maandag 30 april 2007

Oranje boven!

 



Dit prachtige stukje handwerk heb ik geërfd van onze vriendinnen Ank en Wieta.
Het zat in een schattig kistje met nog meer oranje versierselen.




 Ik bewaar die nog altijd in dat kistje en toen ik vanochtend
iets speciaals voor deze Koninginnedag wilde doen,
schoot me dat ineens te binnen. Eigenlijk zag ik vandaag pas
voor het eerst hoe mooi ze zijn en vooral
het oranjeboompje dat in een ring is gehaakt.




Is het niet geweldig dat ik in mijn eigen huis steeds opnieuw schatten ontdek ?! Ik wens jullie allemaal een heel feestelijke en gezellige Koninginnedag toe.


 

14 opmerkingen:

  1. Ooooo Corrie enig,Goed bewaren die mooie schatten.Leuk al die ondekkingen, lekker van genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie, wat is dit bijzonder. Die ring met oranjeboom is wel heel apart, prachtig gemaakt. Is het kantkloswerk aan dat kleedje? prettige Koninginnedag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat mooi en bijzonder!
    ik heb de tips van marianne gelezen en ga eens kijken hoe ik het allemaal kan inperken.
    Fijne Koninginnedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat leuk al die oranje dingetjes. het boompje in de ring is ook erg schattig. fijn dat je dat gekregen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke spulletjes en nu ook dierbaar !!!

    "Tussen je eigen spullen zoeken is altijd een feestje" zegt Juul :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig!!! Allemaal mooie schatten in eigen huis. Heerlijk om tussen je eigen spullen te neuzen en vergeten spulletjes vindt!! Erg mooi boompje en nu heel dierbaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jose,Eva,Noor, Marcella, Marian'ne en Wilma, ik zal dit allemaal zeker heel zuinig bewaren, dat wisten onze vriendinnen ook wel toen ze het ons nalieten met nog heel veel andere spulletjes die hen dierbaar waren.
    @Eva, het is erg, maar ik weet niet welke handwerktechniek het is. Als ik het niet vergeet stuur ik je een keer een duidelijke foto en kun je het mij misschien vertellen.
    @Noor, ik hoop dat jij het ook leuk hebt gehad en succes met het inperken.
    @Marcella, Juul heeft helemaal gelijk!
    @Wilma, helemaal waar, zeer dierbaar nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dag! en wat een prachtige spulletjes. Oranje is nog steeds mijn lievelings kleur, heeft niets met vandaag te maken. Ik zag wel erg veel feestvierende mensen in oranje! Wordt het bij jullie ook zo gevierd?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, enig die spulletjes!
    pssst, 't was marian'ne m. die een citaat van mij in de groep gooide... ;o)
    Ik vond de afgelopen week tijdens het zoeken naar de DJ-blokken ook onverwachte "cadeautjes" in m'n kasten terug, net een soort sinterklaasfeestje. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke spulletjes heb jij in je eigen huis! Leuk is dat om van die veborgen schatten te hebben! Is de Koninginnendag leuk geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Betty, bij ons wordt het volop gevierd, met kinderspelen, fanfare, de brandweerwagen waar kinderen op mee mogen rijden, de vrijmarkt voor en door kinderen, een draaimolen, spijkerbroek hangen,ieder jaar weer zalige pannekoeken gebakken door de Scoutinggroep, een kunstmarkt rond de Ruinekerk, en overal zie je oranje. We ontmoeten altijd wel kennissen met wie we op een terrasje terecht komen voor koffie met oranjesoes of een borrel. Echt heel gezellig altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Aha Juul, ksnappum, heerlijk he zulke vondsten :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Marijna, het was een heerlijke dag, lees mijn reactie op Betty, hieronder (of boven :-)'s Middags kwamen Menno, Maaike en Max ook nog onverwachts op bezoek en bleven gezellig eten, dus onze Koninginnedag kon niet meer stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk al die oranje spulletjes.
    Misschien is het oranjeboompje afkomstig van Tesselschade Arbeid Adelt.

    Een variant op dit boompje?

    http://www.tesselschade-arbeidadelt.nl/fotoboek/boom.html

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...