donderdag 5 april 2007

Terug uit Andalusie :-)



Na een fantastische rondreis door Andalusie zijn we weer thuis gekomen
met nieuwe energie door al het moois dat we hebben gezien, gehoord en geproefd.
Bovenstaande foto illustreert naar mijn gevoel enigszins
de indrukken die ik heb opgedaan. De waaier en de rozenkrans
heb ik in Granada van Jan gekregen en de rozenkrans kreeg ik
omdat ik mijn kinder-rozenkrans ooit kwijt raakte en altijd heb gemist.
Het religieuze gevoel van de foto is vooral bepalend geweest
door de voorbereidingen die, overal waar we kwamen, getroffen
werden voor de Passieweek met enorme taferelen van o.a.
het Laatste Avondmaal die op grote draagbaren werden opgezet
in diverse kerken en kathedralen die we bezochten.
Overweldigende indrukken blijven ons bij van het Alhambra te Granada http://www.alhambra.org/eng/index.asp?secc=/alhambra/history_alhambra  ,
dat minstens zoveel indruk maakte vanwege o.a. de schitterende tuinen
en een fantastische collectie antieke (veelal kanten) waaiers,
die eigenlijk Kathedraal genoemd moet worden omdat hij nu
aan de Christelijke kerk behoort, maar daar heb ik moeite mee
want de hele sfeer is vooral Islamitisch en de daarbij behorende bouw
en versieringen vond ik ook veel mooier dan de later toegevoegde
Christelijke versieringen. Op een van de laatste avonden
waren we in Sevilla en hadden geboekt in El Arenal
 http://www.tablaoelarenal.com/
voor een bijzonder goed diner
met indrukwekkend Flamenco-optreden.We hebben nog veel meer gezien
en beleefd, maar hier laat ik het bij doch niet zonder ons supergezellige
reisgezelschap, onze vrienden Harry en Inge, te noemen door wie we dubbel
konden genieten vanwege het gedeelde plezier tijdens deze reis.,
Zingend, pratend en lachend reisden we per auto door dit prachtige
deel van Spanje en op mijn verjaardag tijdens de laatste reisdag verrasten
zij me op een champagne-ontbijt met cadeautjes in het hotel waar we verbleven.





Na onze nachtelijke thuiskomst werd de volgende middag
onze kleinzoon Max gebracht voor een logeerpartij van drie dagen
en nachten vanwege de verhuizing van zijn ouders,
opnieuw een feest dus, we hebben genoten van die vrolijke kleine man.
Vanmiddag heb ik mijn eerste Art Postal afgemaakt en Jan
heeft de enveloppe voor verzending naar het postkantoor gebracht
om hen met de verhuizing te feliciteren.
Bij terugkomst kreeg ik via Jan een heel leuk compliment
van de baliemedewerkster van het postkantoor.
De twee reigers hebben een speciale betekenis voor hen
en de drie "M"metjes zijn de voorletters van hun namen.
De draden waarmee ik de enveloppe heb dicht gemaakt
heb ik op een wit kartonnen hartje verzegeld met blauwe lak.
Ik besef meteen dat ze waarschijnlijk eerder mijn log lezen
en deze foto zien dan dat de enveloppe in hun brievenbus valt,
maar ze hebben nog geen internet-aansluiting, dus misschien valt het mee.
Nu ga ik proberen om alle nieuwtjes bij te lezen die jullie allemaal
hebben geplaatst de afgelopen weken en ook
de nodige reacties op berichten te plaatsen.

10 opmerkingen:

  1. zo te lezen hebben jullie een heerlijke reis gemaakt, wat fijn om dat met vrienden te doen. Wat een mooie cadeautjes staan er op de foto. De voorbereiding op het Paasfeest is denk ik veel intenser naar buiten toe dan in Nederland, hier is het meer een persoonlijke beleving denk ik.
    Wat is je Art Postal mooi geworden, prachtig die reigers, leuk he om ze te maken, ben ook weer aan het bedenken wie ik er eentje zal sturen.
    Geniet van alle logjes, je hebt heel wat te lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te horen hebben jullie een heerlijke vakantie achter de rug..... Een logeerpartij met kleinkind.......onbetaalbaar!! NOg gefeliciteerd en je art postal is erg mooi geworden!! Altijd leuk om zoiets te ontvangen!!! En zeker zo leuk om te maken.......
    Oh jee wat heb jij veel bij te lezen!! Doe rustig aan, de berichtjes lopen niet weg!!!
    :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat was een heerlijke vakantie !!! nog gefeliciteerd! en ook nog zo'n mooie Art Postal !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik lees dat jullie een geweldige reis hebben gehad! Veel gezien, veel plezier, veel gelachen, veel gekocht en veel indrukken mee terug gebracht!

    Je eerste Art Postal mag er wezen, Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer terug bent, het was hier stil zonder je vrolijke gek-WEB-bel :-)).

    Wat klinkt het fantastisch, en wat een mooie cadeaus.
    De foto doet heel sereen aan in die kleuren blauw en wit.
    En zo'n snoezig serviesje .

    Je eerste Art-Postal is prachtig, met deze vogels in die kleuren.
    Leuk die 3 emmetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haaa, fijn dat jullie er weer zijn! Ik heb je echt gemist met je web vertellingen. Mooie vakantie hebben jullie gehad. Leuke presentjes gekocht. Ben weg van het serviesje! Past goed in mijn poppenhuis! LOL En dan je mooie Art Postal! Ben benieuwd hoe het er van binnen uit ziet! En nu gezellig Max op bezoek! Nog gezellige dagen met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He weer terug, wat is Andalusie mooi, het staat ook op ons lijstje van vakantiedoelen. Mijn herinnering aan het Alhambra dateren van 36 jaar geleden, 5 weken kamperen in zuid Spanje en alle bezienswaardigheden gezien. Maakte toen al grote indruk op mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Noor, we zijn dankbaar voor zulke goede vrienden en zij zijn ook blij met ons, zo hebben we naar elkaar uitgesproken deze vakantie. Ja, het Paasfeest zoals wij dat vroeger hier in Nederland vierden mis ik eigenlijk wel, op school bij de nonnen (bij wie ik het goed heb gehad) werd er heel veel aan gedaan en ook thuis werd alles voorbereid. Toen de kinderen klein waren deed ik ook weer mee op school en thuis, maar nu is het kaal en dat komt ook omdat ik niet kerkelijk meer ben. Na mijn pubertijd haakte ik af, maar later kwam ik opnieuw tot geloof en ben ong.25 jaar aangesloten geweest bij een Evangelische Gemeente. Daar heb ik veel geleerd en heb het ook daar goed gehad, maar sinds vier jaar heb ik me als lid laten uitschrijven vanwege een te groot principieel meningsverschil en kom ik nergens meer. Met dagen als Kerstmis en Pasen mis ik dat en stap dan wel eens de een of andere kerk binnen maar dat is toch anders dan toen ik echt betrokken was. Wie weet wat er ooit nog gebeurd. Maar de beleving van mijn geloof is er iedere dag opnieuw, dat is niet verminderd en daar ben ik blij mee. Dus vier ik met Pasen toch de Opstanding van Jezus en bereid ik mijn huis voor. Wat betreft de Art Postal...ik ga er vast meer maken, voor diegenen die het weten te waarderen, heel erg leuk zo'n klein werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wilma, Mary, Berthi, bedankt voor jullie reacties en felicitaties. Nu maarwachten tot de art-postal aangekomen is, maar dat zal sneller zijn dan die van Noor naar haar moeder in Spanje, maar als die aangekomen is zal het hier ook wel lukken. Enne... ik ben al aardig bij met het lezen van jullie logjes, kon het niet laten en er was ook voetbal gisteravond, een prima gelegenheid om achter de pc te kruipen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marian'ne, Marijna en Betty, wat leuk om weer zo hartelijk welkom geheten te worden bij terugkomst. Ik moest er zomaar even aan wennen om weer een eerste logje te plaatsen, maar dat kwam omdat er nog zoveel werk in en om huis lag te wachten. Dat hebben we allemaal eerst gedaan en toen was ik ook niet meer te houden, foto's gemaakt en achter de pc, het voelde als "vanouds" (sinds maart, ha, ha). Max is weer weg en ik mis hem, maar hij woont nu met zijn ouders in een heel leuk huis in een heel leuk stadje en ze waren dolblij om hem weer thuis te hebben, hadden hem heel erg gemist. Zo is het goed en we passen toch regelmatig op, dus zien hem snel weer.
    Betty, doen! Ga weer naar Andalusie, het is zo prachtig! Ik denk dat het wel veel drukker zal zijn overal, maar toch...onweerstaanbaar. Wij vonden dit seizoen ook prachtig omdat alles nog zo heerlijk frisgroen was. Reizende vanuit het binnenland naar de kust kwamen we door landschappen die me deden denken aan de woonoorden van de Hobbits, schitterend. Soms deed het me denken aan schilderijen van Georgia O'keeffe en dat is het mooie van kunst, je beleft het allemaal dubbel: als je ergens naar kijkt denk je soms aan een schilderij of een beeld en als je daar naar kijkt denk je soms weer aan dingendie je ooit hebt ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...