maandag 12 maart 2007

Geschenken

 

Deze prachtige zijden shawls heb ik in de loop der tijd
cadeau gekregen van mijn vriendin Ineke K. Zij beschildert ze zelf
en ik ben er heel blij mee, de kleuren zijn prachtig!

De paspop waarop ik ze heb gefotografeerd, heb ik ooit van straat geplukt.
Dat kwam zo: onze zoon Menno fietste indertijd naar school
en zag onderweg de paspop bij het grofvuil staan.
 Hij belde mij van school (in die tijd waren er nog niet veel GSM's),
met de vraag om de pop alstjeblieft op te halen met de auto
voordat een ander hem te pakken kreeg.
Ik meteen ingestapt en ernaar toe gereden, het was niet ver van ons huis,
 de auto iets verderop neergezet en als een haas naar de pop gerend.
Toen ik hem eventjes op zou tillen, brak ik bijna mijn rug,
er bleek binnenin het gipsen beeld een basis van beton te zitten.
Maar ik liet me niet kennen...tilde het ding op en liep ermee
naar de auto alsof het niets woog.
Het is niet helemaal ongeschonden uit de strijd der jaren gekomen,
maar ik vind het nog steeds een prachtig ding, het staat op onze slaapkamer
en zo deelt Jan zijn slaapvertrek met twee vrouwen ;- )


10 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren hebben de shawls!

    "Vroeger" kon je nog eens leuke vondsten vinden bij een vuilnisbak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie paspop !!!!!!!!! en de sjaals zijn enig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man neemt ook altijd van alles mee, en wij zeggen altijd: "Wat gratis is is niet zwaar"!!

    Mooie paspop en hele mooie kleurrijke shawls.
    Het koor heb ik wel eens op TV gezien dacht ik.

    Goed dat daar aandacht aan wordt besteedt, ik ben heel huiverig voor hormonen. Mijn moeder heeft ze wel gebruikt en is overleden aan eierstokkanker. En ik ben er van overtuigd dat dat door die rommel is gekomen. Heb pas mijn oproep voor het landelijk borstonderzoek weer gehad en ben blij dat dat er is. Alles was goed :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie kleuren hebben de sjaals, voor elke kledingkeuze een bijpassend kleurtje. de paspop vind ik echt mooi, er straalt wel iets vanuit.

    een vroegere vriendin is vorig jaar overleden aan borstkanker, 43 jaar is ze geworden. het is goed dat er blijvend onderzoek naar wordt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal over je paspop!! Zie het zo voor me hoe je dat ding mee gesleept zal hebben. Hihi
    Maarre... die sjaals zijn erg mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie sjaals!! De paspop is enig.... niet te geloven toch wat er allemaal weg gegooid wordt!!! Zo kan een ander er weer veel plezier aan beleven!!!

    Leuk deze kleuren...ik heb zelf met mijn log ook al zoveel geprobeerd maar heb mijn lezers beloofd om het maar even zo te houden!! Dit vond ik zelf erg mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Marijna...die paspop, maar de rugpijn is al heel lang over gelukkig! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha die Cor !

    Wat een verrassing ! Word ik zo maar op je weblog met sjaal en al genoemd. Ik word er verlegen van!

    Bij deze nodig ik je uit voor de kunstmark in juni a.s.

    Wij als kraamvrouwen. Wat dacht je daar van ?

    P.S. En die paspop gaat natuurlijk mee naar de markt !

    groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, ha, ha, Ien, wat ben je toch een lekker gek mens, ik moet meteen lachen als ik jou lees. We bellen nog over die markt. Heerlijk om op mijn 58ste nog weer eens kraamvrouw te zijn, ben benieuwd wat daaruit voortkomt;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O Corrie, wat moet ik lachen om dat verhaal met die paspop. Ik zie het voor me.
    Zo heeft een kennis van me ooit eens een prachtige stoel gevonden bij het vuilnis. Als student liet je zoiets niet staan. Hij moest er wel heel Amsterdam mee door, dat was een hele klus want die stoel werd zwaarder en zwaarder.... Maar als het echt even teveel werd had hij gelukkig een stoel om op te zitten bij zich! Op die manier is hij met een aantal rustmomenten tussendoor thuisgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...