dinsdag 17 april 2007

Voor mij ;-)


Deze lavendelzakjes heb ik nu al voor de derde keer gemaakt
en na de tweede keer vond ik het eigenlijk wel genoeg.
Maar omdat ik ze zo leuk vind heb ik ze nu dan toch nog een keer gemaakt
voor mezelf na de vorige exemplaren steeds weggegeven te hebben.
De patroontjes staan in het leuke boek "Cartonnage Brodes"
van Sylvie Castellano met mooie foto's van Frederic Lucano.
Een enig boek om cadeautjes uit te maken.
Ik heb inmiddels een aardige serie boeken verzameld.
Ooit besteld bij Amazon France en altijd zijn ze zonder mankeren
keurig op tijd aangekomen.




De prachtige parelmoeren knoop kreeg ik ooit van schoondochter Maaike
die hem samen met nog andere mooie knoopjes en kaartjes
met garen voor mij kocht op de "vogeltjesmarkt" te Lille
 waar ze ieder jaar naar toe gaat.
Maar ook op de zomerse "Matsmarkten" te Purmerend
heb ik heel wat mooie bandjes en kantjes gekocht bij een mevrouw
die haar spullen ook in Frankrijk inkoopt
(misschien wel op de "vogeltjesmarkt ;-).
De leuke kantjes die ik daar niet kon vinden heb ik op internet besteld.
De zakjes staan nu in de vitrinekast naast een doosje
met leuk opschrift dat ik van Jan kreeg toen hij het afgelopen
weekend met 10 mannen voor een weekend naar Terschelling ging.



 

13 opmerkingen:

  1. Ben ik verdwaald in de linken vergeet ik te reageren :-)).

    Mooi !!! met dat kant erlangs. En wat een leuke knoop, jammer dat dat hier minder te koop is.

    Lief het doosje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ziet het er leuk uit en wat een mooi links zitten erbij. Zeker die van de braderie in Lille, maar eens kijken of ik dat eens een keertje met iemand kan gaan doen.
    wat lief dit doosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Berthi, door jou begon ik te loggen en nu ik op de log over Kleine Knor zoveel lieve reacties kreeg, weet ik helemaal zeker dat ik er goed aan gedaan heb. Bedankt voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian'ne, verdwalen is soms zo leuk, vooral op internet, eindeloos is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Noor, naar Lille is de moeite waard en dat zeg ik terwijl ik er ook nog nooit ben geweest, maar niet alleen van Maaike, maar ook van andere vriendinnen weet ik dat ze er nu iedere jaar naar toe gaan. De lange rit ernaar toe houdt mij tegen tot nu toe, maar ik moet maar eens gaan sparen voor een heel weekend Lille. Ik heb bij diverse reisorganisaties al arrangementen zien staan en dan word ik gebracht en gehaald en is alles geregeld, lui van me, maar dan kom ik er tenminste nog eens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie boek binnen gekregen ik heb zitten smullen.
    "Patchwork brode" van Renee Mery. geweldig. Ik had nog een boek besteld maar die vind ik minder.
    L'art Du Patchwork Brode van Armelle &Joelle Le Goff
    Bedankt voor de tip Groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He Jose, wat leuk!! Ik ben blij dat ik je nog een tweede linkje heb gestuurd en dat het nu in orde is gekomen. Blijf smullen, dat doe ik ook nog steeds van al die prachtige boeken. Jammer dat het andere minder is, dat is het nadeel van online bestellen, je ziet de binnenkant niet. Ik hoop dat er toch nog iets bruikbaars in staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja een quilt met hartjes,leuk om te maken was ook geen duur boek, een aanbieding dan is de verleiding groot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ja, Jose, dan doe je met DIE hartjesquilt gezellig mee met Berthi's hartenproject of zit je daar al bij? Ik ga meteen even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee daar doe ik niet aan mee, ben met nog te veel dingen bezig.Nu nog met een Japanse tas, van afgelopen cursus zaterdag moet toch snel klaar. Anders is het niet leuk meer. Ik vind veel te veel leuk
    klinkt bekend in de oren denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, nog even op deze log reageren. Wat een schattige lavendel zakjes zijn dat. Ik maak ze wel eens met bewoners van ons verpleeghuis. Maar dan gaat dat iets simpeler. Er wordt dan op een lapje katoen iets gesjabloneerd of een stoffen plaatje opgeplakt met dubbelklevend plakspul.
    Maar het resultaat is vaak wel erg leuk. Je kreeg wel een leuk doosje van je vriendje zeg! En bedankt voor de URL van die kantjes site.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marijna, zie nu pas dat je nog een reactie op die lavendelzakjes had, wat leuk dat je dat doet op die manier. Ziet er volgens mij ook heel leuk uit. Ja, ik heb zo'n leuk vriendje :- )))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...