zondag 10 juni 2007

Cartonnage Brodé


Dit is het resultaat van mijn noeste arbeid van de afgelopen week.
Ik zat er al anderhalf jaar tegenaan te hikken want zo lang geleden
had ik het borduurwerk al af gemaakt.




Het borduurpatroon is van Perette Samouiloff.
Ik ben dol op haar kinderfiguurtjes en ook haar ander werk trouwens.
 Het naaikistje, want dat is het, is een werkstukje uit het boek
 "Cartonnage Brodé" van Sophie Delaborde & Sylvie Castellano,
uitgegeven door Mango Pratique
Het is een van de boeken die ik via 'Amazon france' bestelde
en de levering was steeds uitstekend.
Na het borduren maakte ik eerst kleinere doosjes en daarna
durfde ik aan dit kistje bijna niet te beginnen.
Het heeft nl. vier kleine en een grote lade(s) en dat is heel veel werk.





                                                                                                                                                
Aan de binnenkant van het deksel prikte ik een poëzieplaatje uit mijn verzameling.
Veel van die plaatjes bestelde ik bij http://www.glanzbilder-traum.de/.




Aan de voorkant van het kistje heb ik een lauwerkrans gehangen,
die ik ooit op een rommelmarkt op Terschelling heb gekocht,
ik vind het echt iets Frans hebben zo.



Over Frans gesproken...dat vertalen van het Frans naar Nederlands
was een flinke klus en daar ging nog heel veel tijd in zitten;
het is meer dan veertig jaar geleden toen ik van school kwam
en Frans was toen al een van mijn mindere vakken.
Nu vind ik het een heel mooie taal en geniet ik ervan om
Franse web-logs en sites te lezen, zo goed en kwaad als dat gaat.
Wie weet kan ik me met de taal ooit nog redelijk redden
als ik Frankrijk bezoek, want dat staat nu wel als een
van mijn favoriete vakantielanden te boek na alle enthousiaste verhalen
die ik van andere bloggers hoor over de geweldige brocante-markten
daar en ook de handwerkartikelen die daar zoveel makkelijker te vinden zijn.
Nu nog een fotootje van de lade-piercings en dan kan ik eindelijk
van een lange ontspannen nachtrust genieten.



 

57 opmerkingen:

  1. WAUW!
    Ik ben sprakeloos!
    :o)

    ...laatjes aan de zijkant...
    Wauw!

    ooooohhhhhhhhhhhhhhh.....

    HAPPY DANCE!!!
    Gefeliciteerd!!!
    Wat heb je dat mooi gemaakt!
    Yes.
    zucht...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend...................
    daar mag je trots op zijn !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, wat is dit móói!
    Een enorm werk, maar het resultaat is bijzonder! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie Inderdaat WAUW, wat is dit mooi ik ben verliefd.Hier hou ik nou ook zo van prachtig!!!!!!!!!!!!
    Maar wat een werk maar wel leuk om te doen.
    Daar ben je lang mee bezig geweest, knap knap.
    Leuk stof gekozen past er zo mooi bij,met de kleurtjes van borduurwerk. Mijn complimenten FANTASTICH.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kistje is dit geworden in een woord FANTASTISCH. En fijn dat je het frans kunt volgen in een beschrijving, ik heb er veel moeite mee, ondanks de franse les die wij vroeger op de lagere school hier in Maastricht kregen.
    Ik snap er niet veel meer van, maar heb een aardige buurvrouw die vroeger vertaalster was van franse boeken.
    Groetjes Ella.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit mij hier helemaal bij aan!! Wat is dit mooi!!! Het is inderdaad erg lastig van Frans naar Nederlands....... Het boek is zo mooi!!!! Heel erg mooi!!!
    Complimenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie combinatie,sfeervol.stijlvol ,wat een engelengeduld en een precisie!!
    Erg leuk dat we mee mogen genieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooooooooooooooooooooh!!!!!!

    Geweldig!

    Had je maar een winkeltje,....;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. G E W E L D I G ! Leuk boek he... :-) Het lijkt me wel een avontuur, met die laatjes en dingetjes maar hier heb je echt eer van. Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi!! en wat een precisie werkje. Het is prachtig geslaagd. Ik ben dol op kistjes met laatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie ik ga 15-6-met vakantie maar weten nog niet waar naar toe.Erg vind ik dit maar ja, moesten wachten op Eveline haar uitslag. Nu zij woensdag haar diploma krijgt kunnen wij boeken. Dus zit nu wat te zoeken kan ik morgen boeken. Corrie bedankt voor de goede wensen,nu zal ik snel wat vinden. Je hoort het nog van mij wat het geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Dat vind ik heel leuk omte weten Jose. Heel veel succes bij het vinden van een bestemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Wat een lieve en enthousiaste, erg leuke reacties allemaal, dat doet me goed, want na zoveel geklus is het heel erg leuk als ook anderen er enthousiast over zijn, dat verdubbelt het plezier. Heel erg bedankt allemaal!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Corrie wat ontzettend mooi gedaan!!!Chapeau!lieve groeten Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie dat is een echt mooi kistje geworden zeg. Ik kan me voorstellen dat je je even een paar dagen hebt teruggetrokken om dit project af te maken, wat een heerlijk gevoel zul je er nu over hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie bij mij staat een oude merklap erop? Er staat 1730 op maar of dat klopt is de vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. http://lesbonheursdesylvie.over-blog.com/album-40619.html
    ,dit is ook zo'n mooie Corrie...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O- zucht ............. wat MOOI en wat een werk !!!!!

    Iedereen heeft al voor mij jou gejuicht, ik doe het dubbel en dwars over :-))))).
    Zó leuk gedaan, met de krans en het poësie plaatje.
    Het stofje komt mij bekend voor, kan dat !??

    Nou je hebt niet voor niets je teruggetrokken op de zolder :-)))).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Dank ook aan jullie Dees,Noor, Hilly, Jose en Marian'ne, ja ik heb er zeker een heel voldaan gevoel over, hoewel ik natuurlijk altijd de kleine foutjes blijf zien, maar wie maalt daarom, misschien is dat ook wel een beetje op z'n Frans, dat zie ik ook op de doosjes en het kastje van mijn moeder die ik nog heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Goed gezien Marian'ne, hetzelfde stofje heb ik gebruikt voor de Dodo-handwerkmap http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2007/05/dodo_is_back.html
    Wat een geweldig compliment ook weer van jou, reuze blij mee en ik bloos er bijna van dat jullie zo enthousiast zijn. Leuk, leuk leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zo prachtig!!En dat is nog licht uitgedrukt!
    en wat een werk moet dat geweest zijn... ik kan best geloven dat het je véél voldoening geeft.
    Een dikke pluim :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Dankjewel Elise, jouw mail wordt straks nog beantwoord, ik vind je beeldjes geweldig!!! Heel mooi en heel knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie het is Curacao geworden. Eveline heeft daar 4 maanden gezeten. En nu gaan wij met zijn drietjes terug heerlijk weer eens lekker lezen.Echt lui zijn en geen quiltzaakjes daar.Dus rust!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dat mooi geworden zeg! Het blijven hele mooie boeken hè, en jij maakt er de mooiste dingen uit!
    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Janet, wat leuk om je eens hier te zien, ik geniet ook altijd van jouw web-log en je site. In Hoorn bij Wilbert schouten werd je naam ook genoemd. Bedankt voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gerrie v.W.-v.N.11 juni 2007 om 20:00

    Je doos is prachtig !!!!!
    Wel een heel werk met allerlei laatjes en zo bijzonder ook aan de zijkant .


    Ik gaf net de tip door bij Berthi over de uitzending van CHANEL op ned 2 om 19.50 uur . Eigenlijk ben ik een beetje telaat met dit bericht iedereen is druk aan het koken of zit al aan de dis .

    Tot later maar weer . We komen tijd tekort voor alle moois wat er overal te zien is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Gerrie, bedankt voor de tip, helaas heb ik niet kunnen kijken, maar vorig jar heb ik gelukkig de serie ook gezien. Mooi hè, al die fantastisch kundige vrouwen en heerlijk o de spanningmee te maken. Je hebt gelijk dat we tijdtekort komen met zoveel mooie dingen om ons heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie, wat smaakvol...prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Cura gaat niet door, jammer andere keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Whauww, Corrie wat mooi. Een hele klus. Prachtig, een pronk stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie bedankt zijn nog zoekende, loop met een bal in mijn maag.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corke! Mijn handwerkclubje is naar huis en vind nu pas eindelijk tijd om je te bejubelen, bejuichen, je de lucht in te zwieren (en weer op te vangen)en een grote vlag in je log te planten (BOINGGG), je een hele pluimendeksel op je hoofd te planten (wel water geven). Uw retraite zij u vergeven, o verheven Cor: wat geweldig knap gemaakt. Ik ben het met Goof eens: begin een winkeltje met al dat moois wat jij steeds maakt en zo snel afhebt! Wat zal dát een uitzoekwerk geweest zijn, al die laatjes, en ook nog allemaal recht, en ze DOEN het ook nog allemaal zie ik. Die lauwerkrans is geinig. Maar hoort DIE nou niet boven je hoofd te zweven, lieverd?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @Dijn, hier zat ik nou op te wachten, ik lees het Jan net hardop en gierend van het lachen voor. Lekkere gekke meid, leuk dat je even kwam kijken. Dit is de slagroom op die toch al zo verrukkelijke taart.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Corke, en ik lees NET jouw berichtje pas bij mij!!! Ik dacht: Hee, is mijn berichtje dan niet geplaatst? Dus ik hollen naar jou, en toen had je 'm al gelezen. Hahahahahaha.
    Kom nu pas toe aan het bijlezen her en der. Ik vind je kistje ECHT bijzonder!!! Zoen zoen zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Corrie de vakantie gaat niet door mijn DH heeft het onverwachts druk gekregen,dus het komt beter voor hem uit als het later word,voor mij geen probleem. Najaar ook goed dochter blij iedereen tevreden.Zij heeft vorig jaar 4 maanden op Curacao gezeten, en 6 maanden in Engeland, voor de studie.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hoi corrie kun je het boek ook gewoon hier in nederland bestellen ik bedoel cartonnage brode?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw Corrie! Dat heb je mooi gemaakt! Dat is constant opletten en uitkijken met maken! Het heeft zeker wel een ereplaatsje in je huis gekregen! Echt heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw Corrie! Dat heb je mooi gemaakt! Dat is constant opletten en uitkijken met maken! Het heeft zeker wel een ereplaatsje in je huis gekregen! Echt heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hoi corrie ik heb je bij een van de andere dames op hun log gezien.En zag deze doos ik vind hem erg mooi.Ik zal wel vaker bij je komen kijken groetjes lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @Ha Marianne, het is helemaal waar wat je schrijft, goed opletten en uitkijken, maar je kunt ook nog heel wat herstellen als er onderweg iets fout gaat en dat gebeurde ook tijdens het maken van dit kistje. Achteruit cartonneren noemen we dat maar, net als achteruit borduren en breien en zo. Dank voor je compliment en je bezoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @Lynda, wat leuk en je bent natuurlijk heel welkom, daar houden we erg van als web-loggers, bezoekers en reacties.
    Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. jeetje wat een werk zeg maar o zo mooi geworden zeg ! een echt kunstwerk !! daar zul je heel veel plezier aan hebben ........

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zo 42 reacties Corrie,je zit zeker lekker na te genieten?Maar ik mis je wel met een gezellig logje..groeten hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Mary en Hilly, wat een compliment Mary, dankjewel!!!
    Hilly hopelijk vanavond een nieuw logje, de foto's zijn al in de map gedaan, gecropt en wel :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  45. wat een superdoos! ik neem aan dat alle voorgaande 45 reacties ook allemaal lovend waren. Ik kan ze onmogelijk allemaal gaan lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve zus,

    Wat moet ik hier nou nog over schrijven of zeggen?? Wat een verschil in zusjes hé, jij met je geknutsel en creativiteit op allerlei gebied, en ik vindt het allemaal prachtig maar breng absoluut niet het geduld op wordt er al nerveus van als ik ernaar kijk!!
    Leuk en lief al die reakties op je log, mooi om al die mensen op deze manier te leren kennen, geniet evan meid en tot gauw maar weer!!

    liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Oh Ria, wat leuk om jou nu hier te zien staan, dat alleen is al voldoende. Ieder doet wat hem of haar ligt en iedereen op deze logs heeft ook heel erg meegenoten van de prachtige zelf gemaakte sieraden die ik van je heb gekregen. Als je daar maar mee door gaat Rietje! Dikke zoen van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Marcella, die reacties heb ik allemaal gelezen, hoef je niet te doen, wel eel leuk dat je ook even kwam kijken. Dank voor je compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Super, super, super, Corrie!! Daar was je dus zo druk mee bezig! Het loonde de moeite!!

    Ik ben helemaal weg van de doos!!! De combinatie met borduurwerk is zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. @Ha Berthi, wat leuk dat je ook nog even langs komt. Jouw mening en complimenten stel ik zeker ook zeer op prijs, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Geweldig, wat een prachtwerk! Daar moet je echt wel geduld voor hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @Hallo Marian, ja het was zeker een geduldwerkje maar heerlijk om te doen en ik ben er ook heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Cor! 53 reacties op je doos! Ik zou een grotere lauwerkrans passen, als ik jou was. En ijzeren beugels om je enkels om je down to earth te houden, hahahahaha! Gefeliciteerd, lieverd. Hartstikke goed van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ohhhh Corrie, wat een prachtige doos is dit geworden! En dan het borduurwerk er op verwerkt! In één woord GEWELDIG.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Corrie,

    Je maakt prachtig werk en je hebt een heel mooie blog. Ik geniet er elke keer van.
    Doe zelf veel aan cartonnage en heb ook Franse boeken.
    Klets ook op een Frans Forum mee. Mocht je nog eens hulp nodig hebben, neem dan gerust contact met me op.
    Hierbij een link naar mijn foto's
    Groet, Madelon

    http://foto.hema.nl/web/20349612/ssa.do?ak=6AELBeTcLt

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Madelon, met verbazing heb ik naar al je prachtige werkstukken gekeken, wat een precisie en wat een prachtige papiersoorten gebruik je, vooral de chinese en Japanse vind ik heel erg mooi, maar er is zoveel meer, ik ga zeker nog vaker kijken en heb de link opgeslagen. Ik kon alleen nergens een gastenboek of een e-mailadres kunnen vinden. Wil je me dat mailen? Links bovenaan vind je mijn e-mailadres. Wat leuk dat je al vaker bent komen lezen op mijn weblog en dat je ervan kunt genieten, dankjewel! Ik vind dat zó leuk om te lezen. Fijne zondag Madelon, groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...