vrijdag 16 maart 2007

Daglichtlamp

                                                 


Op Wilma's web-log las ik over daglichtlampen
en over hulpmiddelen die we op een bepaald moment
nodig blijken te hebben. Hierbij een foto van de mijne
en ik ben er heel erg blij mee, ik moet er ook een leesbril bij op
en zo lukt het me om ook op fijn linnen nog te kunnen borduren.
Ik heb deze gekocht bij "De Dekenkist" in Bergen,
een enige winkel met een grote collectie quiltstoffen
en geschenkartikelen, echt leuk om eens te gaan kijken.
www.dekenkist.nl 
 Er zit een klem op voor patronen en ook een standaard met loupe
(beiden kunnen eraf gehaald worden) en het bakje
waar deze in bevestigd kunnen worden, kan er ook af
zodat je de lamp ook zonder al die toeters en bellen kunt gebruiken.
Niet geschikt voor sfeerlicht met zo'n daglichtlamp erin ;-)

17 opmerkingen:

  1. Hahaha, hij is erg mooi!!! Ik heb er een gekocht van licht blauw kunststof, vandaar dat hij veel goedkoper is. Ik heb hem geprobeerd en het is helemaal geweldig!! Wat een verschil met handwerken zeg!!! Fijn dat ik jullie advies heb opgevolgt!!!
    :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welke leuke handwerkspullen heb jij nu gekocht voor die 100 euro die je hebt uitgespaard??? ;-)
    Of ben jij nu net een van die vrouwen die door hun man er niet van overtuigd hoeven te worden dat koopjes OOK geld kosten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit wel een mooie lamp. Ik heb zelf een losselamp gekocht een spaarlamp een een staande lees lamp bij Ikea. Maar ik vind deze er heeeeel wat mooier uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha.......mijn man hoeft nooit overtuigd te worden!!!
    Ik heb het van hem gekregen!!! Hij is net zo erg als ik ben. Hij vind het altijd erg leuk als ik zo in mijn sas ben met mijn aankopen!!! Leuk want het zegt hem helemaal niets maar hij is dan blij voor mij......is het geen schat??!!!
    :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En waar heb je die man dan weer gekocht?? Geintje, die lieve man van mij was ook aanwezig bij de koop van mijn lamp en ik kreeg hem ook cadeau en terwijl ik dit type roept hij van beneden: "Hou jij echt nog van mij Rockin'Billy?" Lachen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hester, hoe de lamp er ook uitziet...als ie werkt zijn we er blij mee, ik vond het zelfs in eerste instantie een lamp die niet bij ons interieur paste, maar na deaankoop van een stoel voor mij waarvan ik me wild schrok toen die uiteindelijk werd bezorgd (leefde zeker in een waan toen ik hem kocht), maakte het me allemaal niet meer uit. Inmiddels ben ik aan beide gewend en er zeker verzot op omdat de stoel verrukkelijk zit en de lamp super werkt. Wat willen we nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie lamp én handig begrijp ik !!
    Moet je deze op een tafeltje naast je neerzetten !?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laten wij maar zuinig op onze mannetjes zijn!!! Niet laten lezen hoor.....gaan ze naast hun schoenen lopen!!
    ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marian'ne deze staat inderdaad op een tafeltje naast mijn stoel, maar ze bestaan ook als staande lamp heb ik begrepen, bijv. op de link hieronder staat het een en ander http://www.bordurama.nl/index2.php
    maar het tafeltje heb ik zelf expres gekocht om mijn handwerkboeken op de plank eronder te kunnen plaatsen en er zit een kleine lade in voor de afstandsbedieningen enz. Prima zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben zeker zuinig op mijn mannetje, nu hij met pre-pensioen is sinds oktober vorig jaar ontdekken we weer een nieuw soort leven met veel gezelligheid, af en toe een flink meningsverschil en veel meer vrije tijd voor ons allebei omdat we het huishouden nu ook samen doen. Veel meer handwerktijd ;-) en veel wandelen samen voor de gezondheid. Enne...zijn schoenen waren hem toch al lang veel te klein ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb er vanmorgen op de creabeurs in Rijswijk nog even naar staan kijken, maar heb er nog geen aangeschaft. verder vond ik de textiele kant van de beurs erg de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Naarmate wij en onze ogen ouder worden is zo'n lamp erg handig, ik stel het nog even uit, maar niet lang meer! Ben trouwens bekaf (ook de leeftijd!!) vandaag kostuums gepast bij spelers van JzNz, had jammer genoeg nog geen foto's gemaakt, maar probeer dat morgen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Noor, eergisteren heb ik nog eens gezocht naar aankondigingen voor die handwerkbeurs en ook gevonden. Het lijkt me enig om daar naar eens toe te gaan. Die van april lukt niet maar misschien later in het jaar. Echt een aanwinst Noor zo'n lamp, maar net wat Betty schrijft ónze ogen hebben dat inmiddels nodig en dat geldt misschien nog niet voor jou. Maar het werkt denk ik voor iedereen aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Betty, dat is de frustratie...in je hoofd je nog net zo fit voelen om van alles aan te pakken als vroeger, maar de reactie van ons lijf vertelt ons de waarheid. Maar in ieder geval komt die vermoeidheid voort uit bezig zijn met wat we fijn vinden om te doen en zo blijven we mooi doorgaan. Wat een enorme klus heb je aangepakt, ben heel benieuwd naar de foto's nu en in het komende jaar. Nogmaals heel veel succes en energie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n lamp zou bij mij niet misstaan met al die (ratjetoe)oude meubels hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Welke lamp bedoel je Marianne? Die daglichtlamp naast mijn eidooier? Die past overal en ik ben heel erg dol op ratjetoe en oud, dat lees je overal in mijn schrijfsels :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...