zaterdag 5 mei 2007

Kussen



Dit kussen had ik enkele jaren geleden al eens gemaakt
voor onze schoondochter Maaike en steeds als ik het zag liggen vond ik het mooi.
Toen ik dus door "Marian'ne m" na jaren weer tot haken werd aangezet,
begon ik na een klein ander werkje aan dit kussen
en nu om het voor mezelf te maken. Ik had zelfs nog een stukje
van dezelfde stof liggen dat ik voor het kussen van Maaike had gebruikt.
Vandaag was het af en ik heb meteen ook de bicornu die ik gemaakt had (en direct weer weggegeven) voor mezelf opnieuw gemaakt en ook vandaag afgemaakt.
Tja, dat kan als je grote kleinkinderen te logeren hebt,
die zorgen voor zichzelf en zelfs voor hun oma ;- )))
Sharon (14) hielp vanmiddag met stofzuigen en Kirsten (18)
die vanmiddag ook nog even langs kwam en bleef eten,
wilde graag helpen met pannekoeken bakken.
Daarnaast zorgen ze vooral voor een grote dosis liefde en gezelligheid.
Schatten zijn het allemaal !!
Morgen hoop ik ze in een nieuw log voor te stellen.


21 opmerkingen:

  1. hoi... mag ik misschien wat vragen. als ik hier op de begin pagina van deze weblog ben zie ik een foto en een stukje tekst boven de logjes staan.. waar kan je deze maken? zie het bij meerdere mensen maar ken het nergens vinden. alvast bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Just me, daar moet ik echt even flink over nadenken, dat was een van mijn eerste dingen die ik aanmaakte voor mijn web-log en ik verkeerde min of meer in een roes van zenuwen vanwege mijn onbekendheid met dit gebeuren, maar volgens mij doe je dat bij het tabblad design. Als je er niet uitkomt probeer ik het bij anderen nog wel te achterhalen. succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouwww Corrie, mooi haakwerk heb je gemaakt. Je bent productief deze week. Leuk dat je het voor jezelf maakt. Soms schiet je zelf er vaak bij in. En nog een keer voor jezelf maken doe je niet zo gauw. Ik zie er al naar uit om morgen kennis te maken met je fantastische kleindochters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier de aanstichster van dit geheel :-)).

    PRACHTIG !!!!
    Wat een mooi patroontje, het lijkt wel Iersch haakwerk, ken je dat !? Nog veel kleine steekjes rondom, het motief komt heel mooi uit op het groen !!!

    Krijg gelijk weer zin in haken, na een dag breien, MMMMMMM !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, Corrie wat een mooi fijn haakwerk. Ik weet wel zeker dat je schoondochter er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi haakwerk!!! Ik krijg meteen ook weer zin om te haken.....
    Heel mooi patroon. Leuk dat je hem nu ook voor jezelf hebt gemaakt!!! Wat een grote kleinkinderen al!! Die van mij zijn nog maar klein maar oh zo diebaar!!!
    :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi kussen, ik vind hem Prachtig gemaakt.
    Wat een geweldig kado.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oehhhhhhhhhh wat mooi, was mijn eerste reactie. Dit vind ik echt prachtig! Terwijl ik aan het typen ben schiet me een patroon te binnen van lang, lang geleden in de Ariadne. Het was een trui, ook volgens die methode.

    Gezellig heh, van die grote meiden, bij mij zijn de kinderen van die leeftijd,...en ze koken ook al zo lekker!

    Ben heel benieuwd naar je schatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Marijna, dankjewel en straks ga ik aan de slag met foto's van de kleindochters :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Marian'ne, ik heb wel gehoord van Iers haakwerk, maar nog nooit meegewerkt, ik ga zo even op internet zoeken naar afbeeldingen. Ja, er zitten heel erg veel kleine steekjes rondom maar dat vond ik zo heerlijk ontspannend, voor dat deel hoefde ik niet na te denken.
    Ga lekker breien en haken tegelijk, dan pak je waar je inz in hebt, dat doe ik met haken ne borduren :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Hester en Jose, ja ze is er nog steeds blij mee, het ligt ook weer op hun witte bank ik hun nieuwe huis en vorige week zei ze nog tegen me: "als ze naar binnen kijken zien ze je mooie kussen ook liggen Cor" , ook al zo'n schat die Maaike, ik heb het maar getroffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Ha Ingrid en Wilma, ook jullie bedankt voor je compliment en ja ik geniet heel erg van mijn kleindochters, we zijn dol op elkaar en hebben een sterke en goede band opgebouwd in al die jaren. Vaak opgepast (jij bent al op weg naar ook zo'n band Wilma :- ) en er met hart en ziel van genoten. Nu ook weer met Max van anderhalf van Menno (onze tweede zoon) en Maaike. Geniet maar heel veel van je kinderen Ingrid en jij ook Wilma van je kinderen en kleinkinderen, want ook van mijn volwassen kinderen geniet ik nog steeds en ben dankbaar dat ze me deze kleinkinderen hebben geschonken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooi patroontje Corrie, toevallig zag ik gister in een oude Anna een patroontje staan van Iers haakwerk met bloemen, blaadjes en vlindertjes erbij, erg fijntjes en mooi net als dit kussentje.
    Mijn kinderen hebben helaas niet zo´n goede band met hun opa en oma van vaders kant, die zetten de jongens van jongs af aan in een kamertje met een stapeltje videobanden, lekker rustig...een gemiste kans vond ik dat altijd! Met mijn moeder is de band veel intensiever, maar die is er ook echt voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. janet woortman6 mei 2007 om 17:29

    Hallo Corrie,

    Al een tijdje geniet ik van je mmoie weblog en wil nu ook even reageren. Wat een mooi kussen, heb je het patroon van het haakwerk voor me?

    een hartelijke groet van
    Janet Woortman

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi ,zou ik ook nog wel ns willen maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Ha Noor, wat ontzettend jammer voor je jongens én ook voor hun grootouders die nu al die fijne dingen hebben gemist. Hoe kán het, als kleintjes kijken ze je al met van die argeloze en vertrouwende blikken aan en dat houd ook niet op, dat grijpt mij steeds weer aan en stimuleert mij juist enorm om dat vertrouwen waard te zijn. Vandaag met Sharon nog een prachtig doosje gemaakt, zij vooral, ik hoefde alleen maar spullen aan te dragen, het is zoiets leuks om samen te knutselen en ik ze ook vaak dat ik me nu al verheug op het bouwen van lego en Playmobil met Max. Nou ja, Noor laten wij het maar anders doen en er volop van genieten!!! Jouw tijd komt nog :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Hilly e Janet
    Hilly je roept maar en je krijgt het patroon
    @Janet, het patroon komt er aan per mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat 'n mooi fijn haakwerk, Corrie. Prachtig kussentje zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bertie, dankjewel voor al je reacties en ja je slaat de spijker op zijn kop...ik ben veel strijdlustiger geworden terwijl ik voorheen in mijn schulp kroop als er iets naars gebeurde.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh wat een knappe kussen, mooi!
    (kben-aant-bijlezen...)
    ...hier zat je in je "anonieme periode" LOL
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...