woensdag 6 juni 2007

De dag van de rozen



Maandagavond kwamen Dirk en Joke bij ons op bezoek
en namen twee prachtige bossen rozen mee uit eigen tuin.
Dirk is degene die samen met Jan en Hans naar Roemenië is geweest.
Door chronische bijholte-ontstekingen is mijn reukvermogen
steeds meer achteruit gegaan dus was en is het voor mij
een ware sensatie om de verschillende geuren van deze rozen te kunnen ruiken
en zelfs te kunnen onderscheiden.
Dirk vertelde ons dat hij inmiddels 60 soorten rozen heeft gekweekt
waarvan de meesten in zijn volkstuin staan en zo kregen Jan en ik een uitnodiging
om daar vandaag te komen kijken.
Eerst dronken we thee in de tuin bij hun huis waar ook hun
 is gevestigd en waar hij volgende week zaterdag
een expositie van eigen werk houdt.




 (een heel speciaal plaatje uit de tuin)


Ook in de tuin  bij hun huis staan al heel wat prachtige rozensoorten 
en andere bloemen, dus daar genoten we al volop.
Dirk haalde er boeken bij met de prachtigste foto's en noemde alle namen
van de rozen die in de tuin staan. Daarna fietsen we gevieren
naar het volkstuinencomplex waar Dirk zijn tuin heeft ingericht als moestuin
en boomgaard waarin ook zestig rozensoorten hun plek heb gevonden.




Hij vertelde vol enthousiastme over iedere soort en we bekeken
ook alle groenten en kruiden die hij daar teelt.
Mijn neus en ogen gingen "te gast", wat een schoonheid van kleur en geur.
Aan het eind van ons bezoek begon Dirk opnieuw rozen voor ons te plukken




en ook deze bos mochten we meenemen, dus samen met de vers gesneden
kroppen andijvie en de bosuitjes die ik zelf mocht plukken


 
werden ook de rozen vervoerd in de fietstassen van Joke.
Ik ben de hele weg blijven kijken naar die pracht.
Bij hun huis aangekomen bleek alles het prima overleefd te hebben.
Tot slot dronken we in hun tuin nog een glaasje sap onder de




net doorgebroken zon. Daarna heb ik als een bruid, zoals Joke zei,
 op weg naar huis voorin de auto zitten genieten van de enorme bos
die ik in mijn armen hield en waarin ik constant mijn neus begroef
om te ruiken en te ruiken en te ruiken. En zo staan ze nu op de tafel!



   
Ik heb er zelfs twee grote boeketten van kunnen maken
en onze hele kamer geurt ernaar en zelfs mijn handen blijven de geur behouden.
 Ik las ooit een mooie spreuk en die is naar mijn idee speciaal bedoeld voor Dirk en Joke:

 "Van de geur van bloemen die van harte worden
geschonken blijft ook altijd de geur
achter aan de handen van de schenker!"

Voor degenen die nog verder willen genieten heb ik een
 Rozen Foto-album
aangemaakt waarin ik alle rozen laat zien
die ik vandaag heb gefotografeerd.
Echt de moeite waard om een kijkje te nemen vind ik zelf!
En nu wilde ik het liefste dat jullie ze allemaal ook nog zouden kunnen ruiken.

29 opmerkingen:

  1. Inderdaad heel leuk om een kijkje te nemen. Heel erg mooi!!!
    Ben ik natuurlijk ook best gek op rozen. Wat heeft hij mooie rozen gekweekt zeg!!!

    En andijvie......oh wat mis ik dat. Wij hadden vroeger ook een moestuin en nu mis ik dat vreselijk!!! Tomaten smaken tegenwoordig naar niks.......moet je die eens uit een moestuin eten.....mmmmmmmmmmm
    Nu hebben wij een echte stadstuin maar wel met ons eigen fruit....Heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOoooCorrie wat prachtig ik ruik ze,doet mij aan mijn opa en oma denken, die hadden ook veel rozen in hun tuintje. En die lucht herken ik nog,zo goed.Wat staan ze gezellig op je tuintafel kun je zo heerlijk van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende rozen!!! Zo'n mengsel is eigenlijk ook veel leuker dan een kant en klaar boeket (Hoewel ik daar ook geen nee tegen zeg...).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cor, ik ben hier stil van. Wat een mooie bloemen, zo'n verscheidenheid. En wat geweldig dat ze geuren. Dat is met bloemen uit de winkel niet meer vaak het geval (meesten worden gekweekt op kleur en vorm en zijn onvruchtbaar, wist je dat?). Ik wil bij deze graag een groot compliment geven aan je vriend. De bloemen weerspiegelen zijn liefde.

    En verder wil ik jou een compliment maken: de aandacht die je hebt voor iedere bloem, spreekt uit iedere foto. Je fotografeert subliem. Nee, het is niet enkel de camera.

    Zo teer de blaadjes. De vorm. Het schijnbaar fragile in kleurverandering. Wat een ongelooflijk mooie bloemen.

    Wat zul je genoten hebben!
    Welterusten lieve Cor. Dank je wel voor deze mooie log. Ik ga met een glimlach slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie rozen ,vooral ook die lilakleurige....mooie foto's allemaal .dat was weer een dag met een gouden randje he Corrie?Lieve groeten ,Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ha Hilly, lopen we elkaar net mis, was toch zomaar even aan het reageren bij deze en gene, ga gauw weer naar de zolder aan mijn puzzelproject verder werken. Die lila rozen ruiken ook het meest bijzonder van allemaal en erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tsja en ik zit er nog steeds achter....zag die leuke gekleurde bonte haan bij een borduurpakket voorbijkomen ,erg leuk en wilde nu bij jou kijken van welk merk borduurpakket dat lieve huisje was...maar ik moet gaan verven...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o Corrie, na mijn dagje Appeltern gisteren kan ik de rozen hier ruiken. Wat een prachtig boeket is het geworden.
    Appeltern is trouwens in mijn opinie zeer de moeite van een bezoekje waard.

    ps zou je mij een paar kleine patroontjes willen sturen voor geurzakjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu snap ik dat het gezegde

    ** ik wens je veel rozen op je pad **

    een hele positieve wens is !!!!!

    Zo prachtig, geurig en kleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik verbeeld me dat ik rozen ruik...heerlijk zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hilly, later is alles toch nog goed gekomen met het schilderen van je huisje en je haar ;- )toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Noor, ze zijn onderweg en over Appeltern heb ik bij jou ook al gereageerd, maar wat zin ze prachtig he! Het is nu vrijdag en ze staan nog zo mooi in de vazen ondanks de warmte. Wonderrrozen zijn het en ze willen niet weg omdat ik zoveel van ze hou.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je Corrie, het zijn hele mooie patroontjes om voor de geurzakjes te gebruiken.

    Geniet maar van het prachtige boeket, je zou ook nog heel mooi de foto kunnen vergroten voor aan de muur, kun je er nog wat langer van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor de verf zit goed op de kozijnen/ramen ,moet nog 1 keer...mijn haar is erbij ingeschoten ,vanwege het kanten randje aan mijn waszak naaien...dus dat probeer ik morgen dan maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Noor, gisteren heb ik een serie foto's afgedrukt en naar Dirk en Joke gestuurd met een bedankje. De dubbel afgedrukte foto's hang ik straks meteen aan de muur, goeie tip, dat staat vast prachtig. Fijn dat je iets aan de patroontjes hebt, ze zijn mooi he.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, die rozen en al even prachtig zijn de foto's. Ik heb van het hele album zitten smullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Meer rozenmoois bij http://posy-typepad.com kwijl kwijl erg lief keukentje:vrolijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. sorry :http://posy.typepad.com
    da's nou net zo belangrijk he . of - ahum

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hilly, wat een leuk web-log! Al lezende begon ik me echter af te vragen hoe Jan zou reageren op een rozenpyama in en bed bedekt met rozen en een hel huis vol rozen. Op dat moment kwam ie beneden en vroeg ik het hem en liet de foto's zien. Zegt ie: "Nou ik geloof nog geeneens dat ik ermee zou zitten, is niet belangrijk!" Lachen! Die groene gehaakte randen om de rozenkussens vond ik ook heel erg leuk en dat keukentje, ja kwijl, die tuin ook trouwens en eigenlijk alles wel, erg lief cottage-achtig. Thanks for the link Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh als Jan ertegen bestand is ,durf ik er nog wel 2 te sturen,ze zijn superleuk om naar te kijken ,maar voor thuis vind ik het net te...
    http://verom.canalblog.com
    http://www.yvestown.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh ik ben gek op rozen!!!Ze zijn prachtig Corrie!
    xoxo Dees


    PSIk ben al met de bambi begonnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh ik ben gek op rozen!!!Ze zijn prachtig Corrie!
    xoxo Dees


    PSIk ben al met de bambi begonnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Uit een liedje:

    "Met zulke rozen, als op jouw wangen, zou ik m'n kamer willen behangen....."

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hilly, wat een leuke links weer, ik heb ze bij mijn favorieten gezet en ga ze eens rustig doorlezen als Jan voetballen kijkt of zoiets, want ook al vind hij het prima, meekijken is iets teveel gevraagd denk ik ;- ) Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Dees, wij handwerkdames zijn dus dol op lapjes, chocolade, rozen (jij zelfs tweemaal zoveel als wij) servies en nog veel meer... we kunnen nooit meer stoppen met bloggen, veel te leuk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Ien, je bent inmiddels onmisbaar voor mijn web-log vanwege je geweldige liedteksten die je zo to the point plaatst. Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Dees, las pas later je P.S.'je...Geweldig! Ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat verwachtte ik ook niet hoor ,dat Jan mee moest kijken,andre komt ook alleen op verzoek meegluren of bij erg veel "oh en ah-geroep",meestal bij een lief katje op borduurwerk van iemand,want dat vind ik ook zo leuk op de logfoto's ,altijd die schatten die het 't eerste in gebruik nemen,haha

    BeantwoordenVerwijderen
  29. dat is mijn oom!!!! Van die prachtige rozen, een tuin vol met groente en ook heeft hij nog boeiende schilderijen in de paardenslagerijrozen,ik ben trots op hem

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...