woensdag 14 maart 2007

Ratati, ratata!

(foto geleend van internet)


Vanmiddag met een verrukkelijk zonnetje op mijn gezicht naar
Daar vond ik twee heerlijke dikke boeken voor de verjaardag van onze
kleindochter Sharon die vrijdag 14 jaar wordt.
Ze is dol op lezen, net als haar oma.
Daar scoorde ik mijn 1e boekenweekgeschenk.
Toen met de fiets aan de hand naar Boekhandel Thomas, ook in ons dorp ... 


(foto geleend van internet)


... http://www.boekhandelthomas.nl en daar kocht ik
de nieuwste Maeve Binchy en dat boek geef ik morgen
aan mijn zus Ria die geboren werd op mijn derde verjaardag,
waardoor we bijna nooit op elkaars verjaardag konden komen
toen we door onze huwelijken elders gingen wonen.
Omdat Jan en ik dit jaar met mijn verjaardag in Andalusie
op vakantie zijn komt ze morgen naar mij toe en kan ik het haar geven
samen met een paar placemats met haar initialen erop geborduurd.




Ik wilde mezelf de Binchy niet cadeau geven omdat ik het
voor mijn verjaardag hoop te krijgen, dus kocht ik nog een boek van Kees van Kooten.
Ik heb van de week zo ontzettend gelachen bij al die oude sketches
van Koot en Bie die op tv uitgezonden werden. Dus zo kreeg ik
een tweede boekenweekgeschenk en dat kan ik dan ook weer weggeven.
Daarna nog even een heerlijke cappuccino
(met dikke kus, want onze jongste zoon werkt daar) gedronken
bij Nero's Place te Bergen en toen toog ik opgewekt weer huiswaarts
door het gezellige centrum waar de terrasjes vanwege het heerlijke weer
al goed bevolkt waren.
Heerlijke dag.

11 opmerkingen:

  1. het was inderdaad een heerlijke terrasjesdag vandaag. Het is altijd mooi om boeken cadeau te geven, leuk dat je zo goed geslaagd bent.
    Ik ervaar de boeken van Paulo Coelho ook positief, er staat zoveel tussen de zinnen geschreven. Heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag heb je gehad, ik ben ook dol op boekenwinkels en de bibliotheek, bepaalde boeken koop ik, maar ook leen ik regelmatig. De kasten puilen uit van de boeken, lukt het met de foto's, volgens mij wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastische middag heb jij gehad, met veel geslaagde aankopen!
    Ik vind het altijd leuk om te lezen en te horen welke boeken andere mensen lezen.

    Vandaag moest ik ook nog een cadeautje voor iemand kopen zodat ik nu twee boekenweekgeschenken heb, een 'gewone' en een Turkse editie!(^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Noor, Betty en Berthi, het is wel duidelijk dat boeken ons veel doen! we hebben door de jaren heen heel wat boeken gekocht, maar nog veel meer gekregen. Ooit een hele wand vol met boeken van onze twee lieve vriendinnen Ank en Wieta die beiden zeer veel interesses hadden en dus ook boeken op allerlei gebied. We wisten niet waar we alles moesten laten en hebben gewoon alle kamers volgestouwd. Later zijn we alles gaan uitzoeken en hebben nog steeds een aanzienlijk aantal bijzondere boeken. Mooie oude boeken met prachtige prenten zoals de mooie sprookjesboeken die we als kind allemaal kenden. Ik zal er wel eens een rijtje foto's van laten zien. In mijn "Corners of my home" komen zeker ook een aantal boeken voorbij :-) En ja, Betty met de foto's lukt het inmiddels aardig naar mijn idee. Je hebt toch mijn antwoord via mail wel ontvangen hoop ik? Ik ben heel erg blij met je tips. Berthi, die turkse meende ik eerst ook als tweede boekenweekgeschenk te kiezen, maar ja, mijn zus leest geen Turks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt een fijne middag gehad!! Fijn om lekker mooie boeken uit te zoeken!! En dat nog wel met zulk mooi weer!! Leuk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh Corrie, laat ik nou het nieuwe boek van Meave Bincy deze week ook willen gaan kopen! Ik heb bijna alle boeken van haar! Heerlijke verhalen maakt ze. Als je eenmaal begint, dan kun je niet meer stoppen! De boeken van Rosamunde Pilcher vind ik ook zo goed. Veel lees plezier toegewenst en hoop dat je het boek voor je verjaardag krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marijna, via Berthi's web-log heb ik op een site even een stukje uit het boek kunnen lezen, helemaal Binchy, dus als ik vermoed dat ik het niet voor mijn verjaardag krijg koop ik het zelf nog gauw voor we op vakantie gaan (24 maart) heerlijk om mee te nemen. Ik heb inmiddels echt al jaar boeken. Mijn overleden vriendin had ze allemaal en ik zelf ook al een heel stel. Ik erfde al haar boeken en de dubbele gaf ik weer aan een andere fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat ik vanmiddag ook maar eens op de fiets het dorp in ga. Dat boek van Binchy staat ook op mijn verlanglijstje (heerlijk voor de vakantie)en ik weet er nog wel een paar meer (bijv. de suggestie van Berthi op haar weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie, wat beschrijf je dat leuk!
    Ik zou zó met je mee willen door het centrum struinen, cappuccinootje drinken, eindje fietsen.
    Leuk ook, dat je kleindochter je leesinteresse heeft geërfd! Zo heerlijk als je je kunt verliezen in de andere wereld in een boek. Mijn moeder gaf niets om lezen en vond het tijdverspilling. Dus iedere vrije minuut, besteedde ik aan lezen! Je bent puber of niet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent welkom om mee te fietsen Ineke, en wat betreft verspilling... "Liefde is het enige dat groeit wanneer we haar verspillen". Liefde voor lezen is niet minder dan welke andere vorm van liefde ook, blijven lezen dus Ineke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, mijn meave binchy boek ligt morgen in de boekhandel op me te wachten! Ik verheug me er al op. Jij al snel met vakantie! Wij gaan eind april een weekje weg. Ook dan hoop ik lekker te kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...