dinsdag 10 april 2007

Bob Dylan in concert 2007


 Bovenstaande tekening maakte onze zoon Menno enkele jaren geleden
voor me (zie inscriptie op tekening).

"Hoe is het met Bobby's girl?" vroeg Jan me toen ik
om een uurtje of twaalf binnen kwam.
"Nou...ik voel me meer Bobby's Granny" zei ik op dat middernachtelijk uur.
Na een topconcert in de Heineken Music Hall te Amsterdam
waar de thans 65-jarige Dylan, fitter dan ooit zijn muziek ten gehore bracht,
kwam ik strompelend thuis.
Samen met vriendin Maria was ik 's middags al naar Amsterdam vertrokken,
hadden we door een zeer drukke stad gewandeld en een hapje gegeten
alvorens met tram en metro naar de Heinekenhal te vertrekken.
Dus toen we tijdens het concert zo ver mogelijk
voor het podium probeerden te komen, wisten we dat we twee uur
staan en dansen voor de boeg hadden in een bloedhete hal
met zwetende en juichende fans van deze levende legende
van de muziek van de 20e eeuw.
Wat heb ik intens genoten van de aloude toppers en een enkele song
van zijn nieuwste album "Modern Times".

Het publiek was als altijd zeer gemengd qua leeftijd,
tussen menig grijs hoofd ontwaarde ik ook dertigers en zeker ook
heel wat nog jongere mensen die er soms nog net zo uitzien
als de hippies uit de jaren 60. Zo stond ik dus naast een jonge knul
die met zijn vader naar het concert was gekomen en met zijn GSM
stiekem een opname maakte van "All along the Watchtower",
riskant want de bewaking was zeer streng en pakte rustig camera's
en GSM's af als ze er bij konden komen.

 

Door de jaren heen hebben onze zoons me verwend met de mooiste uitgaven
van Dylan zoals dit prachtige Scrapbook dat vol staat met foto's
en waaraan allerlei heel bijzonder items zijn toegevoegd als bijv.
kleine posters en uitschuifblaadjes, kopieen van een briefje van Dylan
met teksten voor zijn nummers en ook dit standaardje van Dylan
met gitaar. In een vorige log van maart liet ik al deze foto zien


 
van een deel van mijn verzameling Dylan-boeken en DVD's
en natuurlijk heb ik als echte fan (al vanaf mijn 16e trouwens)
ook een flinke rij CD's verzameld. Toen we twee weken geleden
tijdens onze rondreis door Andalusie (zie log van 5 april) door Granda
liepen ontwaarden we tot onze grote verrassing een Dylan-café
en daar zijn we op later tijdstip natuurlijk ook naar binnen gestapt.


Toen we zagen dat de eigenaar van het cafe aan enkele gasten
t-shirts begon uit te delen maakte Inge er zich sterk voor om voor mij
ook enkele collector's items te bemachtigen en dat lukte.
De ingelijste poster is trouwens een eerder gekregen cadeau
van mijn neefje Robbert die hem met zijn vriendin tijdens een trip naar Parijs
voor me kocht. In het cafe te Granada hebben we dus t-shirts met opdruk,
een stapeltje onderzetters en een CD kunnen scoren.
Natuurlijk werd er op verzoek ook nog een nummer van Dylan gedraaid
en zo ben ik dus de laatste tijd niets tekort gekomen als Dylanfan.
Nu ga ik eerst enkele recensies lezen van de afgelopen 2 concerten
in Amsterdam en dan met enkele CD's op de bank bijkomen
 en nagenieten van alle indrukken van gisteravond.


18 opmerkingen:

  1. dat is nou ook wel weer overdreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk om je onder te dompelen in de muziek waar je zoveel van houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk om je onder te dompelen in de muziek waar je zoveel van houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha, ne hoor helemaal niet overdreven Noor, zo goed en leuk was het gewoon;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag!! Maar wel super vermoeiend!! Inderdaad heerlijk om zo te kunnen genieten van goede muziek!! En vanavond lekker in bed liggen met koptelefoon op en lekker lezen!!! Heerlijk ontspannend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een live concert is altijd wel een beleving, hee. Genieten hoor! Van Bob hebben wij wel een aantal platen, ik neem mij steeds voor cd's van hem te kopen, ook voor in de auto, klinkt het helemaal goed, lekker hard en meezingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Betty, die platen zijn inmiddels waarsschijnlijk een boel geld waard. Zuinig op zijn. Wat jij wil met CD's in de auto is precies wat ik zelf doe...met Dylan's Cd's meebrullen, zalig! Niemand die je hoort, het ziet er hoogstens een beetje apart uit, zo'n grijs hoofd dat in de auto wijd opengesperd zit te headbengen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wilma, ik voel me inmiddels helemaal goed, de benen deden het vandaag weer en ik heb heerlijk uitgerust met nietsdoen. Hier teer ik weer een tijdje op, moet ook wel hij komt slechts eenmaal per twee jaar en hij is niet jong meer dus hoe lang kan zoiets nog en vooral hoe lang kan IK zoiets nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo te zien en te lezen ben je een superfan!
    Heerlijk zo'n avondje genieten van en swingen op je lievelingsmuziek.
    De napret van zo'n concert is zo heerlijk, ik wil wel naast je staan hoor bij het stoplicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed van je om in zo'n mensenmassa te staan! Ik zou het niet durven, bang om flauw te vallen! Maar hij is ook echt een kei en maakt mooie muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk Marianne, dat vind ik nou leuk, dat jij hem ook waardeert en dat flauwvallen is niet denkbeeldig, pal achter mij viel er een jonge knul tegen me aan en werd weggedragen. Daarna nog een meisje en een andere jonge knul die pal voor het podium stonden vier rijen bij ons vandaan. Tja, die jonkies ook ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb twee keer een brichtje gestuurd er niet door heen gekomen zie ik, begrijp er niks van.Kijken of deze lukt.Prachtig om zo'n avond mee te maken,dat gebeurt niet zo vaak.Heerlijk mee brullen al die liedjes de oude dan, dat gaat goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar goed dat iedereen een andere smaak heeft!! (^_^)
    Bob Dylan kan me helaas niet bekoren! (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jose, het is gelukt, ik heb je berichtje gezien. Hoe het kan dat het eerder niet lukte weet ik niet, maar ik heb het zelf ook wel eens gehad. Dankje voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Berthi, dat verbaast me niet echt, ik heb al veel vaker ervaren dat men Bob Dylan niet graag hoort. Zo'n stem ligt niet gemakkelijk in ieders gehoor, maar heb je zijn teksten wel eens gelezen? Pure poezie en hij is niet voor niets voorgedragen voor de Nobelprijs voor de literatuur. Ik val wel op zijn stem en uiterlijk, maar zeker ook op zijn teksten, dat is vaak het eerste wat me raakt in muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, wat heerlijk voor je dat je zo genoten hebt! Hoewel ik geen muziek van hem in huis heb, kan ik hem wel waarderen. Mijn zwager zong veel van zijn teksten! Klonk trouwens ook erg goed. Zijn stem leek erg veel op die van Dylan. Gelukkig dat je benen het weer doen! Daaraan merken we toch dat we weer wat ouder worden. Maar stoer van jou dat je dit vol kon houden. Ach ja... die jonkies!!!1

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha die Cor !

    Weet je wat...ik kom een keer langs met m'n gitaar en zal dan een Bob Dylan lied voor je zingen. Hoe vind je die ?

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Ineke, wat leuk, kom jij maar lekker langs met je gitaar, maar eerst dinsdag lekker stappen samen! En als jij zingt zing ik mee, Masters of War bijvoorbeeld, dat zit al dagenlang in mijn hoofd, blijft heel actueel.
    Groetjes voor jou en Cock

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...