zaterdag 19 mei 2007

Dodo is back!



Eindelijk heb ik weer eens een werkje afgemaakt en het werd uiteindelijk
een veel grotere klus dan de bedoeling was.
De Dodo, een van mijn favoriete dieren, had ik al geborduurd
als boekomslag, maar nadat ik het borduurwerk had gewassen en gestreken
was het toch te klein geworden voor de dummy die ik daarvoor had aangeschaft.
Dus bleef Dodo eenzaam in de doos met "nog af te werken" spullen liggen. 
Nu heb ik er een handwerkmap van gemaakt.  


 
Op de vorige foto zag je al de scissorfob hangen
en ik heb er aan de ene kant een piepklein speldenkussentje van gemaakt.
 De stof die ik voor de binnenkant heb gebruikt kocht ik bij de outlet
van de prachtige zaak van Brechtje Olsthoorn in Alkmaar
Het zakje in de map is bedoeld voor het opbergen van het borduurwerkje
waarmee ik dan bezig zou zijn en voor bijv. de rolcentimeter
en wat strengetjes zijde. Rechts het schaarmapje.
Het gratis patroontje voor het schaarmapje en -houder
heb ik van de site van Carinne. Ik zal haar straks ook een fotootje zenden.
 Boven het zakje heb ik een naaldenboekje gemaakt met een etikethouder
van een IKEA-doos, waarin ik steeds een ander plaatje kan doen.
Nu zit er een poëzieplaatje in dat ik enkele jaren geleden via internet
met heel veel andere mooie plaatjes heb gekocht bij
 http://www.glanzbilder-traum.de/ een site om te kwijlen
voor de liefhebbers van poëzieplaatjes.
Hier nog een foto met het geopende naaldenboekje en de andere,
geborduurde, kant van het speldenkussentje : 



Het borduurpatroon van de Dodo komt uit het boek
"Rouge et Blanc au point de croix" dat ik van Menno en Maaike
cadeau heb gekregen en waaruit ik al het een en ander heb gemaakt.



Hieronder nog de voor- en achterkant duidelijk in beeld.





24 opmerkingen:

  1. Corrie wat ontzettend leuk om het op deze manier te gebruiken.Zo heeft het toch een mooie bestemming gekregen.Ik vind het heel mooi geworden en zoals alle maaksels van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OO echt heel leuk geworden, mooie originele oplossing. Vooral ook met het etiket houdertje en het mooie poezie plaatje !!
    Is dat vilt aan de randen !!!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, Corrie, wat ziet het er mooi afgewerkt uit! En wat een lief stofje voor de binnenkant van je map. Leuk om zo je borduurwerk te kunnen bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Coorie, wt heb je het mooi afgewerkt. Ziet er ergoed uit. Heerlijk om met zo'n mp te werken lijkt me. Je stopt volgens mij je spelden netjes op een rij op het spelden kussentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gemaakt!!! En inderdaad de dodo hoort ook bij mijn favorieten!! Jaren geleden had Boudewijn Buch een serie op zoek naar de Dodo.....Heerlijk om het allemaal te zien.... Het mapje is heel mooi afgewerkt. Ziet er zeer goed uit!!!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij knap en inventief, Corrie! Ik hoop dat je Dodo nog vele werkjes mag bewaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie ik vind het prachtig, mooi gemaakt,.Handig zo'n map,leuk met datum en naam schattig.Maar wat een werk is dat,maar mooi weer wat af.Daar kun je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat heb je dat mooi gemaakt!
    PRACHTIG!
    Ik ben er stil van...
    Beeldschoon!
    :o)
    Mijn kleine dodoverhaaltje:
    Toen DS met school naar Engeland ging, (en ook naar een museum met een dodo) vroeg ik hem om iets dodoachtigs mee te nemen...
    (LOL, DS en cadeautjes..., dat was dus een uitdaging...)
    Nu heb ik een ansichtkaart uit een museum in Engeland, met een dodo erop, als bladwijzer.
    :o)
    't was maar een klein verhaaltje..., over een kleine dodo, maar wie 't kleine..., enz. (m'n opa)
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh Corrie, wat is dit mooi geworden! Heel handig zo'n meeneem borduurwerkmapje. Het randje om het mapje, is dat zigzag band? Je boek over rood borduurwerk lijk me erg mooi. Ik zelf ben geen DoDo liefhebber, maar er zullen ongetwijfelt meerdere mooi dingen in staan. Mooi borduur schaartje heb jij. En wat er aan hangt noemen ze dat een scissorfob? Is dat vrijvertaald een schaarkussentje? Ik kom de laatste tijd zoveel nieuwe borduur termen tegen! Moet er eeven aan wennen. Wel heelerg leuk dat ik zoveel over borduren te weten kom dnk zij jou , maar ook de andere handwerk logs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O Corrie, mooooooi! Enige inspiratie uit 'Cartonnage Brodé' gehaald? De stof van de voering past er ook mooi bij. En die poezieplaatjes link.....ik ben een zeer groot liefhebber, maar deze site kende ik nog niet. Psst, deze wel.... http://shop.herikervlier.nl/
    @Wilma: ja, Boudewijn Buch! Fascinééérend! zei hij altijd. Dat waren zijn programma's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik herken het boek! Heb dat zelf ook, maar dan in de Nederlandse versie via HzG gekocht! Je Dodo ziet er erg mooi uit! Ook al die spulletjes erbij. Echt leuk! Ik geloof graag dat het meer merk is geworden met afwerken. Dat zie je er zo aan af. Maar het is meer dan de moeite waard! Super leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, dit is prachtig, ik blijf er naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, wat een mooie map is het geworden, mooi afgewerkt en helemaal compleet met scissorfob en schaar etui.
    wat staan er toch prachtige patronen in de franse boeken, ik ben geloof ik begonnen met een verzameling na het bestellen van de eerste twee boeken ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Iedereen bedankt voor de enthousiaste reacties, dat doet goed! Even een paar antwoorden op vragen...
    MARIAN'NE de randen van de map zijn niet van vilt, maar van grof zig-zagband; het stofje heb ik gekocht bij de Outlet van Room Seven in Alkmaar, ik heb in het log net een linkje erbij gezet; JUUL jouw Opa is een wijs man, je hebt me al vaker spreuken van hem doorgegeven en daar ben ik dol op zoals je weet;
    MARIJNA, het boek is een aanrader en het is dus ook in het Nederlands verkrijgbaar lees ik net in de reactie van Marianne. De scissorfob of in het Frans de Trouve Ciseaux is inderdaad een schaarkussentje of schaarvindertje voor zover ik weet;
    ANNEMARIEKE, wat een leuke link! Die kende ik nog niet en ik ben inderdaad geïnspireerd door mijn cartonnageboek, ik ben heel blij dat ik die principes een beetje door krijg.
    MARIANNE ik wist helemaal niet dat het boek ook vertaald is. Maar hier kwam ik gelukkig ook goed uit, dat is heel wat moeilijker met het Cartonnage-boek, maar ook dat lukt;
    NOOR, ik ken het die verzamelwoede en er komen nog steeds mooie nieuwe boeken bij. Sparen maar, heerlijk hè om zo af en toe weg te dromen in die prachtige boeken..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie combinatie,prachtig afgewerkt en wat een leuk idee zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lieve cor, wat schitterend weer!!! Wil nu ook meteen naar die stoffen-outlet. groetjes, maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Maaike, wat vind ik het leuk om jouw naam hier te zien staan, mijn eigenste lieve schoondochter! Mag iedereen weten :- ))Nee móet iedereen weten. Ja, leuk istie geworden hè, ben er best wel een beetje trots op en die Outlet is helemaal te gek, gaan we zeker naar toe, je roept maar. Kus van Cor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel erg mooi Corrie, een creatieve oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. OT...

    psst,
    ik heb een verborgen hint geplaatst...

    LOL
    HTH
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig werkstuk!!! En.. ik zie leuke hartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Berthi, ja, lief hè dat kleedje, heb ik op een zomermarkt gekocht in Heiloo. ER stonden twee zussen die oma's boeltje verkochten, zulke mooie spullen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Corrie, wat leuk dat je even bij mij langs geweest bent ik heb ook even bij jou rond gesnuffeld en deze map vind ik heel erg mooi, en zo netjes gemaakt.
    Je kartonnage vind ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Anja, leuk dat je hier was en dank voor je reactie. Tot nog eens!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...