donderdag 21 juni 2007

Kikkaaaa!



Vorige week vond ik in een kringloopwinkel drie jaargangen Ariadne's
en toen ik daar heerlijk in zat te bladeren kwam ik deze kikker tegen .
Sinds kort zegt Max "Kikkaaa!" als we naar een plaatje van een kikker wijzen,
dus deze kikker moest meteen gehaakt worden.
Ik had nog een bolletje groene katoen en ging meteen aan de slag.
Gistermiddag nog snel even twee zwarte kralen gekocht en erop bevestigd,
want vandaag gingen we op Max passen en moest de kikker mee.


59 opmerkingen:

  1. Corrie, ik hoorde je roepen :-)).

    OOOO wat is ie leuk geworden !!!! Een échte kikker.

    En wat leuk dat blije snuitje van Max. Wat is hij alweer gegroeid en lijkt blonder dan toen hij kleiner was !? En dan dat rozige koppie erna, MET kikkaa, LIEEEEEF !!!

    (pssst ik vind Pieter Post óók zo leuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo Oma wat lief die kikker. Mooi gemaakt Corrie
    Wat een heerlijk kleinkind, daar wil ik ook wel op passen. SNOEPPPIE wat een schat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig!!! Kijk hoe hij heerlijk van de kikker geniet!!! Wat heerlijk om dit voor het kereltje te kunnen maken!!!

    Pieter Post?????
    http://picasaweb.google.com/Kassio.Toys/SpecialDeliveryPostmanPat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een schatje die Max. Wat zullen jullie van elkaar genieten .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ha,ha, allemaal
    MARIAN'NE, ook ik vind Pieter Post heel erg leuk en Pingu ook, maar Max gaat toch echt voor Pieter. Ga jij die kikker nu ook maken? Is niet moeilijk en voor jou alhelemaal niet!
    JOSE, het is een feestje om op hem te passen, zo'n vrolijk en lief mannetje. zo'n kleinkind gun ik jou ook.
    WILMA!! Wat geweldig dat patroon! Dankjewel voor de link, echt super. Leuk hè dat hij er meteen dol op was.
    JOKE, we genieten enorm van elkaar, maar als Opa Jan achter mij naar binnen komt schuift hij me gewoon opzij en straalt "Opaaaa!" Daarna ben ik ook in beeld hoor en met zijn mama Maaike is het al net zo, als zijn papa binnen komt is hij de held en moet mama ook wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst: MAX is om OP te VRETEN, van lekkerte. Wat een leuk joch!
    Tweedens: Jij ook. Wat een leuke Oma!!!
    Derdens: Dit is dus een echte Kikkaaaa, zeg. Wat KNAP! De vorm, die poooooten!!! Die ogen er zo bovenop. Helemaal zjewellldig.

    Conclusie: Jan en Max zijn vader zijn hele lieverds...

    Wat zul je genoten hebben die dag!Goed zo.
    Welterusten, Corke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een kikker waar je heerlijk mee knuffelt, als je naar Pieter Post kijkt,...dat is wel een groot compliment voor je, Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh wat een mooie kikker, de kleur groen is ook geweldig en dan zo'n lief koppie erbij, om te smelten .....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een lief manneke!!!Hij is prachtig Corrie!
    (en meneer kikker ook!)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappig manneke,en leuk zeg die vlerken(van de kikker dan,goed gelukt)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik wil hem ook echt gaan maken !!! In het blad was hij kleiner dacht ik. Jij hebt dikker garen gebruikt. Zo'n mooie 'kikker' groen heb ik niet in huis :-(. Ik ben de stapel aan het doorspitten, waar was hij ook al weer !! Té grote stapel van "die wil ik nog eens maken" :-)).

    OO Pingu, dat is ook een favoriet van mij. Mijn tieners roepen mij al wanneer deze filmjes beginnen :-)). Ken je Buurman en Buurman nog van de VPRO ?
    Mijn kleindochter was van de Teletubbies (daar vind ik echt niets aan) en nu van Dora, Engelse les voor peuters, ha, ha ). Maar idd ze begint al met yes, no en please !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Dijn, Jan en ik genieten echt van iedere minuut dat we bij hen zijn, ook als Menno en Maaike 's aonds thuis komen en we samen nog eten, dat is een heerlijk moment. We verheugen ons dan ook allemaal op de vakantie die we samen gaan hebben op Terschelling. Vorig jaar waren we daar ook en kwamen zij met toen nog baby Max ook een weekje. Was heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Ingrid, Mary, Dees en Hilly, ik hoop dat Menno en Maaike samen met Max naar dit log kijken en lezen wat jullie allemaal voor liefs over hem schrijven, ik zou dan het koppie van Max wel eens willen zien als hij zichzelf met Kikkaaa ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk die kleinkinderen!!! Jeremaih is helemaal gek van Dora en Diego. En zijn broertje van 10 maanden zegt nu al Diego!!!! Het is niet te geloven...... Oma zegt hij nog niet!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Marian'ne, hij is inderdaad groter door het dikkere garen en ik probeer uit alle macht om niet naar mijn eigen lijstje "nog te maken" te kijken of eraan te denken. Waar ik wel heel erg aan wil denken is aan het cadeau voor Max zijn verjaardag in november, daar heb ik heel veel zin in, maar dat is geheim ;- )
    Ik heb op internet even gezocht naar buurman en buurman en toen herkende ik het weer, ik weet nog dat ik altijd kribbig werd door het gestuntel en opgelucht was als het toch goed afliep, maar dat gebeurde niet altijd. Ik heb net weer ziten lachen om het filmpje op youtube van B&B over die kip in de oven.
    http://patenmat.eigenstart.nl/ Kun je weer genieten!
    Ken jij al die geweldige films van Aardman en hun korte en lange films, daar ben ik helemaal weg van "Chicken Run" is animatiefilm op speelfimlengte en ik vond het nog jammer toen hij afgelopen was.Oh ik ga zelf ook weer even heerlijk zwijmelen op hun site.
    http://www.aardman.com/html/websites.asp?type=html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah, wat een leuk ventje. Zo'n stoer cowboy t-shirt, hihi! En de kikker is ook erg leuk geworden Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha,ha, Wilma, da's nie eerlijk, maar zo gaat dat! Maaike en ik begrijpen je helemaal, lees hierboven ergens ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. pfff ik heb de betreffende ariadne gevonden. Lag gewoon naast mij op het tafeltje bij mijn haakwerk. Want daarvan staan de patronen voorin de zelfde ariadne.

    Dikker garen had ik wel in huis, die van jou is mooi in verhouding gebleven dus ... ik heb al een stukje geprobeerd :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ha,ha,ha,Marian'ne, dat had ik je wel kunnen vertellen dat je patroon naast je lag, dat had je me zelf geschreven, ik vond het nog zo toevallig omdat het zo'n heel oude Ariandne was. Morgen heb je hem af volgens mij, heel veel plezier en succes! Ik zie hem wel op je log.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke kikker, maar vooral, wat een enig mannetje. Hij is duidelijk blijer met de kikker in zijn handjes dan op zijn hoofdje. Maar ja, wie is al gelukkig met een kikker op zijn hoofd?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MaRia, je hebt helemaal gelijk natuurlijk, moet er niet aan denken een kikker op mijn hoofd te hebben, onze oudste kleindochter van 20 is er fobisch voor zelfs al ziet ze ze op een plaatje. Ik zal deze maar niet voor haar gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. sjonge wat een schatten allebei, zowel de prins als de kikker!

    Corrie, je vroeg laatst in een reactie bij mij hoe je foto's in de zijbalken plaatst, ik heb daar wel op gereageerd, maar daar heb je ws niet veel aan gehad. Iemand anders heeft er daarna nog een antwoord bij gezet, wie weet heb je daar wel wat aan. De link naar het betreffende bericht+reacties is: http://bertajour.typepad.com/bert_ajour/2007/06/bomen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou Corrie ik ben weer bij gelezen bij je. Wat een leuke reacties allemaal. Maar wat wil je zo'n leuke kleinzoon. Nu heb ik nog een vraag in welke Ariadne staan die patronen, welk no en jaar. En nog wat, ik heb niks meer gehoord van die blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Jose het kan inderdaad even duren voordat je iets hoort over de blokjes. Pascale is vaak op reis voor de organisatie, dat was bij mij ook zo, maar er zal zeker wel een antwoord komen t.z.t. Het is nummer 7 uit jrg. 1984. Ga je ook aan de slag?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ga zoeken of ik hem nog heb, vele jaargangen weg gedaan. Spijt spijt,Nee ik ga niet aan de slag maar vind het leuk om te bekijken. Bedankt voor de tip dat het een tijdje kan duren. Maar ik laat het je weten.Van de drie afgeknipte takjes gaat 1 tot nu toe goed, die groeit. Ik was bij Intratuin en vroeg naar Seringhortensia,wat zij ze toen die bestaat niet. Zeker betaat die , werken jullie op een planten afdeling, Dat is geen reclame dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Jose, dat is inderdaad leuk om lekker te bladeren, wat vreselijk jammer dat je zoveel jaargangen opgeruimd hebt, maar iemand anders zal er zeker blij mee zijn net als in mijn geval. Leuk zeg, dat één stek het doe, ben reuze benieuwd en wat suf zeg om te zeggen dat een sering-hortensia niet bestaat terwijl je in zo'n tuinventrum werkt, ze had op z'n minst kunnen zeggen dat ze die niet kende. Zeker geen reclame.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach Corrie, wat een lieve foto's van Max. Oma...het hoort niet op je hoofd hoor! Dat weet Max erg goed! Leuk kikkertje dat je gemaakt hebt. Zo zie je maar dat oude tijdschriften het nog goed doen. Moet ook maar weer eens naar de kringloopwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een leuke foto's, heerlijk mannetje, lekker stoer! Als Kikkaaa op de bijna in slaap momenten erbij mag zijn dan moet het wel een bijzonder beestje zijn ;)
    grappig, de combinatie van max en kikker,
    http://www.leopold.nl/web/show/id=61335/dbid=10003/typeofpage=40964

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een lieve foto's, vooral die laatste op de bank. Hij is zo te zien gelukkig met zijn kikkaa. Heerlijk om die oude ariadnes te vinden: daar kun je toch eindeloos in bladeren en dromen wat je allemaal nog eens zult maken .... ooit

    BeantwoordenVerwijderen
  30. aaaah wah lief, een kikkaa met een stoer mannetje.Genieten!!!Ik heb zo'n neefje ik smelt als hij er is.Mijn moeder en ik kunnen als twee beppie's erover zwijmelen.Wat een idee die kikkaaa duidelijk een schot in de roos. Ik moet weer eens naar de kringloop geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Marijna, wat fijn dat jij ook vierkantjes hebt besteld. Zo zijn er gelukkig nog meer bestellingen geplaatst en kunnen ze daar blijven maken en verdienen. Ja, wat een toet hè, echt ongemakkelijk kijkt ie en naar de kringloop is altijd leuk vind ik, dat is voor mij een ontsnappingsuitstapje, niemnad die je vindt en heerlijk winkelen zonder iets speciaals te moeten kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Marcella, Annita en Lynda, dank voor jullie reacties en Marcella jij ook nog voor de leuke link. Ik ga wat van die kleurplaten printen vind ie leuk en papier en krijtjes zijn nu favoriet bij hem, daar is ie heerlijk mee aan het kleuren.
    Annita die oude Ariadne's vind je niet vaak, dus ik was er heel blij mee er staat zoveel in, ik verveel me voorlopig niet.
    Ja leuk he Lynda lekker samen genieten van zon kleintje, ook dat heeft niet iedereen en heerlijk om dan zo'n neefje lekker te vertroetelen en er naar te kijken en luisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  33. bij het zien van deze plaatjes smelt je toch! Wat een heerlijk kereltje. En je kikker is ook leuk geworden Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Dankjewel Astrid, ik ben net even bij jou op bezoek geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Beeldige foto's van een heerlijk jochie!! Zo te zien is Max helemaal in zijn nopjes met de kikker!!

    Bestaat Pieter Post nog steeds!!? Mijn kinderen keken er al naar en vonden het ook altijd zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik ben weer bijgelezen.
    Wat een prachtige kikker heb je gemaakt!
    Lief!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie Bij Google intikken( tilda quilten )kom je op een duitse site met allemaal tilda artikelen.
    Gr jose

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sorry Corrie las ik ergens van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Allebei lief, maar Max natuurlijk het liefste! Stápels Ariadnes heb ik weggedaan! Alleen gebromd tegen mijzelf. Nu heeft mijn zus het ook gedaan. grom, grom, had ik nu maar hard geroepen dat je dat nooit moet doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Oh Marian, dat is echt heel erg jammer, dat heb ik van anderen ook al gehoord. Je mag dan hopen dat anderen er echt veel plezier van hebben en ze niet bij het oud-papier zijn belandt.Echt jammer, maar misschien vind jij ze ook weer eens bij de kringloop voor een paar euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik heb gisteren bij de kringloop 10 jaargangen van de voorloper van de Ariadne "Handwerken" uit de jaren 50 kunnen kopen. Zó leuk, die ouderwetse dingetjes. Ook HET gebreide badpak en plisérokje. Gebreid ondergoed en babypakjes prachtig :-)).

    Je komt gelukkig nog regelmatig oude tijdschriften tegen.

    Ik dacht ook dat ik de oude Ariadnes nooit meer zou gebruiken en na 20 jaar haal ik er weer van alles uit. (een leuke kikker of zo :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Corrie,
    Ik heb net een mail teruggekregen van Pascale en mooie vierkantjes uitgezocht,hartstikke leuk.
    Ik was ook ontroerd toen ik die folder kreeg en de foto's van die vrouwen aan het werk zag. Fijn dat internet: vrouwen voor vrouwen.
    Ik hang ook zo'n folder op mijn werk op en hier in de hobbyzaak.Die plaat gaat gloeien van de druppels,wedden?
    Groeten (veel reacties op Max, de hartendief he,leuk hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mooie foto's en wat grappig Max samen met die leuke gehaakte kikker! Echt zo'n lekker handzaam kikkertje wat makkelijk te handteren is voor zo'n jochie.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Berthi en Juul, dat lieve kereltje ligt nu heerlijk bij on sin zijn bedje te slapen, hij logeert een nachtje. Ja Berthi Pieter Post is momenteel op DVD verkrijgbaar en ik geniet er zelf ook heel erg van, zo heerlijk Engels en er is een verschil in de iets oudere afleveringen, daar bewegen de monden niet en dat merkte max meteen, hij was veel sneller afgeleid dan bij de nieuwere versie. Leuk dat jullie hem ook keken, bedankt voor julie reactie. Juul dat was heel wat leeswerk dan zeker?!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Marian'ne wat een geweldige vondst en heb je ook genoeg ruimte om dat allemaal op te slaan, want het moet een flinke rij mappen zijn. Ik weet niet eens meer hoe die tijdschriften eruit zien, maar het linkt wel heel erg leuk met al die mooie oude patroontjes. Heb je heerlijk zitten bladeren vanmiddag, wat leuk om te doen, allemaal ontdekkingen. Wijs om de Ariadne's allemaal bewaard te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Jose...wat las je van mij? dat sorry Corrie? ;- ) Prachtige site, ik heb hem opgeslagen en morgen lekker lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Hilly wat leuk zeg, zeker ontroerend als je die foto's ziet en heb je de foto's op hun site ook gezien? Prachtig zijn die ook. Wat een goed idee om die folders op te hangen. Echt fijn dat je zo enthousiast bent en wedden dat die plaat afkoelt, zou voor onze hele aarde ook wel goed zijn, warmt ook teveel op, misschien worden wij mensen daar zelf ook wel te heethoofdig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Marianne, eigenlijk moest het met dunner garen en zou de kikker kleiner geworden zijn, maar deze is inderdaad handzaam gebleken, een lekker handjevol kikker ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  49. pssst... ik zit zelfs 's nachts te lezen, maar blijf achter lopen.
    (help)
    sttt, ik lees heel zachtjes verder...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hij is toch gewoon heel errug lief, die kikker?
    Snap je nou dat *iemand* 'm eng vind?
    ;o)

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  51. wat een leuke kikker met max!! haha echt lief

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hallo, ik heb een collega die zwanger is ,zij is gek van alles wat kikkers betreft, is het mogelijk om mij de beschrijving van deze kikker door te sturen aub ? ik zou deze graag maken voor haar als cadeautje..
    alvast dank voor jullie reactie.
    PS indien u niet snel antwoord hebben, ik vertrek op verlof vanaf 06/03 tot en met 15/03 groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hallo, zag ik toevallig je geweldig gehaakt kikkertje.
    Is het mogelijk daar een beschrijvinkje van te krijgen?
    Groetjes uit Belgie

    BeantwoordenVerwijderen
  54. @Hallo CARINE, wil je me je e-mailadres zenden, dat kan via mijn e-mailadres links bovenaan mijn web-log-pagina. Dan stuur ik het je toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. JENNY, sorry, dat ik je verzoek zo laat pas lees, ik hoop dat baby nog niet geboren is, kun je me je e-mailadres geven, dan stuur ik je het patroon toe. Links bovenaan deze pagina vind je mijn e-mailadres.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ook ik wordt over een half jaartje oma! aangezien onze dochter de babykamer in wil richten met het thema "Kikkers", lijkt het me erg leuk om jouw kikker te haken! Kun ji mij het patroon sturen? Hartelijk bedankt!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  57. @JANNEKE, met alle plezier stuur ik je het patroon, maar wil je me dan je e-mailadres geven, je kunt dat doorsturen via mijn emailadres, links bovenaan deze pagina in de linkerkolom.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Jolanda Huijsing7 oktober 2008 om 20:06

    Beste Corrie,
    Graag zou ik een kopietje ontvangen van de gehaakte kikker. Ik ben een kikkerverzamelaar (heb er al bijna 1200, maar deze nog niet. De kosten worden natuurlijk vergoed. Met vriendelijke groeten,
    Jolanda Huijsing

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hallo Jolanda, wat leuk om dit te lezen en ik wil je het patroon graag toezenden, maar dan heb ik je e-mailadres nodig, mail je mij eerste even? Link naar mailadres vind je links bovenaan deze pagina! Maar hier is ie ook nog even: jancormml@hetnet.nl en er zijn geen kosten aan verbonden. Leuk zeg zo'n uitgebreide verzameling! Ik hoor graag van je.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...