zondag 8 april 2007

Mijn Paasfeest!




Toen ik vanochtend opstond voelde ik dat het een bijzondere dag was.
Doordat ik gisteren bij Noor  haar steentje zag ging ik nadenken
hoe ik het beste mijn Paasfeest kon verbeelden op mijn web-log.
Hoewel het een van de minst leuke foto's is die ik heb gemaakt,
laat deze toch zien hoe ik Pasen beleef. Het boek is de kinderbijbel
waaruit we onze drie jongens dagelijks voorlazen toen ze klein waren
en de rug is dan ook compleet versleten.
Daarnet heb ik voorr mezelf het Opstandingsverhaal weer doorgelezen
en het ontroerde me opnieuw. Het ei dat ernaast hangt is gemaakt
door mijn vriendin Els die vorig jaar is overleden,
maar die ik door Pasen later terug zal zien.
Ze heeft het gemaakt van allemaal opgeplakte uitgeknipte
stukjes viooltjesstof waarvan ze wist dat ik daarvan houd.
Het boterlammetje maak ik ieder jaar zelf in een houten malletje
dat ik ooit cadeau kreeg en het vaasje dat ik gisteren maakte
moest eigenlijk een paasnetje zijn zoals bij Marianne'ne
Marian'ne maar dit patroontje is bedoeld
om met suikerwater op te stijven en als waxinelicht-houder te gebruiken.
De dag is nog lang en we hebben twee bijzondere feesten vandaag
waar we naar toe gaan, maar mijn Paasfeest heb ik al gevierd!


10 opmerkingen:

  1. Mooi om deze gedachten ook op je log te delen dat wij door Zijn opstanding mogen leven.
    Dat ligt in je hart, wanneer je door omstandigheden niet naar een/de dienst kunt gaan, vandaar uit geef je het door !!!
    (even reagerend op eerder gesprek van jou en Noor).

    Fijne dagen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto, dierbare herinneringen/tradities.
    Je haakwerkje is zo ook heel leuk. Heb je het in de suikerwater gedaan !?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, een tafereeltje met dierbare herinneringen voor jou. Ik ben niet kerkelijk, maar Pasen is voor mij wel het licht, nieuw leven en een nieuw begin van een seizoen. Als ik dit nog eens lees, dan ligt onze beleving niet ver uit elkaar. Nog een fijne tweede dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!
    Morgen nog een fijne paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijna, mensen beleven gelukkig veel dingen samen ook al hebben ze een verschillende invalshoe. Het gaat altijd weer om respect voor elkaar waardoor de wereld er goed uit kan zien. Dank je voor je fijne reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne dag nog. Dank je wel dat je dit aan ons laat lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een bijzonder tafereel Corrie, het laat mooi jouw beleving van het Paasfeest zien.
    Mooi ook om elkaar aan het denken te zetten en er met elkaar over te kunnen 'praten' via de verschillende logjes. Dat maakt dit Paasweekend wel heel bijzonder voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het lukt niet het boek bestellen Groetjes Jose (jim)
    kan het niet vinden ik denk niet meer in voorraad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marian'ne, nee ik heb het haakwerkje niet in suikerwater gedaan, ik ben bang dat als het warmer wordt, de mieren het meteen zullen vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...