zondag 29 april 2007

Poppenbedje voor Priscilla



Maandag kwamen onze drie kleindochters en de vrienden
van de twee oudsten bij ons eten om mijn verjaardag nog een beetje te vieren,
we waren op 31 maart op vakantie.
Geweldig om een kleine stoet van stralende jonge mensen
op de stoep te zien staan. Ze houden van gourmetten
dus dat had ik voorbereid. Prachtige bossen bloemen
werden binnen gedragen en lieve andere cadeautjes.
We hebben een heerlijke avond gehad met elkaar en tijdens
het napraten vroeg onze oudste kleindochter Priscilla
of ik nog steeds het poppenwiegje en -kledingkastje,
dat ik ooit voor haar had gemaakt toen ze een meisje van 4 was,
hier in huis opgeslagen had.

   


 Dat was zo! Ze wilde het graag weer mee terug nemen
omdat ze binnenkort genoeg woonruimte zal hebben om het op te slaan
 zodat haar jongere zusje er mee zou kunnen spelen.
Jan dook achter de schuine wanden van de zolder
en daar kwam het te voorschijn.
Wat heb ik er zelf ook weer van genoten.
Ik wist niet eens meer welk stofje ik voor de lakentjes had gebruikt. 
Helaas zijn de foto's niet scherp, ik heb ze in de avond gemaakt
en dat wordt meestal minder, maar duidelijk genoeg hoop ik. 




Een jaar of 17 geleden heb ik op een houtbewerkingclub
in het buurthuis van onze wijk geleerd om met een decoupeerzaag,
schuurmachine, boormachine enz. om te gaan
en later heb ik die dingen ook zelf aangeschaft
of voor mijn verjaardag gekregen.
We hadden tot dan toe wel het een en ander in huis,
maar toen ik eenmaal aan de slag ging wilde ik ook goed materiaal hebben
en kreeg zelfs voor mijn verjaardag een workmate cadeau ;- ))




De hartjes vind ik echt schattig en de motiefjes die ik erop geschilderd heb
zijn nagemaakt van de bloemetjes van het stofje voor het lakentje.




Ik vind het zo leuk dat het weer gebruikt gaat worden.
De pop die erin ligt houd ik hier, want die heb ik geerfd
en is te kwetsbaar om door kinderhandjes gebruikt te worden.
De bijtring is van onze jongste zoon Lucas en hij krijgt die van ons
als hijzelf ooit kinderen krijgt. Maar mag hem ook nu al hebben
als hij dit leest en er niet op kan wachten.


26 opmerkingen:

  1. Corrie wat schattig zelf gemaakt,knap hoor. Ik doe het je niet na, ik wou dat ik dat kon.Leuk dat je er foto's van heb gemaakt, en ons mee laat genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat fijn dat wij mee mogen genieten!!! Wat heb je dat knap gemaakt. Heel mooi. Fijn dat je de bijtring nog hebt bewaard....ik heb alles weg gedaan.......STOMME IK!!!
    Ik kijk altijd met bewondering naar mensen die met hout alles maar kunnen maken!! Jammer dat het weer weg gaat. Maar wel fijn dat er nu weer met plezier mee wordt gespeeld!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOO wil ik ook hebbeeeee, maar dan voor mij zelf :-))))).

    Even snel regeren kleindochter komt zo.

    Fijne zonnige dag !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Wat leuk heb je dat gemaakt en wat goed van je, dat je er je kleindochter nu een plezier mee kunt doen.
    Je hebt er een leuke web-log van gemaakt, knap hoor!
    Af en toe kijk ik om 'n hoekje en lees een stukje mee.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, wat ziet dat er schattig uit, leuk om te doen he dat houtbewerken, wat leuk dat je het aan je kleindochter meegegeven hebt, dan wordt het nog eens goed gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Noor, Juul, Marian'ne,Wilma, Jose, wat heerlijk om al jullie reacties weer te lezen en weer lekker mee te kunnen doen. Ik geniet weer volop. Ja, ik zou het zelf ook wel willen hebben, maar zou nietweten waar het moest staan en het moet ook gebruikt worden. Wilma, je moest eens weten wat ik allemaal niet meer op de foto kan zetten omdat ik ook zo stom was om het weg te doen :- (

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Juul wat leuk dat je af en toe mee leest! Ik geniet altijd zo van jouw reacties bij anderen, altijd pret!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat fijn dat je weer mag schrijven :o))
    Wat ben jij handig! Je kunt zo 'n mooie winkel in kinderspeelgoed van hout beginnen! :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, wat fijn dat je weer mee kunt k-web-belen, het was hier akelig stil hoor. En bij ons misten we ook al je vrolijke reacties.

    Leuk dit setje, wat goed van je dat je dat zelf gemaakt hebt. Hier in huis is de man meestal de hout en verf persoon !!!
    Ik houd het bij droog/schoon spul !! :-))).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schattig, in een woord! Leuk als je alles bewaard. Ik heb dat ook gedaan voor de kinderen en Donna geniet er volop van! Heerlijk dat je weer je verhalen kwijt kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Tjonge Ingrid, dat is me een compliment, maar ik doe al jaren niets meer met hout dus een winkeltje zit er niet in. Toch begint het wel bij me te kriebelen als ik dit zie en ik heb nog steeds al mijn gereedschap :- ))) Misschien als ik ooit weer een kleindochter zou krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Ha, Marian'ne, je ik vind hetecht heel leuk en ik heb echt zitten balen dat ik niet kon loggen. Snapte niet hoe het ineens zo hoog werd, maar dat werd me door Marianne haarfijn uitgelegd. Alles, maardan ook alles telt mee. Nou ja, nu kan dat dan ook zonder dat ik meteen de zenuwen krijg over de bandbreedte. Ik ging iedere keer kijken hoe ver het was, dat is niet leuk meer. Maar ik was wel langs geweest toch? Of klonk ik gewoon minder vrolijk vanwege de beperking ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Ja, Betty, leuk dat ik mijn verhalen kwijt kan, maar ook heel leuk, vooral heel leuk dat jullie weer langs kunnen komen en lekker reageren. Ik zie ernaar uit om er weer een kindjemee te zien spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hartstikke leuk,wat een hoop mooie en leuke dingen maak jij altijd en wat deel je dat met veel naasten!!
    En ook fijn dat je er weer bent ,want de laatste tijd is mijn vaste rondje,berthi,corrie en creanoor,omdat jullie regelmatig leuke berichten plaatsen en hobbylog.....Groeten ,Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik zit geloof ik ook ver boven mijn bandbreedtebudget, maar eens kijken hoe ik het kan oplossen, ik heb al wel wat berichtjes verwijderd, weet even niet hoe ik het allemaal op kan slaan en hoe ik het kan verplaatsen naar de schijf of kan dat zowiezo niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie wat een schattig poppensetje is dit. Net als Marianne m wil ik het ook wel heben! Maar dan met één van deze poppen er in! http://www.omas-babynest.de/useiten/index1.php
    Zijn ze niet schattig? Je hebt er ook patronenboekjes voor. Je kunt kleertjes breien en naaien. Kijk maar op deze site http://www.andreakreativ.de/
    Veel kijk plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat lief!Echt heel schattig.Dat hartje...zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat schattig en wat jammer dat j het op zolder had opgeslagen. Dit is om elke dag van te genieten.
    En, hoe zit dat nu met die bandbreedte want ik snal daar niets van. Ik plaats vrijwel elke dag berichten met foto's.
    Ik geef Ingrid gelijk je moet met dat winkeltje beginnen, kom ik direct bij je langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Hilly, wat enig dat je mij bij je rondje hebt gevoegd!
    @Ha Marijna, fijn dat je er weer bent! Dank voor je reacties meteen alweer. En die links!!!!! Ik heb heerlijk veel te bekijken als we terug komen van het Koninginnefeest in ons dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Ha Desiree, ja lief hè dat hartje, daar viel ik ook meteen weer op toen ik het van zolder naar beneden zag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Hester, je hebt gelijk dat het niet op zolder had moeten staan, maar iedereen struikelt hier altijd over de spullen die ik in het zicht wil hebben staan, Bovendien heb ik al mijn eigen poppenbedje ;- )) gewoon in het zicht staan. Tjee, wat zou zo'n winkeltje dan gezellig worden als iedereen gezellig langs kwam. Ik zou er een koffiehoek bij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Marijna, wat een leuke links, ik snap helemaal dat je er zo'n baby in wil zien liggen, schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk dat je dat hebt gemaakt! Ik heb het (gemaakt door mijn vader) poppenbed en kledingkastje van mijzelf als kind voor mijn dochter opgeknapt (nieuwe bodem en opnieuw geschilderd) toen ze klein was. Gewoon knalrood, zonder schilderingen. Die van jou zijn bijzonder mooi met die hartjes en bloemetjes!
    Ook wat je gemaakt hebt voor erin te leggen! Dan kom ik er maar karig af met een lakentje en sloopje :-)
    Krijg meteen weer zin om er ook iets moois voor te maken :-) Maar even niet, er liggen nu zoveel halve handwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Marianne, voor het poppenbedje dat ik hier nog wel heb staan wil ik eigenlijk ook nog een nieuw lakensetje maken. Helaas zijn dat van die klusjes die ik zomaar weer vergeet en er nooit van lijken te komen. Wat leuk dat jij het nog van jezelf hebt dat bedje en kastje! Dat is helemaal bijzonder. Dank je voor je compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo,

    ik zou dit poppenbed en het kastje willen maken voor in mijn kleuterklasje.
    heb je toevallig de tekeningen hier van nog?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo ?
      De werktekening van het poppenbedje kun je gratis downloaden, je vindt de link rechts op mijn weblog.
      Groetjes Corrie

      Verwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...