donderdag 8 maart 2007

Zijde "oogsten" !!

 

Vandaag was ik een dagje uit naar Hoorn en ik had er lang naar uitgekeken.
Op internet had ik ontdekt dat bepaalde merken borduurzijde
bij de Firma Schouten te koop of te bestellen zijn.
Bovendien woont een vriendin van mij in Hoorn,
ik heb haar enkele jaren geleden ook weer via internet
(Schoolbank) terug gevonden en nu zien we elkaar een paar maal per jaar.
Dat was dus een mooie gelegenheid om te shoppen en heerlijk bij te praten.
In de handwerkwinkel http://www.schoutenhandwerken.nl/
werd ik verrast door de enorme collectie artikelen,
de eigenaar ontving me zeer hartelijk
en binnen de korste keren praatten we honderduit
over van alles en nog wat en liet hij me zien waar hijzelf mee bezig was.




Voor de echte handwerksters zal hij geen onbekende zijn,
maar voor een groentje als ik is alles en iedereen een ontdekking
op dit gebied. Ik heb gekwijld bij de collectie linnen en zijden garens
en ook bij het nieuwe breigaren dat deze firma uit Wales importeert.
Toen ik vertelde dat ik eigenlijk een foto van de zaak had willen maken
voor mijn web-log, maar mijn toestel vergeten had, stoof hij naar achteren
en haalde zijn eigen toestel om mij in de winkel te portretteren.
Beetje wazig, maar wel leuk ...




 Dat was lachen. Ik kreeg ook zijn eigen web-log.adres
Op bijgaande foto's zie je mijn geoogste linnen:
een halve meter Smoky Pearl Cashel van Zweigart,
drie strengetjes Gloriana Silk en twee bolletjes Perle Cotton
van DMC in 2 diktes. Wat een heerlijke koop
en...de rest wordt voor mij besteld, dus dat belooft
 weer een verrukkelijk dagje Hoorn. Oh ja, deze aankoop
 is bedoeld voor een kerstborduurstukje genaamd "Jingle Bells"
en vergt nogal wat tijd denk ik, dus ik begin er maar vroeg mee
als alles binnen is. Je ziet het vanzelf verschijnen als het af is.


9 opmerkingen:

  1. Jij hebt heerlijke aankopen gedaan, en wat een zalige winkel ontdekt, MMMMMMMM :-)).

    Wat zijn dat voor mooie naaldenkokertjes op de foto !?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nieuwe zijde of wolletjes stimuleren wel om gelijk aan de slag te gaan, wat goed dat je nu al over een kerstwerkstukje denkt, meestel komt dat bij mij eind november en dan is het een hele klus om het af te krijgen. Twee maanden geleden ben ik voor pasen iets gaan borduren, moet het nu toch echt afmaken anders moet het weer een jaar wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjee, dat je nu al zin hebt om een kerstwerkje te gaan borduren!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie aankopen!!!
    Van zo'n winkel word ik vreselijk hebberig!!
    Mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er piekfijn uit.
    hopelijk kom je weer gauw in Hoorn.

    groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie aankopen, ik ben benieuwd wat je gaat maken.
    Ik ben al zeker vijf jaar bezig met een kerstmerklap uit een oude Ariadne, die komt ook ooit wel af, maar om de een of andere reden lukt het me niet om er door het jaar heen aan te werken en de periode voor kerst is bij mij ook vaak gevuld met het maken van de kerstkaarten. maar ooit.....gaat het me lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie zijde heb je gekocht in Hoorn. Deze winkel ga ik onthouden! Wil ik een keer naar toe. Vanuit de polders aan de overkant van het IJsselmeer is het niet zo gek ver!Wat een gezellige winkel lijk het me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb jouw winkelier volgens mij gezien op de SnB-dag bij van Nelle. wat een supermppoie winkel. Als ik weer eens in Hoorn kom ga ik er zeker even langs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zou best kunnen Marcella, want hij breit zelf ook op de SnB-dag te Hoorn, heb je al eens op zijn web-log gekeken? Leuk! Hierbij nogmaals zijn web-log-adres http://willswools.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...