zondag 13 mei 2007

Moederdag





Vorige week logeerde onze jongste kleindochter Sharon (14) bij ons
en vroeg me of we iets voor Moederdag konden maken.
Ik heb nog een aantal spanen doosjes liggen en daar ging ze mee aan de slag.
Ik hoefde alleen maar materiaal aan te dragen, zoals allerlei lapjes vilt,
verf, glitterlijm, lint en viooltjes en daarmee maakte ze dit doosje voor haar moeder.
De viooltjes zijn uit mijn eigen tuin :- )
Vorig jaar maakte ik een foto van een bak viooltjes
die ik had gekregen en heb ze in veelvoud op fotopapier afgedrukt
zodat we er genoeg hadden om mee aan de slag te gaan. 
De binnenkant heb ik nog gevoerd met een lapje
heel fijne geel witte ruitjesstof.
We hebben een heerlijke, gezellige middag gehad samen.

21 opmerkingen:

  1. Wat ziet het doosje er mooi uit, en wat gezellig om dit samen te doen met je kleindochter Sharon.Kan mij voorstellen Corrie dat jullie dit heerlijk en gezellig hebben gevonden samen.Geniet er maar fijn van ze zijn zo snel groot.Gezellige moederdag,laat je maar lekker vertroetelen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige moederdag!!! Laat je maar lekker verwennen.....
    Wat leuk om dit et kleindochter te maken. Ze worden indedaad zo snel groot!! Mooi doosje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Jose, voor je lieve wens voor vandaag. Jij ook een fijne dag toegewenst. Leuk dat je weer even kwam lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haii oma !!

    Ik vond die dag onwijs gezellig!
    Mama vond het doosje mooi =)
    Ze gaat er sieraden in doen.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel mooi doosje geworden. Prachtige kleuren!
    Gezellig om met kkleindochters te knutselen. Mijn kleindochter van 8 kwam er ook voor, gisteren. Ze heeft een piepschuim hart rood geverfd en er daarna met gouden pailletjes "Love" op geprikt.
    Heel fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi om zo samen aan een bijzonder cadeau te werken, kostbare momenten.
    Ik kreeg zowaar vanmorgen ontbijt op bed en van beide jongens een lief cadeautje, met de woorden van de oudste:mam, je zorgt al 16 jaar voor mij, ik weet dat ik niet altijd even makkelijk ben, maar we hebben het heel goed samen...zo'n jong toch("_")

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Daar zit ik nu met traanogen :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie en alle anderen: een heel fijne moederdag! Wat ben JIJ een leuke knutseloma! Het doosje is enig.

    Ik kreeg op een dag een telefoontje: Men wilde Peet vanwege een of andere verdienste graag iets geven. Of ik een idee had: wijn of een boek? Ik flapte eruit: hij houdt van viooltjes.
    En toen kreeg hij een hele bak vol van die gezellige bloemetjes. Hij was zó verrast, zijn blauwe ogen schitterden helemaal.

    Noor: wat een heerlijke zoon. Trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi moederdagcadeau Sharon! Leuk hoor, zo'n frutseldag bij je oma. En je hebt twee keer plezier: bij het maken samen met oma en bij het geven. Ik vind dat je een erg lief cadeau aan je moeder hebt gegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn, wat gezellig, wat mooi, wat knus, wat lief!
    @Sharon, wat prachtig!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Corrie.Leuk gemaakt door je kleindochter!! En wat een idee om een foto te maken van bloemen en dan uit te knippen. Ga ik onthouden!Wat zal Sharon haar moeder hier blij mee zijn. Lees later het berichtje van de moeder. Ja dus! Gezellig om samen te knutselen.

    @MaRia,ook al zo'n leuk knutsel idee!!

    @ Noor, heeeel lief van je zoon.

    Hier is het ook erg gezellig geweest. Het cadeau was voor moederdag en vaderdag tegelijk.We kregen " wokken met het hele gezin" Daar kijk ik nu naar uit! Gezellig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne moederdag Corrie!
    Wat een onwijs aandoenlijk postje was dit weer!
    xoxo Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Audrey,Marcella,Juul, Ingrid, Marijna en Dees,

    zojuist heb ik Sharon gemaild dat ze beslist de reacties even moet lezen, wat lief van jullie om haar ook te noemen, vind ze vast heel erg leuk! Vanochtend kreeg ik een zeer lief en ontroerend mailtje van Sharon over wie ik voor haar ben. Dit is echt een ontroerende dag geweest.
    Vanmiddag kwamen Menno, Maaike en max en ik heb het boek "De Wandelaar" van Adriaan van Dis van hen gekregen, maar dat ze er waren was vooral heel lief. Lucas moest vandaag werken en toen hij daarna hier kwam had hij een tafeltje besproken voor een dineetje samen met mij. Daar hebben we het heel erg gezellig gehad en nu zit ik met dieprode wangen van de rosé achter de pc. Rijmt ook nog. Op de terugweg (Lucas bleef daar) fietste ik vrolijk terug door de bosrijke laantjes en kwam twee buren van ons tegen. Ik vroeg hen of ik wel recht fietste: "ja hoor, héél erg recht!!" riepen ze LOL. Wat zal ik lekker slapen vannacht.
    Dank allemaal voor de reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het samenzijn en creatieve gedachten samen tot uitvoering brengen zijn speciale momenten om voor lang te koesteren :-)
    Zelfgemaakte cadeautjes zijn altijd veel waardevoller dan gekochte.

    Ik heb vroeger eens een zelfgemaakt envelopje met allerlei waardebonnen van mijn dochter gekregen toen ze 7 was. Waardebonnen met: 1x de afwas doen, heel lang kriebelen in je haar, 1x te stofzuigen in de kamer enz. Ik heb ze nooit geïnd ;-) De bonnen op zich zijn me veel te waardevol met al die kleine spellingsfoutjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Marianne, wat schattig! Vooral dat lang kriebelen in je haar! Ik zal je nog iets vertellen...als de kleindochters hier zijn willen ze ook nog altijd graag dat hun haar geborsteld wordt, ze hebben all drie een enorme dikke bos lang haar en ik ben daar dan minstens een uur mee bezig terwijl ze tussen mijn knieën op een dik kussen op de grond zitten. Meestal terwijl we naar een leuke flm kijken of zo.
    Leuk dat de bonnetjes van je dochter bewaardzijn gebleven, heb je ze in een klein lijstje ergens hangen of liggen ze tussen allerlei andere mooie bewaardingetjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marianne: dat kriebelen in je haar.... zoooooo schattig!

    Corrie: knutselende, borstelende, roséminnende, desondanks rechtfietsende oma... jouw (klein)kinderen kunnen het niet beter treffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mmmmm....wat vreslijk lief allemaal,snik!
    @Corrie,wat een rijk bezit,niets gezelliger dan samen frobelen en een ander verrassen.
    @Noor wat superlief,ik zou willen dat mijn broer het ook nog eens zo ging zien,ooit.
    In ieder geval wel weer(voor het 2e jaar een gezellige avond in de Doelen in Rotterdam gehad,philharmonsich jeugdorkest speelt dan voor alle moeders ism de muziekscholen van de skvr(stichting kunstzinnige vorming rotterdam),heel ontroerend die kids en zo leuk dat t gratis is ,zodat er ook eens mensen kunnen gaan ,die dat normaal nit kunnen.Daarna lekker gaan eten met elkaar.mmmm was goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb de mooie verhalen hier steeds beetje bij beetje gelezen,kan nu eindelijk even reageren.

    LIEF/INTENS is wat ik voel/zie/denk, kippenvel :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Marian'ne: kom maar, wrijven we je weer warm. Hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Audrey, Hilly, Marian'ne, door jullie reacties besef ik eens te meer hoe rijk ik ben en waarschijnlijk ook doordat we het hebben moeten bevechten tegen alle gemis en verdiet heen. Dan wordt alles nog veel waardevoller.Dank jullie voor je reacties

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...