dinsdag 15 mei 2007

Mooie dag!

Wat had ik gisteren een mooie dag. Na een gezellig tijdje bloggen
ben ik echt aan de slag gegaan en het huis ziet er weer goed uit.
 Ik was er moe van, maar wist dat ik heel gezellig bezoek zou krijgen.
Dus snel alles, inclusief mijn persoontje, op orde gebracht
en toen viel er een zalig pakket in de brievenbus.



Voor mijn verjaardag kreeg ik van Jan een abonnement
op het handwerktijdschirft "De Fil en Aiguille" en mocht ik ook
een stapeltje oudere Hors Series bestellen.
Die laatsten vielen dus vlak voor het bezoek op de mat.
Normaal zou ik gedacht hebben..."Oh ik wil ze nu meteen allemaal in zien" ,
maar het bezoek van mijn vriendin Maria was veel belangrijker
omdat we zo heerlijk met elkaar kunnen praten en "kleppen",
(daar zit wel verschil in natuurlijk).
Daar kwam ze aan met een heerlijke bos bloemen
die ze onderweg voor me had geplukt, zo vrolijk en feestelijk
van kleur is die bos net als Maria zelf:



De blouse die ze aan heeft had ik nog nooit gezien
en ik vroeg meteen of ik die op de foto mocht zetten
voor mijn logje voor vandaag en dat mocht.
Een prachtig geborduurde blouse van Oilily http://www.oilily.nl/#
Ik heb ook nog even een detailfoto van de achterkant
van de blouse gemaakt omdat ik er helemaal weg van ben
en omdat ik denk dat die motieven inspirerend zijn voor ons handwerksters.
In Alkmaar (onze dichtstbijzijnde winkelstad, 15 minuten fietsen)
is er een grote zaak van Oilily en ook een outlet.
In Bergen ook een kinderkledingzaak en outlet van dat merk.
En nee...Maria noch ik hebben aandelen :- )))




40 opmerkingen:

  1. Kleurtjes doen Chinees aan en jij hebt iets met Chinese kleurtjes, volgens mij, Corrie. Alleen de achtergrond en het broderie is niet Chinees. Je ziet het ook wel eens op thermosflessen. Wat zal Maria er zich zomers invoelen! Lief, die bloemen. Corrie: veel kwijlplezier met je boekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. corrie, wat een mooi, kleurig en zomers bloesje van Maria.
    en die tijdschriften...heerlijk om daarin te mogen bladeren, ik ken ze niet, maar zag ze van de week op een ander logje verschijnen...tijdschriften blijven leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat eem mooi fris blousje, en mooie vriendin !!
    Heerlijk eerst kwebbelen en dan lezen, fijne dag !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve Vriendin Maria met een heel mooie bloes, staat haar ook zo goed.En geweldig die bloemen zelf geplukt,helemaal te gek zou ik dat vinden, en lekker gepraat en geklept, zalig toch zo samen over van alles en nog wat.En daarna lekker lezen dat is smullen.Wat een geweldige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, dit lijkt me zo'n dag dat je energie krijgt i.p.v. dat je afgetapt wordt,...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Corrie.....Lekkere post en heerlijk bijkwebbelen met jou vriendin!! De blouse is inderdaad erg mooi!!! En nu heerlijk aan het lezen in de boekjes??!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. he gezellig Corrie,en wat een mooie blouse ,ik vind oilily alleen altijd zo duur.niks leuker dan een zelfgeplukte bos ,heerlijk....En nu je man nog thuiskomen he?
    Groeten Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne dag zul je gehad hebben Corrie en wat leuk dat we daarvan mee kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Audrey, Noor, Marian'ne, Ingrid, Wilma en Hilly.
    Deze vriendin ken ik nog helemaal niet zo lang, maar soms als je iemand ontmoet is het alsof je iemand al heel lang kent en zo was dat ook voor ons. Haar Jan en mijn Jan kennen elkaar al langer van de trimgroep en zo'ist gekomen. Gisteren hebben we bijna vier uur zitten praten en waren nog lang niet klaar, zalig! Wordt vervolgd, dat gesprek dan. Ze heeft misschien deze berichtjes al gelezen, vind ze leuk! De boekjes heb ik nog niet rustig in kunnen kijken, want ik heb het tot een uur of vijf vandaag loeidruk gehad, maar JAN IS VEILIG THUIS GEKOMEN om vijf uur vanmiddag, met verhalen, foto's en cadeautjes en zielsgelukkig dat we weer samen zijn :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. DAt is een erg leuk cadeau wat je krijgt! Ik heb er onlangs toen ik in Antwerpen was ook een paar gekocht en het zijn gewoon ontzettende mooie bladen!
    Alles op z'n tijd, eerst lekker bijpraten en dan is er straks wel weer tijd om heerlijk te bladeren en te bedenken wat je uit die mooie bladen wil gaan maken.
    Die bloes is inderdaad heel apart en mooi! Goed van je dat je ons mee laat genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig cadeau. Tijdschriften zijn heerlijk, zelfs als je er alleen maar in bladert en er nooit wat uit maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Marianne en Annita, alleen al om geïnspireerd te worden en te genieten is het heerlijk om zulke tijdschriften te krijgen of te kopen. Straks ga ik er heerlijk mee zitten en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zet die mooie boekjes maar even aan de kant, Corrie en zet jouw Jan maar lekker centraal in je dag/avond/nacht. Fijn dat hij weer veilig in je armen en in de andijvie met gehaktbal kon landen. En ik heb bewondering voor zijn werk voor de mensen van Roemenie. Hulde!, is wat Audrey brulde.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, wat een mooie borduur bladen zijn dat! Ben je al aan het neuzen geweest? Daar kan ik soms helemaal warm van worden en de kriebel krijgen om gelijk te beginnen!Mooi cadeau van Jan. fijn dat ie weer veilig thuis is gekomen na de lange reis. Grappig. ik heb ook zo'n vriendin. Houden nooit op en zijn nooit klaar als we weer afscheid nemen. Mooie blouse heeft Maria aan. Is dat met de hand erop geborduurd? En wat enig dat ze bloemen mee had die ze zelf geplukt heeft. Hou zulke vriendinnen in ere.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je man weer veilig thuis gekomen is!
    :o)
    Man weer thuis!
    Heerlijke bladen om te lezen.
    Gezellig kletsen met een vriendin.
    Mooie bloemen.
    Wat wil je nog meer?

    *overhandigd een stuk chocolade*
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Aaaaah, Juul, melkchocolade, wat zalig!!!!!!!!!! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Marijna, ik heb er heerlijk in zitten neuzen en ze zijn echt prachtig, helemaal de stijl waar ik van houd. Er was vooral één ding waar ik helemaal warm van werd, een merklap van koekoeksklokjes, klinkt vreselijk oubollig, maar hij is echt enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Marijna: zijn wij ook niet zulke vriendinnen? Wij houden ook niet op en als we afscheid nemen zijn we ook nooit klaar.
    Blok je mee in onze vriendschapsdeken? Kijk onder geintjes bij Corrie. Of bij Berthi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Marijna, de vriendinnen in mijn leven houd ik zeker in ere en zij mij ook. Ik ben eigenlijk opgevoed met het idee dat vrouwen een lastig slag mensen is, mijn vader had het moeilijk met de vrouwen in zijn leven. Later, toen ik mijn eigen ideëen ontwikkelde ontdekte ik dat ik blij was met mijn vrouw-zijn. Toen ontdekte ik ook pas de enorme waarde van herkenning in de karakters van de vrouwen in mijn leven, mijn oma, mijn moeder, mijn zus, mijn vriendinnen en dat is nooit meer opgehouden, dat groeit alleen maar. Deze lieve nieuwe vriendin Maria is me in korte tijd zeer dierbaar geworden. Haar blouse is waarschijnlijk machinaal geborduurd, dat neem ik toch aan, want anders krijg ik visioenen van arme kindjes en vrouwen die in lage-lonen-landen uitgebuit worden voor onze kledingstukken.
    @Audrey dank, dank voor de hulde. Het zou leuk zijn hè, zo'n groot stuk voor een goed doel. Het hoeft ook helemaal niet erg professioneel gemaakt te worden, als onze harten er maar in liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. BOINGGGGGG. Mijn hart ligt er.

    Lastige mensen, situaties houden je sharp, zeg ik meestal. Dan ga ik nadenken en probeer het spiegelprincipe toe te passen. Als ik iets als lastig ervaar, dan heeft dat te maken met het feit dat ik iets herken. Dus zit het ook in mezelf, dat lastige. Beetje zelfkritiek toepassen. Dat is stap 1. Dan proberen iets in mezelf te veranderen. Dat is stap 2. Stap 3 is dat de ander of de situatie óók verandert. Enfin, dat is mijn ervaring hoor.

    Het is als breien of borduren. Alles groeit. Net als mijn hart.

    Fijne vrouwen in je leven, Corrie! Er is dus evenwicht...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Spijker op de kop Audrey, evenwicht is wat ik door van alles heen heb gevonden en waarvan ik steeds meer probeer te vinden omdat ook evenwicht weleens wankelt ;- ) hoe noemen ze dat ook alweer...een "contradictio in termina" of zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. contradictio in termina
    en van je hupsakee en faldera
    als het wicht even zwicht
    en het evenwicht er dan naast ligt
    drink dan een zee van thee
    en alles valt weer mee
    en zie bij het ochtendgloren
    is een nieuwe horizon geboren

    BeantwoordenVerwijderen
  23. uit de losse bol. Met stijlfoutjes, zie ik.
    Nu achteruit dichten, zoals Juul met dat huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een mooie dag, met alleen maar fijne dingen! Schitterende tijdschriften zijn het, ik heb diverse pogingen gedaan om uit te vogelen of ze in Nederland te koop zijn, maar nee....snif.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Audrey, ik begrijp dat we virtueel blokken? Ja natuurlijk doe ik mee. Ik heb de log "gijntjes "net uitgebreid zitten lezen. Wat een levens verhalen las ik daar zeg!!! Ik heb er ook wel een, maar dat komt wel een keer. Ga jij ook een blog maken? Ik wil daar eind van het jaar aan beginnen. Maar als ik onze blog maatjes telkens lees, dan weet ik niet of ik het zolang kan uitstellen. Erg gezellig zo met ons allen!!! Corrie, leuk zo op jou blog om een mogelijkheid te hebben om met elkaar te kunnen bloggen. Zo kan dat ook zo leukl bij Berthi. Dat gaat nog wat worden als we allemaal een blog hebben! Ik heb ineens een heleboel internet vriendinnen erbij gekregen. Nu maar hopen dat we elkar ergens treffen met het hartenproject. Dat wordt dan volgens mij een dolle boel!!! Ik ga nu even naar Berthi haar blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Marijna: dat gevoel heb ik nou ook: een heleboel vriendjes erbij!
    ja, we blokken virtueel onze vriendschapsdeken en het plan is, als we genoeg blokken hebben om in 2008 die blokken ook echt te maken, ieder het hare/zijne. Dat wordt allemaal aan elkaar gemaakt en die deken is dan voor een goed doel (idee van Corrie). We hebben al 7 mensen die meedoen, als jij meedoet nu 8. Wie volgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie,wat een mooie tijdschriften zijn dat die je van je eega hebt gekregen, door jullie blogs leer ik steeds meer, terwijl ik toch al mijn hele leven borduur.
    Zijn deze tijdschriften ook in Nederland te koop en waar?
    Met quilten heb ik tot nu toe niets, maar als ik dit zo zie zou ik het ook graag kunnen, maar helaas de tijd ontbreekt.
    Ik heb naast mijn huishouden ook nog een full-time baan en mijn vrijwillegerswerk bij de harmonie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Annemarieke, helaas zijn ze voor zover ik weet nog niet in Nederland te koop, maar wie weet. Marie Claire Idées is toch ook al in diverse boekhandel verkrijgbaar!
    Ik heb ze besteld via de officiele site http://www.defilenaiguille.fr/ Op die stie is er regelmatig een heel mooi gratis patroon te downloaden en de bestelling is met een week binnen. Je kunt er ook oudere nummers nog bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Ingrid, Marijna, Femmy, dit bloggen is een veel intenser gebeuren geworden dan ik ooit had kunnen denken. Zo groeit dat dan ineens. Ik geniet er heel erg van net als jullie. Er spreekt vertrouwen uit en medeleven. Daarnaast inspireren we elkaar in onze hobby's en daar geniet ik ook enorm van. Ik verheug me op die nieuwe web-logs die een aantal van jullie hopelijk (snel) gaan opstarten. Het reffen van elkaar voor het hartenproject van Berthi, is iets waarnaar ik heel erg uitkijk, wat zal dat een uitzonderlijke dag worden, we kletsen elkaar helemaal gek denk ik. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @Oh Audrey!!!!!!!!!! Zie ik daar ineens dat geweldige gedicht op dat "zwichtende wicht" voor mijn ogen opdoemen. Virtuoos! Dank, dank, wat lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. kijk es bij

    www.dijn-web.log.nl?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Audrey...
    pssst je deur zit (nog) op slot...
    triiiiing!!!
    klop, klop, klop...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoe kan dat nou? Peet kon naar binnen. En Ingrid ook. En anderen. JUUL! Hoe kan het nou dat JIJ of all people niet binnenkomt? Zal ik broodkruimels of steentjesspoor achter laten?
    Ik heb moccaschnitt voor jullie. En/of yoghurtijs met bosvruchten. Met zo'n dot slagroom. Sonja is aan mij ook niet besteed, moet ik eerlijk zeggen. Handvaten aan je lijf is toch niet erg? Ik ontplof van die gourmet, zeg. In één keer zit je vol. Hebben jullie dat nou ook? Corrie jij gourmet toch ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @Dijn :- ), je hebt de url ietsjepietsje verkeerd getypt hier boven en misschien ook wel bij ons aller Juul. Nee Audrey, ik hadgeen last van de gournet-braspartij. Ik ben niet zo'n vleeseter en heb veel groentetjes gebakken en brood gegeten met wat saus. Nergens last van gehad. Nou ja, wel weer zo'n rood hoofd van die paar wijntjes ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Schitterende blouse van je vriendin. Oilily heeft er kijk op!!

    Heel veel plezier met de mooie bladen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi rood hoofd is niet lelijk, Corrie! Als je nu aan je voordeur staat, stopt iedereen... heel handig als je de straat wil oversteken.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. pssst...
    ik bleek zelfs 3 verschillende Dijn adressen te bezitten...
    Hier en daar opgevist...
    streepje, puntje en www verkeerd gezet in alle opwinding(?) of zo..., zoiets was 't...
    LOL
    (ik zag 't later pas toen er 3 dijnen in m'n "geschiedenis-balk" opdoken...)
    Via die reactie-lijst had ik 't natuurlijk alang geprobeert, maar daar hing toen helemaal geen reactiebox onder!
    Afijn, 't is goed gekomen, ik zat alleen te borduren toen jullie tegen me aan 't kletsen waren! LOL
    ;o)

    BTW Ik ben ook al opzoek naar dit en een ander Frans blad (zie ook m'n oproepje bij Annemarieke), ook nog geen succes, bij Sylka hadden ze 'm, maar zij is ermee opgehouden.
    Ze moeten toch ergens te koop zijn?
    Ergens in het zuiden?
    Maastricht of zo?
    LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  38. en nee, ik had de dijnen niet verkeerd getypt, ik plakte ze zoals ik ze gevonden had...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Goed dat je niet 'dijen' tikte in je berichtje. Hahahahaha.Yo! Terug uit Eindhoven, nwe log gemaakt en nu even iedereen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...