dinsdag 20 maart 2007

Corners of my home

Welkom, de deur staat open dus kom binnen.
Maar weet wel wat je doet, want het wordt een uitgebreide rondleiding :-)
"
Via Berthi las ik dat iemand een nieuwe TAg was begonnen
genaamd "Corners of my home" .
Later nodigden  Berthi  en ook Betty 
me uit om mee te doen met deze Tag, hieronder zie je de mijne

 


Direct bij binnenkomst zie je in het halletje dit schelpenschilderij hangen.
Het was een cadeau voor Jan van onze buren Ton en Ellen
die het zelf gemaakt hebben. Ik hing er antieke sleutels aan.



Als je de kamer binnekomt zie je recht voor je uit onze eethoek.





Het schilderij boven de tafel was een onderdeel van de toelatingsopdracht
voor de Kunstacademie en rechts hangt een schilderijtje
dat mijn vader voor zijn moeder maakte toen hij 12 jaar oud was,
hieronder een foto ervan:



In de virtrinekast staan o.a. zelfgemaakte dingen van mij,
de kinderen en kleinkinderen, wil je het allemaal iets dichterbij zien?
O.K. Hier komt het linkerdeel:


het middendeel:



en het rechterdeel.



Links is ons zitgedeelte


Op de bank een paar geborduurde kussentjes van Ikea waar ik weg van ben,
de achterkant heeft hetzelfde borduursel, maar dan in het rood.



Bij het raam de audio-videohoek en een paneelgordijn van Ikea waardoor ik de lelijke buizen van de radiator niet meer zie.



En dit is een prachtig platenboek van Albertus Seba, een uitgave
van Taschen in beperkte oplage, ik had het zien staan
in de boekhandel maar peinsde er niet over om het te kopen, veel te duur,
maar bij thuiskomst was ik er wel in vuur en vlam over en
drie maanden later kreeg ik hetvoor Sint Nicolaas van Jan,
die na mijn verhaal meteen de boekhandel had gebeld en er een had besteld.
Zo lief! Het is heel dik en groot en loodzwaar
en altijd een feest om in te kijken.






Bovenop de boekenkast staat een geweldig leuk pakhuis dat ik vorige maand
op de kop tikte in de kringloop, wat zouden we zijn zonder kringloop:





We lopen langs de eethoek richting keuken en in het gangpad
 heb ik boven de deuren planken met nog veel meer frutsels,
ze buigen helemaal door:



Als je nog even achterom kijkt zie je twee borduurwerkjes van mij hangen:



en weer recht voor je uit een prachtige merklap
die mijn vroegere hulp Ineke voor me maakte.
Eronder een hart van bloemetjes en parels dat Ellen
(ja dezelfde van het schelpenschilderij) voor me maakte.





Aan de zijkant van het muurtje tussen de kamer en de keuken
hangt een schoolbord dat ik zelf gemaakt heb en er hangt van alles aan,
een klein poppetje uit de wereldwinkel voor slechts een paar euro
en rechts een tasje voor krijtjes dat ik heb gehaakt.
Aan de boodschappenlijst kun je wel zien dat er weer flink
gekookt en gegeten ging worden :-)




Onze keuken met het Solitairfornuis waar ik nog steeds weg van ben,
 maar waarvan ik de oven toch niet vaak gebruik,
het is nl. 90 cm breed en het duurt heel lang voordat het voorverwarmd is,
dus hebben we later toch een goedkoop maar prima
combi-magnetron-oventje bij Lidl gekocht waar ik van alles en nog wat in maak.
Maar als de hele familie komt eten is die grote oven een uitkomst
en zeker voor een heerlijke grote plaatpizza
in de zomer en heel grote ovenschotels.



Ik kook regelmatig in de tajine die ik heb gekocht na een bezoek
aan mijn vriendin die in Beiroet woont en waar ik een heel
mooi kookboek heb gekocht met Libanese gerechten
(gelukkig wel in het engels geschreven ;-) en waar heerlijke
stoofschotels in staan die zeer geschikt zijn om in deze tajine te maken,
ik mik alles erin en heb er bijna geen omkijken meer naar.
Het afgelopen weekend nog een heerlijke schotel in gemaakt
van kip met dragon en citroenroomsaus.




Bij het raam hangen er veel te veel spullen aan een oud pannenrek
(ook weer uit de kringloop) dat Jan in de kleur van de keuken heeft geschilderd.





Rechts mijn favoriete hoek met KOFFIE-ATTRIBUTEN!!!!
Ik kan me soms 's avonds alweer verheugen op mijn drie kopjes
Senseo bij de pc tijdens het lezen van de web-logs.
 Nee, geen zorgen, ik drink niet meer dan drie van die kopjes per dag :-)
Hé, de keuken lijkt op deze foto wel lichtblauw, maar dat istie niet,
de echte kleur is die gebroeken witkleur van de foto's hierboven



O.k. we gaan bijna naar boven, bij de trap onze kapstok...
euhh, waar had ik die ook alweer vandaan?
Ach ja, de kringloop natuurlijk en Jan was weer aan de beurt om te schilderen.
Ik heb trouwens de winterjassen er toch maar weer opgehangen,
dit plaatje was natuurlijk vragen om moeilijkheden...



   
Even een blik in ons zéér kleine huisje, zo klein dat ik alleen
dit leuk op de foto kreeg, verder is er trouwens toch niets te zien.
 Ik ben dol op heel grote, maar ook heel kleine boekjes
en die laatste zie je hier in een mooie antieke bak staan,
trouwens...alle formaten boeken tussen groot en klein
vind ik ook zeer aantrekkelijk.



De trap laat ik niet zien, saai, maar als je bovenaan komt
hangt er een kastje met alle serviesjes die ik heb gespaard of gekregen,
het is donker op de overloop, dus een echt heldere
foto kon ik niet voor elkaar krijgen.


We lopen onze slaapkamer in, we hebben jaren geleden
van twee kamers deze ene gemaakt door een muur uit te breken
en ook al is het op de foto's niet goed te zien,
het is een verrukkelijke lichte zonnige kamer.



Dit is mijn hoekje:



en dit zie ik als ik wakker word, nou ja...
zonder lenzen is het toch erg wazig allemaal hoor.



Rechts staan een paar schilderijtjes die ik jaren geleden
samen met mijn kleindochter Sharon maakte,
lekker vrolijke kleurtjes en het kopje is samen met een hele collectie
prachtig blauw porcelein te pletter gevallen toen ik de plank
waarop alles stond wilde schoonmaken over me heen op de vloer stortte.
Ik heb nog steeds alle scherven in de schuur staan,
ik wil er ooit iets van maken en kan het niet over mijn hart verkrijgen
om ze weg te gooien, dus dit geschilderde kopje is een aandenken



De achterkamer is de werkkamer en is stampvol gepropt
met logeerbedden en zo, dus dat is niet leuk
om te laten zien, maar onze Kewlox kasten zijn geweldig,
je hebt geen idee hoeveel boeken daar nog in zitten
(ik ook niet trouwens), oh ja die prachtige gehaakte plaid
komt uit de euh ... ja dus!



Nou en hier drink ik dus die drie Senseootjes,
een troephoek maar ik ben er dol op



We kijken nog even wat er op de plank achter me staat
...een POPPENHUIS! Wilde ik altijd al hebben
en toen ik dit huis van Playmobil zag, was ik verkocht
en het poppenhuis ook, ik moet het trouwens nodig
weer eens mooi inrichten en nee hoor jullie hoeven niet
al DIE kamertjes ook nog te bezichtigen.



Nog wel even een glimp van de badkamer,
die is zo klein dat ik de foto alleen maar kon maken
door in de douchehoek te gaan staan en ja hoor,
koude druppels pal in mijn blote nek :- (



Boven het toilet nog een nep-orchidee
en ik spaar dus ook poëzie-plaatjes




O.k. nu nog even naar de zolder, daar is de logeerhoek
met een onderschuifbed en de quilt die erop ligt
heb ik ooit voor 25 gulden op de Margrietbeurs gekocht.
 Achter het bed staat een grote zwarte kist en die zit boordevol
met Playmobil en we hebben ook nog heel veel Lego,
dus wie is er het meest blij dat er weer een kleinkind
en nog wel een kleinzoon is ... IK zei de gek,
ik vind het heerlijk om te Lego-en en te Playmobil-en,
dus Max kan aan de bak met oma


Tegenover het bed staat dit kastje waarin mijn moeder ooit haar uitzet spaarde,
het is een oudere foto, maar het staat er echt nog steeds.


Als laatste dan een foto van mijn werkhoek aan de andere kant
van de zolder, die ik voornamelijk gebruik om het karton te snijden
voor mijn cartonnageprojecten en als ik iets op de naaimachine te doen heb.



Als jullie dit laatste dan ook nog lezen, verdienen jullie een dikke pluim
om zo lang rond te hebben gekeken en ik vond het heel leuk
om jullie dit alles te laten zien.
In het echt zou er zeker koffie met lekkers zijn geweest
als we nu weer naar beneden zouden zijn gegaan.
Wie volgt mij op om enkele "Corners of my home" te tonen?


27 opmerkingen:

  1. Corrie, wat een licht en heerlijk huis. En wat een mooie hoekjes en wat een mooie spulletjes.
    Op deze manier krijg je steeds meer een beeld van de persoon achter de computer!
    Echt leuk dat ik even binnen mocht kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij gastvrij, Corrie! En wat ziet het er allemaal gezellig uit. Ik heb op mijn gemak, dat kost mij geen moeite want ik houd er zo van om bij andere mensen binnnen te kijken, zitten genieten van al dit moois. Ik had niet anders verwacht, dan dat de creativiteit overal zichtbaar is in je huis! Het gehaakte poppetje komt me bekend voor. Kijk hier maar eens:

    http://berthi.web-log.nl/berthi/2006/08/gehaakte_poppet.html

    Het pakhuis van de kringloop vind ik echt helemaal super. Hoe kan iemand dat weg doen? Gelukkig is het op een goede plaats terecht gekomen.
    Geweldige boeken zie ik overal, daar geniet ik ook altijd zo van!

    Poesieplaatjes... nostalgie. Ik heb een kleine collectie poesie-albums. Eens schreef ik er iets over:

    http://berthi.web-log.nl/berthi/2006/12/de_week_van_het.html

    http://berthi.web-log.nl/berthi/2006/12/scrapbooks.html

    http://berthi.web-log.nl/berthi/2006/12/veranderingen_v.html

    http://berthi.web-log.nl/berthi/2006/12/het_album_van_d.html

    Zo, nu heb ik ook trek in een Senseo.... ik daal af naar beneden, maar niet zonder je te vertellen dat ik genoten heb van mijn bezoek aan je gezellige woning!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie...super. Wat woon jij mooi zeg!!! Heel veel creatieve hoekjes en erg leuk om door jou huis te lopen!!! Wat mooi!! Niet alleen maar de kamer maar helemaal. Lekker licht en erg gezellig!! De kussentjes heb ik bij Ikea gezien... erg mooi!! het paneel bij het raam is een goed idee!! En het staat ook nog mooi!! De keuken....heerlijk om daar voor vrienden en familie te staan kokkerellen!! Mooie boeken....oh ik kan alles wel opnoemen. Het playmobielhuis ken ik.....zo snoezig!! Kortom, dank je wel dat wij rond mochten kijken en terwijl ik dit allemaal lees en typ neem ik een slok van mijn heerlijke koffie!! En ik zal er niets van zeggen over koffie drinken.....ik drink veel te veel koffie!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat veel leuke foto's van je huis, ik ben helemaal ondersteboven (had ik er ook meer moeten plaatsen,nou ja dat kan ik altijd nog doen) Een erg leuk huis, zo licht, een super keuken. En lekker veel ruimte voor 2 mensen!! (wiens kunstacademietoelatings opdracht was dat?) Die werkhoek, hmmm, wat voor carton dingen maak je? Een prachtige merklap!!
    Zo kan ik nog wel even doorgaan!
    Leuk huis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooohhhh Corry, wat een ontzettend gezellig en zonnig huis! Mag ik wat ideetjes jatten??? Eigenlijk wil ik vanavond al aan de gang....is dat normaal??? Jammer de Kringloop is gesloten op dit moment.....(hi hi het is mijn favoriete woonwinkel!), helaas heb ik geen vervende DH (o ja: Dear Husband), ik moet het zelf doen....
    Ik zie ook een bekend rijtje boeken in de kast staan, alleen al de kaften vind in mooi!En zo heerlijk al die persoonlijke dingen, het valt me op dat ik steeds vaker 'standaard'-inrichtingen zie. Lang leve de artistieke, eigen interieurs!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig huis heb je en leuk al die kijk hoekjes. Zou graag een keer echt kijken. Is nl. een tik van mij. Ik gelof dat ik ook een keer met het toestel mijn huis door moet. Kom zeker nog eens terug om je huis te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Noor, dat licht en het uitzicht is de reden dat we hier niet weg willen, terwijl we in een andere plaats een ruimer huis zouden kunnen kopen en dat ook heel goed zouden kunnen gebruiken met alle logees en aanloop die wij hebben. Enne..met al die bergen spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Berthi, wat een schattige poppetjes heb jij ook! Wat een lieve reactie ook en van alle anderen ook trouwens, zo leuk!! Dat is een muisarm waard.
    Wat die poesie-albums betreft, ik weet nog dat ik ze voor het eerst bij je zag op je log en ik werd meteen weer akelig van het feit dat ik ooit twee prachtige heel oude poesie-albums heb geerfd en uitgeleend en nooit meer terug gekregen. Dat akelige gevoel zal ik altijd hebben als ik eraan denk. Als ik nu wist dat ze gekoesterd zouden worden, kon ik het van me af zetten, maar dat weet je nooit natuurlijk. Nou ja, het blijven toch maar dingen tenslotte, dus geniet ik van al dat heerlijks dat ik wel nog kan zien en koesteren. Leuk dat je er was Berthi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk licht huis en wat ziet het er gezellig uit! Het heeft een hele warme uitstraling met al die leuke dingetjes om naar te kijken!
    Zo'n fornuis is ook nog mijn wens! Dat staat dit jaar in de zomer op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk licht huis en wat ziet het er gezellig uit! Het heeft een hele warme uitstraling met al die leuke dingetjes om naar te kijken!
    Zo'n fornuis is ook nog mijn wens! Dat staat dit jaar in de zomer op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wilma, Betty, Francisca en Hester, heel erg bedankt voor jullie leuke reacties, vind ik heerlijk. Jan was net ook even aan het meegenieten, want die is ook dol op ons huis.

    Ja, Francisca dat is misschien allemaal niet normaal, maar een beetje gek hoop ik toch te zijn en dan is het leven een stuk leuker denk ik. Je mag alles jatten en ook vannacht nog aan de gang en verven heb ik altijd zelf gedaan tot ik nogal ernstig astma kreeg in 2000, dus dat mag niet meer, maar de rest mag bijna allemaal.

    Hester, jullie mogen allemaal in het echt op de koffie komen. Als we nu die hartendag bij mij in de buurt doen, komen jullie maar binnen in groepen van tien. ;-)

    Betty, kom maar weer overeind hoor, hoeveel foto's er zijn is niet eens belangrijk, bij jou kreeg ik zoveel indrukken door de foto's die je plaatste dat ik niets heb gemist volgens mij.
    Het schilderij boven de tafel en ook achter die gele stoel (mijn eidooier, schrok me rot toen die binnenkwam en toch had ik hem zelf uitgekozen) zijn allebei van Menno en in de rest van het huis hangt nog meer van hem, hij vindt dat ik ze best kan vervangen, maar dat wil ik niet. Het schilderij boven de bank is van een kennis van wie we het mochten lenen, maar er zit misschien iets anders aan te komen.
    Die cartonnage-dingen kun je bekijken in mijn Picturetrail-albums Betty, de link staat links op mijn log.

    Nou, allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Corrie, wat een GROOOTE blik gun jij ons in jou mooie huis !!!
    Heerlijk licht en zó geordend. Leuk zo veel persoonlijke dingetjes en hoekjes.
    Naar de kringloop is hier ook een geliefde bezigheid van manlief, die sleept van alles (liefste antiek, bruin, oud :-) mee naar ons overvolle huis. Met 3 (hele grote)tieners en verzamel/knutselaars dan weet je het wel.
    Ik zou je graag helpen met inrichten van je leuke poppenhuis. En ik speel heel graag met je mee met de lego en playmobyl (heb ook dózen vol staan van mijn 5 kinderen).
    Heb goede herinneringen aan de omgeving waar jij woont. Als kind ging ik altijd naar st. Maartensvlotbrug op vakantie, een heerlijk thuiskomen gevoel als ik de polders weer zag met aan de horizon de duinen. En de uitjes naar Schagen (markt)en Alkmaar hoorden daarbij.
    Spreek jij ook met zo'n mooi zangerig accent!?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke reacties krijg ik nu ook weer van jou. Mijn man gaat ook wel eens mee naar de kringloop, maar dan gaat hij boeken uitzoeken, maar veel vaker ga ik met een vriendin een hele kringloopronde doen. We hebben hier in de omgeving veel kringloopwinkels en een paar daarvan hebben een heel goede en mooi gecatalogiseerde boekenafdeling. Wat leuk dat je hier vlakbij ons op vakantie was en nu niet meer dus? En of ik zangerig spreek weet ik niet, ik heb op de MMS wel ABN leren spreken maar inmiddels zal het zangerige er wel ingeslopen zijn, woon hier nu alweer 40 jaar. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving, heerlijk groen en alles in de buurt, bos, duinen, strand en steden. Zeer tevreden en dankbaar mens ben ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook wel bekend in die streek, ik heb mijn jeugd in Oosterland (Den Oever) door gebracht, 's Zomers gingen we daar nog wel eens naar het strand.
    Ik ben vorig jaar naar Oosterland teruggegaan en voelde me er echt thuis, wie weet verkas ik nog wel eens naar het noorden terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, wat een leuke rondleiding heb je ons gegeven. Zag de boeken van Meave Binchy in je kast staan!!! Heb je hem al gekocht de nieuwe? Wat is bij jou alles ruimtelijk ingericht. En zo netjes!!! Zelf ben ik een rommelkont. wil graag alles neerzetten. Leuk je playmobil poppenhuis! Eén van mijn hobby's is poppenhuizen inrichten. Een heerlijke hobby is dat ook. Op handwerk gebied kun je daar ook lekker je ei in kwijt. Wat leuk ddat Marianne'm wel eens in Schagen kwam, ik logeerde daar regelmatig bij een tante. Nog even over je huis. Je liet dat grote boek zien. Ik heb nog nooit van Albertus Seba gehoord. Wat voor soort kunstenaar is dat? Tenminste.. ik denk dat het een kunstenaar is. Leuk dat jj de kunstacademie gedaan hebt. Welke richting heb je gestudeerd? Als ik mijn leven nog eens over zou doen, dan ging ik de creatieve kant op. Nu heb ik zo'n 30 jaar in de verpleging gezeten.Met veel plezier hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Marijna, dat is niet zo hoor! Ik heb geen kunstacademie gedaan, was het maar waar!! Het gaat over mijn zoon Menno, de middelste van onze drie zoons. Heb je al eens in mijn foto-albums gekeken? Dan kun je ze zien in het album Familiefoto's het adres is www.picturetrail.com/corneeltje En mensen als jij in de verpleging hebben er mede toe bijgedragen dat ik door allerlei lichamelijk ongemak goed ben heen gekomen in mijn leven. Dus dat is een prachtig beroep. En vooral omdat jij het met zoveel plezier hebt gedaan, dat was goed te merken voor de patienten. Ja, heerlijk die Binchy's he, allemaal uit natuurlijk en ik ga juist vanmiddag de nieuwe zien te bemachtigen voor de vakantie, is nog niet zo makkelijk, want toen ik die voor mijn zus kocht lag er maar eentje. Maar anders vrijdag op SChiphol eens kijken, die hebben ook een goede sortering. Over Albertus Seba zal ik vandaag een logje maken. Dat kun je dan lezen en probeer een link te plaatsen. Leuk dat je er was Marijna, ik heb zoveel plezier van dit web-log door al die leuke reacties. Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Noor, wat leuk dat je hier deels in je jeugd bent opgegroeid. Vanuit Den Oever gingen wij vroeger wel eens met een boot het water op om te vissen. Als je hier ooit weer komt wonen gaan we elkaar vast eens zien, maar hopelijk zal ik jou en de anderen aan het eind van hartenproject ontmoeten. Lijkt me enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heeee leuk ook op de MMS gezeten, ik dus ook ;-)
    Ik heb ook alle Lego van mijn dochter bewaard hoor! Van haar mag het allemaal gerust weg. Van mij dus niet en ook de drie (2 van de kringloop en eentje door haar opa gemaakt uit een Libelle)poppenhuizen niet. Ook mijn eigen winkeltje, schoolbord en poppenbed uit mijn jeugd, mogen allemaal niet weg van mij :-) Alleen de vuilniszakken vol knuffels moeten van haar bewaard blijven. Zelfs aan de poppen heeft ze een hekel. Ik heb daar allemaal poppenkleertjes voor gemaakt en mij doet het nog steeds wat. Af en toe maak ik zelfs nog steeds kleertjes, stiekem op zolder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sta sterk Marianne en doe niets weg, je krijgt er onherroepelijk spijt van en je dochter ook. Later zal ze er blij mee zijn, ieder mens krijgt op een ogenblik de behoefte om zich in zijn jeugd te verdiepen. Ik kan het weten, want van ons speelgoed van vroeger is bijna helemaal niets overgebleven (we hadden echt heel mooi speelgoed) en dat vind ik vreselijk. Vandaar misschien mijn kringlooptik, wie weet probeer ik daar nogsteeds iets terug te vinden. De MMS vond ik een heerlijk opleiding, ook al kwam er niet helemaal uit wat ze oorspronkelijk bedoelden, zoals koken en naaien enz, maar met al die andere vakken o.a. kunstgeschiedenis, literatuur, vier talen, natuurkunde, biologie enz. ben ik nog steeds heel erg blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat vond ik een leuke opleiding,de MMS, helaas zijn de vakken koken en naaien die ons beloofd waren op die opleiding niet doorgegaan, maar ik heb daar veel interesse opgedaan voor algemene kennis en cultuur en ben daar nog steeds blij mee. Nooit die spullen weg doen Marianne, krijg je beslist spijtvan en je dochter ook, bijna iedereen krijgt op een moment interesse in zijn/haar jeugd en dan is ze heel blij dat je het allemaal nog hebt. Helaas heb ik zo goed als niets meer uit mijn jeugd en betreur dat nog steeds, onze spullen werden altijd doorgegeven aan nichtjes en buurkinderen, heel erg jammer. Misschien dat daar mijn kringloopliefde uit voorkomt, in de hoop daar nog iets terug te vinden. wat betreft poppenkleertjes, ken je de site van Casa Mia? De link staat in de linkerbalk. Zij maakt ook heel leuke poppenkleertjes. Enige site vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O.k. ik heb vanmiddag een reactie gezet vanaf de laptop van mijn zoon in Amsterdam en kreeg de melding dat er een error was, ik heb jou nu dus twee reacties gegeven Marianne, altijd beter dan niets zullen we maar zeggen
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo prachtig je huis! het ademt rust en stijl uit... en het is voelbaar dat alle spulletjes met liefde werden gekozen en neergezet. En als ik het zo lees dan heeft elk dingetje zijn "verhaal" mee! Heerlijk toch.
    en jouw favoriete kleur is ...wit???
    Ik kom hier zeker nog kijken op je weblog! Groetjes uit W-vlaanderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Na de MMS heb ik ook nog de avond VWO gedaan (daarna kunstgeschiedenis op de uni). Op zich vond ik dat prettiger omdat daar alleen de echte essentiële vakken gegeven werden voor de examens. Ik had een gruwelijke hekel gekregen op de MMS aan gym en dat is gekomen door de lerares.
    Bij ons was absoluut geen sprake op de MMS van koken... gelukkig voor mij toen, ik doe het nog steeds niet graag :-) Tijdens de handwerkles wel ooit een babysloopje met Engelse naden en Engels borduurwerk gemaakt en verder een lakentje met naden aan de zijkanten en bovenaan open naaldwerk. Dat is alles op het gebied van naaien geweest daar. Moet het zelfs nog hebben!
    Het meeste houten speelgoed heb ik nog wel. Behalve een poppenkledingkastje was weg en dat heb ik inderdaad via een kringloop gekocht want dat was hetzelfde 'patroon' als wat ik ooit heb gehad. Ik heb alles in d eloop der jaren weer een nieuw likje verf gegeven en met Sinterklaas aan mijn dochter gegeven toen zij klein was. Dat houten speelgoed wil ik ook echt niet wegdoen!
    Ik heb heel veel beren- en poppenkleding gemaakt, dat vind ik nog steeds heel erg leuk overigens. Ik moet daarvan ook maar eens wat laten zien mijn weblog :-)
    Ik zal zo de url bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Via web log van Berthi kom ik voor het eerst hier terecht, wat een enig huis heb je! Je hobbyruimte is ook geweldig, zo ruim en licht, echt mooi, ik lig bijna te kwijlen voor het scherm.
    Je hele huis straalt rust, harmonie, licht en gezelligheid uit.
    Nou zo kan ie wel weer, maar ik meen het wel!

    groetjes,

    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mienke, bedankt voor je complimenten. Leuk dat je via Berthi hier terecht kwam, heb je zelf ook een web-log? Ik kon niets vinden en geen mailadres, dus nu zo even een reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo, nu heb ik de rest van je huis ook gezien. Leuk om te zien dat er toch van alles veranderd is in die 1,5 jaar, maar dat de lichte, mooie uitstraling gelijk is gebleven. Dank voor de rondleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. piep

    wat heb ik genoten van je rondleiding,
    ik heb ook een huisje heel klein waar we veel persoonlijke spulletjes in hebben staan en van genieten.
    Fijn, om binnen te mogen kijken, al is dit een oud berichtje , ik heb genoten en kom hier zeker weer

    knuf culimieke

    ps. tja ik ben een kookfreak dus mijn website is een kookblogje, maar toch ook met hier en daar een handwerkje ertussen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...