aan speelgoed te vinden. We hebben het circus van Plymobiel nog staan. Erg leuk spul is dat. Voor onze klienzoon hebben we d kis me autootjes staan. die speelt er graag naar. Toen de kleindochters kwamen pakte ik die kist ook voor hun.....maarrrrrrr nee hoor geen interesse bij de dames. Er zit toch echt verschil tussen meisjes en jongetjes denk ik. Zij spelen toch liever met poppen en de wieg en poppenwagen!! Grappig is dat toch. By the way...je borduurwerk vorderd gestaag zie ik. Ziet er goed uit, ondanks je heen en weer geborduur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je borduurwerk wordt erg mooi!! Soms word je helemaal naar van dat achteruit borduren!!

    Leuk om de rozen blaadjes te bewaren......ruiken heerlijk. Ik heb ze gewoon neergelegd op een schaaltje maat ze verschrompelen wel erg raar...... Dus hoe moe je ze drogen??? Zoals wij vroeger deden??? Tussen de blaadjes van een telefoongids leggen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er al mooi uit met al die diren! En de foto al helemaal met die rozenblaadjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Marijna, Wilma, Marianne, net als jij MARIJNA denk ik dat er echt een verschil is tussen jongens en meisjes, dat heb ik ook door alle jaren heen gemerkt met spelen en speelgoed, hoe je ook probeert beide soorten speelgoed aan te bieden aan jongens en meisjes, ze kiezen toch meestal voor jongens- of meisjesspeelgoed. Ik vind het best, heb van alles wel wat in huis. Toch waren onze kleindochter geen echte poppenmoedertjes, ze speelden wel met de Barbies die ze thuis hadden en hier waren alleen gewone poppen en het houten wiegje en zo, maar daar grepen ze toch niet echt naar. Veel tekenen en buiten spelen deden ze. WILMA en MARIANNE, ik laat de blaadjes lekker op het schaaltje liggen en ik zie wel wat er gebeurt, ik ben lekker verder gaan borduren en momenteel borduur ik vooral vooruit, dus dat is erg prettig. Er zijn alweer twee dieren bij. MARIANNE, wat fijn om je weer te zien, dat betekent dat er weer wat ruimte is na al het gezorg, daar ben ik blij mee :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. rozen verwelken ,scheepjes vergaan....maar je weet Corrie wat er altijd zal blijven bestaan....!!
    gezellig tafereeltje weer zo bij jou!!Mooi borduurwerk en mooie boot en "last but not least":weer dat lieffie zo zoet a/h spelen.
    Ik ben weer helemaal bijgekomen hoor,t was denk ik even de terugslag van dagen kratten met boeken sjouwen en al weken in de takke herrie (excusez le mot)van de verbouwing werken...op een gegeven moment ben ik dat zat...en dat was maandag..(terwijl we zo'n heerlijk vrij weekend samen hadden,maar toch..)Misschien juist daarom....groeten ,nog even naar Dijn ,lunchen en weer aan mijn verfwerk(deur en haar deze keer hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schatje die Max van jullie! De rozenblaadjes kan ik bijna ruiken hier. Heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je kunt de rozenblaadjes natuurlijk tussen een boek leggen om ze te drogen en zo mooi in vorm te houden.

    Zelf heb ik kruiden droogrekken, waar ik de rozenblaadjes op uitspreid.
    Zoals "de natuur" ze dan droogt, zo vind ik het goed.

    Ik vind het wel leuk om Yokko genoemd te worden,
    maar alletwee is goed, of course.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Hilly... :- )) en of ik dat weet! Over verbouwen zou ik een log kunnen schrijven en dan niet een verbouwing in ons huis, maar bij tig buren rondom ons waardoor ik vandaag met dit prachtige weer regelmatig naar binnen ben gevlucht vanwege het lawaai.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Joke en Yokko, heerlijk die rozenblaadjes, ze geuren nog steeds, maar het wordt wel minder. Yokko bedankt dat je er nog op terug kwam, ik kan ze misschien wel op het wolrek drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik wilde gisteren de rugleuning van ons hekje schuren ,want die was geraakt met een vallende ladder (Has kon gelukkig opzijspringen),maar ik zag mijn buurjongen en meisje zitten op hun dakterras ,genietend in de zon...ik dacht nee dit is bijna voor t eerst dit jaar,dan kan ik geen herrie gaan maken ...het komt nog wel een keer.Zelf ben ik toen ook maar in de tuin gaan zitten met HZG.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. trapleuning op ons stoepje dus eigenlijk,wat "bekt" dat raar..

    BeantwoordenVerwijderen
  34. trapleuning op ons stoepje dus eigenlijk,wat "bekt" dat raar..

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Hilly, onze naaste buren houden ook rekening met de mensen om hen heen. Zo kwam buurman Gerard die pal naast ons woont, zeggen dat als Max hier logeerde we het even moesten zeggen als hij ging slapen overdag en 's avonds, dan stopte hij met werken. We hebben echt heel goede buren, maar ja er zitten erg veel hobby-isten tussen en perfectionisten ook, alles moet tip-top in orde zijn. Wat ik echt erg vind is dat alles in de tuin met elektrische apparaten gedaan wordt, het zijn hier inde buurt tuintjes ter grootte van een postzegel, dus nergens voor nodig. En die bladblazers...errug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Enige foto van Max met de Ark. Ik heb in de kast ook een Ark bewaard! Ik vind het namelijk zo moeilijk om spullen weg te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Berthi, niet wegdoen hoor die ark, ben benieuwd wat voor een het is. Dat is toch altijd al mooi speelgoed geweest en ik denk al sinds eeuwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Corrie,
    dat ik zomaar jouw leven mag binnenstappen vind ik reuze gezellig en gastvrij.
    Het voelt ook gelijk goed,moet ik je zeggen.
    Ik vind het dan ook heel erg fijn dat mijn decoratieve blikken een plaatsje krijgen bij jou.
    Oma worden,ik ben er helemaal vol van.
    Onze dochter is zwanger en in december uitgeteld,ons kerst(klein)kind,zo speciaal!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Hallo Pieternella, wat vind ik dit leuk om je hier meteen al te zien staan! Enig dat je een reactie hebt geplaatst en dankjewel voor je compliment.
    Wat heerlijk om oma te worden, moeder worden vond ik al heerlijk, maar om als oma het allemaal nogmaals te mogen beleven en dan met nog meer tijd en aandacht is een geschenk. Wat zullen jullie een heerlijke kersttijd krijgen. Alvast van harte gefeliciteerd met dit a.s. kleinkind. Ik hoop je hier nog eens tegen te komen. Hartelijke groeten van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...