dinsdag 1 mei 2007

Yoshitomo Nara

   


Zoals beloofd in mijn vorige log hierbij een babbeltje over de
kaartenboekjes die ik in de museumwinkel van het Gemeentemuseum
te Den Haag kocht. Ik kocht er drie: 2 dezelfde van Yoshitomo Nara
waarvan een voor mezelf en de andere voor Menno en Maaike
omdat ik zeker wist dat ze dat mooi zouden vinden
en een genaamd Hong Kong Comics. Ik was er helemaal weg van.
Hierbij een paar plaatjes uit het Nara-album:









  ik ben bang dat ik deze kaarten niet ga versturen, ik vind ze zo mooi
en ik zou niet weten welke ik zou willen missen.
Toen Menno en Maaike met Max gisteren bij ons waren
en ik hen het kaartenboekje gaf, waren ze inderdaad net zo enthousiast
 als ik al had gedacht, Nara is voor hen geen onbekende
en Menno zei zelfs dat hij in de stijl van Nara iets met een wand
 van Max zijn kamertje wil doen. Ik hoop dat het gaat gebeuren,
dat merken jullie mettertijd vanzelf.
Als laatste nog een plaatje van de Hong Kong Comics.
Als jullie je nu afvragen of ik iets met het Verre Oosten heb...inderdaad!



18 opmerkingen:

  1. Mmmmmm prachtig en vooral die boekentips!!
    Groeten, Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat gaaf!Ik ben gek op dat soort kunst!Bedankt voor de link!
    xoxo Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit kende ik nog niet, weer wat geleerd !!!

    Maar niet helemaal mijn ding. Ik hoop dat je zoon wel wat vriendelijke koppies uitzoekt voor Max zijn kamertje :-))).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hilly, je kijkt niet alleen meer om een hoekje, maar schrijft nu ook vaker, wat leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Desiree, dat verbaast me niet echt, ik vind het helemaal bij jouw stijl passen.
    @Marian'ne, ieder z'n smaak en ik heb ik dat boekje ook heel vriendelijke kopjes zitten en lieve hondjes met een kroontje op, maar ik vond die nijdige koppies juist het leukst omdat ze meer emotie oproepen bij mij. Ik moet er steeds om lachen als ik zo'n pissig smoeltje zie :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, die poppetjes, ik kan er wel om lachen. De sixties had ik ook gezien en vond het ook wat tegenvallen (weinig kostuums!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest ook wel lachen hoor om die nijdige koppies ( psst lijken een beetje op mijn kittige (kattige) kleindochter :-)).
    Lees net bij Berthi dat er een zeventies tentoonstelling komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nara is voor mij niet zo bekend. Wel ziet het er leuk uit die kaarten boekjes. Pearl s Buck...heb ik ook wel gelezen. Erg interessante lektuur. Kleding uit het oosten vind ik erg mooi. Het is een wereld deel dat ik misterieus vind. Brengt een soort nieuwsgierige spanning met zich mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook heel lief:
    http://www.nijntje.nl/

    LOL ;o)
    *huppelt snel verder*

    BeantwoordenVerwijderen
  10. pssst nog even een museaal linkje...

    http://www.dickbrunahuis.com/

    *sjeest verder*
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Juul, wat een enige links, je moest eens weten hoe ik daarnaar gezocht heb tijdens een oppasdag, leek me zo leuk voor mijn kleinzoon. Nu staan ze natuurlijk bij mijn favorieten en euuh...de screensavers gebruik ik voor mezelf, die methet sleetje en het fietsje. Top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Marijna, die exotische sfeer is ook wat mij aantrekt, daarnaast de schijnbare tegenstelling van het schoonheidsideaal dat overal in gezocht en beoefend wordt en daartegenover de hardheid en wreedheid van het leven, sterk! En ja die kleding, zooooo mooi, zoals die schoentjes en kleding die Berthi heeft laten zien in haar "Corners of my home" log.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, prachtig!!!
    Echt super! Bedankt dat je dit laat zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Berthi, was je daar weer! Je hebt het heel druk gehad denk ik. Maar wat super dat je die link van Tesselschade...plaatste! Het is gewoon hetzelfde boompje. Ik ga ze eens vragen of mijn oranje boompje ooit bij hen vandaan gekomen is. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi, mooi, ik vind ze wel wat hebben, die koppies ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Hallo Marcella, weet je ook wat ze hebben ? :- ))))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Corrie, de volgende keer als je iets zoekt, het gewoon even bij Google intikken...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. super tof, mooiie prentjes
    echt demaks^^

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...