donderdag 22 maart 2007

Laatste oppas in Amsterdam


 
Vandaag hebben we voor de laatste keer opgepast in Amsterdam,
Menno, Maaike en Max gaan verhuizen.
Het was heerlijk weer en dus wandelden we nog even naar "De Afstap"
waar ik 2 x DMC 321 heb gekocht. De etalage was prachtig.

   Ik had slechts 2 strengetjes DMC 321 nodig, maar het is altijd heel leuk
om daar even rond te kijken. Op de verdieping zaten een aantal
dames te breien, dus ik vroeg of zij van Stitch 'n Bitch waren.
Daar moesten ze om lachen, maar het was gewoon brei-les zeiden ze.
Buiten nog even een foto van de etalage genomen en daarna op zoek
naar de nieuwste Maeve Binchy die ik nog graag wilde hebben voor de vakantie.

 Dat is gelukt!
Maar voordat we naar huis gingen hebben we erst nog even bij de Frima Kerkhof
enkele lintjes en bandjes gekocht.



 
Omdat we meestal op vrijdag oppasten misten we vaak de kans
om daar naar binnen te gaan want juist op vrijdag
en zaterdag is de  zaak gesloten. Maar vandaag heb ik er het
een en ander kunnen kopen. Toen ik vroeg of ik een foto
van het interieur mocht maken werd de verkoopster heel enthousiast e
n gaf me een boekje en een kaartje mee en vroeg of ik alstjeblieft
de verkooptijden wilde vermelden zodat jullie zaterdag niet allemaal
tevergeefs voor de deur zouden staan :- )
Bij deze dus! En hier is het interieur:



Je weet niet wat je ziet...op de foto is slechts een deel van de collectie te zien
en ik schat dat het een vierde deel ervan is.
Heel erg de moeite waard om daar eens te gaan kijken.
Ze hebben geen website, maar dit is het adres:
H.J. van de Kerkhof, Wolvenstraat 9-11, 1016 EM Amsterdam.
Tel. 020-62234084. 
Dit was een heerlijke dag in mooi Amsterdam.

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dagje Amsterdam!!! Mijn kleinzoon van twee is naar DamDam geweest met de trein!! Zo stralend kan hij dat vertellen!! Het is een onbetaalbaar...een dagje kleinkinderen!!
    En de lintjes en bandjes gaan die in de doos van de bandjes??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, dat klopt Wilma ze gaan in DIE doos, totdat ik weet wat ik ermee ga doen. Inderdaad die dagjes met kleinkinderen, groot of klein, hun onvoorwaardelijke liefde is een onschatbaar geschenk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, bij van de Kerkhof komt ik ook altijd met een zakje band weer naar buiten!
    Schitterende winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had mijn reactie al een beetje veranderd!!! Wat er eerst stond wat ik had geschreven was te schunnig voor woorden!!
    :-)
    Vanmorgen ook opgepast op de jongetjes en mis ze dan altijd als ze weer opgehaald worden. Wat is het toch fantastisch dat wij dit mogen beleven. Iets om erg dankbaar voor te zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wilmaaaaaaaaaaaaaa! En dat voor een Oma :-0 ha, ha, ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In A'dam, op zoek naar de Afstap, kwamen wij ook terecht bij Kerkhof, wat een winkel, ademloos heb ik rond gekeken. Schrijven is lastig, Donna wil mee schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi. Was ik weer!! Heb op mijn log een reactie op mijn Corners of home geschreven. Maandag zal ik het op mijn log zetten!!!
    Kan ik dit weekend wat foto's proberen te maken.....

    Nou dit is niet schunnig toch....Ik kan heel netjes zijn als ik wil!!!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amsterdam heet zó veel te bieden, daar kan je dagen vertoeven.
    Leuke foto's, Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dank je Berthi, ik genoot er zelf ook zo van en Amsterdam zit ook een beetje in het bloed, zeker de 9 straatjes en de Jordaan. Mijn vader is er geboren en zijn familie heeft er heel lang gewoond. Amsterdam leeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat lijkt me ook een leuke winkel, er is op de foto al zoveel te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een winkel .... zucht, daar wil je wel een dagje, wat?, een weekje vertoeven :-)).
    Heerlijk spul toch dat kleingrut.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. even was ik op het verkeerde been gezet: v/d Kerkhof met garen en band in Amsterdam? Ik ken hem in Utrecht, op de Lijnmarkt. bij nadere beschouwing blijkt die Baars en v/d Kerkhof te heten. Deze ken ik nog niet dus die nemen we de volgende keer mee in de route.

    ik zou best ook de corners van je bandjesdoos willen zien? is daar toevallig kans op?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb de deur van mijn huis een stukje opengezet als je zin hebt ben je welkom! Noor

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...