zaterdag 23 juni 2007

Kraaltjes



Het doosje met slangenprint kreeg ik een tijdje geleden van onze vriendin Inge,
die het weer van haar zus had gekregen.
Inge's zus was aan het opruimen en kwam dit doosje tegen dat vol met kraaltjes zat
en wilde het graag doorgeven aan iemand die graag knutselde.
Dan denkt Inge aan mij. Eerder kreeg ik van haar ook al tweemaal
 een doos vol borduurgaren en patronen. Alles was voorheen van haarzelf
en van haar moeder geweest en werd niet meer gebruikt.
Dat is voor ons handwerksters altijd een heel mooi geschenk.
Deze keer kwam dit doosje dus gevuld met kraaltjes
ook weer mijn kant op en dit zat er in.




 Ik heb de zus van Inge nooit ontmoet maar stuurde haar allereerst
een kaart als bedankje met de belofte dat ik voor haar iets zou maken
en dat heb ik nu gedaan. Ik borduurde een hart met ABC dat jullie waarschijnlijk
wel bekend zal voorkomen.




Rechts en links bovenaan heb ik een paar kraaltjes uit het doosje
verwerkt en het hangertje is met dezelfde kraaltjes gemaakt.
Ik vond het patroon voor dit hart  met Quaker motieven,
als freebie op deze site  en het heeft ook nog een mooie keerzijde
die ik deze keer niet gebruikt heb, maar nu voor mezelf aan het borduren ben.
Hier nog een detailfoto met daarbij ook via dit log een hartelijk bedankje
voor Inge en haar zus voor al het moois dat ik heb gekregen.



             

45 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuk cadeautje om zo maar te krijgen! Maar ook superlief hoe je haar bedankt!
    Op de bovenste foto zie ik nog een leuke vogel, is die van papier-machee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat ze aan jou denkt en fijn dat handwermaterialen weer gebruikt worden.
    Wat staan er mooie doosjes (?) op de foto en zo'n lief vogeltje(duifje?) !!

    Mooi het hart, ook leuk op deze manier. Lijm je dat op het vilt. Dat blauw wit doet zo sereen aan !

    JA,JA, Berthi's hartje, zij heeft toendertijd het patroon ook eens gegeven dacht ik. (Las pas van jou zoektocht daarnaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super spulletjes heb je gekregen!! Wat een lieve manier om te bedanken!!! Ja Berthi heeft dit ooit gegeven!!
    Mooi!!
    http://quiltendewilma.web-log.nl/mijn_hobbyblog/2006/12/abc_hart.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmm bij Berthi en vreemd genoeg ,bij haar in t rood.... en bij jou in t blauw...maarrrrr
    CORRIR: HET IS GELUKT:
    http://hastaas.web-log.nl/hastaas/

    Ik ben zo blij!!!!Gisterenavond kwart voor 12 ,nog een helpdesktip ,waar mijn Lief,tussen het koffers pakken door nog even voor mij mee aan de slag is gegaan en t is gelukt,leuk he??
    Bedankt voor je lieve ondersteunde mailtjes hierover....kon 'ns langs als je tijd/zin hebt....lieve groeten ,Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het hartje is prachtig, niet alleen het motief, maar ook hoe je het hebt verwerkt. Uit alles wat jij maakt, spreekt zoveel zorg, ik kijk er steeds weer vol aandacht naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Mariannne en Marian'ne, de vogel is van aardewerk en ik heb er jaren geleden bij een tuincentrum twee gekocht als boekensteunen maar dat zijn het niet, gewoon decoratieve vogels maar ik blijf ze mooi vinden, van die gezellige mollige dingen, past wel bij me ;- ) Het hart lijm ik inderdaad op vilt, maar eerst lijm ik het hart om dun wit karton (bristol) heen. Bij dit hart heb ik op de achterkant een poezieplaatje van een engel geplakt. Die mooie doosjes heb ik in de loop der jaren verzameld. Twee zaten ooit in een oude naaikist die k bij de kringloop kocht voor een tientje, wat daar allemaal niet voor moois in zat! Een doosje met zilveren gespjes, dit soort doosjes met knoopjes erin en allerlei ouderwetse garens en lintjes, echt een schat die ik vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Wilma en MaRia, ik heb veel lieve mensen om me heen die aan me denken op allerlei manieren zoals ook deze manier door me dat te geven waarvan ze weten dat ik ervan hou en dat ik er ook heel erg blij mee ben.
    Wilma, ik herinner me nog hoe prachtig ik jou hartje vond tussen die twee windlichten, leuk om het weer eens te zien, prachtig op die diepblauwe ondergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Hilly, wat heerlijk dat het gelukt is, we komen voortaan gezellig bij je buurten, je staat naturlijk al meteen in mijn lijst. Het ondersteunen was een pleziertje door al die leuke komische mailtjes over en weer, graag gedaan.Ik wist dat je het kon! Hier dus mijn voorlopig eenzame loftrompet, want Dijn slaapt volgens mij nog ;- ). Tetteretteretttteettteeetttteetetteeeettttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @wilma ,leuk ,ik hoop dat "probleem" ook ooit nog te krijgen:"niet alles in kunnen lijsten wat ik geborduurd heb"....hahaha heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zeg!!! En wat een leuk bedankje. Bedankt voor de link!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie wat een mooie log,en wat lief van je om dit als bedankje te sturen. Zal ze heel blij mee zijn, ik hoop ook dat ze inziet wat voor werk je er van gemaakt heb.Ik vind hem prachtig mooie kleur borduurgaren. Heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom snel nog naar de moeder van alle schatten op de wereld: Ons aller Cor!!! (jaaaa, jij kent je pappenheimer: ik lag nog vredig in mijn bedje... maar ik heb me snel gehaast naar jouw eenzame trompetterij met mijn tuba en koperen knieen voor de deur van Hilbillybluesbabe alias Taas). Dadelijk in bad voor ik naar een tentoonstelling bij Aggie race (ik gaf je ooit haar link: Aggie Hendrikx in Roermond). Ze heeft 7 nieuwe schilderijen van Ravski en wijdt haar tentoonstelling nu aan hem.

    Maar eerst nog even zeggen dat ik jou een heel bijzondere vrouw vind, heel creatief en lief voor anderen en zorgzaam en geen wonder dat je dezelfde mensen om je heen verzamelt, die blijven als vanzelf aan jou plakken. Een enig cadeau heb je gekregen en een heel persoonlijk lief cadeau heb je weer weggegeven.
    Zo'n vrouw voor jouw Jan, zo'n moeder voor jouw kinderen, zo'n oma voor Max, zo'n lieverd voor de Webbabes: een zegen.

    Zo. Dat was mijn ingetogen dwarsfluitdeuntje voor jou, temidden van vogeltjes, klaterend water en ruisend blad in mijn zeer bescheiden tuintje.

    En nu in bad. Ik stink.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooo Dijntje ik moet toch altijd om je lachen, wat schrijf jij toch heerlijk. je schut het zo uit je mouw, dat heb ik niet.Heerlijk die verhalen hoe verzin je dit.
    Had ik maar 10 % dan was ik al tevreden. En je hebt helemaal gelijk wat Corrie betreft. Fijne Tentoonstelling vandaag geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat hartje is inderdaad bekend! Mooie kleur heb je gebruikt, en ook erg netjes afgewerkt! Wat fijn dat je zo'n voorraad kraaltjes toegestopt krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk cadeau. Hier in huis zijn ook nog veschillende zakjes en doosjes met van die klein kraaltjes. Mijn dochters hebben daar van alles mee gedaan vroeger. Het bedankhartje is schattig, wordt vast gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi hartje Corrie, fijn om te maken en fijn om te geven. Bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Petra, Jose, Bij jou Petra kom ik net vandaan en gefeliciteerd met je nieuwe web-log!
    Jose ik heb voor het hartje twee kleuren garen bij elkaar gebruikt, DMC 3750 en 931 om het een beetje oud effect te geven en het linnen is geloof ik Zweigart Cashel, Smokey Pearl. Ik vind het effect zelf ook mooi en ik heb dat voor het eerst zo gedaan in een patroon van Anne van Damme uit haar boek "Dentelles et Rubans".

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Ach lieve Dijn en Jose, kom ik nietsvermoedend terug van een rondje web-logs en vind ik hier een aubade (of hoe zoiets ook mag heten) Dijn, we kennen elkaar inmiddels al een stuk beter en je weet al wat ik ga zeggen...insgelijks ;- ) Ja Aggie staat bij mijn favorieten en ik denk dat je weer heerlijk genoten hebt vandaag en was je lekker uitgerust? In mijn eentje was het een beetje dunnetjes voor Hilly, maar ze heeft wel begrepen hoe ik het bedoelde, ik heb nu eenmaal niet zoveel lucht om te blazen, ha,ha! Beetje opgefrist lekkere stinkerd?!
    Jose wat lief van je! Bloos !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Annita en Annemarieke, ja dat was een heel leuk cadeau en ik vind het altijd zo spannend om zo'n pakketje te openen, net een klein kind met Sinterklaas en net zo blij. De kleur heb ik hierboven net beschreven.
    Annita ik denk wel dat het gewaardeed wordt want de man van Inge, onze goed vriend Harry, zei meteen: "Oh dat is helemaal in de roos!" punt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Noor, je hebt helemaal gelijk, het was ook fijn om te maken en daarom ben ik voor mezelf opnieuw begonnen, moest vandaag wel weer een stuk achteruit borduren, maar inmiddels isde schade alweer ingehaald. Succes met je lavendeltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig, zo'n schat aan kraaltjes. Ik kreeg een paar jaar geleden de kralenvoorraad van mijn schoonmoeder, omdat ze niet meer uit de voeten kon met fijne technieken. Ze maakte vaak de mooiste dingen; er zitten nog werkjes bij die niet af zijn gekomen. Het is altijd heerlijk om handwerkspulletjes van anderen te krijgen omdat het vaak zo verrassend is, juist omdat je het niet zelf hebt uitgekozen. En als iemand dan iets weggeeft en daar zo'n prachtig hartje voor terug krijgt dan is het nog leuk weggeven óók.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, geweldig!!!
    Heerlijk..... Wat een weldaad!! Nu maar hopen dat er meer zullen volgen...
    Lekker zonder code!!

    :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahahaha, ik stonk heerlijk verschrikkelijk. En daarna rook ik naar Dove, en dat was alleen maar heerlijk.
    Josje, al had ik maar 10% van jouw quilt- en andere handwerkkennis dan was ik al gelukkig...

    O Cor. Over trompet in je eentje. Ik HEB een verhaal. Echt gebeurd. Ga even zitten.
    Mijn vader werkte in Indonesie, bij de ambassade en op een dag komt daar iemand van de marine, want hij moest voor de dodenherdenking The Last Post spelen. Dat deed hij al meer dan 25 jaar. Mijn vader bood de man aan om bij ons thuis te logeren, want hij wilde eigenlijk liever niet in een hotel. De man moest nl oefenen en anders zou hij de andere hotelgasten maar storen. Zo gezegd zo gedaan. Mijn vader zegt: Zeg, als jij dit al meer dan 25 jaar doet, waarom moet je dan nog oefenen? De man nam zijn taak heel serieus en zei: Lambert, dit luistert heel nauw. Er is emotie bij. De pauzes zijn belangrijk. De toon. De volheid ervan. De lipspanning van je mond is belangrijk. Natúúrlijk moet ik oefenen.
    Nou, zegt mijn vader, het zijn toch maar een paar tonen. Ik bedoel, het is niet bepaald een symfonie. Maar goed, oefen dan maar bij mij thuis.
    Wat gebeurt: gaat na een paar dagen bij ons de bel. Onze buurman, een belangrijk generaal in de jaren 70 staat voor de deur. Zegt de man: Zeg, Lambert. Zijn ze jouw familie aan het uitroeien ofzo. Ik hoor nu al dagen lang The Last Post en verdorie, of ik nu in bed lig, aan tafel zit of mij mandie (douche): ik salueer de hele tijd...

    Goed. Mijn vader zegt dus tegen de marineman: Luister es, moet dat nog lang? Nee, zegt de man. Zoals je weet, morgen is de herdenking. Vandaag wordt het mijn generale repetitie en dat is belangrijk. Kan jouw chauffeur me niet naar een eenzame plaats rijden, ergens in de bush ofzo, dan kan ik me ten volle concentreren.
    Goed, zegt mijn vader. Rijd maar met mij mee, zet mij eerst af op kantoor en dan heb je de auto tot je dienst, als me mij maar weer om zo en zo laat ophaalt. De man is blij en verschijnt vlak voor ze naar kantoor rijden in zijn wit uniform met zijn glimmend gepoetste trompet. Mijn vader kijkt hem hoofdschuddend aan: Wat doe je nou in je uniform? Die herdenking is MORGEN pas. Je zweet je ellendig hier in de tropen.
    Nee, nee, nee, zegt de marinier. Dit is de generale.
    Mijn vader haalt zijn schouders op.
    Als hij na zoveel uur weer wordt opgehaald, ziet hij alleen de chauffeur: Waar is mijn gast?, vraagt mijn vader bezorgd.
    Tja, nou, ziet U. Die is ziek, is het antwoord.
    ZIEK??? Hij was 100% vanmorgen!, zegt mijn vader.
    Thuisgekomen ziet hij onze gast... met een heel gezwollen lip. Daar in de bush door een insect gestoken, hahahahahaha. Hij kon NIET spelen en mijn vader heeft ik weet niet hoeveel moeite moeten doen om nog een bandje met The Last Post te versieren voor die herdenking.

    Ik moet nog brullen van het lachen als ik hieraan terugdenk. Wij hebben altijd zulke gekke dingen. Altijd.

    Tentoonstelling was top. Zie mijn log.

    xxx dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi verhaal Audrey :-))))

    Bedankt Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Hé MARIANNE en WILMA, bij Jose las ik ook al over haar schoonmoeder dat die van die prachtige dingen maakt(e).Ga jij die onafgewerkte werkjes nog afmaken en gebruik je die materialen nog? Nooit wegdoen, want ik had ook geen idee dat ik nog ies met kraaltjes zou doen, maar voor Kerstmis heb ik een patroon liggen dat ik wil maken en daar kan ik di kraaltjes in gebruiken. Als je dan 100 kraaltjes nodig hebt in 5 verschillende kleuren ben een boel geld kwijt en nu gebruik ik deze mooie dingetjes. En ja ik vond het erg leuk om dat hartje voor har te maken.

    WILMA prettig hè die stierlijke codes weg, ook voor mezelf, want als ik op reacties reageerde moest ik achter elkaar soms 4 à 5 keer die stomme code intikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Oh Dijn, ik lig weer in een krul van het lachen, wat een heerlijke verhalen heb jij toch, ik zie die mannen gewoon voor me staan en dat die ziel uiteindelijk gestoken werd...ha,ha,ha, ocherm!
    Je zult hem wél in je hotel treffen. Pfoeh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig dat geborduurde hart en die doosjes wat mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja ik moet er niet aan denken zit je voor je rust in een hotel zit hij de kamer naast je. Maar dijntje ik vind het een mooi verhaal prachtig. Je zal het maar mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie wat heb je gedaan, om de code er uit te halen wil ik ook is zo lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hhaahaha...Jose wil hem er ook al af hebben die prutscode!!!

    Goed zo dames!!!
    Mariane wij hebben weer een zieltje gewonnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja maar HOE dan? Die code eraf. Ik wil ook, want ik ben een na-apert als het om dingen vergemakkelijken gaat.

    Trouwens, weet je wat ik gisteren zag? Peet en ik waren na het tentoonstellingsgebeuren even door naar Budel gereden voor een aspergesoepje. Het was gisteren de laatste dag! Vanaf vandaag: geen verse asperges meer. Enfin, zit er een dame voor ons in dat Gran Café en die droeg een schitterende haarband, als een soort diadeem leek wel. Ik heb zo steels eens goed ernaar gekeken. Volgens mij was hij gehaakt, smaller bij de oren en dan liep hij zo langzaam breder tot plm handbreedte uit boven haar voorhoofd en dan weer terug naar smal aan de andere kant. Hij zal gehaakt zijn met elastisch garen, halve boogjes: zij had hem in een soort donkere naturelkleur. En dan in dat bredere gedeelte waren er naturel kraaltjes in verwerkt. Het was heel fijn gehaakt, met fijn garen bedoel ik, en die kraaltjes waren ook maar klein. Denk dus niet dat ze met een macramégeval op haar hoofd liep. Het zag er lief uit.
    En in mijn hoofd zie ik daar dan al meteen iets van zilver of bronsgaren mee he, met een bescheiden glimmertje erin verwerkt: dan wordt het een diadeemsieraad. En als dat nou van metaaldraad dus zou zijn, zou je zo ook een spang voor om je nek van kunnen maken... Ik bleef maar kijken en ideeen in mijn hoofd krijgen. Ik hoop niet dat ze het in de gaten had.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dijntje jij ook al maar hoe doen wij dit.CORRIEEEEEE
    HELP hoe heb je dit gerdaan. Wij willen dit er ook uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Hallo codekrakers! Zo heb ik het gedaan: je gaat naar de bovenste rijd tabbladen en klikt op "Weblogs", dan op de onderste rij tabbladen op "Beheren", in het rechter lichtblauwe veld zie je dan onderaan staan "Opties voor berichten, reacties en Trackbacks aanpassen" klik daarop, je komt op het veld "Configureren" en dan zie je "Feedback" staan, klik daarop en dan kom je indelijk bij het tweede veldje waar je het aangevinkte vakje CAPTCHA moet "ont"vinken en "klaar is Kees en hij zag zijn moeder hangen", zei mijn moeder altijd ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Dijn, natuurlijk heeft ze dat gemerkt en ze dacht toen: "Aha, ze kijkt naar mijn mooie zelfgmaakte diadeem en ik hoop dat ze komt vragen hoe ik die gemaakt heb..." Wat zal ze teleurgeteld zijn dat je het niet gevraagd hebt, ha,ha,ha. Ik vroeg voorheen wel eens welk heerlijk parfum iemand gebruikte en dat vonden ze altijd leuk, nu vraag ik het niet meer, kan er niet meer tegen, hoest me ziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Cor, Anne zegt dat we nu spam kunnen krijgen die niet te verwijderen zijn en veel plaats innemen... Dat wil ik helemaal niet. Ik heb gezegd dat ik het even aanzie en als er spam komt, hup, dan vink ik het weer aan hoor.

    Hoef je niet te vragen aan mij: ik gebruik Roma Uomo, Chanel 19 of D+G blauwe mannenfles. Maar als je komt zal ik niets opdoen => hoef je niet te hoesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oooo Ik gebruik D&G ligt blue doe ik ook niet op als je komt. Hoef je ook niet te hoesten Veel liefs Jose en bedankt voor alle informatie. Eveline had het al gedaan. Maar heel veel dank!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie, wat een schat met inhoud heb je gekregen. Wat kunnen we daar blij mee zijn hé? Ik heb vorig jaar van mijn tante een heleboel borduurgaren en ook kraaltjes geerft. Was wel verdrietig over mijn tante, maar was toch erg blij met deze aanwinst. En elke keer als ik er wat van gebruik moet ik aan haar denken. Van mijn schoonmoeder heb ik ook veel borduur garen geerft, maar het leukst was haar naalden doosje! Als je bij haar was of als ze bij ons logeerde, had ze dat altijd bij zich. Met haar breikous trouwens! Dat doosje is ovaal en daarin heeft ze twee ovale lapjes genaaid waarin de naalden zijn gestoken. Onderin 4 kopspelden, grote maasnaalden, borduurnald en een vingerhoed. (die pas ik nietomdat mijn vinger te dik is) Maar nu gebruik ik hem weer. Een naalden doosje met een verhaal dus. Zo hebben we allemaal ons verhaal te vertellen hé?
    @Dijn....jou verhaal over de last post!!!! Geweldig.....hik, hik...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ben ik nog even, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je hartje zo mooi vind. en bedankt voor de link. Ik heb hem uitgeprint. Er stond ook zo'n leuk borduursel met een versje erop. Ook gelijk maar uitgeprint.
    Nu nog een printje met tijd en dan komt alles weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Hester en Marijna, dank jullie wel voor het lezen en de complimentjes, ik zal mijn best gaan doen om er iets moois van te maken. Leuk zeg marijna dat jij oon zo'n cadeau hebt gekregen en dan inderdaad zo'n naadlendoosje, dat is het meest persoonlijk en daarom vind je dat dan extra leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Jose, leuk dat jij ook D&G gebruikt, en helemaal lief dat je rekening met me zult houden ;- ) Dat doet lang niet iedereen, vaak gewoon vergeten hoor, want mensen gaan niet bewust iets opdoen als een ander er last van heeft. Er is tegenwoordig steeds meer over te doen. Eerst maar een alle horeca rookvrij, dan word mijn leefwereld al een stuk groter, daar verheug ik me heel erg op.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat heb je een mooi kado gekregen en wat geef je ook weer iets moois terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @Ja, lief hartje hè Janet en het cadeau dat ik kreeg zie ik iedere dag staan in mijn kast, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ja, lief hartje hè Janet en het cadeau dat ik kreeg zie ik iedere dag staan in mijn kast, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Leuk om het hart in het blauw te zien. Erg leuk gedaan, Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...