woensdag 18 april 2007

Aaaargh!!!




Bah, bah, bah, had ik net een enorm verhaal geschreven
over de boeken en kunst van Carl en Karin Larsson
en allerlei mooie links toegevoegd...verwijder ik per ongeluk dat bericht !
Nou ja, daar moet ik morgen dan maar een apart logje aan wijden.
Maar ik kwam erop omdat mijn allereerste biscornu
op een stapeltje boeken over Larsson ligt.
Ik wil gewoon teveel tegelijk. Ik had al hoog en breed
aan mijn tweede biscornu bezig kunnen zijn met een pot thee
binnen handbereik, maar dat gaat straks gebeuren, zeker weten.
Hier dus mijn biscornuutje. Ik vond het zo enorm leuk om te maken
dat ik meteen aan een volgende wil beginnen.
Deze eerste wordt geen deel van een eventueel nestje
zoals bij Marcella want ik heb deze vanavond aan onze gasten
Rene en Ineke meegegeven. Ineke is degene die mij zo'n prachtige merklap
 cadeau gaf. Zie foto 15 van boven in mijn log
 Ze had nog nooit van biscornu's gehoord en vond hem enig
dus die mocht mee en hij is bij haar goed terecht gekomen.
Hier nog een fotootje van de bovenkant



  Tot morgen bij Carl Larsson :-(

12 opmerkingen:

  1. Hahaha, herkenbaar én het wegklikken (dat is niet om te lachen) én het weggeven !!!

    Maar het is/was een leukertje zeg, zo'n mooie kleur blauw en een leuk patroontje. Veel succes met de 2 e én je nieuwe Carl log !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me ontzettend leuk om een biscornu te maken, ik heb nog ergens een online cursus in mijn favorieten gezet. Deze ziet er ook al zo mooi uit.
    Niets is leuker dan weggeven en weten dat het gewaardeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie iedere keer die boeken van Carl Larssen, ben er zelf ook dol op en heb pas een boek van hem gekocht. Over zijn gezin, kindjes, prachtige aquarellen, zo nostalgisch. Mooi borduurwerkje, snap nog niet hoe het moet, maar loop ook een beetje achter.. Dat komt allemaal wel weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh Corrie, ik zie je log van morgen met heel veel plezier te gemoet. Ik ben een fan van Carl Larsson. Ik zag dat jij leuke boeken over hem en Karin hebt. In het bovenste pakje... wat zit daar in? Foto's? Zelf heb ik een boekje met tekeningen van zijn gezin. Erg leuk. Ik hoop nog eens naar Zweden te gaan om hun huis te bekijken. Ook heb ik bij het museum in Zweden meubeltjes gekocht via internet om een Karin kamertje te maken. Leuk, leuk, leuk...
    Je biscornu is erg leuk. Lijk me een leuk werkje om te maken. Help....ik vind weer te veel leuk en wil te veel maken. Herken je dit ook? Tot morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Door jou zit ik mijn Franse borduur boeken weer door te bladeren, leuk !!! Als ik naar jou boeken kijk dan lijkt het wel of ik op een franse site zit :-)).
    Kwam ook je patroontje tegen van je biscornu, grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk, da's nou leuk Marian'ne, anderen weer opnieuw naar hun boeken laten kijken en dat ik een franse look in mijn boeken(kast) zou hebben, vind ik heel erg leuk :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, Noor, is die link naar het maken van biscornu's dezelfde als die ik heb staan? Nou ja, ik ga zo zelf even bij je kijken. En Noor het is veel eenvoudiger dan ik dacht, zo klaar als je een redelijk kleine maakt van 40 x 40 kruisjes zoals deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marijna, ik herken het helemaal, alles willen doen en maken, niet handig maar wel heerlijk. Jij hebt meubeltjes via internet gekocht voor een Karin-kamertje??? Foto's, ik wil foto's Marijna, hoe ziet zoiets eruit en is het voor een poppenhuis of helemaal echt voor jezelf? Ik ga met je mee naar Zweden hoor, ik heb in mijn log al een wilde opmerking gemaakt :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Betty, jij kunt helemaal niet achter lopen, volgens mij ren je je rot en wel voorop! :- ) Het komt allemaal goed, straks flans je zo een biscornu'tje in elkaar, is niet moeilijk en snel klaar. Het neemt wel een vlucht zeg, die biscornu's. Ik ben al patronen aan het printen voor mijn volgende. Kan ik morgen lekker in Edam tijdens de oppas mee beginnen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier nog een fan van Carl Larsson. Ik heb er ook een boek over.

    Ook deze biscornu is weer erg leuk. Ze schieten als paddestoelen uit de grond! (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alles op je foto ziet er zo leuk en verzorgd uit en zo'n biscornu is meteen een uitdaging. Ik ga eens snuffelen of ik ook zo'n patroon te pakken kan krijgen. Wat het helemaal leuk maakt is het kommetje aan de linkerkant van je foto. Deze kommetjes hadden wij vroeger thuis. Ik zie de stapel (6 kinderen!) zo voor mijn ogen verschijnen maar kan me niet voorstellen waar ze gebleven zijn. Waarschijnlijk in het gebruik gesneuveld.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Marian, als je niets vindt, klop je maaraan, ik scan een paar patroontjes en stuur ze op. Maar heb je ook in de linkerbalk de link naar patroontjes voor biscornu's zien staan?

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...