woensdag 2 mei 2007

Qoopjes!




Tijdens Koninginnedag heb ik niets van mijn gading kunnen vinden
op de rommelmarkt in ons dorp, maar zoals jullie zien
heb ik toch gerommeld en wel op Qoop http://www.qoop.nl/.
Het klokkenkleedje dat ik terug moest sturen naar de
rechtmatige eigenaresse vond ik op Qoop in een andere
en naar mijn mening nog mooiere uitvoering te koop aangeboden.
De traditionele patronen van de Verspieders (Num.13:23 e.v.)



 en van Adam en Eva met de slang onder de boom
van Kennis van Goed en Kwaad (Gen. 3:1-e.v.)
vind ik heel erg mooi.




Dezelfde vekoper bood nog veel meer handwerkartikelen
zoals boeken aan en ook daarvan heb ik er een paar gekocht.




 Voor Jan kocht ik nog een heel leuk boekje uit 1985
met artikelen en foto's over de stoomlocomotief Bello
die hij als klein jongetje nog door zijn geboortedorp
(en onze huidige woonplaats) heeft zien rijden.
Ik heb het hem net gegeven en hij was er echt blij mee.
Als laatste kon ik geen weerstand bieden aan een paar leuke oude kaarten
met voorstellingen van mensen(kinderen) en poppen in streekdracht.



17 opmerkingen:

  1. Erg mooie aanwinsten!! Het klokkenkleedje is wel erg mooi!!! Zo zie je maar weer dat je ineens tegen zoiets kan aanlopen....
    Veel plezier met je aankopen!!!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Corrie, zo'n stekenlap voor smock werk heb ik ooit ook gemaakt! Hoe herkenbaar! Je klokkekleedje heeft mooie borduur afbeeldingen. Je bent goed geslaagd op Qoop!! Weer uren kijk en lees plezier. Heb jij Meave Binchy al uit? Heb er weer heerlijk van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk "gevaarlijk" zijn de "koop-plaats"-sites...
    Schattig kleedje!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie aanwinsten.Kwam je dit toevallig tegen of hebben ze daar vnl. handwerkspullen?
    Ik zal vanavond 'ns kijken op die site.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer een favorietje erbij, ga er vandaag eens rustig rondsnuffelen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die aanwinsten, ik erfde ook een smok-stekenlap, heel mooi. die borduurpatroontjes zijn nog mooi. Ik ga ook eens kijken op die site..., o, nee niets kopen, het huis puilt al uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige aankopen zo zie je dat je regelmatig moet snuffelen.Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat een ......aankoopjes, ik ben er sprakeloos van ;)
    het smocklapje is leúk! en de boekjes en je kleedje, echt mooi, allemaal. Tsja de Bello, ook voor mij en mijn lief jeugdsentiment. Zij gingen regelmatig naar Bergen op vakantie en wij een paar dorpen verderop. Hij heeft er nog ingezeten en ik niet want toen reed de Bello al niet meer. Toen stond hij op een pleintje aan het eind van de rails. Mijn lief is ooit bezig geweest met een replica van de Bello, zal kijken of ik er een fotootje van kan maken, 't is nogal klein allemaal ;)
    Een paar jaar geleden zijn we nog eens in Bergen teruggeweest, het pleintje van toen is onherkenbaar nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOO wat mooi allemaal !!!

    Nee ik ga niet kijken :-))).(nog niet !!


    Mooi het klokkenkleed, met mijn favoriete motieven (oud Hollands).
    Leuk ook de boekjes én de kaarten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie,ik zag op je picturerail weer nieuw borduur foto's! Mooi zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, ik vind je borduurwerken ook zoooooooooooooo mooi! Ik MOET nu weg bij de pc, maar kom straks nog eventjes bij je genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @@@@Hallo allemaal, bedankt allemaal voor jullie reacties, ik was een paar dagen "onder zeil" nou ja, niet in de zin van uitgeteld of zo, maar Max was hier vanaf donderdag (gisteren heb ik hem terug gebracht en was laat thuis) en ook mijn kleindochter Sharon van 14 logeert hier (nog steeds en heel gezellig). Ik had gewoon helemaal geen tijd om te loggen of te reageren. Ben daar net mee begonnen, maar ik wil niet teveel achter de pc zitten nu Sharon hier is.Ook dank voor de complimenten over mijn werkjes en
    @Marcella...wat leuk dat jullie hier al kwamen toen ik er nog niet eens woonde! Jan is hier geboren en getogen maar ik kwam hier pas na mijn huwelijk met hem. Ging vroeger wel uit in Palermo en dacht toen al, "je zult hier maar wonen!" Vind het nog steeds heerlijk hier.
    @Marijna, de Binchey was binnen de kortste keren uit, het wordt weer lang wachten op de volgende ben ik bang.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee nee ik moet er nu ook niet meteen naar toe klikken!!!Ik heb al zoveel en waarschijnlijk vind ik wel weer iets nieuws om aan mijn toch al overvolle huisje toe te voegen!Leuke dingen hoor Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja Corrie, ik ben ook bang dat het weer een tijd gaat duren voordat er weer een nieuw boek van Meave komt! Ik ben nu in een dikke pil van Diana Gabaldon bezig! Geniet lekker van je kleindochter!! Bloggen komt wel weer. De pc moet geen verslaving worden maar soms......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Desiree, wat verstandig ;- ), ik besefte meteen toen alles met de post bezorgd werd, dat ik mijn huis nog weer voller had gemaakt en vandaag zag ik tijdens het opruimen van de logeerkamer dat ik onverstandig was geweest, het kostte me me echt moeite om alles weer een goed plekje te geven. Maar voor het klokkenkleedje heb ik een perfecte oplossing...dat ligt bovenop de CDkast, Heb ik ineens mijn eigen "klok" met kleedje :- 0

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Marijna, van Diana Gabaldon heb ik nog niet eerder gehoord, is dat dezelfde stijl als Binchey soms? Ik ga eens even op internet zoeken en wat bloggen betreft... ik moest vandaag echt afspraken maken om er een uurtje tussen te kunnen, de zussen hadden dikke pret samen op internet en ik heb zoals het log van vandaag vermeldt van alles kunnen afmaken, ik zal ze vaker moeten vragen ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...