dinsdag 13 maart 2007

Gehaakte voorzetramen ;-)

 


Voorzetramen??? Ja en toch horen deze ramen op de handwerkpagina
thuis...een deel ervan heb ik namelijk gehaakt.
Het stelt een onderwaterwereldje voor en het gehaakte deel is een z.g. een visnet.
De schelpen heb ik deels aan ons strand gevonden en de rest...geen idee,
ik vind schelpen prachtig dus zal ze wel ergens gekocht hebben.
De glasstukken komen uit een winkeltje waar ik een tijd heb gewerkt
voor een glaskunstenaar http://www.glashard-on.nl/ ,
de resten goode hij altijd weg, maar "kraai" als ik ben,
kon ik dat niet aanzien en nam ze (met toestemming) altijd mee.
Dat was trouwens een heel leuk baantje, rustig winkeltje
met regelmatig heel leuke klanten en ik stond ook met zijn artikelen
op de "Keukenhof" http://www.keukenhof.nl/, daar
heb ik zo enorm genoten van alle bloemenpracht, ik stond er middenin met de stand. 




Door de jaren heen beplakte ik van de glasstukken glazen vazen
en deze groene stukken heb ik gebruikt voor de onderwaterwereld-ramen.
Ze staan op onze slaapkamer en helaas was het een beetje mistig
vanochtend vroeg, maar toch hoop ik dat je kunt zien
dat we een mooi ruim uitzicht hebben, dat zomers een heerlijk
groen beeld geeft als alle bomen in blad staan. 
Er werd me een paar keer gevraagd of ik ze wilde verkopen,
maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
\Ik vind ze eigenlijk nog steeds wel leuk.


7 opmerkingen:

  1. Dat zijn wel hele originele voorzetramen. Kan me voorstellen dat je daar geen afstand van wil doen.
    Wat een ruimte als je door het raam kijkt..genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan, nooit gezien op deze manier.
    Heerlijk uitzicht, moet je haast geen voorzetramen voor zetten :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Noor en Marian'ne, het uitzicht is inderdaad heerlijk, hoewel we soms om meerdere redenen aan verhuizen denken...we kunnen het niet vanwege de heerlijke plek met dit uitzicht. Bovendien een heel gezellige stad Alkmaar en het pittoreske Bergen zeer dicht in de buurt, dus ik denk dat we het gewoon zo moeten laten. Binnenkort ga ik mijn TAG "Corners of my home" plaatsen en zien jullie het uitzicht nog helderder, ZONDER voorzetramen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tegen het raam komen de voorzetramen beter tot hun recht, dan tegen de muur! Gelukkig maar, dat is ook de bedoeling! (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk idee! Hoezo gedateerd? Vanwege de visnetten....? Ik vind erg origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Francesca ik heb je al gemaild, maar ook hier even een bedankje voor je enthousiaste reactie, echt fijn! En de term gedateerd slaat op het feit dat ze voor mij al oud zijn, ze staan al jaren voor het raam, eerst beneden en nu op de slaapkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor en erg origineel. Super!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...